silembloky
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
silembloky
zadní silemblok držící motor na pravé straně
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
silentblok motoru
Tak obrázok je známy, chýba informácia koľko stojí nový, kde, alebo čím sa dá nahradiť, najlepšie lacnejším...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Jedna rada tu je. Místo originálního silembloku použij kulatý z Š-1000MB - Š- 120 . Velikostně ničemu nevadí a asi životnost nebude taky dvacetiletá. Ale funkčnost a cena vítězí. Mám to tak na svém pojízdném a před lety to udělal někdo i na tom co mám na díly.Na tom to je víc jak 4,5 roku a drží. Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Asi před čtyřmi roky jsem kupoval všechny tři silentbloky k motoru a cena byla doslova nehorázná. V servisu mi tenkrát tvrdili že škodovácké tam nevydrží a že originály stojí něco kolem tisícovky kus. Nějak jsem se s tím smířil a objednal si je, jenže jsem se já trouba u Subaru předem nezeptal na přesnou cenu a když jsem si pro ně přišel, chtěli po mně skoro šest tisíc! Ukecal jsem 10% slevu, ale stejně to bolelo sad10.gif Nejzvláštnější bylo to, že i když vypadají všechny stejně, dva stály asi po 1700 a jeden okolo 2500. Prý je to jiná guma. Od té doby ceny dílů klesly, ale dneska bych tam taky dal klidně ze Škodovky, jen dal bych si dal tu práci, že bych je vsadil mezi ta účka z původních. To je totiž jediná ochrana proti úplnému vyhřeznutí motoru při utržení gumy. Na svém prvním Liberu jsem stejným způsobem repasoval silentblok nad katalyzátorem, který je na straně ke karoserii řešený úplně stejně (na straně k výfuku má ještě jeden plech navíc) .. šroub jsem uřízl, na jeho místě vyvrtal díru a tou provlíknul šroub českého silentbloku za dvacku. Na druhé straně jsem ho přišrouboval k tomu meziplechu, výsledek rovnocenný originálu, ale za zlomek ceny a půlhodinu práce.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
výmena silentbloku
a nový, škodovácký:
A je to!
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned lis 01, 2015 9:59 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
lanoví Cu
To lanoví Cu je originál, pokúša sa správne prekostriť rám motora a karosériu. To som reštauroval v zime ako prvé pri hľadaní chyby úbytku napätia pri štarte v zime. Ale ukázalo sa , že riešenie je v priamom prekostrení -pólu batérie a bloku prevodovky. Dnes pri otočení kľúčikom točí štartér tak divoko, že motor hneď chytá a ostane na tých istých otáčkach po vypnutí štartéra! Až som si nebol istý, či vyhodilo pastorok štartéra....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
levá strana
S lavou stranou som bojoval na tri krát:
na prvý pokus som tam dal iba škodovácky silemblok, ale v tom mieste je zrejme priečna sila príliš velká, takže silemblok sa zdeformoval a držák motora dosadol na rám a nastal rachot v celom interiéri. Tak von s tým, toto nebude to pravé orechové.
Na druhý pokus som tam skúsil pridať dva malé silembloky do tých dierok, čo ostali po odstránení gumy z originálu silembloku.
výsledok bol omnoho lepší, ale hladina hluku bola v aute dosť vysoká , hlavne na voľnobehu, pri nízkych otáčkach. Ony tie malé silembloky majú na konci kovovú prírubu, a tá na voľnobehu asi mlátila do nosníka, lebo som tam našiel otlačok. Jazdil som s tým mesiac, ale spokojný som nebol.
Tretí pokus som robil v mojom prírodnom servise vedľa chaty, a použil som ďalší silemblok, ale musel som ho trochu odpilovať
a potom sa mi tam vošiel aj pre smer dolu podobne urezaný silemblok, ale skrátený asi tak po tú rysku po obvode-je to vidieť na fotke: A toto je to pravé orechové, páni Liberátori. Zvukovo je to šepot kvetin, žiadne trhanie pri zábere spojky. Ešte tam príležitostne domontujem ten zakrivený hrubý plech obmedzovača výchylky, čo tam bol predtým.
A je to.
na prvý pokus som tam dal iba škodovácky silemblok, ale v tom mieste je zrejme priečna sila príliš velká, takže silemblok sa zdeformoval a držák motora dosadol na rám a nastal rachot v celom interiéri. Tak von s tým, toto nebude to pravé orechové.
Na druhý pokus som tam skúsil pridať dva malé silembloky do tých dierok, čo ostali po odstránení gumy z originálu silembloku.
výsledok bol omnoho lepší, ale hladina hluku bola v aute dosť vysoká , hlavne na voľnobehu, pri nízkych otáčkach. Ony tie malé silembloky majú na konci kovovú prírubu, a tá na voľnobehu asi mlátila do nosníka, lebo som tam našiel otlačok. Jazdil som s tým mesiac, ale spokojný som nebol.
Tretí pokus som robil v mojom prírodnom servise vedľa chaty, a použil som ďalší silemblok, ale musel som ho trochu odpilovať
a potom sa mi tam vošiel aj pre smer dolu podobne urezaný silemblok, ale skrátený asi tak po tú rysku po obvode-je to vidieť na fotke: A toto je to pravé orechové, páni Liberátori. Zvukovo je to šepot kvetin, žiadne trhanie pri zábere spojky. Ešte tam príležitostne domontujem ten zakrivený hrubý plech obmedzovača výchylky, čo tam bol predtým.
A je to.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned lis 01, 2015 10:05 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: silembloky
tak uz "to" mam taky, diky lubomirovi
Re: silembloky
Nedávno jsem provedl výměnu silentbloků podle Lubomíra (viděl Petr a další v MT)
a mám několik poznatků k použití škodováckých za 40 kč:
K použití dvou silentbloků na levé straně - nemá to chybu.
Ihned po namontování se projevila hlučnost pravého homokinetického kloubu.
Po prostudování příspěvků na fóru a proměření jsem zjistil, že kloubu nic není,
a chroustání kloubu je způsobeno posunutím celého motoru vpravo zaviněné nižší
stavební výškou šk. silentbloku. Podložil jsem ho 4 mm silnou velkoplošnou podložkou
a je problém vyřešen.
Śkodovácký silentblok se mi však jeví jako velmi měkký, motor je v rámu skloněn
mírně vpravo. U kamaráda jsem viděl silentblok motoru z TRABANTA. Má asi dvojnásobný
profil a přesně stejnou výšku,pouze má jednu desku se závitem M 8 a druhou se dvěma otvory pr. 8,5 mm tak asi bude potřebná úprava držáků motoru.
Já zatím nemám na výměnu čas ale budu čekat na výsledky někoho z vás.
Úspěšné bádání přeje Škatulka.
a mám několik poznatků k použití škodováckých za 40 kč:
K použití dvou silentbloků na levé straně - nemá to chybu.
Ihned po namontování se projevila hlučnost pravého homokinetického kloubu.
Po prostudování příspěvků na fóru a proměření jsem zjistil, že kloubu nic není,
a chroustání kloubu je způsobeno posunutím celého motoru vpravo zaviněné nižší
stavební výškou šk. silentbloku. Podložil jsem ho 4 mm silnou velkoplošnou podložkou
a je problém vyřešen.
Śkodovácký silentblok se mi však jeví jako velmi měkký, motor je v rámu skloněn
mírně vpravo. U kamaráda jsem viděl silentblok motoru z TRABANTA. Má asi dvojnásobný
profil a přesně stejnou výšku,pouze má jednu desku se závitem M 8 a druhou se dvěma otvory pr. 8,5 mm tak asi bude potřebná úprava držáků motoru.
Já zatím nemám na výměnu čas ale budu čekat na výsledky někoho z vás.
Úspěšné bádání přeje Škatulka.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: silembloky
dá se to vyměnit na ulici? ty moje sou tak sežraný, že tam prakticky nejsou...
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: silembloky
da, naopak, este si pekne zespoda muzes vyheverovat motor jak potrebujes
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: silembloky
A mám ešte další stupeň vytuningovania silentbloku:
fór je v tom, že som tam vyrezal nožom krížom-krážom ihlany, takže je charakteristika gumovej pružiny nelineárna, a motor ešte viac utíchol - teda prenos hluku do karosérie.
fór je v tom, že som tam vyrezal nožom krížom-krážom ihlany, takže je charakteristika gumovej pružiny nelineárna, a motor ešte viac utíchol - teda prenos hluku do karosérie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: silembloky
Jo, a pro novější: puvodní silentblok vypadal takhle:
a byl to rachot a dunení v interieru - ta guma sa zdeformovala, a furt byla zatížena jenom jedna púlka.
vzkoušena varianta "á la škodovica" je s trochou smradu od gumy a rozbrusky takáto:
a je to. Cena: pod stovku bubákov slovenských!
a byl to rachot a dunení v interieru - ta guma sa zdeformovala, a furt byla zatížena jenom jedna púlka.
vzkoušena varianta "á la škodovica" je s trochou smradu od gumy a rozbrusky takáto:
a je to. Cena: pod stovku bubákov slovenských!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: silembloky
Lubomíre, nevím kde v novém tenhle silentblok je, ale tvoje řešení mi připadá příliš odlišné od originálu. Poloha a charakter silentbloku jsou voleny tak, aby uložení motoru dával patřičné "stupně volnosti" - tzn. kam a jak moc sebou agregát může pajtlovat. Tvoje "čapí noha" ze dvou škodabloků na první pohled bude mít v různých směrech hodně odlišnou charakteristiku od originálu a to může mít negativní vliv na periferie ... bál bych se třeba rychlejšího urvání vlnovce výfuku a možná i vypadávání kvaltů, vyčochtání poloos ...
Nechci dělat chytrýho, vím že jsi mnohem zkušenější mašinostrojitěl než já, ale člověka vždycky všechny souvislosti hned nenapadnou .
Nechci dělat chytrýho, vím že jsi mnohem zkušenější mašinostrojitěl než já, ale člověka vždycky všechny souvislosti hned nenapadnou .
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: silembloky
To: Tuti: jasné, že súvislosti sa ešte iba objavia, zatím asi tak 1000 km bezproblémových, kvalty drží, poloosy jsou zticha, výfuk si bublá svou písničku a po nocích tiše rezaví... Skrátka, problémy sa asi dostavia, ale dovtedy si užívám tichý chod Liberka, rádio, a iné uším více lahodící zvuky než dunění kopyt.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: silembloky
Při opravě průrazu pneumatiky jsem zjistil, že prakticky nemám silentbloky které drží
pomocný rám přední rozvodovky. Než začnu vymýšlet náhradu, ptám se zda s tím někdo
nemá zkušenosti. Abych náhodou nevymýšlel vymyšlené.
Nedávno jsem byl na školení o produktech LOCTITE a dozvěděl jsem se že utržený
silentblok se dá slepit produktem LOCTITE 480 (lektor měl i ukázku a věnoval mi
i vzorek lepidla tak to při první příležitosti zkusím.
Mimochodem: víte že každé vteřinové lepidlo dosahuje svých vlastností až po 24 hod
vytvrzování ? Hlavně teplotní a chemickou stálost.
Mechanická pevnost je: 10-20sec pevnost proti posunutí
2 min pevnost manipulační
20 min pevnost 80 %
2 hod 98 %
24 hod 100 %
Škatulka
pomocný rám přední rozvodovky. Než začnu vymýšlet náhradu, ptám se zda s tím někdo
nemá zkušenosti. Abych náhodou nevymýšlel vymyšlené.
Nedávno jsem byl na školení o produktech LOCTITE a dozvěděl jsem se že utržený
silentblok se dá slepit produktem LOCTITE 480 (lektor měl i ukázku a věnoval mi
i vzorek lepidla tak to při první příležitosti zkusím.
Mimochodem: víte že každé vteřinové lepidlo dosahuje svých vlastností až po 24 hod
vytvrzování ? Hlavně teplotní a chemickou stálost.
Mechanická pevnost je: 10-20sec pevnost proti posunutí
2 min pevnost manipulační
20 min pevnost 80 %
2 hod 98 %
24 hod 100 %
Škatulka