relátka na startování ?

E 10, E 12
Odpovědět
frantisektatra
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
Typ Libera: E 12 1990
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

relátka na startování ?

Příspěvek od frantisektatra »

Zdravím Vás. Omlouvám se, že otravuji možná s blbostí, ale při startování mě vždy cvakají dvě relátka umístněná pod palubovkou úplně v pravo. Několikrát cvaknou a je slyšet jen AC pumpa. Na po několikáté potom sepnou a mašinka začne startovat. Tedy začala. Nyní stávkuje a relátka jenom cvakají a startér nic. Můžete mě někdo poradit, je-li chyba v těchto relátkách, nebo někde jinde. Předem děkuji. Františektatra.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1498
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: relátka na startování ?

Příspěvek od Tuti »

Úplně nevím, co si mám přesně představit pod popisem "Několikrát cvaknou a je slyšet jen AC pumpa. Na po několikáté potom sepnou a mašinka začne startovat." ... ale nejběžnější příčinou problémů se startováním je samozřejmě špatná baterka a hned po ní uhnilé oko na přívodním kabelu u startéru. Chce to vzít měřák a měřit.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
frantisektatra
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
Typ Libera: E 12 1990
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: relátka na startování ?

Příspěvek od frantisektatra »

Baterie dobrá, cvaknutí je - prostě klasický zvuk relátka - jednou sepne a pak už běží jen pár vteřin AC pumpa a pak už nic. Před tím jsem toto udělal několikrát, v domění, že musím doplnit benzin v kaburátoru a pak to začalo startovat. Teď už nezačne. Chtěl bych vědět, na co jsou tyto relátka ? Můžou-li dělat tento problém ?
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1752
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště: Desná v Jizerských horách

Re: relátka na startování ?

Příspěvek od dědek »

Na 99,99% spojitost mezi cvakáním relátek a startováním není. Relátko čerpadla by mělo sepnout jen jednou a tak doplnit benzín do karburátoru. A to, že startér netočí bude určitě buť vadným startérem a nebo uhnilou kostrou.Píšeš v rubrice starší, kde je baterka vzadu a tak stačí kus drátu a propojit mínus baterky s blokem motoru. Ten načatý mínus (kostra) mohl být i důvodem cvakání relátka vícekrát. Ale zdroj závady hledej v té uhnilé kostře. Dědek
Subaru Justy G3X
škoda yeti 2.0TDI 2012
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1797
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: relátka na startování ?

Příspěvek od Mis.us »

Franto, to relátko, pokud mluvíš o tý bílý krabičce nad topenim vpravo je zapalování a zároveň vypíná benzínový čerpadlo. Mám pocit, že po zapnutí klíčku trvá 5 veřin dokud reláko necvakne a pumpu vypne. Mně taky xkrát cvakalo, páč baterka nepřeváděla dostatek proudu, udělej si pořádně kostry a pojistkovku vzadu.Taky zkus zapnout klíček a schválně startovat vzadu u motoru přes startér. Mihajl
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991
frantisektatra
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: úte pro 18, 2012 10:25 pm
Typ Libera: E 12 1990
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: relátka na startování ?

Příspěvek od frantisektatra »

Kluci děkuji za rady, dám vědět jak to dopadlo. Ale asi to chvíli potrvá, než se k tomu dostanu. Mám toto vozítko jen tak pro radost (jako spousty ostatních) a moc s ním nejezdím. Ještě jednou díky.
Odpovědět