startovací klapka

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek Budsky
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 11, 2007 7:35 pm
Bydliště: Praha

startovací klapka

Příspěvek od Mirek Budsky »

prosím o pomoc schaním navod pro zakladní seřízení startovací klapky je to ta první před difuzerem co je ovladana podtlakem termo sitičem a mechanizmem od škrtící klapky děkuji za pomoc :shock: :idea:
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Had »

Mirku, napiš co přesně co to dělá a nedělá, jinak jediné seřizování je šroubem s pojistnou matkou proti kulise s ryskou a zatím tři karburátory, které jsem měl vymontované (a zas zamontované) měly za studena nastavený mechanismus (tu páčku s plastovým pidipouzdrem) proti rysce a bez problémů fungovaly. Pokud Ti liberko blbě startuje a klapka zůstává viset v poloze otevřené (už se mi to taky stalo) je nejspíš zaneřáděná pružina, která ho vrací když motor chladne nebo prachem přidřená osička klapky. V tom případě stačí vyčistit a namazat.
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Mirek Budsky
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 11, 2007 7:35 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mirek Budsky »

tak co to děla poskladal jsem motor a první jízda strašna obří díra v plynu žadnej výkon po všech možnejch kontrolch všeho ale opravdu všeho jsem zjistil že když přiškrtim hadici od filtru do karburatoru tak nastala změna k lepšímu tak jediný co by tohle mohlo ovlivnit je tato klapka tak jsem naslepo s tou klapkou začal laborovat a povolil jsem ji na tom štelovacim šroubku a auto začalo jezdit ale neni to uplně špiglnígl tak bych potřeboval zjistit zakladní nastavení aby to bylo přesně tak jak ma dik za pomoc
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Mne robi karbec asi to iste. Samuel mi poradil, ze mam zgeneralkovat ulozenie tejto klapky, vraj nasava falosny vzduch niekde popri hriadelke. Je pravda, ze ma velku volu v lozisku, ale zatial som sa k oprave nedostal, takze nepotvrdena informacia. Ak zistis v com to je, daj vediet.
Vlado.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Příspěvek od Lubomír »

A maš nastavenú základnú vôľu na klapke? (0,54mm)
Obrázek
v poslednom riadku je to, a musí to tak byť, inak súbeh charakteristík trysiek, obohacovačov a sytičov nefunguje a motor ide iba na ten malý karburátor zvaný sytič, a ten je len pre jeden režim - studený štart
No a nezabudni na 2,5 a viac otáčok na tej skrutke bohatosti zmesi. Až potom skúšaj vypúzdriť ten falošný vzduch na hriadeli klapky! A skontroluj, či nie je vybité zavesenie závažíčok v rozdelovači, ak máš EF10.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Tu volu v hriadelke startovacej klapky som vylucil.
Puzdra na zavaziach odstrediveho regulatoru som tiez vymenil.
Je to kus lepsie, ale este stale to nejde ako made in Japan.
Este porad ako a kde nastavit tu zakladnu volu na klapke.
Vlado.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

nastavenie

Příspěvek od Lubomír »

Obrázek
doplním fotkou len čo sa k tomu dostanem, toto je prvá pomoc...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

zakladne nastaveni karbecu

Příspěvek od Lubomír »

tak som to odfotil, ako to robím ja:
Obrázek
a nastavujem to pomocou medeného drátku 0,5 CuL, keď začne škrabať z neho lak, som si istý, že je tam približne správne nastavenie. Tú polohu skrutky si zapamätám tak, že počítám, koľko otáčok je do uplného dotiahnutia, a tak to iba občas (po emiske, keď sa tam "odborníci" vrtajú tak, že mám problém odísť zo dvora, -ale emisie sú OK-, taká díra je tam aj pri zahriatom motore!) skontrolujem, nastavím, prípadne o nejakú štvrť otáčku dostavím, aby bolo auto živé. To je všetko. O tú skrutku je opretý krížováčik, bohatosť zmesi je imá kapitola, už som to písal niekde, a dostal som dobrú radu, funguje to.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět