Nejde chcípnout

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Nejde chcípnout

Příspěvek od Kubajzz »

Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával :-() )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně :-)
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od Karel »

Kubajzz píše:Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Ahoj.
Ćekal bych, že se nám představíš a pošleš aspoň fotku.......
To co popisuješ není až tak běžná závada.
Zatím to vypadá na nějaký cizí zásah jak se říká "napadeno kutilem"
Tak bych potřeboval vědět co je v autě přidáno, jako jiné rádio, tajný vypínač centrál dálkáč mlhovky tažné a cokoliv co v Liberu nemá co dělat a je tam navíc.
Doktor by řekl-- rodinná anamnéza.
Pak uvidíme.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od Martinekk »

Hm, to mi pripomína chcípanie mojeho strieborňáka keď som ho kúpil. Ten trebalo chcípnuť po vytiahnutí klíčku výstražnými smerovkami :D Až pak to chcíplo...
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od Kubajzz »

Omlouvám se , že jsem ještě nepřidal žádné foto, ale nějak se to stále nedaří.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme. :-)
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od Mis.us »

aby jsi očividně zjistil,jestli je elektrika -jak píšou kluci dělaná na koleně,musíš to nejdřív vidět,tzn. sundat kulisy-přístrojovku,kouknout se k řídící jednotce apd. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od covex »

Stala se mi podobna vec jednou jedinkrat. Byl jsem z toho jelen, ale neprisel jsem na to cim to bylo. Na aute je predelane radio a centralni zamykani. A prave zamykani ten problem prisuzuji, protoze kdyz se prodre izolace dratu ve dverich deji se podivuhodne veci. Jak to souvisi s topenim je tezko rict.

Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Kubajzz
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2012 3:15 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Sokolov

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od Kubajzz »

Tak to vypadá, že už někdo řešil zadní ventilátor, ale silně ani tak ne amatérským, ale idiotským způsobem. Kabeláž je pospojovaná rychlospojkama a hlavně úplně zmateně. uvidím zítra až se to proměří a dám vědět. :-)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od covex »

Typicke, o rychlospojkach uz tu bylo napsano hodne - vyhazet a fofrem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od covex »

"Mam to taky" - aneb moje Libero nejde chcipnout - tedy vypnout. Neni treba ani startovat, staci otocit klicek do polohy ON a zpet do OFF a zustanou svitit kontrolky, zkousel jsem vsechny mozne cudly a nic, proste kontrolky sviti dokud neodpojim baterku, po pripojeni baterie je auto vypnute... kdyz nastartuju tak klidne muzu jet s vyndanym klickem. Proces vypinani montoru jsem zatim nikdy nestudoval.. pohledem do schematu to vypada, ze v poloze ON se pripoji napeti na pojistky 14 a 15 tak jeste budu muset zkusit vyrvat prislusne pojistky, nicmene podezrivam bud "hlavni" relatko nebo spinaci skrinku...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde chcípnout

Příspěvek od covex »

Mno... tak zatim jsem zjistil, ze na vine je nejaky drat dobastleny z pojistky 14 na bilo-modry drat, ktery jsem snad spravne dohledal ze vede z jednotky ovladajici zadni topeni do zadniho topeni - tzn. zrejme jeden nejmenovany servis pred mnoha lety takto vyresil nefunkcni zadni topeni - proste k nemu napevno privedli napeti spinane primo zapalovanim auta misto z ridici jednotky topeni. To by vysvetlovalo i problem s nefunkcnosti zadniho topeni, ktery jsem v posledni dobe taky pozoroval a obloukem me to vraci zpet k tematu o "fan unit" viewtopic.php?f=3&t=2151 kterou jsem pred lety opravoval, ale tohohle bastlu jsem si nevsiml. Otazkou je co se ted ale stalo - zjevne pres jednotku fan unit a pojistku 13, ktera je trvale napajena (kvuli zadnimu vetraku) se neco prosluslo a pres tu dobastlenou propojku to i po odpojeni napaji hlavni rele u RJ a tim nechava motor zapnuty... a to si clovek mysli z po tech letech uz ho nemuze na tom aute nic prekvapit... pokracovani nekdy priste.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Odpovědět