Ahoj Liberátoři,
Prosím o radu, mám Libero De luxe 96 a vždy když je deštivo nebo sněží a je takové to vlezlé počasí nemůžu po delším odstavení (pár hodin) nastartovat. Řeším to prodlužovačkou a fénem což zabírá, ale už mě to dost obtěžuje. Potíž je prý ve zvlhlém rozdělovači. Prosím o předání zkušeností, případně o radu jak toto slabé místo zakrýt nebo jinak ochránit.
Díky moc za radu.
Rozdělovač
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
rozdělovač
No ono by to mohlo být i to víčko.Kdysi v žigulu se mi to taky stávalo a po dlouhé době (ja víčko vždy oddělal a vzal na dvacet minut usušit domů na akumulačky)jsem zjistil, že je prasklý.To byla celá závada. Stačí však prý (já to nezkoušel) víčko zvrchu nalakovat sprejem a taky to funguje. Dědek
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
rozdelovač
Tento problém som vyriešil preverením izolačného stavu víčka rozdelovača takto:
Víčko som demontoval , zobral domov a pripojil som prostrednú dutinu pre kábel k indukčnej cievke na vysokonapäťový kábel z obrazovky monitoru k PC. Kábel je pôvodne pripojený k obrazovke a má hrubú izoláciu a takú prísavkovú čiapku asi 4 cm v priemere. Ide jednoducho vymontovať z obrazovky a vyviesť mimo monitor. Mínusový kábel je treba napr. krokodýlkom pripojiť ku kostre monitora. Výborne sa hodí merací hrot k nejakému avometu. Zapneme monitor a meracím hrotom sa pohybujeme v blízkosti vnútorných dutín a kolíkov vo víčku, ale i okolo vonkajšieho povrchu. Podľa sršania vysokonapäťového výboja zistíme , či je niekde prieraz alebo vodivá cestička. U mňa na subarátkach stačilo dobre očistiť a odmastiť povrch víčka rozdelovača a žiadne sršanie /zvod / sa neprejavilo. Sused a švagor na škodovkách museli meniť víčko, lebo skrat viedol vnútrajškom /bakelitom/ a nedal sa odstrániť.
Miesto manipulácie s monitorom / pri protestoch detí a polobvičky / sa dá použiť aj vymontovaný vn zdroj zo starého televízora, chce to viac znalostí z elektrotechniky a pozor na úraz, nie je to pre srdciarov, kardiostimulátoristov ani absolútnych amatérov.
Ten zdroj sa chystám vziať so sebou na zraz, dajú sa ním preveriť aj káble zapaľovania a fajky sviečok....
Víčko som demontoval , zobral domov a pripojil som prostrednú dutinu pre kábel k indukčnej cievke na vysokonapäťový kábel z obrazovky monitoru k PC. Kábel je pôvodne pripojený k obrazovke a má hrubú izoláciu a takú prísavkovú čiapku asi 4 cm v priemere. Ide jednoducho vymontovať z obrazovky a vyviesť mimo monitor. Mínusový kábel je treba napr. krokodýlkom pripojiť ku kostre monitora. Výborne sa hodí merací hrot k nejakému avometu. Zapneme monitor a meracím hrotom sa pohybujeme v blízkosti vnútorných dutín a kolíkov vo víčku, ale i okolo vonkajšieho povrchu. Podľa sršania vysokonapäťového výboja zistíme , či je niekde prieraz alebo vodivá cestička. U mňa na subarátkach stačilo dobre očistiť a odmastiť povrch víčka rozdelovača a žiadne sršanie /zvod / sa neprejavilo. Sused a švagor na škodovkách museli meniť víčko, lebo skrat viedol vnútrajškom /bakelitom/ a nedal sa odstrániť.
Miesto manipulácie s monitorom / pri protestoch detí a polobvičky / sa dá použiť aj vymontovaný vn zdroj zo starého televízora, chce to viac znalostí z elektrotechniky a pozor na úraz, nie je to pre srdciarov, kardiostimulátoristov ani absolútnych amatérov.
Ten zdroj sa chystám vziať so sebou na zraz, dajú sa ním preveriť aj káble zapaľovania a fajky sviečok....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Rekl bych, ze je to jedna z nejcharakteristictejsich zavad Liber (novych i starych). Problem je v VN kabelech, podle me jim nesvedci teplo od vyfuku a po par letech zacnou probijet, a to zejmena ve vhkem pocasi. Oprava je jednoducha - vymena kompletnich kabelu, vyrobce Tesla Blatna, cena velmi prijemna (cca 300Kc).
Mám stejný problém jako zde popsaný.
Podle rady v diskuzi u "staršího" jsem vysušil fénem zapalovací kabely a víčko rozdělovače, nastartovat najednou jde (po týdnu, kdy nešlo). Takže nové kabely či víčko snad problém vyřeší.
Jo a ještě otázku: doprostřed rozdělovače vede přívod od cívky. Pak jsou tam tři kabely ke svíčkám. A pak tam je směrem dolů vedený asi deseticentimetrový kousek hadice, volně plandající. Co to je? Odkap na vodu podle elektrikářského hesla "nejlepší izolace je díra"? Není právě ten kus hadice důvodem toho, že po projetí hlubší kaluže motor chcípne?
Podle rady v diskuzi u "staršího" jsem vysušil fénem zapalovací kabely a víčko rozdělovače, nastartovat najednou jde (po týdnu, kdy nešlo). Takže nové kabely či víčko snad problém vyřeší.
Jo a ještě otázku: doprostřed rozdělovače vede přívod od cívky. Pak jsou tam tři kabely ke svíčkám. A pak tam je směrem dolů vedený asi deseticentimetrový kousek hadice, volně plandající. Co to je? Odkap na vodu podle elektrikářského hesla "nejlepší izolace je díra"? Není právě ten kus hadice důvodem toho, že po projetí hlubší kaluže motor chcípne?
- FL_son
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 7
- Registrován: čtv pro 09, 2010 2:40 pm
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Rozdělovač
Zdravim panove, chtel bych se zeptat, nevite-li nekdo, jaka je cena kompletniho rozdelovace na nove subarko, zitra si jdu pro starsi dil k jednomu mistnimu "vyhlasenemu" opravari subar tak at me neprekvapi co si za to rekne ale melo by to byt dokonce kolem 12000 za novej ne?
Diky
Diky
Subaru Libero E12, r.v. 97, krycí název "inkubátor"
VW LT28 obytný, r.v. 76
VW Golf mk2, r.v. 89
VW Golf mk5, r.v. 06
VW LT28 obytný, r.v. 76
VW Golf mk2, r.v. 89
VW Golf mk5, r.v. 06
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1941
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Rozdělovač
kompletní rozdělovač na novější libero fungl novej cca těch 10000-15000,jinak za starší bys mohl dát tak 1000
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991