PLECHAŘINA
- Libor
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv zář 29, 2005 9:09 am
- Bydliště: Uherský Brod (Zlínský kraj)
- Kontaktovat uživatele:
PLECHAŘINA
Potřeboval bych zjistit zda, kde a za kolik se daji sehnat nové plechové díly na Liberko. Potřeboval bych konkrétně lemy blatníků, možná podběhy... za rady děkuji budu dělat GO karoserky
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Plechy...
Tak zatial som plechy iba opravoval:
osvedčilo sa mi všetku tú hrdzavinu poctivo vystihať až po zdravý plech, nemilosrdne, kontrolovať z oboch strán! Potom orachať až po kov rotačnou kefou, natrieť základovkou a nahradiť novým kusom plechu /najlepší je starší pozinkovaný , nie lesklý / vytvarovať nový kus , natrieť reaktívkovým základom , prinitovať trhacími nitmi a ostatné ako obyčajne - tmel,.... Vyskúšaný postup, nity je dobré používať "letecké", s "utopenou hlavou". pre ktoré sa v plechu urobí zahĺbenie a nie je ho potom vidieť ako v Nautiluse. Všetky plechy ukladám buď do farby, alebo aj do tmelu, aj nit pred vopchaním do dierky namočím do farby, potom nie sú problémy s koróziou spoja. Vytlačenú farbu utriem prstom, nechám zaschnúť a je to na veky / teda u mňa sa dajú nájsť opravy spred 10 rokov bez stopy korózie.... najprv som to použil ako náhradnú technológiu, reku neskôr to nechám prevariť, ale to čo som nechal prevariť nevydržalo.
Vyvárať to sa mi moc neosvedčilo, tie plechy sú tak nepodareno tenké, a predsa sa ešte aj vyboulia a niekde je to moc vidieť / alebo to bol nešikovný zvarač/ a hlavne sa zvarom tepelne ovplyvní pravidelne aj oblasť doteraz zdravá, ktorú ale z druhej strany nie je možné ani natrieť, takže korózia potom hravo povytláča aj to zvarené, a o dve sezóny to treba opravovať znova, ak to človek robí pre seba, škoda námahy.
Nové náhradné plechy? Ak niečo zoženieš, daj kontakt. Ja som zohnal iba inú káru, mladší ročník, menej hrdzavý, ale náhradné karosárske diely ... a existujú vôbec na auto staršie ako 20rokov?
P.S. jediné odmontovateľné diely - rožné vpredu - mám v zásobe, môžem poskytnúť, ozvi sa .
osvedčilo sa mi všetku tú hrdzavinu poctivo vystihať až po zdravý plech, nemilosrdne, kontrolovať z oboch strán! Potom orachať až po kov rotačnou kefou, natrieť základovkou a nahradiť novým kusom plechu /najlepší je starší pozinkovaný , nie lesklý / vytvarovať nový kus , natrieť reaktívkovým základom , prinitovať trhacími nitmi a ostatné ako obyčajne - tmel,.... Vyskúšaný postup, nity je dobré používať "letecké", s "utopenou hlavou". pre ktoré sa v plechu urobí zahĺbenie a nie je ho potom vidieť ako v Nautiluse. Všetky plechy ukladám buď do farby, alebo aj do tmelu, aj nit pred vopchaním do dierky namočím do farby, potom nie sú problémy s koróziou spoja. Vytlačenú farbu utriem prstom, nechám zaschnúť a je to na veky / teda u mňa sa dajú nájsť opravy spred 10 rokov bez stopy korózie.... najprv som to použil ako náhradnú technológiu, reku neskôr to nechám prevariť, ale to čo som nechal prevariť nevydržalo.
Vyvárať to sa mi moc neosvedčilo, tie plechy sú tak nepodareno tenké, a predsa sa ešte aj vyboulia a niekde je to moc vidieť / alebo to bol nešikovný zvarač/ a hlavne sa zvarom tepelne ovplyvní pravidelne aj oblasť doteraz zdravá, ktorú ale z druhej strany nie je možné ani natrieť, takže korózia potom hravo povytláča aj to zvarené, a o dve sezóny to treba opravovať znova, ak to človek robí pre seba, škoda námahy.
Nové náhradné plechy? Ak niečo zoženieš, daj kontakt. Ja som zohnal iba inú káru, mladší ročník, menej hrdzavý, ale náhradné karosárske diely ... a existujú vôbec na auto staršie ako 20rokov?
P.S. jediné odmontovateľné diely - rožné vpredu - mám v zásobe, môžem poskytnúť, ozvi sa .
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
strešný šíber
Postretlo ma podobné šťastie, nejak sa tam asi držala voda a korózia urobila svoje, takže mi dokonca začalo dovnútra slziť pri daždi. Najprv som ten odhnitý okraj skúšal vylaminovať tmelom so sklenými vláknami, ale vydržalo to iba jednu zimu, korózne produkty to spojenie porušili a tieklo zas. Tak somsa naštval, vybral celý strešný šíber von/musia sa odmontovať tie západkové mechaniky a vysunúť ten krám dozadu/, obkreslil som ho na kus nerezového plechu 0,8mm, vystrihol, trochu postúpal medzi dvomi hranolmi, aby dostal to správne prehnutie a šup tam s ním. Sadol tam a dodnes sedí už 4 roky. Ten poprehýbaný plech zvonku som od toho hrdzavého odvrtal v mieste spojov, natrel zospodu a prinitoval 6 nitmi na nerez ako bol predtým. A tesniaci profil som prilepil prstolepom. Drží dobre. A západkové mechaniky som privrtal a narezal závity priamo do toho nerezu. Držia pevne. A je to. Už ma nikdy nebude trápiť tečenie zhora. Na zraze som to ukazoval chlapom, asi je to zatiaľ jediné Liberko s nerezovým šíbrom, ale zase pohľadom do tej lesklej plochy hneď vidím , či sa deti správajú slušne aj na poslednom sedadle... a ony potvory mi zozadu hubujú - kontrolujú rýchlosť na tachometri, budem to musieť zdrsniť niekedy...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
šíber
Tak plexik je tiež výborný nápad, farebný ešte lepší. Ale nemal som ho k dispozícii, neviem ho zodpovedne ohnúť do rádiusu - je na to treba asi pec a šablónu, a nechať ho rovný si fakt koleduje o značné zatváracie sily vo vedení. Nerez nemá túto chybu a o priehľadnosť nestojím, svetla dosť ide cez horné okienka. Fotku pripojím neskôr.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
plecharina
citát: "Potřeboval bych zjistit zda, kde a za kolik se daji sehnat nové plechové díly na Liberko. Potřeboval bych konkrétně lemy blatníků, možná podběhy... za rady děkuji budu dělat GO karoserky"
Podbehy som mal tak krásne chytené, ako všetci ostatní, takže systém "Nautilus" po zanitovaní a nátere skoro nezničiteľný stav:
A na náter som používal najprv Hameritku, taraz Alkytonku.
Podbehy som mal tak krásne chytené, ako všetci ostatní, takže systém "Nautilus" po zanitovaní a nátere skoro nezničiteľný stav:
A na náter som používal najprv Hameritku, taraz Alkytonku.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř kvě 28, 2014 7:55 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
system Nautilus
Zatial mi nič nevytýkali, obišlo sa to krátkou poznámkou typu " vidím, že sa snažíte zabrániť postupu korózie, ale aj tak vám napíšem do závad - korózia budky ridiče- , ale to nie je tak vážna závada aby ste neprešiel...
Tak možno nabudúce, po výtke sa polepším, zatiaľ to drží a nepokračuje smerom hore. Polepším, myslím, že to budem lepšie maskovať, lebo tie letecké nity mi už došli.
Tak možno nabudúce, po výtke sa polepším, zatiaľ to drží a nepokračuje smerom hore. Polepším, myslím, že to budem lepšie maskovať, lebo tie letecké nity mi už došli.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka