Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Musím se podělit o informaci, kde získat sadu speciálních nástrčných hlavic na poškozené šrouby a matky za bezvadnou cenu.
Mají v sobě tozní (zatočené) drážky a hlavice jsou mírně kuželovité, používají se tam, kde již normální nastrčná hlavice goly na strženém šroubu prokluzuje a není jak jej povolit. Funguje tak, že se hlavice natluče na poškozenou nebo strženou hlavu šroubu nebo matky a pomocí goly se povolí. Zatočená drážka v hlavici se navíc při povolování do hlavy šroubu ještě více zakousne, takže povolení šroubu je pak jisté.
Poznámka: velmi doporučuji všechny povolené šrouby a matky nahradit nerezovými z e-shopu: http://www.akros.cz , tyto matky a šrouby jistě přežijí vaše auto a už nikdy nebudete zažívat peklo při dalším povolování.
Tyto hlavice mnozí asi znáte, tento příspěvek píši jen proto, že jsem je sehnal od dodavatele za místo obvyklých 2 - 3 tisíce (za tuto cenu je nabízí prakticky všichni ostatní dodavatelé) za pouhých 665,- Kč !!!!!!!!!
To je naprosto bombová cena a vřele všem doporučuji.
Odkaz na e-shop je zde: http://www.expert-naradi.cz/pronax-bgs/ ... rouby-9-1/
Příjemné ježdění s našimi libero - miláčky přeje Luboš
Mají v sobě tozní (zatočené) drážky a hlavice jsou mírně kuželovité, používají se tam, kde již normální nastrčná hlavice goly na strženém šroubu prokluzuje a není jak jej povolit. Funguje tak, že se hlavice natluče na poškozenou nebo strženou hlavu šroubu nebo matky a pomocí goly se povolí. Zatočená drážka v hlavici se navíc při povolování do hlavy šroubu ještě více zakousne, takže povolení šroubu je pak jisté.
Poznámka: velmi doporučuji všechny povolené šrouby a matky nahradit nerezovými z e-shopu: http://www.akros.cz , tyto matky a šrouby jistě přežijí vaše auto a už nikdy nebudete zažívat peklo při dalším povolování.
Tyto hlavice mnozí asi znáte, tento příspěvek píši jen proto, že jsem je sehnal od dodavatele za místo obvyklých 2 - 3 tisíce (za tuto cenu je nabízí prakticky všichni ostatní dodavatelé) za pouhých 665,- Kč !!!!!!!!!
To je naprosto bombová cena a vřele všem doporučuji.
Odkaz na e-shop je zde: http://www.expert-naradi.cz/pronax-bgs/ ... rouby-9-1/
Příjemné ježdění s našimi libero - miláčky přeje Luboš
- Přílohy
-
- tvar hlavic.jpg (131.66 KiB) Zobrazeno 33258 x
-
- otevrena_sada.jpg (59.57 KiB) Zobrazeno 33258 x
-
- hlinikovy_kufrik.jpg (29.86 KiB) Zobrazeno 33258 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
A ještě faktura a převodní tabulka:
- Přílohy
-
- tabulka.jpg (84.25 KiB) Zobrazeno 33258 x
-
- faktura.jpg (78.72 KiB) Zobrazeno 33258 x
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
To je sice paráda, ale mě to neřeší fakt, že se strženou hlavou šroubu si nějak poradím , ale tímhle zcela určitě vždycky hlavu spolehlivě ukoutím a zústane boj se závitem. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Tak samozřejmě pokud je šroub už tak totálně vyrezlý skrz naskrz v celém svém závitu, že je prakticky totálně zabetonovanej, tak tam nepomůže ani svěcená voda, snad jen rozbrušovačka, vrtačka a závitník... Ale za situace, kdy je orezlá a ožvejkaná jen hlava šroubu tak, že příslušná gola hlavice už se přes ní protáčí, hasákem ten šroub za ožvejkanou hlavu nejde chytit a případná gola hlavice o číslo menší nejde nasadit, pak jsou tyto speciální hlavice to správné řešení a šroub takto spolehlivě povolíš.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
to chce jenom zkušenosti a pak máš šrouby venku prakticky hned,jen ty zkušenosti mít.Těmhle cajkům já nevěřim,protože ostří se časem oláme a ztupí,podobně jako u cajku na vytahování odvrtanýho šroubu.
PS. kritizovat umí každej o to mě nejde.Já spolíhám na svý praktiky
PS. kritizovat umí každej o to mě nejde.Já spolíhám na svý praktiky
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Několik útržkovitých postřehů:
Lubsone, nepochybuji, že nářadí rozumíš - nicméně životní zkušenost říká, že když je nějaké zboží o mnoho levnější než jinde, člověk se musí mít na pozoru. Už jsi ty hlavice vyzkoušel v praxi?
Jinak stojí za zmínku, že proti klasickým šestihranným ořechům jsou mnohem lepší tzv "tisícihranné" (někdo jim říká americké), které kupodivu mnohem lépe zabírají, k šestihranu jsou šetrnější a i s ožvýkaným si většinou poradí.
A k nerezu - říkal mi kdysi jeden motorkář, že je lepší vždycky jen jeden prvek spojení v nerezu (tzn. na nerez šroub obyč pozinkovou matici nebo naopak). Když je obojí z nerezu, dokáže se to na tepelně namáhaných místech prý spéct tak, že spoj vůbec nejde povolit. Ovšem z vlastní zkušenosti to potvrdit nemůžu, neboť se držím jeho rady (když někam nerez dávám).
Pak mě ještě v téhle souvislosti napadlo, že by nám mnohým jistě bylo užitečné, kdyby někdo znalý metalurgie vypracoval seznam materiálů, které se spolu nekamarádí. To že není dobré třeba hliníkový plech nýtovat pozinkovým nýtem ví snad každý, ale co třeba takový titanzinek, měď atd?
Lubsone, nepochybuji, že nářadí rozumíš - nicméně životní zkušenost říká, že když je nějaké zboží o mnoho levnější než jinde, člověk se musí mít na pozoru. Už jsi ty hlavice vyzkoušel v praxi?
Jinak stojí za zmínku, že proti klasickým šestihranným ořechům jsou mnohem lepší tzv "tisícihranné" (někdo jim říká americké), které kupodivu mnohem lépe zabírají, k šestihranu jsou šetrnější a i s ožvýkaným si většinou poradí.
A k nerezu - říkal mi kdysi jeden motorkář, že je lepší vždycky jen jeden prvek spojení v nerezu (tzn. na nerez šroub obyč pozinkovou matici nebo naopak). Když je obojí z nerezu, dokáže se to na tepelně namáhaných místech prý spéct tak, že spoj vůbec nejde povolit. Ovšem z vlastní zkušenosti to potvrdit nemůžu, neboť se držím jeho rady (když někam nerez dávám).
Pak mě ještě v téhle souvislosti napadlo, že by nám mnohým jistě bylo užitečné, kdyby někdo znalý metalurgie vypracoval seznam materiálů, které se spolu nekamarádí. To že není dobré třeba hliníkový plech nýtovat pozinkovým nýtem ví snad každý, ale co třeba takový titanzinek, měď atd?
- Přílohy
-
- 28177_t_0.jpg (2.64 KiB) Zobrazeno 33242 x
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Nástrčné hlavice jsou vyzkoušené a jsem strašně s nima spokojený. Ještě před rokem jsem tyto hlavice neznal, ale byl jsem u Švadlenky s výměnou převodovky a tam jsem teprve viděl věci, jak tyto hlavice povolí opravdu nepovolitelné. Proto jsem si je hned pořídil a v těchto situacích používám. Zrovna dnes jsem s nima povoloval 2 běžnou golou nepovolitelné šrouby u alternátoru (došlo i na něj, celých 190.000 km fungoval a nikdo ho dosud nevyndaval) a u obou šroubů se podařilo hned na první zátah (zbývající 3 dlouhý šroub šel povolit už normální golou).
Navíc jsem dnes zjistil, že tyto hlavice jdou použít nejen s ráčnou goly, ale i zasunutím do očkového klíče (mají vnější šestihran), tam kde není místo na ořech a ráčnu lze využít na délku úspornější variantu ořech v očkovém klíči, u toho altíku se mi to dnes zrovna hodilo.
Zkontroloval jsem i to opotřebení 12-ky hlavice po několika natlučení na šroub a povolení, zdá se, že je dosud zcela nulové. Ptal jsem se na to i toho dodavatele, také se mi nezdála ta nízká cena - ale on mi ujistil, že jde o kvalitní nástrojovou ocel a s hlavicemi nemají jedinou reklamaci.
Ještě malá poznámka ke kombinaci různých kovů v předešlé poznámce: nedochází ke "spékání", ale k elektrochemické korozi vlivem tzv. "dvojkovového" napětí. Proto třeba zkoroduje mosazná matka na železném šroubu a podobně, záleží na vzájemném elektropotenciálu každého z kovů, ale to už je na chemické tabulky a hledání a povídání do samostatného tématu tady na fóru.
Navíc jsem dnes zjistil, že tyto hlavice jdou použít nejen s ráčnou goly, ale i zasunutím do očkového klíče (mají vnější šestihran), tam kde není místo na ořech a ráčnu lze využít na délku úspornější variantu ořech v očkovém klíči, u toho altíku se mi to dnes zrovna hodilo.
Zkontroloval jsem i to opotřebení 12-ky hlavice po několika natlučení na šroub a povolení, zdá se, že je dosud zcela nulové. Ptal jsem se na to i toho dodavatele, také se mi nezdála ta nízká cena - ale on mi ujistil, že jde o kvalitní nástrojovou ocel a s hlavicemi nemají jedinou reklamaci.
Ještě malá poznámka ke kombinaci různých kovů v předešlé poznámce: nedochází ke "spékání", ale k elektrochemické korozi vlivem tzv. "dvojkovového" napětí. Proto třeba zkoroduje mosazná matka na železném šroubu a podobně, záleží na vzájemném elektropotenciálu každého z kovů, ale to už je na chemické tabulky a hledání a povídání do samostatného tématu tady na fóru.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Kdo si myslí, že nerezová matka na nerezovém šroubu zaručuje i po stu letech lehkou rozebiratelnost, je na omylu. Nerez na nerez, se strašně rád zadírá. Moje zkušenost je: nerez šroub, mosazná matka. To je recept na vždy rozebiratelný spoj.
Martin.
Martin.
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Možná zadírá, ale hlavně nekoroduje, a to ani zvenku, ani uvnitř na závitu, a voto tu jde
Nicméně nikdo tu netvrdí, že dává nerez na nerez, o tom tady nepadlo ani slovo. Vždyť libero nemá žádné nerezové díly, takže s použitím nerez šroubů vždy jde o kombinaci nerez-hliník, nerez-Fe, nerez-plast
Nicméně nikdo tu netvrdí, že dává nerez na nerez, o tom tady nepadlo ani slovo. Vždyť libero nemá žádné nerezové díly, takže s použitím nerez šroubů vždy jde o kombinaci nerez-hliník, nerez-Fe, nerez-plast
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Nerezovými skrutkami celkom isto nejde spojiť koleno výfuku so zvodmi, zapečie sa to po jednej jedinej jazde tak, že pri pokuse o demontáž to končí odtrhnutými skrutkami. Tam to nevydrží, kvôli teplu. Ostatok nemám vyskúšaný, bežné M6tky som nahradzoval nerezom, aj na Forestri, a za ten rok je to úplne v kľude, zatiaľ som nič nestrhol.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
lubson píše:Možná zadírá, ale hlavně nekoroduje, a to ani zvenku, ani uvnitř na závitu, a voto tu jde
Nicméně nikdo tu netvrdí, že dává nerez na nerez, o tom tady nepadlo ani slovo. Vždyť libero nemá žádné nerezové díly, takže s použitím nerez šroubů vždy jde o kombinaci nerez-hliník, nerez-Fe, nerez-plast
z nerezu jsou lišty pojezdu dveří,plynovej pedál-ukotvení ,dvě trubičky na motoru k chlazení oleje,ty se dělaly z nerezu až od roku 96 a nerezovej je i chladič oleje,nerezový matice japonci použili u parohů vejfukovýho potrubí a šrouby do předních blinkrů jak u světla,tak nárazníku
Super kombinace je jak píše martin h -nerez a mosaz,když je někde štěft z černýho železa,tak stačí mosazná matka,jinak taky je kluci dobrý používat grafitku,ta maže i po vyschnutí.samozřejmě i na vejfuk,grafit se nevypálí.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne pon kvě 07, 2012 8:09 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Je vidět Mis.us, že to máš zmáklý
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Ahoj, neni to zcela to tema... no kdyz admin uzna ze jsi to zaslouzi nove tema tak muze byt...
Urcite ale potrebuji poradit ohledne naradi. Chci jse pustit do Libera ale uz kousicek rychleji, tak jsem si poridil kompresor, je to 50l ale mnel by jako dvoupistak umet dodavat 380l/min. A ted je k nemu potreba nejaky naradi: Urcite razovej utahovak: Kolik by mnel mit Nm? na co prihlizet? Nekdo typy na overenou kvalitu a funkcnost?
K tomu zcela jiste piskovacku... zase prosim: vlastnite nekdo, umite doporucit? na co koukat?
Posledni zvedak: ma nekdo dobrej a levnej tip? ale asi skusim vzduchove pruzeni z nakladaku nebo jsi vyrobim z odpadovych trubek
Budu rad za kazdou obecnou i konkretni radu abych vedel do ceho jse oplati investovat. Dekuji
Urcite ale potrebuji poradit ohledne naradi. Chci jse pustit do Libera ale uz kousicek rychleji, tak jsem si poridil kompresor, je to 50l ale mnel by jako dvoupistak umet dodavat 380l/min. A ted je k nemu potreba nejaky naradi: Urcite razovej utahovak: Kolik by mnel mit Nm? na co prihlizet? Nekdo typy na overenou kvalitu a funkcnost?
K tomu zcela jiste piskovacku... zase prosim: vlastnite nekdo, umite doporucit? na co koukat?
Posledni zvedak: ma nekdo dobrej a levnej tip? ale asi skusim vzduchove pruzeni z nakladaku nebo jsi vyrobim z odpadovych trubek
Budu rad za kazdou obecnou i konkretni radu abych vedel do ceho jse oplati investovat. Dekuji
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Rapere děláš si srandu? Padesáti litrovým vzdusnikem opravdu můžeš pískovat tak hlavy šroubů, protože na pískování i kdyz je to dvoupistak je to prostě slabý (používají se 200 až 350l vzdusniky a hlavně velkej tripistovej motor) a to jen na pískování lokální, jinak se používají kompresory naftové. Co se tejce pneu nářadí, tak jediny co vyuzijes je pistole na lak, pistole na foukání pneu, pistole na ofukování, vzduchová fréza. Pneu razovej utahovak je na nic, lepší je buď Aku, nebo na 230V jsou o hodně silnější a usetris hodně na elektrice. Ten motor na tom kompresoru má jistě příkon 2-3kW s piskovackou, nebo rázovým utahovakem poběží téměř nepřetržitě. Mám jak jednopist od Orlíka, tak dvoupist oba s padesátkou lahví.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Hlavne to na rozdil od elektriky dela porad kraval ty kompresory a tahas k tomu tlustou hadici. Neco jinyho je mit v dilne rozvod stlaceneho vzduchu odjinud a vic vyvodu, ale takhle opravdu jak pise misus - husteni kol, ofuk, lakovani...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlavice na poškozené orezlé šrouby
Já mám pískovací pistoli Yato (přišla mě myslím na necelých 400 korun) a funguje celkem dobře ... když má dost vzduchu. Mám jen malý jednoválcový kompresor s nádrží 24 l a k tomu ještě přídavnou nádrž 50 l a s tím můžu pískovat tak 20 vteřin a pak minutu čekat, než se bandasky zase natlakují. U pistole se sice píše spotřeba 160 l za minutu, jenže mám pocit, že se tím myslí 160 litrů stlačeného, kdežto u kompresoru se udává objem vzduchu nasátého. Takže ani s tím dvouválcem to asi nebude na nepřetržitou práci. Nicméně za ty prachy je taková pistole určitě užitečná, byť jen na drobnosti a proti profi zařízením je to jen takové šimrání. Kdysi jsem na brigádě v galvanovně dělal u velkého pískovacího boxu, kde se pískovalo litinovou drtí a to byl jiný fofr ...
Ještě poznámka - ke všem žravým pneuspotřebičům je potřeba patřičně tlustou hadici. Ta tenká kroucená co bývá ve všech hobby sadách nepustí dost vzduchu, zvlášť při větší délce.
Ještě poznámka - ke všem žravým pneuspotřebičům je potřeba patřičně tlustou hadici. Ta tenká kroucená co bývá ve všech hobby sadách nepustí dost vzduchu, zvlášť při větší délce.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad