Stránka 1 z 1
Nejde chcípnout
Napsal: pon říj 29, 2012 4:09 pm
od Kubajzz
Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Subárko momentálně žije vlastním životem a to sice, Po vytáhnutí klíče ze zapalování motor stálě běží a když zařadím zpátečku pak chcípne.
Další dobrá věc je, že když mám zadní topení zapnutý tak právě nejde chcípnout a když vypnu vypínač také auto chípne.
Pokud nechám před chípáním klíčkem ventilátor vypnutý tak zhasne normálně a bez problémů.
Další je, že jedině v době kdy je vytaženm klíček za spínačky, ale motor běží tak funguje zadní topení, když je klíč ve spínačce tak ne.
Jinak normálě startuje a nemá problém( mimo spojky, kterou jsem dnes objenával
) )
Relé na topení pod palubkou je nový, ventilátornapřímo taky chodí. Sínačka jako taková je proměřena a v pořádku a aletrnátor dobíjí krásně jak má na volnoběh i v otáčkách.
Doufám že jsem se vyjádřil trochu pochopitelně
Předem díky\ za jakékoliv info a rady.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pon říj 29, 2012 10:25 pm
od Karel
Kubajzz píše:Zdravím pánové,
opět mám prosbičku.
Ahoj.
Ćekal bych, že se nám představíš a pošleš aspoň fotku.......
To co popisuješ není až tak běžná závada.
Zatím to vypadá na nějaký cizí zásah jak se říká "napadeno kutilem"
Tak bych potřeboval vědět co je v autě přidáno, jako jiné rádio, tajný vypínač centrál dálkáč mlhovky tažné a cokoliv co v Liberu nemá co dělat a je tam navíc.
Doktor by řekl-- rodinná anamnéza.
Pak uvidíme.
K.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: úte říj 30, 2012 8:04 am
od Martinekk
Hm, to mi pripomína chcípanie mojeho strieborňáka keď som ho kúpil. Ten trebalo chcípnuť po vytiahnutí klíčku výstražnými smerovkami
Až pak to chcíplo...
Príčinou bola prehoretá kabeláž vpredu, po dobastlovaní favoritového prerušovača blinkrov namiesto japonského. Tipujem to na niečo podobné, problém s kabelážou.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: čtv lis 01, 2012 12:43 pm
od Kubajzz
Omlouvám se , že jsem ještě nepřidal žádné foto, ale nějak se to stále nedaří.
každopádně ve vozidle je přidáno pouze radio se zesilovačem a jiné repro všude kam se vešlo.
všechno jsem zapojoval já a vše je vedeno naprosto mimo a má vlastní napájení.
Asi budu potřebovat nějakého zdatnějšího elektrikáře a nejlépe schémata zapojení elektroinstalace jako takové.
Ty jsem tu někde snad i viděl tak uvidíme co vymyslíme.
Jinak jak jsem již psal o víkdendu mě čeká spojka a rovnou nový motor do druhého méhp kamaráda tak třeba na něco přijdeme.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: čtv lis 01, 2012 7:17 pm
od Mis.us
aby jsi očividně zjistil,jestli je elektrika -jak píšou kluci dělaná na koleně,musíš to nejdřív vidět,tzn. sundat kulisy-přístrojovku,kouknout se k řídící jednotce apd. Mišus
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pát lis 02, 2012 3:47 pm
od covex
Stala se mi podobna vec jednou jedinkrat. Byl jsem z toho jelen, ale neprisel jsem na to cim to bylo. Na aute je predelane radio a centralni zamykani. A prave zamykani ten problem prisuzuji, protoze kdyz se prodre izolace dratu ve dverich deji se podivuhodne veci. Jak to souvisi s topenim je tezko rict.
Schema eletroinstalace tu je. Kdybys ho nemohl najit tak napis.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pát lis 02, 2012 9:20 pm
od Kubajzz
Tak to vypadá, že už někdo řešil zadní ventilátor, ale silně ani tak ne amatérským, ale idiotským způsobem. Kabeláž je pospojovaná rychlospojkama a hlavně úplně zmateně. uvidím zítra až se to proměří a dám vědět.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pon lis 05, 2012 9:49 pm
od covex
Typicke, o rychlospojkach uz tu bylo napsano hodne - vyhazet a fofrem.
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pon led 27, 2020 2:05 pm
od covex
"Mam to taky" - aneb moje Libero nejde chcipnout - tedy vypnout. Neni treba ani startovat, staci otocit klicek do polohy ON a zpet do OFF a zustanou svitit kontrolky, zkousel jsem vsechny mozne cudly a nic, proste kontrolky sviti dokud neodpojim baterku, po pripojeni baterie je auto vypnute... kdyz nastartuju tak klidne muzu jet s vyndanym klickem. Proces vypinani montoru jsem zatim nikdy nestudoval.. pohledem do schematu to vypada, ze v poloze ON se pripoji napeti na pojistky 14 a 15 tak jeste budu muset zkusit vyrvat prislusne pojistky, nicmene podezrivam bud "hlavni" relatko nebo spinaci skrinku...
Re: Nejde chcípnout
Napsal: pon led 27, 2020 7:38 pm
od covex
Mno... tak zatim jsem zjistil, ze na vine je nejaky drat dobastleny z pojistky 14 na bilo-modry drat, ktery jsem snad spravne dohledal ze vede z jednotky ovladajici zadni topeni do zadniho topeni - tzn. zrejme jeden nejmenovany servis pred mnoha lety takto vyresil nefunkcni zadni topeni - proste k nemu napevno privedli napeti spinane primo zapalovanim auta misto z ridici jednotky topeni. To by vysvetlovalo i problem s nefunkcnosti zadniho topeni, ktery jsem v posledni dobe taky pozoroval a obloukem me to vraci zpet k tematu o "fan unit"
viewtopic.php?f=3&t=2151 kterou jsem pred lety opravoval, ale tohohle bastlu jsem si nevsiml. Otazkou je co se ted ale stalo - zjevne pres jednotku fan unit a pojistku 13, ktera je trvale napajena (kvuli zadnimu vetraku) se neco prosluslo a pres tu dobastlenou propojku to i po odpojeni napaji hlavni rele u RJ a tim nechava motor zapnuty... a to si clovek mysli z po tech letech uz ho nemuze na tom aute nic prekvapit... pokracovani nekdy priste.