Jezdím co týden do států Beneluxu a jelikož jsem se teď stal majitelem Libera, koukám teď po vracích na díly. Takový ty obrovský bazary u hlavních silnic vždycky dvě/tři libera mají, v daleko horším stavu, než jsem jej koupil já a cena nikdy není pod 1500EUR (to je bratru od 40000CZK nahoru) A když se ptám jen na díly, zejména motor, který mě asi bude trápit nejvíc, tak v neznámém stavu a od 500EUR. Jeden mě byl tedy nabízen za krásných 350EUR i s vyříznutým VIN z rámu Ale tomu motoru chybělo všechno, co se dalo snadno demontovat...
No jo, pomalu nebudou... Kdyz jsem se vcera dival na mobile.de, tak v celem Nemecku jich bylo na prodej 9 kusu. Za chvili budeme mit cenene kousky, pokud se nestaci mezitim rozpadnout., -)
Soptíku, toho jsem už posílal na předchozí stránce
Tohle Liberko jsem vždy viděl po cestě ke tchánům na parkovišti u Tesca v Uherském Hradišti. Na podzim jsem tam majiteli nechával za stěračem kalendáříky, tak pak tu jeho syn i jednou napsal.
Auto jsem viděl osobně, a musím říct že na fotkách tedy vypadá mnohem líp. Při osobním zkouknutí vozu (když jsem dával ty kalendáře) vím že koroze je hodně viditelná na zadním nárazníku, pod ním vykukoval hodně "liškovitej" výfuk s příslušenstvím. Na laku puchýřky - hlavně v zadní části z prava práh a lemy...
Jak je na tom motorově nevím.
A teď nevím zda mě nešálí zrak, ale nemá otočné sedačky? Nebo to je jen potah?
Na druhou stranu, já své první Libero koupil za 15 tisíc, už sem do něj vrazil asi 5 tisíc a vlastně sem na něm nic neudělal. Když sem si počítal díly na GO motoru, jsem na nějakých 15 tisících. Takže když ho pak dodělám včetně laku, tak bude mít hodnotu cca 50 tisíc. Jenže za prvé ho nebudu chtít prodat, protože sem se už teď zamiloval a za druhé, za tuhle cenu by ho nikdo přece nekoupil
Já za Liberko dal 30000,- a do teď za ten rok do něj dalších 10000 nacpal, a to nemám v podstatě nic udělané, jak píše Soptík. V červnu mám technickou, takže mne čeká vyvařování, opravy laku, nové brzdy,... mimo jiné oprava čalounění, nový koberec,... Investic rozhodně nelituji. Je to náš miláček.
Po pravdě, nemít naši Barču, tak bych možná do toho červeného za 40 šel. Je to jak Kofola, když ji miluješ.......
Soptík Hřensko píše:Vím, že každá věc má svého kupce, ale je ta cena reálná?
Podle toho co se píše v inzerátu může být reálná - otázka je, co se tam nepíše. Pod tlumex se toho schová hodně. Každopádně pokud to auto je v nadějném stavu, je pro něj lepší, když se prodá dráž. Za 15 tisíc by po něm dost pravděpodobně skočil někdo, kdo ho dorazí a za rok za dva s klidem zekolikviduje. Když za něj někdo dá 40, bude si ho vážit a nebude mu líto do něj semtam nějakou pětku vrazit.
Já to beru tak, že rozhodující je jak Libero padne do oka. Pak ani cena moc nerozhoduje. Je však taky brát v úvahu, za jak dlouho člověk vychladne. Já vstoupil do stejné řeky nakonec třikrát. A až když jsem si uvědomil, do čeho jsem šel, začalo mi být líto spíš toho času, co Libero "sežere". Řeklo by se, že důchodce má času fůry, ale ono to tak už není. V sobotu jsem měnil kola na RAV4 a trvalo mi to pomalu celý den. A každý kolo se mi už zdá příšerně těžký. Ležet pod autem (spíš vstávání) už taky není co bylo. Jó kutit se v elektrice to ještě jde, pokud je to vsedě nebo vestoje, nevěřili by jste jak jsem byl utahanej z instalace nových akumulaček za starý ( 36 let) . Dneska mi už stačí se podívat na rezavý výfuk Libera a bohužel, už vím ,co mě čeká, protože to jsem už třikrát dělal. Když slyším hučet zadní ložisko, už vím co to je za práci si pod Libero lehnout a páčit poloosu. Já už jsem na to asi moc starej a rozlámanej. Věřil jsem, že po Karlovi budou Libera "pozlacený" , ale i to byl mýtus a když mi došlo, co jsem si přivezl domu, raději šlo z baráku. A to myslím patřilo v libero klubu, k těm nejlepším nepočítám-li zrenovované třeba Pavlíka Machovýho nebo Jeníčka. Jsem zvědav do jakého stavu dovede to svoje Bohouš a závidím mu jeho vitalitu a stejně tak i Mirkovi Šetřílkovi. Michala (Mišuse) to i živí, ale je to ještě mladej kluk, a tak ještě nějaký čas vydrží. Mám docela obavy, že jednou ( a nebude to zas tak dlouho trvat) se sjedeme na sraz ve všem možném a budeme obdivovat poslední Libera, která tam ještě dojedou. Dědek
Soptík Hřensko píše: Když sem si počítal díly na GO motoru, jsem na nějakých 15 tisících. Takže když ho pak dodělám včetně laku, tak bude mít hodnotu cca 50 tisíc.
Heleď soptíku, nechci se Tě dotknout ale komplet motor Tě opravdu v dílech na 15 nevyjde, leda, že bys tam dal nějaký nekvalitní díly. Nalakovat auto taky neni zrovna levná záležitost.
Kdo Libero chce, tak ho chce a když je jako nový může mít cenu klidně okolo "dvouset" a to mluvim reálně. Když bych někdy chtěl prodat svoje starý s motorem z novýho legálně napsanym v TP, přeskládanou převodovkou z FA, kompletně vyvařený s lakem, s udělanym motorem a komplet spodkem(brzdy, pružiny, tlumiče, ramena, komplet silentbloky atd atd. pod 150 nepujdu. Záleží taky od koho to auto koupíš- osobně sám za sebe, si za svou prácí stojim a dělám ji pro Vás jak nejlíp umim, protože mám ty auta rád a už je to dvacet let co je znám (1997). Mišus
No já sem díly počítal zatím jen co mě napadlo a co vím na 100% že budu měnit, ale je mi zcela jasný, že až ho rozhodím, tak budu doobjednávat. Ty bys GO na motoru udělal za kolik? Že bych měl víc času na ten lak, te mě vyjde jen na barvu a čas na odstrojení... Teď sem sehnal další Libero - padne jako oběť pro život toho prvého. Takže potřebuju přehodit motory, abych s tím prvním mohl pořád fungovat a zatím bych začal od rámu na tom druhém vč. překlepání rodnýho čísla...
bez výbrusu válců se dá materiálně vejít do cca 30t,- (zaleží na poškození komponentů- tj. olej vana, prsa motoru atd.) s výbrusem cca 35t,- bez práce samozřejmě M.