Nedocenene zimni vlastnosti Libera
Napsal: stř úno 10, 2021 9:29 am
Je to zvlastni, ale az v kontrastu s jinym vozem clovek dokaze docenit nektere vlastnosti Libera, kterym jinak nevenuje ani pozornost. Zvlaste nynejsi tuzsi zimni provoz ukazuje, nektere nedocenene vlastnosti tohoto japonskeho vozidla
1. kliky u dveri - na plochych zapustenych klikach Libera se nehromadi snih, ktery pak v lepsim pripade natava a kliky primrzaji - tento problem jsem u Libera zadny zasadni nemel na rozdil od koncernovych vozu... navic kolem libero klik byl cerny plast, takze nejake drobne nedostatky se neresi, zatimco u lakovanych klik mate pocit ze odtrhnete i lak z karoserie..
2. motor Libera po nastartovani ohriva zadni naraznik, takze neni problem s vyklapenim a primrzanim zadnich vyklopnych dveri, resp. po kratsi jizde neni problem dvere zavrit pres nahromadeny snih na zadnim narazniku protoze tam proste neni, nebo odtava
3. k ocisteni Libera od snehu staci smetak a bez problemu ocistite i strechu, nemluve o pristupu k prednimu oknu, zadne natahovani pres blatniky nebo stoupani na kolo, aby covek dosahl na okno
4. Libero proste topi, moderni auta s uspornymi motory topi naprd a nepomahaji tomu ani pridavna topeni. Bud je studeny motor, protoze se vsechno teplo vyfouka do interieru, nebo mrznete a stejne to neni schopne odmrazit treba ani sterace (pak se dela do okna extra vyhrivani steracu a pod.)
5. modeni vozy se chlubi malymi sparami v karoserii, jiste to ma pozitivni vliv na aerodinamycky hluk, ale ted kdy na auta mrzne stekajici voda je to katastrofa.. pri otevirani dveri mate pocit, ze ve sparach uz zadny lak zbyt nemuze jak se drti led. Krom toho se za spary dvere na Liberu daly pri nejhorsim chytit a odtrhnout pokud primrzly.
6. soupacky na Liberu maji dostatecny odskok od karoserie a samostatne kolejnice nejsou kupodivu tak nachylne na zaledeni jako "moderni" skryte kolejnice
7. pri vyhybani dvou aut na silnici zuzene snehovymi mantinely vzdy vzpominam na Libero se kterym jsem se mohl hruze v ocich protijedoucich ridicu jen smat
Tolik tedy zimni postesk majitele muzejniho Libera...
1. kliky u dveri - na plochych zapustenych klikach Libera se nehromadi snih, ktery pak v lepsim pripade natava a kliky primrzaji - tento problem jsem u Libera zadny zasadni nemel na rozdil od koncernovych vozu... navic kolem libero klik byl cerny plast, takze nejake drobne nedostatky se neresi, zatimco u lakovanych klik mate pocit ze odtrhnete i lak z karoserie..
2. motor Libera po nastartovani ohriva zadni naraznik, takze neni problem s vyklapenim a primrzanim zadnich vyklopnych dveri, resp. po kratsi jizde neni problem dvere zavrit pres nahromadeny snih na zadnim narazniku protoze tam proste neni, nebo odtava
3. k ocisteni Libera od snehu staci smetak a bez problemu ocistite i strechu, nemluve o pristupu k prednimu oknu, zadne natahovani pres blatniky nebo stoupani na kolo, aby covek dosahl na okno
4. Libero proste topi, moderni auta s uspornymi motory topi naprd a nepomahaji tomu ani pridavna topeni. Bud je studeny motor, protoze se vsechno teplo vyfouka do interieru, nebo mrznete a stejne to neni schopne odmrazit treba ani sterace (pak se dela do okna extra vyhrivani steracu a pod.)
5. modeni vozy se chlubi malymi sparami v karoserii, jiste to ma pozitivni vliv na aerodinamycky hluk, ale ted kdy na auta mrzne stekajici voda je to katastrofa.. pri otevirani dveri mate pocit, ze ve sparach uz zadny lak zbyt nemuze jak se drti led. Krom toho se za spary dvere na Liberu daly pri nejhorsim chytit a odtrhnout pokud primrzly.
6. soupacky na Liberu maji dostatecny odskok od karoserie a samostatne kolejnice nejsou kupodivu tak nachylne na zaledeni jako "moderni" skryte kolejnice
7. pri vyhybani dvou aut na silnici zuzene snehovymi mantinely vzdy vzpominam na Libero se kterym jsem se mohl hruze v ocich protijedoucich ridicu jen smat
Tolik tedy zimni postesk majitele muzejniho Libera...