Můj milášek

Krok za krokem výroba, rekonstrukce, přestavba...
Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » úte říj 20, 2020 2:10 pm

Po 2,5 letech jdeme do finiše :)
Přílohy
2072B8F5-A083-4F13-9F9A-96BD6FC8D3B8.jpeg
2072B8F5-A083-4F13-9F9A-96BD6FC8D3B8.jpeg (2.03 MiB) Zobrazeno 6175 x
FCF272AB-C9F6-4089-95C3-2B1FD40D5A23.jpeg
FCF272AB-C9F6-4089-95C3-2B1FD40D5A23.jpeg (2.94 MiB) Zobrazeno 6175 x
F8D9FDE5-BD44-4825-B147-EE4E9C6C481D.jpeg
F8D9FDE5-BD44-4825-B147-EE4E9C6C481D.jpeg (2.26 MiB) Zobrazeno 6175 x

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2323
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod covex » úte říj 20, 2020 5:09 pm

Ja chci taky... :oops:

Podel se o nejaky detaily, co vsechno se delalo, jak si to skladoval apod.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1773
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mis.us » stř říj 21, 2020 3:31 pm

Má to smysl ten rám jen přetřít? :evil:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

David
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 70
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
Typ Libera: E10, E12, E12 nové
Bydliště: Jizerské hory

Re: Můj milášek

Příspěvekod David » čtv říj 22, 2020 9:43 pm

Prohlížel jsem si důkladně tu fotku šasí. Rám není "v laku", ale spíš bych mluvil o vystříkání dutin a uzlů, které pak hnijou skrytě a jsou časovanou bombou. Jistě, že je to trochu škoda. Horší by však bylo, pokud by další rok schramstlo šolíchání rámu a všech rezavých míst. Už nás bylo hodně těch, kteří jsme zůstali u plánů a snů a práci nedokončili. Auta která nejezdí často skončí také vlivem rodinných problémů.
Stenlymane, držím palce, sestav to, jak to je a trochu si zajezdi. Ta nekonečná práce má špatný vliv na psychiku a každý ji nevydrží.
Ahoj David

Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » čtv říj 29, 2020 2:38 pm

Z domu už ho mám 2 roky. Nejedná se o renovaci. Na to nejsou ani lidi ani peníze. Jsem rád, že se už se finišuje, ačkoliv byl původní plán v řádu měsíců. Jak jsem psal nejsou lidi. Slibovat umí všichni, dělat málokdo. Já si nedokážu představit totální rozborku. To už bych ho asi nikdy neuviděl.
Snad kdybych měl svoji dílnu. Mám sice garáž, ale místo tam není.

Můj hlavní cíl byl dát do pořádku karoserii. Všechny rezavé části přišly vyřezat. A že jich bylo. Díry v lemech, podlaze, blatnících...
Vyměnit přišlo vše, co tak nějak bylo potřeba.

Rám by se musel pískovat - úplná rozborka. Otázka zní stojí to za to? Ty trubky je tak nezhnijou. Vše co na něm bylo, byla povrchová záležitost.
Otázka zní vyplatí se investovat X desítech tisíc jen pro dobrý pocit? Za mě je to spekulativní. U karoserie tam je odpověd jasná. S takovou aby se pak s tím člověk bál i jezdit aby si to neopotřeboval. :) Nové jsou všechny čepy, tlumiče, trubky...co bylo potřeba.

Ještě mě to celé nestálo ani korunu. :) pán asi cítí, že by ze mě nebylo vhodné tahat peníze, když prošvihl všechny termíny, které jsme si dali. Jak říkám nejsou lidi. V podstatě na tom pracuje jeden člověk, který ale má i jinou práci. Takže po chvilkách.
Ted už je karoserie na rámu. V týdnu jsem jim dovezl vše co jsem doma měl. Palubovku, koberce střechu atd...

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1773
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mis.us » čtv říj 29, 2020 9:27 pm

Jakože tě ten člověk sponzoruje? :shock:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Tuti » pát říj 30, 2020 12:36 pm

To fakt někdo dělá dva roky na autě a neřekne si ani o peníze na materiál :?: Nové čepy, tlumiče atd .. to mu v tom leží pěkných pár tisíc, nemluvě o práci.
A jak píšeš "ty trubky jen tak nezhnijou" - na to nespoléhej, rám dokáže zreznout naprosto katastrofálně a kolikrát i dřív než kastle. Jestli jsi na něm měl jen "povrchové záležitosti", buď rád, ale bez pravidelného ošetřování to po pár zimách už může být jinak. Aby měl člověk opravdu na dlouho klid, to by snad řešil opravdu jen komplet pozink.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1773
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mis.us » pát říj 30, 2020 10:38 pm

Chápu že prošvihnul termíny, ale dělat polorenovaci zadarmo, je prostě kravina (mluvím o práci, kdyby ti zaplatil díly tak je to ultra magor). To by mne Vojta s Míšou museli už dávno ukamenovat....

Ano slibovat umí každej, každej umí remcat a dělat málokdo, ale kdo nedělal renovaci, si nedovede představit, co to vůbec je a o čem to je( jen těch nervů právě s termíny) navíc renovace v jednom člověku je sebevražda, kór když člověk dělá auta... prakticky pak bydlí v dílně, nemá čas na ženu, ani svý aktivity. Takže co se týče toho placení.....bylo by fakt divný za to nedat ani korunu.... bduh.gif
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » sob říj 31, 2020 6:42 pm

Tak asi mu ty peníze nechybí. Není to jeden člověk. Vždy jsem jednal s pánem, který tu dílnu vlastní a má tam lidi. Akorát se mu prý někteří rozchlastali apod - přímo on to nedělá. Já také podnikám a asi by mě hanba liskala, kdybych nasliboval hory doly, prošvihl všechny termíny a chtěl zálohy. Původní varianta byla pul roku maximálně. Už je to skoro dva a půl roku. Z tohoto pohledu mi přijde naprosto fér v tuto chvíli peníze neřešit.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1773
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mis.us » sob říj 31, 2020 10:26 pm

Řekl bych že to není záloha, ale u renovace je to platba za provedeny práce :D protože renovace je běh na dlouhou trať a ne oprava na měsíc... :roll:

ale pravda je ta, že sundat boudu, tu vyvařit a nalakovat, rám napatlat barvou a vyměnit tlumice a pár trubek z mědi, by ve dvou lidech byla práce hotová za dva měsíce.....

Něco jinýho je sundat boudu a udělat to vše pořádně. To znamená vše v mědi včetně brzd.trubek, vše opiskovat, nalakovat, komplet go převodovky a motoru, výfuku a vůbec všech komponentů, vše co bylo galvanicky nazinkovano dát do nove galvaniky, dát všude nové silentblocky včetně nalisování, tlumiče, ložiska, gufera apd, vyvařit kastli, nalakovat ji, nalakovat všechny dveře, zrepasovat všechny gumy, kliky atpd, koberce, čalounění, plasty, elektroinstalaci....

jestli Stenleyi podnikas, tak ti musí být jasný, že za tohle si říkat peníze průběžně,hanba není, kor kdyz je k tomu dolozena podrobná fotodokumentace....jenže je práce a pak je fuserina.... :idea: a neber to jako kritiku a pomluvy, ale já v tomhle prostě nevidím jakýkoliv smysl....udělat něco ani ne napůl....není to vysvětlování jen říkám svůj pohled na věc a moji zkušenost a konstatuji to. Už je to víceméně veterán, nebo to můžu nazvat třeba starou ludrou, která ale potřebuje udělat prostě pořádně, chápu že s tím asi nebudeš jezdit denně, ale jen rekreačně, ale o to je větší škoda to takhle osrat. M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » úte dub 13, 2021 4:59 pm

173565385_4069184133103518_1624361125492875989_n.jpg
173565385_4069184133103518_1624361125492875989_n.jpg (96.11 KiB) Zobrazeno 1007 x
Tak auto mám doma. Nedodělané. Ve stavu jako je fotce. Teoreticky okýnka, stahovačky, světla, tapecíry atd...
No jaký z toho mám pocit? Nevím...moc dobrý ne vzhledem k tomu co za to chce a jak dlouho to trvalo. Domluva byla půl roku.
Prej 721 hod práce. Já vám nevím...sakra bez 2 měsíců 3 roky.
K tomu jim při zasklívání prasklo čelní sklo. To je průser. Asi mi jebne.
Čili auto po třech letech stále nepojízdné, ale už aspon v garáži. Mám nějaký rozpis. Je to palba. Já nevím. Podruhé bych do toho nešel. Jsem nasraný. Hlavně kvůli těm 3 rokům. Něco zaplacené. Tedy veškerý materiál a část práce. Zbytek jsem musel vrazit do koupelny.

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Tuti » stř dub 14, 2021 8:34 am

Nojo, to tak bejvá, že má člověk nějakou představu a pak to dopadne úplně jinak. Hlavní problém asi vznikl tím, že jste na začátku oba podcenili rozsah práce (taky zcela běžné) a pak se to protáhlo, když to mechanik chtěl udělat poctivě .. což mu těžko můžeš mít za zlé. Ber to tak, že máš auto takřka ve stavu nového, takže i cena bude taková. Bohužel časy levných oprav (a levného ježdění vůbec) už jsou za námi - a bude hůř.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Párek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon úno 15, 2021 11:53 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Libáň

Re: Můj milášek

Příspěvekod Párek » stř dub 14, 2021 8:54 am

Já renovuji Forda V8. Libero na někdy v pořadníku. S prvním člověkem co prý už udělal spoustu amerik to dopadlo tak, že prachy v hajzlu, auto rosekaný tak moc, že jsem musel koupit novou karoserii abych to vůbec dodělal. Teď to má někdo v Mělníku cenu jsme nějak oba dohodli a vypadá to, že to funguje. Ale už bych do toho taky nešel.

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mirax Karabo » stř dub 14, 2021 12:53 pm

Já jsem toho názoru, že když chce někdo dělat do veteránů, tak by si je měl renovovat sám, jak to bylo běžné za minulého režimu. Vyrostl jsem na knížce "A přece se točí" a tak se mi to prostě líbí.. Jako odvézt celé auto na renovaci někam do servisu mi přijde trochu nesmyslné - člověk pak o autě vůbec nic neví a ani si k němu nevytvoří vztah. A většinou ta samotná renovace v domácích podmínkách je ten nejzajímavější příběh. Samozřejmě, ne každý má doma vybavenou strojní dílnu, ale to se dá řešit dílčími úkony - nemám soustruh, tak si to nechám obrobit v nejbližší dílně - nemám pískovačku, tak si to odvezu do nejbližšího pískovacího boxu - nemám vybavení pro lakování - tak si ty díly nechám stříknout v autolakovně. A i z hlediska financí, tak cena renovace auta v profesionální dílně většinou výrazně překračuje jeho prodejní cenu po renovaci - kámoš dal za renovaci obyčejného embéčka přes půl mega a pak ho prodal za necelých 200tis..

spm
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 38
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: Můj milášek

Příspěvekod spm » stř dub 14, 2021 3:12 pm

Nemám svářečku, tak si to nechám někde vyvařit... oh, wait... :lol: :lol:

Já měl zatím celkem štěstí, jedno auto už jsem ze spár drapáku na vrakáči nechal vyrvat (a dopadlo to dobře) a to druhý podle všeho snad dobře dopadne taky :mrgreen: Nemyslím si, že by to nějak ovlivňovalo můj vztah k autům, ale holt když si pomalu i šroubovákem vypíchnu oko, tak to musím řešit jinak :lol: Ale jinak obecně mi dnes přijde, že je těžší sehnat někoho, kdo to udělá pořádně a má na to čas, než na to sehnat finance.

Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » stř dub 14, 2021 5:20 pm

Přemýšlel jsem jestli to sem dávat. Nechci vypadat jako hnidopich a nechci tím nikoho pobouřit, ale stále se bavíme o tom, že jsem měl auto 3 roky pryč (oproti domluvě, že mělo být za půl roku) a ted ho mám už sice doma, ale nedodělané a nevím, co se tam ještě ukáže. Za to zpoždění mi navrhl 50 dolů. Já jsem mu to sice neříkal před odvozem auta domů, ale říkám si ted, že hodiny, co na tom ještě strávím si normálně napočítám a ještě i o to částku ponížím + teda čelní sklo, které jak tak koukám, bude problém vůbec sehnat. Což bude celkem vzato určitě dalších 50.

Podotýkám, že člověk, který peníze inkasuje, není ten, co na autě dělal. Ten už rukama nedělá.

Jinak jak tady píšete, že jsme ani já ani on nedokázali odhadnout rozsah prací. Tak s tím já nesouhlasím. Já nemám, co odhadovat. Nedělám to, jsem zákazník. On to dělá a říká si za to peníze. Vyloženě renovace veteránů a chlubí se tím, čili si myslím, že on mi neměl věšet bulíky na nos, že budu za půl roku jezdit. Proto jsem k němu šel, protože široko daleko vypadal nejprofesionálněji. Rozhodně jsem nechtěl zabřednout do toho, do čeho jsem nakonec zabředl.

To co mě fakt sere je, že za tři roky se toho hodně změní. Před 3 lety jsem byl schopný a ochotný jít i do renovace.
Je rok 2021. Je tady krize, doma stavební úpravy koupelna...za tři roky se toho prostě dost změní.

Já jsem měl teda představu, že když se někdo chlubí, že dělá renovace veteránů, ten přístup bude trochu profi. Ale asi jsem se moc díval na pořady o renovacích z usa :D

Nedokážu si teď představit, že bych mu zadal renovaci komplet.

Jinak myslím, že karoserie je opravená dobře. Už ji někdo přede mnou opravoval ve stylu, že rezavé místa prostě zakytoval a čau.
Ted přišlo vše rezavé, vyřezat ven. To mám nafocené.


Co si o tom myslíte?
003.jpg
003.jpg (120.8 KiB) Zobrazeno 922 x
004.jpg
004.jpg (285.53 KiB) Zobrazeno 922 x
Naposledy upravil(a) stenlyman1 dne stř dub 14, 2021 8:44 pm, celkem upraveno 8 x.

Uživatelský avatar
stenlyman1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 84
Registrován: sob lis 02, 2013 10:13 am
Typ Libera: e12
Bydliště: zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod stenlyman1 » stř dub 14, 2021 6:01 pm

Tedy popravdě mě to přijde dost přepal. Hlavně ty hodiny a lakování. To jako 82 tis za lak jen za práci? 350 tis za polorenovaci a za 365 lze koupit takovouto nádheru.

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 17770.html

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1773
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Mis.us » čtv dub 15, 2021 8:10 am

:cry: smutnej příběh
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj milášek

Příspěvekod Tuti » čtv dub 15, 2021 9:58 am

No tak když vidím ten rozpis, tak se nedivím, že jsi nasranej. 700 hodin mi nepřišlo jako moc, protože jsem předpokládal, že je to včetně laku a nějaké repase mechaniky. Ale v rozpisu dílů nejsou ani žádný kapaliny nebo třeba těsnění výfuku atd, takže kromě čepů, tlumičů a rozvodů se na šasi zřejmě skoro nešáhlo. Pak v podstatě všechny hodiny vychází na odstrojení a vyvaření kastle a to je i při superpečlivé práci krapet hodně.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Párek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pon úno 15, 2021 11:53 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Libáň

Re: Můj milášek

Příspěvekod Párek » čtv dub 15, 2021 11:37 am

mám k týhle diskuzi dva poznatky.

1) ano souhlasím, že renovaci by člověk primárně měl dělat sám. Ale: já za sebe primární problém nevidím um nebo vybavení, to člověk pořeší, ale hlavně čas. nějak si nedokážu představit, že ráno v sedm vypadnu do práce, v pšt se vrátim, musim se věnovat děcku a ženě, udělat něco na domě a pak se vrhnout na renovaci? To znamená na dalších 10 - 15 let mít jeden projekt a výsledek je nejistý. A já prostě auto chci používat. Tak holt musí člověk najít někoho, kdo je prostě slušný a dělá dobře a hlavně neojebe.

2) tohle co tady píšeš docela chápu, jako vypláznout přes 300 a nemít nic hotového a ještě rozbité bych opravdu reklamoval. Už samotný fakt, že dotyčný je schopný mávat čísly: "tak já ti dám pade dolu a je to cajk" už svědčí o přístupu toho, jak se na autě asi dělalo. Přece když něco dělám, dělám řemeslo, tak přece při průšvihu to řeším např tak že zvednu telefon a řeknu: Podívej je takováhle situace, rozsah práce je mnohem větší než se předpokládalo. Důvody x,y,z. Cena bude o tolik vyšší. Pokud s tím je problém, pokračovat nebudeme a já to chápu. rozhodnutí je na Vás. To že je nějaký problém při renovaci takovéhoto rozsahu mi přijde ale normální. Na druhou stranu ta výsledná cena si troufnu říct by mohla být za to co píšeš třeba polovina.


Zpět na „Projekty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host