Historie Subaru

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Historie Subaru

Příspěvek od Karel »

Historie Subaru, a jak to všechno začalo. http://www.autorevue.cz/subaru-1000-pop ... redni-kola
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 55
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Historie Subaru

Příspěvek od Mirax Karabo »

Subaru patří mezi automobilky, které poměrně často mění design svého loga. To se pravděpodobně stalo i v průběhu výroby hranatého Libera. Sundával jsem středové krytky z kol (kvůli pískování) a přitom jsem si všiml, že tam kde chybí ozdobný plechový výlisek s logem je logo vylisované i přímo v plastu. Tak proč ho přelepili tím plechem? Protože přímo v krytce je vylisováno ještě původní logo znázorňující "Subaru", tedy v češtině hvězdokupu Plejády :D

.
IMG_20210315_185253.jpg
IMG_20210315_185253.jpg (2.7 MiB) Zobrazeno 1365 x
Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 55
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Historie Subaru

Příspěvek od Mirax Karabo »

3cef1402107e70d4c33f08bc8ab07424x.jpg
3cef1402107e70d4c33f08bc8ab07424x.jpg (30.22 KiB) Zobrazeno 1364 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1788
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie Subaru

Příspěvek od Mis.us »

Mirax Karabo píše: stř bře 17, 2021 6:36 pm Subaru patří mezi automobilky, které poměrně často mění design svého loga. To se pravděpodobně stalo i v průběhu výroby hranatého Libera. Sundával jsem středové krytky z kol (kvůli pískování) a přitom jsem si všiml, že tam kde chybí ozdobný plechový výlisek s logem je logo vylisované i přímo v plastu. Tak proč ho přelepili tím plechem? Protože přímo v krytce je vylisováno ještě původní logo znázorňující "Subaru", tedy v češtině hvězdokupu Plejády :D

. IMG_20210315_185253.jpg
Máš sice pravdu s tím, ze Subaru mění své loga každou chvíli, ale ty pokličky se dělaly od určitého roku (tuším 79) a forma se neměnila do konce výroby KJ Libera. Ty pokličky, co mají staré logo (propojené plejády) na plechovém kroužku, je nalepen na starém logu co je na plastovém výlisku. Dřív se na ty pokličky ten plech prostě nedával -byla to "socka verze pokličky" v roce 90/91 začali Japonci dělat nepropojené plejády, ale forma poklicek byla stejná jako dřív, jen na to dali novej plíšek, stejně jako dali v roce 82 první plíšek na pokličku Sambara ( pofacelift třetí generace) vypadající téměř jako kJ libero), která pod ním to logo stejně má:D. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Mirax Karabo
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 55
Registrován: sob led 16, 2021 7:43 pm
Typ Libera: E12 Wagon 4WD (1991)
Bydliště: Brno

Re: Historie Subaru

Příspěvek od Mirax Karabo »

Aha, já myslel, že tyhle konkrétní pokličky mělo jen hranaté Libero :D

Vzhledem k tomu, že mě tři plíšky s novějším logem chybí, tak asi sundám i ten čtvrtý a probarvím staré loga s propojenými hvězdami. Protože pokud přešlo Subaru na nepropojené hvězdy v letech 90/91, tak to bylo moje Libero zrovna vyrobené a může tedy mít obě verze loga, no ne? :D
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1788
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Historie Subaru

Příspěvek od Mis.us »

Já měl taky ty nepropojeny na čele a po bouracce, když jsem měnil celý čelo, jsem si dal znak s propojenýma, je prostě hezčí. Ty inovace mne vysloveně serou, ale už mi pár lidí řeklo, že jsem jezkyni muž:D

Mimochodem ty pokličky měly vícero odstínů. U zelený metalízy byly poličky s plechem lakovaným na zeleno a u červený metalízy na červeno, mám pocit že byli jen tři odstíny a tahle co si fotil byla téměř na všech KJ
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru legacy 2.0 turbo (BF5) 177kw 1991
Odpovědět