Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Tuti » pát led 22, 2021 9:49 am

Nedávno jsem náhodou narazil na tuhle výfukovou variaci https://www.olx.pl/oferta/tlumik-muffle ... CzR2K.html (případně bez katu https://www.olx.pl/oferta/tlumik-i-kole ... 02a02e03a1) ... vyjde to sice přes 20 tisíc, ale zase to řeší úplně komplet včetně parohů (a vsadil bych se, že ty budeš mít taky děravé a vaření je vždycky jen na chvíli).
Ovšem otázkou je reálná funkčnost na autě - tlakové poměry zřejmě budou jiné než u originálu, autor si nedělá starost s tepelnými štíty a moc ani s pohybem motoru - ten sebou v silentblokách dost pajtluje, v originálu je na to dlouhý vlnovec a tady jen takový malý buřtík. Chtělo by to zkušenost z provozu, takže kdyby ses chtěl stát pokusným králíkem, tady je příležitost :D
Jinak celkem můžeš počítat s tím, že tvůj katalyzátor bude mít zrezlé jen vnější pláště, ta vnitřní škeble je snad nesmrtelná a rozříznout ji, napasovat do ní novou vložku a znovu zavařit by snad neměl být velký problém. Pak "jen" nějakou improvizací dořešit to tepelné opláštění.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Tuti » pát led 22, 2021 9:59 am

Bacha na to,nemusí bejt křivá jen hlava, může být i chycený blok. Znamej tohle co píšeš řešil na Avii třikrát, kupoval i novou hlavu a nakonec zjistili, že se musí srovnat blok, koho by napadlo že se ten ingot zkurvi že :D
Soused se s tím trápil zase na Oktávce FSI - opakované přetěsňování, rovnání a nakonec někde přišli na to, že hlava je zmetek a v materiálu jsou mikroprasklinky. Samozřejmě auto z druhé ruky a po záruce, takže v tom utopil snad 50 tisíc.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Luděk
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
Bydliště: Hrádek u Rokycan

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Luděk » pát led 22, 2021 10:08 am

To nevadí, já rád investuju do kravin :D :D Avia blok se prohnul? Masaker :shock:
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Opel Astra GSI 1,8 16v r.v.99
Daihatsu Hijet 1,3 r.v.01
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Outback BH 2,5
Trabant - ryntyntyn

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » pát led 22, 2021 11:01 am

Blok je u té Mazdy litinový, rovinnost jsem kontroloval a byla v pohodě (nejtenší měrku mám 0.05mm). V jednom místě bylo prožrané těsnění, tak jsem to šanoval právě na něj (nové jsem koupil Victor Reinz, prý kvalitní..).

Ty výfuky z PL vypadají spíš jak destilační kolona :D ale jinak asi skvělá volba. Jestli mám v pořádku svody zatím nevím. Stejně si ale myslím, že mi tam kus auta chybí - na těch vašich fotkách je vlnovec i katalyzátor vždy pod takovým lisovaným plechem přes celou šířku a ten tam zjevně nemám...

.
IMG_20210117_134041.jpg
IMG_20210117_134041.jpg (2.7 MiB) Zobrazeno 2959 x

Uživatelský avatar
Luděk
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
Bydliště: Hrádek u Rokycan

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Luděk » pát led 22, 2021 11:07 am

Takže Mazdu neplánuješ prodat? Co v tom je vůbec za motor? :?: :)
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Opel Astra GSI 1,8 16v r.v.99
Daihatsu Hijet 1,3 r.v.01
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Outback BH 2,5
Trabant - ryntyntyn

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » pát led 22, 2021 11:52 am

Jako zatím jsem o prodeji neuvažoval.. je to dvoulitr benzín :)

Uživatelský avatar
Luděk
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: pon lis 27, 2017 6:19 pm
Typ Libera: 1,2 SuperDeluxe
Bydliště: Hrádek u Rokycan

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Luděk » pát led 22, 2021 12:32 pm

Odkud že si? :D
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v.97 - Limpreza
Opel Astra GSI 1,8 16v r.v.99
Daihatsu Hijet 1,3 r.v.01
Subaru Libero 1,2 SuperDeluxe 4WD r.v. 99 - Kompost
Seat Toledo 2,0 16v
Subaru Outback BH 2,5
Trabant - ryntyntyn

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » pát led 22, 2021 4:57 pm

Přece z Brna - mám to v razítku vpravo :D

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2322
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod covex » ned led 24, 2021 6:38 pm

Ty mazdy to byly pracanti, vzadu mivaly i dve pneu na kazde strane, dokonce tusim stejne gumy jako libero 155/80 R13. Ale prave, ze to byla pracovni auta, tak jich vetsina podle toho vypada.

Co se tyce vyfuku, tak je jasne, ze vsechny tepelne stity uz jsou samo domo vyroba, ktera original moc nepripomina ale funkcni cast vyfuku mi prijde jako puvodni a nic tam nechybi. Katalyzator ma standardni libero stav, je tam plechovy obal, v nem skelna vata a pak teprve stena katalyzatoru z tlusteho plechu. O tom ze by nekdo delal nove katalyticke vlozky do katu jsem teda jeste neslysel ale proc by ne. Jinak vyfuky se nechaji udelat komplet na zakazku, samozrejme za prislusnou cenu ze.. :) Ta polska verze mi prijde nejak moc plocha..prilis se mi nezda ze by se to ta veslo.

Stav technicaku je ponekud zvlastni, protoze emise nejsou ani proskrtnute, proste jen prazdne. Mas k tomu jeste "emisni" prukaz, ta byvaly hodnoty, ktere ma auto splnovat a to je to co resi na TK. Az to zprovozni tak si muzes nechat udelt mereni i mimo TK, pokud to projde tak bych zadny katalyzator neresil.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » ned led 24, 2021 11:37 pm

Mazda má vzadu opravdu tupláky, akorát na užších gumách než Libero - 145 R13C. Uveze 1,7t papírově. Celkově je to skvěle promyšlené auto - tři místa v kabině, díky zadnímu pohonu se otočí i na pětníku, vzadu tuhá náprava na listech, vpředu lichoběžníkové polonápravy na podélných torzních tyčích. Půdorysem je velká asi jako Octávka (zaparkuje všude) a přitom korba má slušných 1600x3100mm. Jen ten motor kdyby mě zase netrápil :( Ale opravit to musím - jak jinak mám dostat na STK Libero, které má prošlou TK? :D

Kdyby jste měli někdo doma ten původní tepelný štít na prodej, tak se prosím ozvěte. Sháním ještě i spoustu drobností, co mi tam chybí. Až to sepíšu, dám s dovolením seznam do rubriky "koupě".

Emisní knížku k autu nemám. Tak snad to nebude na STK zas takový problém. Spíš mě ale trápí, že v autě jsou pásy jen na předních sedadlech. Takže buď vzadu nebyly od výroby, nebo je někdo vymontoval. A to by mohl být průser :(

.
IMG_20210115_114710.jpg
IMG_20210115_114710.jpg (2.01 MiB) Zobrazeno 2907 x

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1490
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Tuti » úte led 26, 2021 9:42 am

O tom ze by nekdo delal nove katalyticke vlozky do katu jsem teda jeste neslysel ale proc by ne.
... Mas k tomu jeste "emisni" prukaz, ta byvaly hodnoty, ktere ma auto splnovat a to je to co resi na TK.
Samostatné vložky katalyzátoru se dají koupit - třeba tady https://dufy.cz/katalyzatory/univerzalni-katalyzatory,
dokonce si můžeš vybrat, jestli chceš Euro 2, 3 nebo 4.

Emisní průkaz ani zápis v techničáku na STK nikoho nezajímá, hodnoty si vytáhnou ze systému. Pamatuji si, že mi kdysi p. Jon říkal, že když má karburátorové E12 motor v pořádku (bez karbonu a dobře seřízený), projde i bez katalyzátoru. Úplně bych na to nespoléhal, ale každopádně se dá udělat pokus - když na emisích neprojdeš, měla by to být "vážná" (B) závada, u které máš měsíc na odstranění a mezitím auto může na silnici. Ovšem je otázka, jak na tom motor je - dost často je Libero olejožrout, což emise zrovna nevylepšuje.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » sob led 30, 2021 7:39 pm

Tak motor jsem konečně nakráknul :D Ale mám z toho smíšené pocity - zřejmě je těsně před rozpadnutím :( Zvuková kulisa dosluhujícího dieselu je proti tomu šepot květin. Klapající vahadla ventilů jsem čekal. Spotřebu oleje (za kterou by se nemusel stydět ani Wartburg) taky. Co mě teda ale docela šokovalo, je nesmírně silné a hluboké dunění v kabině, hlavně na volnoběh - v podstatě není možné se zavřenými dveřmi uvnitř vydržet :( To bych ze zkušeností šanoval buď na extrémní vůli na klice, nebo je motor někde natvrdo spojený s kabinou.. anebo je to normální?

https://ulozto.cz/file/6JcdUDBxEP7R/vid ... 170247-mp4

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 920
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Martinekk » sob led 30, 2021 7:53 pm

Dunenie je často spôsobené silentblokmi po smrti, motor je na dorazoch a vibrácie sa prenášajú do rámu. Ako na silentbloky je tu napísané, určite nájdeš 8)
Ten zvuk to je kľuka, počujem šály. Motor zrelý na GO.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1770
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mis.us » ned led 31, 2021 10:12 am

Nejvíc ti to dělá ten výfuk (přenos vibrací, to musel bejt dobrej oddíl, ten co to dělal:D), je spojen natvrdo s kabinou;) to zkus odpojit a uvidíš rozdíl hned:D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2322
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod covex » ned led 31, 2021 2:47 pm

Jo na to uz jsem koukal nahore na ten fotce, ze vyfuk je pridelany na dvou mistech bez silentbloku. Nevim jak u stareho libera, ale prijde mi ze vpravo silentblok motoru je taky nahrazeny pevnym spojem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » ned led 31, 2021 6:36 pm

Díky za tip - odmontování toho držáku z kastle pomohlo - už se to dunění dá vydržet, ale pořád je to síla :D

Dneska jsem konečně rozhýbal páku spojky a mohl tedy provést první zkušební jízdu po areálu :)

První pozitivní dojmy:
- velmi jemné řízení a měkké pérování (i přes příčné prahy)
- výborný rejd (otočí se v pruhu)
- velmi živý motor (krátké převody)

První negativní dojmy:
- nejde zařadit jednička pokud se auto nepohybuje (promazat čepy táhel řazení?)
- nejde zařadit 4WD (elektropneumatický ventil cvakne ale kontrolka se nerožne)
- příšerné zvuky (křoupání a klapání) při jízdě pod plynem a to na rovině i do zatáčky (homokineťáky nebo snad diferák?)

.
IMG_20210131_165452.jpg
IMG_20210131_165452.jpg (2.2 MiB) Zobrazeno 2769 x

Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2322
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod covex » ned led 31, 2021 8:58 pm

4WD ventil otestujes snadno, staci prstem zkouset podtlak v hadickach, je to tady poopsane dost podrobne, pripadne lze podtlak privezt primo na membranu prevodovky na vyzkouseni ze 4WD jde. Chroupani za jizdy mohou byt i krizove klouby kardanu, coz bych rekl bude po nejake dobe stani dost pravdepodobne - vycistit, promazat aspon...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1770
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mis.us » ned led 31, 2021 9:02 pm

Hele řazení bude nejspíš urvanejma silentblockama na motoru a gearu. Když nemají agregáty svoji pozici, řadit většinou nejde, problém je samozřejmě v tom, že KJ libero má řadící tyč, takže to je poměrně na přesnost náchylný, fa už má dvě lanka. Schválně sundej celej airbox a koukni zda není moc ta trubka odhnila na vstupu do převodovky.... samozřejmě možností může být víc, od synchronizace až po ty silentblocky. Zadní poloosy bohužel odchází, celkem běžná praxe. Jak na straně kola, tak u převodovky jsou axiální homokynetaky.....
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991

Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mirax Karabo » ned led 31, 2021 10:17 pm

To 4WD jsem už tady študoval, je to popsané na více místech, akorát obrázky už jsou většinou fuč. Ale to teď neberu jako prioritu..

Spíš mě ale trápí to křoupání. Podobně to tady popisoval jeden člen na fóru, pořád nemohl zjistit co to dělá (dělalo to hlavně na dvojku pod plynem jako mě) a nakonec mu vyletěl diferák ven ze skříně až do spojkového koše :( A to bych právě nerad - pochybuju, že nové převodovky jsou k mání jak housky na krámu :D

V areálu jsem potkal borca, kterej teď renovuje Tatrovky (805, 815, ...). Říkal, že měl taky tohle hranaté Libero a nedá na něj dopustit. Udělal tenkrát komplet GO motoru a převodovek a s rodinou v něm procestoval Evropu. Prý to mělo velmi netypickou převodovku - v podstatě 4kvalt a pětka byla zvlášť a měla i svou náplň (chápete to někdo?). A až auto dosloužilo (shnilo), tak z něj postavil buginu pro děcka :(

Jak poklidím motorky v hale, tak tam Libero zavezu a zvednu ho vysokozdvihem. Pak se nejlíp se vším hýbe a zkoumá. Už i bez toho jsem ale zjistil značnou vůli v předních kolech - a na fóru o tom našel, že je to způsobeno netěsností a zatečením vody do ložisek.. takže asi na výměnu.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1770
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Wagon 4WD Super DeLuxe (1991)

Příspěvekod Mis.us » pon úno 01, 2021 7:56 am

Prd má pětka svoji náplň, je to na konci hlavní hřídele a jedno kolo s vidličkou vedle něj....;) Ta převodovka nijak specifická není. Jediný co je tam komplikovanější je vyústění na kardan(hypoidní soukolí s membránou) je dost možný že máš tu hřídel od membrány prirezlou, jestli to hodně dlouho stalo. Stačí vzít kompresor a zkusit foukat do těch hadiček od ventilu, zjistís hned, jestli se to hejbe. M.

Já jsem si přeskládal z fa vnitřnosti do kj (je kratší)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991


Zpět na „Naše vozy, vozítka...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host