Predni diferencial

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Dobrej výkon

Příspěvek od Lubomír »

Tak tento výkon by som ocenil titulom Maturitný výkon z predmetu Libero. Srdečne blahoželám, nech to dlho jazdí...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Polevoj »

:lol: Dekuji :lol:
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Ja, synku, o tym to je. Diferaky dycky dělali ti nevětši machři, bo je to fajna jebačka, kera chce zkušenost, preciznost, cit a trpělivost.

Martin.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

tak se mi nejspis taky odporoucelo neco v predni dif. :(
mam tedy to starsi liberko, lec priznaky podobne- hrozive zvuky pri jizde, predevsim pri vyrazeni, podrazeni.. kdyz je auto v zaberu, je to lepsi..
a ozyva se to ze predu..
jinak vyndat predni poloosy me taky hnedka napadlo, ale radsi bych je tam nechal..
brzdy jsem vcera kontroloval, jsou lehce pripecene, ale to ma zas jiny puvod, a rekl bych ze na ty zvuky to vliv nema.
jeste me napada praskla manzeta...?
jinak mi vzadu dre o kardan lanko z rucni brzdy, kardanka je v tom miste ubrousena do leskla, nejdriv byl konec dratu od rucky mimo to ocko (na konci), tak sem to nasadil zpatky dovnitr ale porad to dre..nemate nekdo s tim zkusenost?
a posledni vec co bych rad vedel- bocni vule (vezmu do ruky a hybu ze strany na stranu mezi zadnim dif. a koly) na zadnich poloosach je normalni!?? ..dik..
milanvasinek
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: stř úno 27, 2008 1:50 pm

Re: Predni diferencial

Příspěvek od milanvasinek »

AHOJ. Mám taky subaru Libero 4x4 -rv.97. Dlouho jsem sháněl podtlakový spínač,aby mně fungovalo,přepínání na 4x4. když jsem ho z velkou slávou sehnal v německu za 112 euro,byl jsem rád a myslel že je po problému. Ale tědka když zapnu pohon na všechny kola 4x4, tak pokud jedu rovně, je vše v nejlepším pořádku. Ale jakmile víc zatočím volantem přední kola jdou ztuha, a když je plný rejd -tak kola blokujou.
V diferáku je pěknej čistej olej - tak že bez oleje to není. Neví někdo v čem je problém? Auto má najeto sotva 100 000.km. Jezdilo převážně v Nemecku a pohon 4x4 se skoro vůbec nepoužíval. Myslíte že už by bylo něco pryč v diferáku? Žádné pazvuky nejsou slyšet - vše je o.k. Akorát když vypnu pohon 4x4. tak je slyšet takové bouchnutí. Může se přepínat pohon tam a zpět i za jízdy?

Zatím dík doufám že se dozvím nějakou odpověd,pokud jste se s tím někdo setkal, tak mně prosím odpovězte co s tím.
Dík Milan Vašínek. Česká Kamenice. tel 602- 620 232.

E-mail : kamnavasinek@seznam.cz.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni diferencial

Příspěvek od Martinekk »

Ahoj Milane,
v manuáli pre Liberko sa píše, že pohon 4WD je povolene zapínať len na nespevnených povrchoch (blativá cesta, sneh, piesok...). Ztuha to ide len preto, že medzinápravový diferák Libero nemá. Koleso opisujúce vnútorný polomer zátačky prejde menšiu dráhu ako druhé koleso na náprave a a jedno z kolies musí prekĺznuť. Ale na suchej asfaltke neprkekĺzne. Takže pekne namáhaš riadenie, torzíš celé auto. Z toho vyplýva: NA SPEVNENOM POVRCHU 4WD NEZAPÍNAŤ. Buchnutie pri vypnutí je spôsobené buď povrchom cesty (kolesá neprekĺznu) alebo tým, že máš (možno) rozdielne pneu na prednej a zadnej náprave. Stačí rôzne opotrebenie a je tento problém na svete.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni diferencial

Příspěvek od peple »

milanvasinek píše:...Žádné pazvuky nejsou slyšet - vše je o.k. Akorát když vypnu pohon 4x4. tak je slyšet takové bouchnutí. Může se přepínat pohon tam a zpět i za jízdy?..
Ahoj
Přesně jak píše Martínekk. Nezapínej 4WD tam kde není potřeba. Na sněhu, písku a vůbec na nezp. cestách se s tím Libero popere, ale na asfaltu při plným rejdu a bez mezinápravovýho diferáku nee.
Přepínat můžeš za jízdy a já osobně to dělám max do třetího rychlostního stupně(bezpečnější průjezd zasněženou zatáčkou atd...), dál 4WD nepoužívám.
Při odpojení uslyšíš ránu v případě že už se pere předek se zadkem jinak ne.
milanvasinek
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: stř úno 27, 2008 1:50 pm

Re: Predni diferencial

Příspěvek od milanvasinek »

DÍKY -MOC, Za tak pohotovou odpověd. Opravdu jsem to nečekal,že se se mnou bude někdo tak pohotově zabývat. Z vaších odpovědí snad vyplívá- že je auto úplně v pořádku?
Jestli tomu tak je tak jsem nad míru spokojen a není co řešit. Máte pravdu zkoušel jsem ten pohon 4x4, na tvrdým povrchu /Asfaltu / tak že to chování brždění předních- kol při větším zatočení je normální?
Můžete mně to ještě popsat a potvrdit? Dělá to samé i u jiných stejných SUBARU LIBERO r.v.97?
Bál jsem se právě že kdyby se mně to blokování stalo na sněhu tak si rozbiju hubu. Jak se teda bude chovat auto na sněhu nebo písku? Pánové ještě jednou vám moc a moc díky - a rád se podělím i se svýma zkušenostma s jinými majiteli - Protože jsem jinak do toho auta blázen prostě mně vzalo.
Zatím ahoj - a můžeteli ještě mně odpovězte na zhora uvedené dotazy.
Zdravím všechny MILAN.!!!
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni diferencial

Příspěvek od Tuti »

milanvasinek píše: Dělá to samé i u jiných stejných SUBARU LIBERO r.v.97?..
Nejen r.97, ale dělají to všechna Libera (samozřejmě s vyjímkou u nás vzácných provedení 2WD), protože princip pohonu bez mezinápravového diferenciálu je u všech stejný. Správně jsi napsal, že 4WD je u Libera do sněhu, písku, bláta -- t.j. tam, kde kola prokluzují. V tom si Libero vede skvěle, i když možnost uzavřít ještě aspoň jeden nápravový diferenciál by se někdy hodila. Když třeba při vyhýbání na úzké silničce žuchneš celou pravou stranou do hlubokého mokrého sněhu, bez lopaty se nevyhrabeš.
Jinak řadit čtyřkolku můžeš i při celkem rychlé jízdě (klidně v 80), ale musí se přední a zadní kola točit stejně rychle. To znamená stejně velké a stejnoměrně ojeté pneumatiky, ne v zatáčce a hlavně ne když už kola hrabou (v takovém případě tě zuby pěkne sprdnou). Stejně jako Peple si na sněhu zacvaknu čudlík do zatáček, v kopcích (nahoru i dolů) ... a když je třeba naklouzáno ve městě, užívám si "pole position" u semaforu ... zvlášť když vedle mě stojí třeba k zemi připlácnutý bavorák. Může mít libovolný počet koní, ESP, ASR a kdovíco ještě .. během pár vteřin mě vidí už jen jako malou tečku daleko před sebou :)
milanvasinek píše: jsem jinak do toho auta blázen MILAN.!!!
Já jsem blázen do toho auta i z toho auta :D :D
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni diferencial

Příspěvek od covex »

Zkus to nekde na blate, toho je vsude ted dost, a uvidis.. :)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
milanvasinek
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 15
Registrován: stř úno 27, 2008 1:50 pm

Re: Predni diferencial

Příspěvek od milanvasinek »

DÍK -Za radu .Zkusím to na blátě. Akorát mně nejde do hlavy proč ta přední kola blokujou - když mám sice zařazeno 4x4 - ale - blokujou i když-nemám třeba -zařazenou žádnou rychlost a třeba jenom jedu z kopce /couvám/ a když zatočím víc volantem tak zase jdou kola do bloku. To se ale děje na pevném suchém povrchu vozovky. To je taky normál.??
Dík za odpověd.
MILAN.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Predni diferencial

Příspěvek od Tuti »

milanvasinek píše: - ale - blokujou i když-nemám třeba -zařazenou žádnou rychlost MILAN.
Všechna kola jsou při zařazeném 4WD navzájem propojená a je přitom úplně jedno, jestli motor běží nebo neběží nebo jestli máš nebo nemáš zařazenou rychlost. Když není součet otáček předních kol přesně roven součtu otáček zadních kol, prostě se to šprajcuje.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Predni diferencial

Příspěvek od Martin H. »

Milane, je to normální. To, že Ti brzdí předek, je jenom Tvůj dojem. On totiž úplně stejně brzdí i zadek. :D

Martin.
Odpovědět