Predni diferencial
Predni diferencial
Panove, potreboval bych radu. Ma nekdo z vas zkusenost s vadnym prednim diferencialem? Z meho vozu (rv.97, 120 000km) se za jizdy pouze na zadni nahon ozyvaji podivne rachtajici zvuky. Pri zapnuti predku okamzite mizi. Ta intenzita "rachtani" se s casem nijak nezvetsuje a na jizdnich vlastnostech se rovnez nic neprojevuje. Proste vse funguje jak ma a zbyva pouze onen otravny zvuk (nijak silny a dal by se prirovnat treba k rachoceni kaminku uvnitr kardanky). Pri vymene oleje v diferencialu jsem taky zadne zvlastnosti (piliny, kousky zubu ap.) nezaznamenal.
Jedine, podle me, nenormalni jsou vule na hridelich. Na privodu od kardanu mam odhadem 15 stupnu mrtveho chodu do zaberu a jsou tam i nejake axiani i radialni vule (rekneme v rozsahu 0.5-1mm). Hridele ke kolum se uz zdaji byt z hlediska vuli v poradku. Je to normalni? Asi ne, ze? Pokud nekdo z vas resil podobny problem na svem stroji, budu moc rad za jakykoli poznatek.
Pripadne bude-li nekdo z vas "pod vozem", byl bych velmi vdecen i za "zkousku jeho vuli". Daji se dobre zjistit i bez odpojovani kardanky.
Diky
Jedine, podle me, nenormalni jsou vule na hridelich. Na privodu od kardanu mam odhadem 15 stupnu mrtveho chodu do zaberu a jsou tam i nejake axiani i radialni vule (rekneme v rozsahu 0.5-1mm). Hridele ke kolum se uz zdaji byt z hlediska vuli v poradku. Je to normalni? Asi ne, ze? Pokud nekdo z vas resil podobny problem na svem stroji, budu moc rad za jakykoli poznatek.
Pripadne bude-li nekdo z vas "pod vozem", byl bych velmi vdecen i za "zkousku jeho vuli". Daji se dobre zjistit i bez odpojovani kardanky.
Diky
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Než vyndávat celou přední skříň diferáku tak bych pro začátek zkontroloval brzdové kotouče jestli to nedělá vrstva rzi po obvodě, pak cizí těleso /tředa kamínek/ za krycím plechem brzdiče.Potom by stálo za zkoušku skutečně vyndat kardanku.Změní li se ten zvuk po pohybu volantem tak ložisko v kole,při brzdění tak bych hledal v destičkách a kotoučích.Ale když to s přiřazeným předkem zmizí tak bych to tipoval na kardanku.Kardanka může mít radiální vůli/nahoru/ 0,6mm měřeno uprostřed indikátorm ?! Nebo volný unašeč kardanky.Přeji zdar při hledání .
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
No, obavam se, ze je to bud kardanka nebo predni diferencial. Tak na 80% sazim na diferencial.
Vsechno ostatni zminene Karlem jsem uz snad vyloucil .
Karle, co si myslite o tech mnou popsanych vulich? Bohuzel nemam hodinky, takze jsem hazeni kardanky nemeril, ale kazdopadne na vstupni hrideli do predniho diferencialu mam vyse popsane vule
Diky za pomoc
Vsechno ostatni zminene Karlem jsem uz snad vyloucil .
Karle, co si myslite o tech mnou popsanych vulich? Bohuzel nemam hodinky, takze jsem hazeni kardanky nemeril, ale kazdopadne na vstupni hrideli do predniho diferencialu mam vyse popsane vule
Diky za pomoc
To Jarda: Diky za nabidku, zkusim to zjistit.
Az seberu dostatek psychickych sil, tak se ho pokusim vyndat a kouknu dovnitr. Vymezeni vule by melo fungovat, jestli jsem ale dobre pochopil servisni manual, tak ho kvuli tomu musim prakticky cely rozebrat :(
Vytahoval jste nekdo z diferencialu predni poloosy? Pujde to s beznym naradim bez nejakych pripravku?
Az seberu dostatek psychickych sil, tak se ho pokusim vyndat a kouknu dovnitr. Vymezeni vule by melo fungovat, jestli jsem ale dobre pochopil servisni manual, tak ho kvuli tomu musim prakticky cely rozebrat :(
Vytahoval jste nekdo z diferencialu predni poloosy? Pujde to s beznym naradim bez nejakych pripravku?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
A což nejdřív odpojit vepředu kardanku a skusit dotahovat tu velkou matici ,která drží unašeč?/běžně jsme takto dotahovali a zmenšovali vůle v diferácích na Žigulíkách a Fiatech 125p. / a na 90% to pomohlo a hluk a drnčení zmizelo. Ale to v případě že bude co vymezovat a nebude třeba vadné ložisko,nebo co...
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
Amatersky dotaz: Je mozne nejak, pokud mozno snadno, vyjmout predni poloosy? Moje idea je takova, ze bych vymontoval predni diferencial (a zacal ho opravovat), sundal kardanku a poloosy, pricemz by auto ale zustalo pojizdne, pouze bez 4WD.
Az bych opravil diferencial, tak bych vse hodil zpatky a jezdil vesele dal. Blbost?
Az bych opravil diferencial, tak bych vse hodil zpatky a jezdil vesele dal. Blbost?
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
prestavba na "2WD"
Malo by to ísť bez problémov:
1. vyskúšal som odpojiť kardany vpredu keď mi klepali tisíchrany v nábojoch kolies, jazdil som tak len na skúšku, či sa ten zvuk stratí, ale by som na tie otvory v homokinetickom klbe navliekol manžety a stiahol to po obvode plechovou páskou a díru po kardane zašpuntoval - asi zátkou zo šampusu.
2. Mám aj dvojkolkové Liberko, a pri tlačení po dvore jazdí oproti štvorkolke lahšie - menšie odpory. čakaj zníženie spotreby.
3. Dvojkolka sa správa na ceste na 5cm snehu uplne blbo a odmieta sa aj rozbiehať bez preklzu, ale to hodne záleží na pneumatikách, no....nezvyk.
1. vyskúšal som odpojiť kardany vpredu keď mi klepali tisíchrany v nábojoch kolies, jazdil som tak len na skúšku, či sa ten zvuk stratí, ale by som na tie otvory v homokinetickom klbe navliekol manžety a stiahol to po obvode plechovou páskou a díru po kardane zašpuntoval - asi zátkou zo šampusu.
2. Mám aj dvojkolkové Liberko, a pri tlačení po dvore jazdí oproti štvorkolke lahšie - menšie odpory. čakaj zníženie spotreby.
3. Dvojkolka sa správa na ceste na 5cm snehu uplne blbo a odmieta sa aj rozbiehať bez preklzu, ale to hodne záleží na pneumatikách, no....nezvyk.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Diky za radu! Na zimu vyndavat 4x4 neni asi nejlepsi napad, ale nechtel bych, aby se mi diferencial vysypal za jizdy, tak to radej nebudu odkladat...
Budu se snazit to opravit co nejrychleji.
Takze jestli jsem to pochopil dobre - oba konce poloosy maji na konci tisicihran a mely by jit vysunout?
Manzeta zustava na kole a staci ji jenom nejak zaslepit proti necistotam?
Budu se snazit to opravit co nejrychleji.
Takze jestli jsem to pochopil dobre - oba konce poloosy maji na konci tisicihran a mely by jit vysunout?
Manzeta zustava na kole a staci ji jenom nejak zaslepit proti necistotam?
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
demontáž predohrabu
pozor, tisícihran je na diferáku, to dať dolu je jednoduché, bolo tu niekde popísané, ale na strane kolesa : domček kĺbu - vonkajší - ostane, treba vybrať hriadeľ s vnútorným kĺbom s guličkami a zakryť manžetou.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Tak jsem dokoncil lehkou opravu diferencialu, ze ktere se nakonec stala polorepase a misto predpokladanych dvou tydnu jsem odstavil auto na mesic a pul...
Kdybych vedel to, co vim ted, tak bych se do toho asi nepoustel
O co slo: Potreboval jsem pridat distancni podlozku pod hruskovou hridel - abych to mohl udelat, musel jsem ovsem kompletne rozebrat cely diferencial, jinak to nejde.
A to bylo asi to nejhorsi - v litinove skrini diferencialu jsou hlinikove vlozky lozisek poloos - nejvetsi problem. Prestoze vizualne vypadaly OK, hlinik se zcela "zazral" do litiny, takze vysroubovat se nedaly a nakonec jsem je musel obe odvrtat. Po kompletnim rozebrani dif. (bez spec. stahovaku a dalsich pomucek opravdu lahudka) jsem zjistil, ze ozubena kola jsou OK, ale loziska radeji vymenim (mozna jsem nektera poskodil pri demontazi-nevim). Tri z nich se mi podarilo nahradit, ale ctvrte jsem musel koupit origo ze Subaru. Gufera jsou taky atyp, takze opet koupe originalu.
Samotne "ladeni" tloustky distancni podlozky bylo taky neco - metoda pokus/omyl, cili dat podlozku o tloustce X, kompletne slozit, zjistit ze kola drhnou, rozebrat, pridat(ubrat) par desetin a znovu...
Celkem jsem takze provedl sborku a rozborku asi 8x. Je pravda, ze pak uz jsem to zvladal s rychlosti profi Subaru mechanika
No, auto nakonec zase jezdi a snad to bude dobre. Diferencial trochu huci, ale to si urcite sedne Zatim jsem najel cca 100Km, takze na nejake hodnoceni je brzy. Uvidime...
Pokud by se nekdo chystal na podobnou opravu, tady jsou pouzite ND vcetne PN a cen. Origo dily jsem kupoval u vzdy ochotnych MIJA Subaru.
2x Alu vlozka(38342KA000) 1200Kc
3x Gufero(806727030,806727080,806727070) 450Kc
Lozisko NSK HR322/22C(806322010) 1000Kc
2x Lozisko ZVL32007AX(nahrazuje NACHI E32007J) 200Kc
Lozisko ZVL30206A(nahrazuje NTN 4T30206C) 100Kc
3x presne distancni podlozky 160Kc
------------------------------------------------------------------------
Kdybych vedel to, co vim ted, tak bych se do toho asi nepoustel
O co slo: Potreboval jsem pridat distancni podlozku pod hruskovou hridel - abych to mohl udelat, musel jsem ovsem kompletne rozebrat cely diferencial, jinak to nejde.
A to bylo asi to nejhorsi - v litinove skrini diferencialu jsou hlinikove vlozky lozisek poloos - nejvetsi problem. Prestoze vizualne vypadaly OK, hlinik se zcela "zazral" do litiny, takze vysroubovat se nedaly a nakonec jsem je musel obe odvrtat. Po kompletnim rozebrani dif. (bez spec. stahovaku a dalsich pomucek opravdu lahudka) jsem zjistil, ze ozubena kola jsou OK, ale loziska radeji vymenim (mozna jsem nektera poskodil pri demontazi-nevim). Tri z nich se mi podarilo nahradit, ale ctvrte jsem musel koupit origo ze Subaru. Gufera jsou taky atyp, takze opet koupe originalu.
Samotne "ladeni" tloustky distancni podlozky bylo taky neco - metoda pokus/omyl, cili dat podlozku o tloustce X, kompletne slozit, zjistit ze kola drhnou, rozebrat, pridat(ubrat) par desetin a znovu...
Celkem jsem takze provedl sborku a rozborku asi 8x. Je pravda, ze pak uz jsem to zvladal s rychlosti profi Subaru mechanika
No, auto nakonec zase jezdi a snad to bude dobre. Diferencial trochu huci, ale to si urcite sedne Zatim jsem najel cca 100Km, takze na nejake hodnoceni je brzy. Uvidime...
Pokud by se nekdo chystal na podobnou opravu, tady jsou pouzite ND vcetne PN a cen. Origo dily jsem kupoval u vzdy ochotnych MIJA Subaru.
2x Alu vlozka(38342KA000) 1200Kc
3x Gufero(806727030,806727080,806727070) 450Kc
Lozisko NSK HR322/22C(806322010) 1000Kc
2x Lozisko ZVL32007AX(nahrazuje NACHI E32007J) 200Kc
Lozisko ZVL30206A(nahrazuje NTN 4T30206C) 100Kc
3x presne distancni podlozky 160Kc
------------------------------------------------------------------------