Brzdiče
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Asi jsou stejné, jako na voze z 89. Zrovna včera jsem je prohlížel a docela spokojeně zase nasazoval kola. Co ti dělají?
1. Nehejbou se ve vodicích lyžinách - pečlivě očisti a namaž grafitovou vazelinou. To pomáhalo i u nejhoršího auta na brzdy polskí fiat 125.
2. Nehejbe se váleček- to je horší,protože se musíš dostat pod prachovku nebo co to je za prevíta a šlapáním na brzdu a opětným páčením prasátka zpátky se to pokusit rozhýbat. často to nejde a řešení je celý brzdič vyměnit- ale za co? Zkusil bych Justy?
3. Celý komplet vykazuje hloubkovou korozi- to je dost nebezpečné, nebotˇčlověk nikdy neví co z toho upadne a kdy to přestane brzdit ůplně. K vůli špatným brzdám jsem se už jednou v Brně kutálel s autem po silnici a do konce života si to budu pamatovat. V 70km/h stačil motocyklista, který prudce změnil směr a náhlé rychlé zabrzdění mělo za následek kotrmelce na silnici a příčina - brzdilo pouze jedno přední kolo. Dědek
1. Nehejbou se ve vodicích lyžinách - pečlivě očisti a namaž grafitovou vazelinou. To pomáhalo i u nejhoršího auta na brzdy polskí fiat 125.
2. Nehejbe se váleček- to je horší,protože se musíš dostat pod prachovku nebo co to je za prevíta a šlapáním na brzdu a opětným páčením prasátka zpátky se to pokusit rozhýbat. často to nejde a řešení je celý brzdič vyměnit- ale za co? Zkusil bych Justy?
3. Celý komplet vykazuje hloubkovou korozi- to je dost nebezpečné, nebotˇčlověk nikdy neví co z toho upadne a kdy to přestane brzdit ůplně. K vůli špatným brzdám jsem se už jednou v Brně kutálel s autem po silnici a do konce života si to budu pamatovat. V 70km/h stačil motocyklista, který prudce změnil směr a náhlé rychlé zabrzdění mělo za následek kotrmelce na silnici a příčina - brzdilo pouze jedno přední kolo. Dědek
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak od začátku
Kotouče a destičky už nestáli za nic tak sem je nechal vyměnit. Po výměně začal bejt brzdovej pedál „gumovej“(v servisu mi řekli že to bude hlavní brzdovej válec protože chodil v jiný úvrati než teď ) a destičkám se moc nechtělo vracet. Asi po třech týdnech sem nedojel tam kam sem chtěl protože brzdy už brzdily pořád. Takže servis, repase hlavního brzd. válce za 2200kč a ono zase nic. Stejně dlouhej krok brzd. pedálu a destičky dřou pořád dál prostě se nic nestalo. Prej to chce zrepasovat brzdiče a repase jednoho stojí 3500kč x 4 = 14000kč + práce?
Tak si říkám že je nechám zrepasovat a ono to nakonec bude zase něčím jiným
Rozhodně ale nejsou na povrchu vylezlý na padrť tak snad pomůže to promazání
Kotouče a destičky už nestáli za nic tak sem je nechal vyměnit. Po výměně začal bejt brzdovej pedál „gumovej“(v servisu mi řekli že to bude hlavní brzdovej válec protože chodil v jiný úvrati než teď ) a destičkám se moc nechtělo vracet. Asi po třech týdnech sem nedojel tam kam sem chtěl protože brzdy už brzdily pořád. Takže servis, repase hlavního brzd. válce za 2200kč a ono zase nic. Stejně dlouhej krok brzd. pedálu a destičky dřou pořád dál prostě se nic nestalo. Prej to chce zrepasovat brzdiče a repase jednoho stojí 3500kč x 4 = 14000kč + práce?
Tak si říkám že je nechám zrepasovat a ono to nakonec bude zase něčím jiným
Rozhodně ale nejsou na povrchu vylezlý na padrť tak snad pomůže to promazání
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Před týdnem sem dělal přední brzdy , destičky co mi prodali samozřejmně nepasovali , tak že sem musel narychlo schánět jiné když
už to bylo na heveru . Na pravém předním kole se mi nevracel ten váleček co tlačí na destičku . Skoušeli jsme ho rozpohybovat a částečně se to povedlo jenže byla sundaná prachovka a ta nešla nasadit spátky.
Nakonec sme celý brzdič rozebrali , váleček očistili , namazali , vrátili prachovku ovzdušnili a brzdí to perfektně . Jestli se ti nevrací destičky tak to bude chyba asi přímo u nich . Alespoň podle mého laického odhadu .
Tak hodně štěstí .
P+B.
už to bylo na heveru . Na pravém předním kole se mi nevracel ten váleček co tlačí na destičku . Skoušeli jsme ho rozpohybovat a částečně se to povedlo jenže byla sundaná prachovka a ta nešla nasadit spátky.
Nakonec sme celý brzdič rozebrali , váleček očistili , namazali , vrátili prachovku ovzdušnili a brzdí to perfektně . Jestli se ti nevrací destičky tak to bude chyba asi přímo u nich . Alespoň podle mého laického odhadu .
Tak hodně štěstí .
P+B.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
souhlasím s Petrem pokud je to tak jak píšeš, šel bych do toho sám, pokud jsou manžety solidní tak by se to mělo povés. za repas bys vyhodil peníze a jak vím jsi šikovný. Já každý jaro a podzim při výměně pneu, vytáhnu destičky očistím od usazenin prachu a nečistot, jemnou jehlou pod manžetu stříknu řidký olejíček a přes páku zatlačím píst. (opatrně aby šel rovnoměrně) vrátím destičky a našlapu tlak kapaliny.
když ti to drhne tak musíš mít větší spotřebu???
když ti to drhne tak musíš mít větší spotřebu???
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
V podstatě to nic není , pokud je to stejné jako na starém typu .
Nejdřív to sundej z kotučů , jsou tam asi tři šrouby . Nech to napojený na hadičce a vyšlápni ten váleček ven i s prachovkou . Potom to odpoj od hadičky . Všechno to vyčisti a namaž . Až to budeš dávat spátky , tak tam dej nejdřív tu prachovku do drážky a skrz ní tam prostrč spátky ten váleček . Je to dost blbá práce , ale jinak to asi nejde . Pak to namontuj spátky a ovzdušni . To by bylo , aby nebylo .
P+B.
Nejdřív to sundej z kotučů , jsou tam asi tři šrouby . Nech to napojený na hadičce a vyšlápni ten váleček ven i s prachovkou . Potom to odpoj od hadičky . Všechno to vyčisti a namaž . Až to budeš dávat spátky , tak tam dej nejdřív tu prachovku do drážky a skrz ní tam prostrč spátky ten váleček . Je to dost blbá práce , ale jinak to asi nejde . Pak to namontuj spátky a ovzdušni . To by bylo , aby nebylo .
P+B.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
to co je červeně to bych nedělal zkusil bych to bych to rozchodit postupně. pomalu a trpělivě.Petr+Barča píše:Nech to napojený na hadičce a vyšlápni ten váleček ven i s prachovkou . Potom to odpoj od hadičky . Všechno to vyčisti a namaž . Až to budeš dávat spátky , tak tam dej nejdřív tu prachovku do drážky a skrz ní tam prostrč spátky ten váleček . Je to dost blbá práce , ale jinak to asi nejde . Pak to namontuj spátky a ovzdušni . To by bylo , aby nebylo .
P+B.
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Ten "gumový" pocit asi způsobuje, že brzdí jen jedno kolo. Minulý rok na jaře jsem takto "oživoval" brzdy na favoritu. Docela mě překvapilo, že celý brzdič je tak pružný. Když jsem dost silně zatlačil na brzdový pedál,pěkně se to kroutilo. A pocit podobný -moc to nebrzdí a pedál guma.
Doporučil bych ti na to" rozhejbání" KONKOR 101. Já si ho vždycky trochu nastříkám do uzávěru a natáhnu do injekční stříkačky. Jehlou napíchnu aspoň ve dvou bodech tu gumovou manžetku (prachovku) a nechám tak půl hodiny působit. Pomocí montpáky pak střídavě zatlačuji váleček a šlapu na brzd. pedál. A zatím vždycky jsem to rozhejbal u každého auta. Vyšlapat váleček úplně ven bych taky moc nedoporučoval. To jen úplně v krajním případě. Repasování hlavního brzdového válce u nás v česku je dost riskantní neboť nikdo neví jak japonci před deseti-pátnácti lety "skládali" kluzné uložení "H?" a ted´brousit díru o několik desítek větší a výrobit ty správně velký "střeva" je dost obtížný. Všechny hlávní brzdové válce mají tendenci po čase vytvořit z kruhové díry vejce. A ono je snad i lepší, když mikro propouští, než když se zadírá. Repasi bych řešil snad jedině jako poslední cestu a to u veteránu. Jinak celkem obdivuji japonce, že kotopuče udělali z pořádného železa. Aspoň já je mám téměř dokonalé, ačkoliv podle koroze na "nepracovních" místech něco pamatují. Když si vzpomenu jak po 26tis.km vypadaly kotouče na mojí octávce, to bych ty němce v Ml.Boleslavi nakopal. (Kotouče však mohli vyrobit i turci i když ty mají ocel prý velmi kvalitní a lepší než francouzi a španělé.) Jinak doufám, že destičky jsou na obojích Liberech stejný aspoň tvarově a otázkou je kolik se na nich najede. Vím, že hodně záleží na řidiči, ale aspoň kdo by se chtěl přiznat kolik najel na destičkách ? Já mám "rekord" na Š-120 9tis.km, ale taky 54 tis.km na Seat Toledo 1,9 TDI tedy dost těžký auto proti stodvacítce. To je však už jiná story. Dědek
Doporučil bych ti na to" rozhejbání" KONKOR 101. Já si ho vždycky trochu nastříkám do uzávěru a natáhnu do injekční stříkačky. Jehlou napíchnu aspoň ve dvou bodech tu gumovou manžetku (prachovku) a nechám tak půl hodiny působit. Pomocí montpáky pak střídavě zatlačuji váleček a šlapu na brzd. pedál. A zatím vždycky jsem to rozhejbal u každého auta. Vyšlapat váleček úplně ven bych taky moc nedoporučoval. To jen úplně v krajním případě. Repasování hlavního brzdového válce u nás v česku je dost riskantní neboť nikdo neví jak japonci před deseti-pátnácti lety "skládali" kluzné uložení "H?" a ted´brousit díru o několik desítek větší a výrobit ty správně velký "střeva" je dost obtížný. Všechny hlávní brzdové válce mají tendenci po čase vytvořit z kruhové díry vejce. A ono je snad i lepší, když mikro propouští, než když se zadírá. Repasi bych řešil snad jedině jako poslední cestu a to u veteránu. Jinak celkem obdivuji japonce, že kotopuče udělali z pořádného železa. Aspoň já je mám téměř dokonalé, ačkoliv podle koroze na "nepracovních" místech něco pamatují. Když si vzpomenu jak po 26tis.km vypadaly kotouče na mojí octávce, to bych ty němce v Ml.Boleslavi nakopal. (Kotouče však mohli vyrobit i turci i když ty mají ocel prý velmi kvalitní a lepší než francouzi a španělé.) Jinak doufám, že destičky jsou na obojích Liberech stejný aspoň tvarově a otázkou je kolik se na nich najede. Vím, že hodně záleží na řidiči, ale aspoň kdo by se chtěl přiznat kolik najel na destičkách ? Já mám "rekord" na Š-120 9tis.km, ale taky 54 tis.km na Seat Toledo 1,9 TDI tedy dost těžký auto proti stodvacítce. To je však už jiná story. Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Podle popsaných příznaků bych určitě nejdřív vyměnil kapalinu, brzdy důkladně odvzdušnil a zkusil co to bude dělat. Kdyby se někde nehejbal váleček, hřálo by se jedno kolo (sotva zarezne všechno najednou). Takhle to vypadá spíš na bublinu, které v systému funguje asi jako expanzka u kotle a nenechá po odbrždění spadnout tlak. Jestli odvzdušnění na čas pomůže a pak to začne znova, budeš muset hledat, kudy se tam vzduch dostává.
PS: U kterýho chytráka jsi s tím byl? Hlavní válec (jako jediný v systému) chodí pořád ve stejném místě - o nějaké "jiné úvrati" nemůže být řeč, od toho je tam vyrovnávací nádržka.
PS: U kterýho chytráka jsi s tím byl? Hlavní válec (jako jediný v systému) chodí pořád ve stejném místě - o nějaké "jiné úvrati" nemůže být řeč, od toho je tam vyrovnávací nádržka.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- ašíc
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv kvě 01, 2008 6:27 am
- Typ Libera: mladší
- Bydliště: u Hodonína, malá dědina
Re: Brzdiče
Nazdar, najde se někdo, kdo ví, z čeho pasují gumové prachovky na plovoucí uložení třmenů brzd na Libero. Velký průměr 30, malý 20 mm. Díky za odpověď.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdiče
Já bych náhradu moc neřešil viewtopic.php?f=11&t=567&st=0&sk=t&sd=a&start=20ašíc píše:Nazdar, najde se někdo, kdo ví, z čeho pasují gumové prachovky na plovoucí uložení třmenů brzd na Libero. Velký průměr 30, malý 20 mm. Díky za odpověď.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdiče
Pred cca dvema mesici mi leve predni kolo pribrzdovalo tak, ze uz smrdela desticka. Takze rozborka, vycisteni, slozeni, vymena desticek, protoze leva byla uz notne obrousena. Jenze ted uz to kolo pribrzduje zase. Takze co z viewtopic.php?f=11&t=567&st=0&sk=t&sd=a&start=20 je nutne ci postacujici a co nejdriv a co potom?
Peple kam presne si natlacil tu vazelinu? Pod 11, 15 nebo 18? To je totiz to co bych rad zkusil nejdriv..
Peple kam presne si natlacil tu vazelinu? Pod 11, 15 nebo 18? To je totiz to co bych rad zkusil nejdriv..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdiče
Přesně jak píšeš: 11,15 i 18.
A nezkoušej nic jinýho než ATE pastu - mám jí velkou tubu tak jestli chceš stav se
A nezkoušej nic jinýho než ATE pastu - mám jí velkou tubu tak jestli chceš stav se