motor se přechlastává
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: motor se přechlastává
Dnes jsem se vrátil ze servisu v Liberci.Měl jsem stejnou závadu,auto se nepravidelně odstavovalo do volnoběhu a asi po půl minutě zase jelo dál.Po nekonečném čistění a vyměnování všech součástek jak popisuje Karel jsem to vzdal a zajel do servisu.Tam si vyblikali spojením černých konektorů kod 54,což je podle jejich manuálu díra v sání.vzali jakejsi sprej za chodu to ostříkali a zjistili že mám díru pod těsněním sání.Celé to trvalo tak patnáct minut.Za dvě hodiny jsem jel domů.Sám bych na takovou závadu asi nepřišel,protože nebilo slyšet žádné syčení a auto jinak jelo normálně.Ptal jsem se jak se ta závada vymaže a bylo mi řečeno že jedině přes počítač což nemají a konektorama že to nedělají protože není jistota co to udělá a doslova co nejméně do elektroniky zasahovat a tak musím dat za pravdu Karlovi,že je to velký risk.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
Podle předchozího příspěvku také závada " 54 ". Bude se pravděpodobně jednat " indikace funkce lambda sondy." Teda co jiného může detekovat nesprávnou bohatost směsi Máte li někdo jinou zkušenost, tak sem s ní A které těsnění měnili ? K.sněhulák píše:díra v sání
Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Nevíte někdo co to je za sprej? Já s tím motorem ještě nepohnul.Vyzkoušel jsem všechny vaše rady a nic.Momentálně s tím stojím,protože při montování teplotního čidla vody jsem ulomil konektor. Nový na libero jsem ještě nesehnal,ale zjistil jsem že stejné má např. tojota corola 95.rok. Kdyby měl někdo nějaký volný rád koupím.
- sněhulák
- Přispěvatel
- Příspěvky: 121
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Turnov-Český ráj
Re: motor se přechlastává
Tak ten sprej bohužel nevím,nějak nebyli ochotni mi to říct.Těsnění měnili to co je na druhém obrázku,pod potrubím sání.To na prvním obrázku je za klapkou a tím jsem začínal,že jsem vyčistil klapku ale to nepomohlo.To teplotní čidlo měli ještě minulí týden v Hostivicích na motoru který rozebírají tak tam skus zavolat celkem rychle to posílají.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1955
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: motor se přechlastává
motor běží na volnoběh a nejde do tahu,zkoušel jsem spojit ty konektory-když spojim černý,tak check bliká pomalu,ale pořád(-ne třeba 6 krát nebo tak),počítal bych asi do tisíce,než by to přestalo.Když spojim zelený,tak check bliká rychle a vždycky 4krát,pak zase chvíli nic(cca 2 vteřiny) a potom zase 4 krát a cvaká volnoběž. mag ventil,tak nevim co mám v tabulce se závadama hledat.Měnil se termostat a rozvodovej řemen-ten přeskočil než se měnil.Ještě než přeskočil ten řemen,tak auto check nerozsvěcelo,koukal jsem na hadičky od podtlaku,těsnění na sání,ale vše v pohodě....help pls
(závada byla špatně nastavenej trotle senzor,když jsem tady o závadě psal,jednalo se o chybu č.54,to jsem zjistil,až když jsem se naučil zacházet s konektorama na vyblikávání závad) samozřejmě moje chyba,protože motor jsem pořád zkoumal
(závada byla špatně nastavenej trotle senzor,když jsem tady o závadě psal,jednalo se o chybu č.54,to jsem zjistil,až když jsem se naučil zacházet s konektorama na vyblikávání závad) samozřejmě moje chyba,protože motor jsem pořád zkoumal
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 7:43 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Edit: Aha.. koukam ze jsem spatne cetl ten kod - mel bys tam mit dve cislice - neco jako "raz dva tri ctyri - raz dva" pauza, tak to mozna to co pisu neni ono..
Kod chyby 42 - pro nase auta zrejme Idle switch or circuit - neboli spinac volnobehu - volnobezny ventl. Popis je v tomto tematu: viewtopic.php?f=13&t=1427
Odpovidalo by to i tomu, ze ti to zacne zlobit az po zahrati motoru, protoze spinac se aktivuje az pri zahratem motoru a preprusuje privod vzduchu do bypasu sani - popisoval jsem to tady jeste v jinem tematu. Cena noveho ventilu je dost hroziva - jako docasne reseni doporucuji odpojit volnobezny kontakt throttle sensoru - ten totiz zpusobuje, aktivaci volnobezneho ventilu. Tzn. auto bude jezdit akorat na volnobeh bude trochu vic zrat a bude mit vyssi otacky - dlouho jsem s tim tak jezdil, protoze jsem mel upadly drat od throttle sensoru.
Kod chyby 42 - pro nase auta zrejme Idle switch or circuit - neboli spinac volnobehu - volnobezny ventl. Popis je v tomto tematu: viewtopic.php?f=13&t=1427
Odpovidalo by to i tomu, ze ti to zacne zlobit az po zahrati motoru, protoze spinac se aktivuje az pri zahratem motoru a preprusuje privod vzduchu do bypasu sani - popisoval jsem to tady jeste v jinem tematu. Cena noveho ventilu je dost hroziva - jako docasne reseni doporucuji odpojit volnobezny kontakt throttle sensoru - ten totiz zpusobuje, aktivaci volnobezneho ventilu. Tzn. auto bude jezdit akorat na volnobeh bude trochu vic zrat a bude mit vyssi otacky - dlouho jsem s tim tak jezdil, protoze jsem mel upadly drat od throttle sensoru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Jeste me napada ze by to mohlo byt 22 (cti ten kod pozorne) nebo 44
13 Cam position sensor or circuit (TDC sensor on Justy)
22 Knock sensor or circuit (right side on SVX)
31 Throttle position sensor or circuit
44 Wastegate duty solenoid (turbo)
Podle me ale Libero ani jedno nema 22 je sensor zazehu ktery nastavuje predstih, 44 nejaky turbo sensor. Jeste by to mohl byt 31Throttle sensor, ten Libero ma, ale o nejake chybu u nej moc nevim - kazdopadne to teoreticky muze mit neco spolecneho s prechozim.
13 Cam position sensor or circuit (TDC sensor on Justy)
22 Knock sensor or circuit (right side on SVX)
31 Throttle position sensor or circuit
44 Wastegate duty solenoid (turbo)
Podle me ale Libero ani jedno nema 22 je sensor zazehu ktery nastavuje predstih, 44 nejaky turbo sensor. Jeste by to mohl byt 31Throttle sensor, ten Libero ma, ale o nejake chybu u nej moc nevim - kazdopadne to teoreticky muze mit neco spolecneho s prechozim.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální