zapalovací kabely

Zde budeme prezentovat fotky dílů s popiskami ke kterým se může každý vyjádřit popřípadě doplnit další fotky
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

zapalovací kabely

Příspěvek od Jarda »

XXcomputer.gif
v pondělí ráno jsem v Tesle Blatná objednal sadu zapalovacích kabelů a dnes v 10 hodin jsem je měl doma na dobírku. cena 446 Kč

Obrázek
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1752
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště: Desná v Jizerských horách

Příspěvek od dědek »

Pasují koncovky na indučku? Svíčky- samozřejmě , ale s indučkou a někdy i rozdělovačem to bývá problém. Dědek
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

XXcomputer.gif
pasují, jezdím stím
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Na Slovensky trh dodava napr. f. APM (http://www.APMSK.SK).
Ja som ich kupil za 330.-SKK s DPH.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1788
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Mis.us »

origo kabely subaru...ceník: kabel indukční cívky-246,45 kč +19%
kabel č.3 -256,13 +19%
kabel č.2 -274,27 +19%
kabel č.1 -279,72 +19%

a ještě POZOR! kabely nejsou jako jedno balení!! lze je koupit jednotlivě.... :shock:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 328
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Martin H. »

Dát za kabely 1200 je blbost. Já mám staré, české, měděné, s koncovkama ze 120ky, plus silikonové návleky ze žigula a řekněte mi, coje lepší.

Martin.

P.S. Sakra, Karle, obuj se do toho!!! Vždyť je hrůza číst, za co jsou lidi ochotní vyhodit prchy, aby jim ty pekáče jezdily. :cry:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1752
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště: Desná v Jizerských horách

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od dědek »

Než se "do toho Karel obuje" můj názor. To co Martin píše je svatá pravda. VN kabel s měděným vodičem je to nejlepší co lze použít. Má to jen jeden háček a to, že je třeba koncovky "vlhkuvzdorně" upravit buď dodatečným silikonovým kabátkem nebo použít koncovky, které to vylučují. (vlhkost a měď se nemají rádi a tvoří měděnku - pěkný sajrajt) Dědek
Subaru Justy G3X
škoda yeti 2.0TDI 2012
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Karel »

Jen bych se vrátil zpět.To podstatné již bylo napsáno...
viewtopic.php?f=2&t=1063&hilit=kabely
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 0,2715,609

Ta cena od Tesly je odpovídající.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1788
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Mis.us »

Kdyby sem nechtěl origo,tak tam klidně šoupnu z žigula :lol:
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pát zář 10, 2010 8:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Karel »

Fugovat to bude, ale jsou zbytečně dlouhý.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 923
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Martinekk »

Ja káble pred zimou skontrolujem vysokým napätím a zistím kde prípadne kábel prebíja alebo má zvod. Ohmmetrom je treba skontrolovať aj celistvosť vnútorného uhlíkového vodiča. Odpor na 1m dĺžky je napísaný na kábli. To isté s rozdeľovačom. Káble mám originál, objavovalo sa sršanie VN a tým aj straty na fajkách ktoré sa pripájajú do viečka rozdeľovača, popri kábli bol pôvodne zatesnený nejakým silikónom, ale po tých rokoch je bohvie kde preč. Takže vyčistiť C6000 riedidlom, a zaizolovať tou takou gumovou páskou. Dá sa kúpiť v obchode a izoluje parádne aj vysoké napätie. A štartujem ako sa patrí... Ono kým do konektoru alebo fajky nenatečie že by to vyhrdzavelo, alebo kým sa nepreklepe kábel, tak nieje čo riešiť. VN zdroj môžem priniesť na zraz.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2334
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od covex »

Co rikate na kabely nabizene na http://www.zapalovacikabely.cz/Subaru/S ... bero-4-WD/
Uvadeji ze pouzivaji feritove jadro + dalsi prednosti, oproti ciste uhliko-silikonovym kabelum. Akorat pro Libero tam maj jedny kabely a nerozlisuji stary a novy model Libera. Kabely maji delky 38, 48, 63 + 88cm, coz je podle me jen na stare, zatimco Tesla ma na nove 30, 40, 50 + 30cm.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2334
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od covex »

Koupil jsem nakonec kabely Tesla, trochu me na nich ale zarazi "Made in USA", no co uz:
Obrázek

Co tu u kabelu nikdo nepise, je jesli jsou na nove nebo stare, takze tyto jsem objednaval na nove (maji 30cm kabel k indukcce).
Co jsem koukal na ty puvodni co tam mam, maji tyhle trochu jinak resene koncovky.. snad to tam dostanu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od michael »

Ahoj covexi, asi jsi koupil dobře, já jsem kabely kupoval nedávno na starší typ a kabel k indukčce má cca 80 cm :roll:
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2334
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od covex »

Dnes jsem se dostal aspon k vymene kabelu, skutecne nove libero ma kabel k indukcce kratky.
Drobne zkusenosti s touto sadou:
- kabely jsou jemne delsi nez original, v zasade to nevadi, ale
- kabel k indukcce ne jen, ze je delsi, ale ma na jednom konci L fajfku a na druhem ne, zatimco original ma obe do L. Hrozi tedy, ze by se kabel mohl dotykat krytu vyfuku, takze to chce nekam prichytit
- nove kabely, resp. jejich fajfky drzi na svickach a rozdelovaci podstatne lepe, nez stare, ktere byly jiz popraskane a nedostatecne pruzne. Kdyz chce clovek novy kabel sundat ze svicky, vytvori se tam uplne podtlak a lupne to.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1752
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště: Desná v Jizerských horách

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od dědek »

Co takhle : Fajfkový konec - na indučku a rovný do rozdělovače. Bacha taky na to, že delší kabel vyžaduje smyčku, která se nesmí onic opírat. Jinak hrozi drncáním k poškození izolace a průrazu. Osvědčilo se mi kabel přichytit tím drátkem s izolací používaným už téměř všude ( třeba, když si koupíš cokoliv do elektriky, jsou tím adjustovány všechny kablíky) ke gumové hadici vedoucí kolem. Zatím funguje, ale kablík je už dost ošoupán dřívějším třením o kovový (rezavý ) držák v blízskosti. Dědek
Subaru Justy G3X
škoda yeti 2.0TDI 2012
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2334
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od covex »

Jo fajfku sem dal do civky, ale stejne je ten kabel zbytecne dlouhy, zatim jsem jen fajfku natocil nahoru, cimz jsem prodlouzil drahu kabelu, ale nechavat to tak nastalo nechci, protoze manik v servisu uz tolik proziravosti mit nemusi. Prichyceni asi vyresim tak, ze dodavanou svorku "trojuhelnik" pouziju trochu jinym zpusobem nez to vyrobce zamyslel.:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 232
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od škatulka »

Loni jsem koupil nové kabely TESLA (cena asi 350 kč) a letos mi již po několikáté za jízdy vypadl kabel
ze středu rozdělovače. Vždy jsem koncovku roztáhl, nasadil a jel dál. Asi po 500 km kabel opět vypadl
a koncovka nemá žádné předpětí. Chci do koncovky dát kousek gumové hadičky.
Má někdo podobné zkušenosti? Jak by jste to opravili vy? Bohouš - škatulka.
Naposledy upravil(a) škatulka dne úte srp 18, 2009 12:31 pm, celkem upraveno 1 x.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 232
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od škatulka »

Pokračování:
Minulý týden jsem se vracel domů a asi 300m od domova v prudkém stoupání motor zaškytal, ztratil výkon,
dvakrát střelil do výfuku a zastavil se v zatáčce. Musel jsem couvat dolů a bez posilovače je to zážitek.
Nejprve jsem vyloučil chybu v palivové soustavě a hledal v elektrice. Jak všichni víme, jeden nenajde nic,
neboť když točím startérem, nevidím do motoru a naopak. Už jsem chtěl volat odtah když okolo projížděl
na kole kaskadér z M.T. Jenýček. Spolu jsme objevili asi dost neobvyklou závadu: Loni zakoupený kabel
mezi zap. cívkou a víčkem rozdělovače má obě koncovky úhlové, vedl tedy od víčka jinudy než originál,
dotýkal se držáku pojistkovky nad rozdělovačem. Časem se prodřel a házel jiskru na pojistkovku.
Zkontrolujte si uchycení zap. kabelů v držácích aby jste se nezdrželi jako já. škatulka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1022
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: zapalovací kabely

Příspěvek od Lubomír »

Problém "startovat a vidět" je znám jako "šroubovákový start" - to se šroubovákem zeskratují ty dva hrubší šrouby na cívce startéru při zapnutém zapalování... :lol:
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět