výměna oleje

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

15W40 a 300 000km

Příspěvek od Lubomír »

Páni Liberátori, hádajte , ktorá hlava patrí motoru E10 s minimálne 300 000 najazdenými km?
Obrázek
nenechávam dlho na pochybách: tá čierna pochádza z neznámeho motora na neznámy olej, ale tá "ako nová" je z toho môjho Liberka, osobne odjazdené viac ako 200 000km,(kupoval som ho s evidentne pretočeným tachom pod 100 000 na konci roku 1993 , všetko na olej Shell 15W40 v žltej plastovej nádobe.
Sám som čumel na ten rozdiel....
P.S. toto nie je reklama na olej, toto je skutočnosť....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Tak tomu se říká realita !!! a pak že na oleji nezáleží, jak už bylo nekde psáno. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

kosma.d píše: a pak že na oleji nezáleží,
Olej,olej, oleje...
Schopnost rozpouštět karbon a usazeniny je jedním z mnoha kritérií kvalitního oleje.
Hodně závisí od včasné výměny oleje, kvality filtru,stylu jízdy,technickém stavu motoru a v neposední řadě na schopnostech a možnostech konstruktéra.
Shrnuto:není vyloženě špatného značkového oleje.Pozor na padělky :!:
K.
read2.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

O Oleji tu již bylo hodně psáno i fotky z motoru co Libero chce,ale už to tu nemohu najít. Rozhodně, ale chce v "kostce řečeno", řídké oleje pro dokonalé mazání.
Dandy
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Skus tohle:http://oleje.cz/forum/
K.
read2.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

dědek píše:Karle, ten proplachovák doporučují i v servisech a má právě "propláchnout" kanálky od usazenin a všech možných nečistot. Nejlepší je nalít náplň a ujet (opatrně s využitím max.50procent výkonu) tak 150-200km nebo týden do práce cca 12 km a vyměnit za normální). To by člověk nevěřil ,co sajrajtu se v motoru najde. Dělal jsem to na Žigulu. Jednou, když jsem ho koupil a nešel povolit ani filtr a pak po výměně těsnění pod hlavou ,kdy skulinkou natekl do oleje fridex a vytvořilo to hnusnou kašičku, co ani nechtěla vytéci.Na motoru bylo asi 150 tisíc a já mu přidal ještě dalších 30, ale tenkrát jsem vyměnil i pístní kroužky.(celá sada stála tehdy asi 100Kčs a kupoval jsem dvě, protože, než jsem se je naučil navléci na píst, tři jsem zlomil.Před touto opravou motor "dejchal" jak pes a žral dost oleje.Všichni mi říkali, že taková generálka je k ničemu a ať nechám přebrousit kliku a koupím šály. No a já to prodal jedné podnikatelce po ujetí zmíněných 30-ti tisíc a ona s tím jezdila ještě půl roku každý týden do Německa s vlekem, než to naprala do stromu.Jinak už pomalu deset let jsem vyznavačem dieslu a Libero jsem koupil, protože mi je líto u nás v kopcích likvidovat Octávku ve sněhu a každou chvíli někde zapadnout. Je fakt, že tento týden jsem byl s Liberem pár dní u rybníka a všichni kolem zírali, jaké lože na noc jsem si vytvořil. To v Octávce nepřipadá v úvahu.Teď se chystám na asi 60-ti km cestu na ryby a lituji,že to nemá v 35 st.C klimošku. Ale večer si zase pohovím. Dědek
P.S. Nezkoušel někdo do Libera sehnat-upravit nebo prostě dodělat z něčeho klimatizaci?
nevim jestli je tvuj problem s klimatizaci jeste aktualni, ale neco jsem nasel;)
Obrázek
http://www.aukro.cz/show_item.php?item=202992046
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Klimošku :?: toto :?:
Toto vypadá na fotce jako mobilní WC pro barbínu
Klimatizace,která by byla schopna snížit teplotu v Liberu na sluníčku při okolní teplotě 35st.C alespoň o 10-15 st.C během 1-2 hodin :?: ,tak to by byl pěkně velký macek :twisted: potřebný výkon odhaduji někde mezi 3-10kW.To by vyžadovalo zvláštní chladící jednotku něco jako"karier nebo thermo king".Otázkou zůstává,kde vzít potřebnou energii pro pohon.Zbývá jedině centrála.Předpokládaná účinost klimatizace/tepelného čerpadla vzduch-vzduch/ do 65%.Ale to už jsme u scifi plánů.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Krabička na obrázku je nade vší pochybnost odpařovač vody, kterému se pro podporu prodeje (samozřejmě nesprávně) říká "klimatizace" Do bandasky se naleje voda, kterou pak čerpadýlko honí přes nějakou vaničku s filcem nebo jemnou síťku, kolem které proudí vzduch. Voda se do toho vzduchu odpařuje a na fyzikálním principu odběru skupenského tepla se ten vzduch trochu ochladí. Dalším efektem je to, že zvlhčený a hlavně proudící vzduch subjektivně vnímáme jako chladnější .. takže když si to pustím rovnou na sebe, budu cítit trošku chlad, snížit teplotu v interiéru auta to nemá šanci. V podstatě jde o poněkud "vylepšený" ventilátor.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

asi mate pravdu, ja to jen nasel na aukru a vzpomnel si ze karel sem psal ;)
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Jo jo :arrow: ještě to prodávat současně s dalšími zázraky v telešopinku hello2.gif
tak tak.
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Jestli to v Aukro vydražím tak na podzim přivezu na ukázku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
SNAJKY
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 25, 2007 8:00 pm
Bydliště: RAKOVNÍK

Příspěvek od SNAJKY »

hlavně to nikdo nekupujte,je to ta největší hovadina :!: co jsem kdy koupil :x stálo to v plusu bezmála 600,- a naprost bez účinku !! a to do toho musíš ládovat takové malé předem v mrazáku vymražené tyčinky a než se ta papírová manžeta napustí tak při 30* vúbec nic nepoznáš !! ten led se okamžitě rozpustí
Naposledy upravil(a) SNAJKY dne pon říj 01, 2007 8:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

SNAJKY píše:hlavně to nikdo nekupujte
Tys koupil, já spočítal...
K.
:twisted:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Když to bylo na aukru za 170,-, tak jsem si přihodil a čekal, že do 250,- se budu přetahovat. Při ceně kolem 1700,- (když já to dávno vzdal) sám nabízející upozorňoval, že za to dal asi pětistovku, je to použité a né moc účinné a tak dražba od korunky. Nakonec to někdo získal tuším za 1860,-Kč . A ten se asi má . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna oleje

Příspěvek od narkomanix »

zdaravím Vás všecky tak me čeká výměna oleje a přemýšlel jsem že bych pořídil aj něco lepšího přecejen ma to rakvička s mnou těžke tak že bych ji to ulechčil a poshlednutí lubomírove hlavy jsem se nadchl dokonce tka moc že jsem sem zastavil u shellky( jako že to nedělam a doufam ze uz nikdy nebudu muset) jsem zjistil že olej jak piše myslim lubomir okolo 100 kč asi neseženu 390kc 15w-40 1l byla cena na te čerpačce přece jen je to starý příspěvek a ceny sou někde jinde ale i tak s frekvencí výměny 10 000km což slabý půl rok tak bych za par let prolil tolik že bych mohl měnit vozový park otázka je jasná jaká by měla být cena onoho zázračného oleje kupovat na benzince nebo ve spec. obchodě popřípadě jiná vhodná alternativa jinak by mě jesšte zajimalo jestli tam vubec lit lepší olej když to do ted jezdilo na no name oleje a vevnitř to bude asi fuuj jestli uvolnujicí usazeniny víc neubliží toť vše dík ps: poučil jsem se a tento rok pred zimoujsem si vzpoměl na fridex takže, už možna nezamrznu :)
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna oleje

Příspěvek od Martinekk »

U nás stále stojí tento olej v žltej pixli okolo 220 až 240Sk/l... Prečo by mal byť o kúsok ďalej tak drahý :?:
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna oleje

Příspěvek od narkomanix »

no to je cena se kterou se dá smířit, moje cena je z benzínky v opavě na shellce opravdu nevim jestli maji nějaké přirážky na benzinových pumpách
Ale nakonec jsem to nevydržel a kdyz jsem kupoval fridex tak jsem se pobavil z prodavačem kde nakupuju nahr díly a odešel jsem z 5ti l oleje 10w-40 polosintetika
debata probíhala asi tak
-měnim olej v rakvice co by ste mi tam doporučil nalit nalít
+jake že to auto na rakvicka neco pohledal 15-w40 nebo 10-w40 ale nemam v systemu kolik
-to nevadi ja zhruba vím
+co ste tam lil před tím
-nevim nejaky no name kdoví co tam kdo nalil předemnou
+ahaaaaaaaa hmmmmmm a podava mi plechvku s nějakym srancem že to mam nalit do starého oleje a nechat bublat na volnoběh že to taky tak děla
pak že tam mam hrknout nějaky levnější a zkrátit interval výměny a nalit tam po té něco lepšího
- aj samozrejmě strach a nějaky ty keci o oloupavajicím se prevítu karbonu a nasledném zacpání kanalků a znehodnocení nového oleje
+to se leje přímo do starého nějaky keci
zavěr nic se neznehodnotí ten sranec zazračně vyčistí motor za 5 min a novému oleji neublíží
ja jsem ovlivnitelný člověk a tak odcházím z prodejny s 5ti l oleje značka genuine gm typ10w-40 polosyntetika zazračnou pechovku za 100kč a 2mi l fridexu
mam doma jeden hodně zakarbonovanej blok tak vezmu vzorek oleje z rakvičky smíchám ze zázračným srancem a aplikuji na blok nechám působyt a možna tomu pomůžu trochu prstem a výsledky sem hodím a jestli to nic zázračně nerozpustí tak nejenže to do své rakvičky nenaleju ale asi budu velice zlí na prodavače a onu plechvku si vezmu sebou ( jako možna zbraň :)) ) škoda že asi příjdu o další prodejnu náhradních dílů

zajímal by mě Váš názor jestli pomuže nebo ne nazev toho onoho je snad motor flusch vyrobce cyclo
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: výměna oleje

Příspěvek od dědek »

Já bych řekl, že za stovku to žádný"zázrak" nebude a moc to nepomůže, ale nic nezkazí. Zeť svého času koupil do "staršího" do oleje jakýsi "utěsňovák" a říkal, že auto dělalo mnohem méně loužičky.(????) Já měl kdysi starou oktávku, kde hučela převodovka .Nalil jsem do toho takový sajrajt - něco jako rozpuštěný korek- a musím přiznat, že na chvíli to opravdu pomohlo, ale po pár tisících zase vše při starém. Taky jsem byl svědkem, kdy pán od nás z práce měnil olej ve Š-100 asi na padesáti tisících a po letech kdy jezdil na M6A , změnil na M6AD . Všichni mu říkali, že se rozpustí karbon, ucpe kanálky a motor zadře. A pokud jsem tam dělal, auto pořád jezdilo a žádné zadření se nekonalo. Jiný kamarád najezdil s Š1000MB víc jak šedesát tisíc bez oleje v převodovce - šlo špatně řadit , ale auto pořád jezdilo a nic se nedělo. Můžou to být všechno náhody a druhým by se třeba přihodili "nepříjemnosti", ale svědčí to o spoustě neopodstatněného strachu z něčeho nového." Generálkovač" motoru (jak o tom píše Karel na jiném místě) jsem si svého času taky koupil a vyzkoušel. Výsledek byl jen to, že mi kontrolka mazání svítila snad i v patnácti stech otáčkách a olej byl najednou řídký jako voda. (Zda-li to byl účel ? - nevím !) Nechal jsem se také nalákat na mosaznou "zázračnou" vrtulku do sacího potrubí pod karburátor. Že to prý zvyšuje výkon a snižuje spotřebu. Snížilo to výkon a zvýšilo spotřebu . (prostě v sání clona) Teď už šířím názor, že kdyby tyhle (voloviny) opravdu fungovaly , výrobci motorů a automobilky jako takové, by to zavedly sami a nebo alespoň doporučovaly. Tak, že závěr si musí udělat každý sám. Myslím, že tím nic nepokazíš, ale asi i nic nezískáš. A vůbec bych se nebál olejů jak píšeš "noname" .Pokud je to originál zavřené a dostaneš na to účtenku nic neriskuješ. Značkový olej vyleješ stejně po deseti tisících do hrnku a maximálně s ním můžeš natřít plot nebo stodolu. A pokud motor nedostává pořádně zabráno velmi častými změnami otáčet ( až co to dá),
tedy extrémní zatížení, bude "mazat" noname jako castrol . Jediné co uznávám, že ten dražší olej trošku zpomaluje stárnutí motoru ( motor než klekne víc najede) ale kdo znás předpokládá, že s Liberem najede půl miliónu Km než zrezaví a na STK dostane červenou. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: výměna oleje

Příspěvek od Karel »

dědek píše: najezdil s Š1000MB víc jak šedesát tisíc bez oleje v převodovce - šlo špatně řadit , ale auto pořád jezdilo a nic se nedělo.
Toto berte jako vtip. V době kdy jezdila 1000MB se průměrně najelo 5- 10 000 km za rok. Takže jezdit asi 8 až 10 let bez oleje :?: . U 1000ovky to nepřipadá v úvahu. 4kové kolo na hřídeli bylo nedokonale uloženo,ani ne na pouzdru. Až u 100vek bylo dokonalejší uložení.
Jestli se něco podobného stalo, tak co to bylo za majitele :?: dál rači nepsat...
K.
:evil:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: výměna oleje

Příspěvek od dědek »

Ano Karle, byl to v té době mladej kluk, svobodný, žil jen s mámou v dost zapadlé vesnici a jezdil snad pořád. 60 tisíc stihl za dva roky. V tom autě mě několikrát vezl a vždycky jsem byl rád, když jsem vystupoval. Na autě "homodomo" abarth , rámus jak hrom ,on snad ani tu převodovku nemohl slyšet. To, že olej s převodovky "utekl" to zjistil, až když se už opravdu nedalo řadit. A ke všemu to byl řidič z povolání a jezdil na Tatře, v zimě s pluhem. Protože byl ale samej malér ( jednou s pluhem vypadl ze silnice a málem zmrzl v pětimetrové závěji) bylo mu doporučeno, aby dal výpověď a šel dělat něco jiného. Asi deset let pak jezdil s dodávkou Š1203 u nás ve sklárnách a občas nás vezl po reklamacích. No na to, že s tím "embéčkem" jezdil jako prase a odnesly to často přední blatníky a občas dvěře, to auto jelo jako čert a když mu pak shnila podlaha a upadla přední náprava , dostal za ten motor ješte pět tisíc ( měl už najeto asi devadesát tisíc!) a to byly v té tobě slušné peníze.GO motoru se dalo pořídit do dvou tisíc a kdo měl konekce v Nechanicích (Mototechna partiových součástek) to měl i s GO hlavy ( přebroušení sedel ventilů a slíznutí hlavy - to bylo za flašku rumu t.j.33Kčs!!!) i za dvanáct set. Sám jsem v Nechanicích získal vložky , písty s čepy a kroužky plus šály na kliku za neuvěřitelných 460,-Kčs. A přebroušení kliky bylo podle toho, jestli to šlo v Totexu (bývalá fabrika na textilní stroje se sídlem v Chrastavě u Liberce) a nebo ČSAO v Liberci. Pamatuji, že zprostředkovatel chtěl stovku za odvoz a přivězení zpět. Jinak , jestli si dobře pamatuji, tak interval výměny oleje v převodovce byl 30 tisíc a málokdo ho dodržoval. Na servisní knížky se ještě nehrálo a po pěti tisících měněný olej s papírovou vložkou ve "věčném" filtru" se jen vyjíměčně vozil na benzínku. Jinak skladoval doma a v zimě lil do mouru z uhlí za 7,-Kčs metrák, kterým se topilo v kamnech značku CLUB s "čertem" na kouřovodu. Ale dost nostalgie. Chci jen připomenout, že dříve motory a převodovky se vyráběly v tolerancích t.zv. od Šumavy k Tatrám , s kvalitou oleje si málokdo lámal hlavu, ale za deset let starou Š1000MB jsem dal dvacet tisíc ( vydělával jsem 17 stovek měsíčně) a nové bylo za 44 tisíc. Dneska po deseti letech auto za původních 440 tisíc lze koupit za dvacet -třicet tisíc a je nesrovnatelně lepší. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět