Stránka 1 z 1

Vyrovnávací nádobka Frydexu

Napsal: ned bře 14, 2021 5:31 pm
od setrilek
Ahoj Subaráci. Pomalu po půl roce dokončuji opravu Subary a narazil jsem na nádobku na Fridex , co má vedle lamda sondy nalívací otvor. Je hadičkou napojená za těsnění víčka pro frydex. Nádobka je tedy jen na přepuštění přetlakové kapaliny při přehřátí, nebo porušení těsnění. Zpět se tedy do chladicího okruhu nikdy nedestane, jako to bylo třeba u škodovek. K čemu tedy tam je ten nalévací otvot v nádobce před zástěrkou, když pak z plné nádobky vytéká kapalina už jen ven pod auto? Kdo mi na to odpoví?

Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu

Napsal: ned bře 14, 2021 9:21 pm
od covex
Kapalina z nadrzky se normalne prisavana do okruhu, bohuzel si to ted presne nevybavuju, jsou tam urcite dve male hadicky jak pises - jedna pod nalevaci viko v D sloupku a druha je prepad kudy pri nadmerne tlaku v soustave vyteka kapalina pod auto. Myslim ale ze ta pod vicko, je ve stene rozdvojena a vede do okruhu. V nadrzce je pak vedena az na dno.

Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu

Napsal: ned bře 14, 2021 9:59 pm
od Mis.us
Je to vyrovnávací nádržka. Tzn při natlakování okruhu (provozní teplotě) je fridex na značce full (víčko se tlakem zmáčkne a pustí kapalinu do nádržky) a když auto odstavis a vypnes motor při chladnutí si z nádržky bere okruh kapalinu zpět podtlakem v okruhu a hladina v nádržce sléze k low (Víčko je dvoučinné).

Do nádržky vede jen jedna hadice z hrdla (napojena na dno nádržky) a to je ta od díry, co právě vidíš za víčkem hrdla. Když auto začne vařit (stoupne příliš tlak a začne házet vodu) tak nádržka má přepad na vršku těla a voda/chladící směs vyteče na zem

Do hrdla vedou hadicky ještě dvě a jsou to :odvzdusneni chladiče a motoru, takže ta slabá od chladiče (po cestě k hrdlu je na ní odvzdušňovací zátka - v místě kde je rezerva) a ta druhá vede od víčka termostatu (ta slabá) k hrdlu po nosníku, skrz podběh s těmi ostatními hadicemi, co k hrdlu vedou a je napojena roztrojkou na odvzdusneni chladiče ( na hrdle jsou dohromady čtyři hadice: hadice plnění okruhu, hadice odvzdusneni chladiče, odvzdusneni motoru a pak ta od vyrovnávací nádržky) M.

Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu

Napsal: ned bře 21, 2021 7:41 pm
od setrilek
Mišusi, tohle mi rozum nebere. Víčko má pružinu s gumičkou. Přetlak kapaliny přetlačí pružinu a potřebné množství fridexu odteče do nádobky za kolem. Ale zpět se už nemůže dostat, protože se víčko s pružinou a těsněním chová jako zpětná klapka, která pouští kapalinu JEN jedním směrem. Vždyť ta pružina tlačí na těsnění dost silným tlakem. Čím bude při chladnutí vznikat za těsněním podtlak, tím víc přisaje pryžové těsnění k hrdlu a tím víc znemožní ,aby se kapalina z nádobky vrátila zpět do chlazeného okruhu.

Re: Vyrovnávací nádobka Frydexu

Napsal: ned bře 21, 2021 10:16 pm
od Mis.us
Každý víčko na Subaru je dvoučinné. (těsnění jsou tam dvě, to první je právě na pružině a pouští vodu do vyrovnávací nádržky, druhý je těsnění samotného hrdla aby netekla voda ven) -těsnění co je na pružině, to, co pouští při natlakování do nádobky přetlak vody(když prostě voda zvětší objem)...tak je na tomhle těsnění hliníková podložka na čepu, Ta se otevírá/vysune při tvorbě podtlaku, když chladne voda v okruhu a okruh si přes čep, kterej má ve víčku vůli natáhne vodu zpět. Si to víčko vyndej a tu podložku si prstama zkus k sobě vytáhnout ;)

Je to tak na impreze, foresteru, legacy atd. -má to tak každý Subaru včetně Libera jak KJ tak FA

Napsal jsem to dost pochopitelně? :)