Zdravim.
Nevíte náhodou někdo číselné označení orig. teplotního čidla teploměru
na E12 r.96?
K.
Teploměr
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tak jsem shanel az jsem sehnal.A to u Auto Valenta a ten to asi koupil
u firmy JCAUTO /www.jcauto.cz/
Namerene hodnoty: 5 st.C=1000 ohm. 100st.C=25 ohm.
zavit /asi/ "1/8 GAS cone" prumer zavitove casti 9,8mm stoupani jako 1
ale jenom jako.Sestihran 12mm.Jinak stal s DPH 180,- a mel jsem ho do
2.dne.Cislo vyrobku: K57001JC na vlastnim cidle neni zadny udaj.
K.
u firmy JCAUTO /www.jcauto.cz/
Namerene hodnoty: 5 st.C=1000 ohm. 100st.C=25 ohm.
zavit /asi/ "1/8 GAS cone" prumer zavitove casti 9,8mm stoupani jako 1
ale jenom jako.Sestihran 12mm.Jinak stal s DPH 180,- a mel jsem ho do
2.dne.Cislo vyrobku: K57001JC na vlastnim cidle neni zadny udaj.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Pokračuji o teploměru
v původním provedení se za jízdy ručička teploměru pohybuje ve vodorovné poloze.To signalizuje, že je to asi v "pořádku".
Tak to mi nestačilo Změřil jem odpor který je zapotřebí,aby na teploměru bylo 40-105 st.C /a my tam máme 3 rysky 1. na začátku stupnice,2.těsně před koncem a 3. úplně na konci/. 1.čárka 305ohm,2,čárka asi 25ohm a 3. to je "nadoraz"asi 17ohm.
Tomuto průběhu zdaleka neodpovídá orig čido Z katalogu jsem vybral, které odpovídá naměřeným hodnotám a je dostupné orig. PAL 443 429 037 050 nebo 443 425 110 051 a je určené pro řadu Š120 AVIA Zetor atd. Abych se vyhnul přeřezávání závitu na větší /M12 x 1,5/ vyrobil jsem redukci.
Abych dosáhl vůbec vyšší teploty a aby auto líp topilo,a dřív se odpojoval"sytič" nahradil jsem původní termostat 86 st.C termostatem 92st C a nejvhodnější mi připadl do OPLA
Musí se upravit prúměr asi o 4mm a srovnat osazení. A skutečně to takto funguje jak má Topí to podstatně lépe a ukazatel teploty se dá považovat za teploměr
Ale... teplotu jsem zvednul a co tomu řekne chladič a jeho čidlo
A právě zde se chci omluvit za informaci že čidlo ventilátoru chladiče je na chladiči NENÍ tak tam prostě není.Je v komoře termostatu v pravo vedle čidla teploměru.Je to vymyšlené velmi vtipně, že když teplota vody na motoru dosáhne 96st C sepne a při 92stC vypne.Kontrola motorku chladiče se dá provézt tak, že se při zapnutém zapalování odpojí konektor od toho čidla v pravo a ventilátor se rozběhne.
Je to velmi důmysně navrženo aby při poruše čidla, nebo vodiče venilátor zapnul.
K.
v původním provedení se za jízdy ručička teploměru pohybuje ve vodorovné poloze.To signalizuje, že je to asi v "pořádku".
Tak to mi nestačilo Změřil jem odpor který je zapotřebí,aby na teploměru bylo 40-105 st.C /a my tam máme 3 rysky 1. na začátku stupnice,2.těsně před koncem a 3. úplně na konci/. 1.čárka 305ohm,2,čárka asi 25ohm a 3. to je "nadoraz"asi 17ohm.
Tomuto průběhu zdaleka neodpovídá orig čido Z katalogu jsem vybral, které odpovídá naměřeným hodnotám a je dostupné orig. PAL 443 429 037 050 nebo 443 425 110 051 a je určené pro řadu Š120 AVIA Zetor atd. Abych se vyhnul přeřezávání závitu na větší /M12 x 1,5/ vyrobil jsem redukci.
Abych dosáhl vůbec vyšší teploty a aby auto líp topilo,a dřív se odpojoval"sytič" nahradil jsem původní termostat 86 st.C termostatem 92st C a nejvhodnější mi připadl do OPLA
Musí se upravit prúměr asi o 4mm a srovnat osazení. A skutečně to takto funguje jak má Topí to podstatně lépe a ukazatel teploty se dá považovat za teploměr
Ale... teplotu jsem zvednul a co tomu řekne chladič a jeho čidlo
A právě zde se chci omluvit za informaci že čidlo ventilátoru chladiče je na chladiči NENÍ tak tam prostě není.Je v komoře termostatu v pravo vedle čidla teploměru.Je to vymyšlené velmi vtipně, že když teplota vody na motoru dosáhne 96st C sepne a při 92stC vypne.Kontrola motorku chladiče se dá provézt tak, že se při zapnutém zapalování odpojí konektor od toho čidla v pravo a ventilátor se rozběhne.
Je to velmi důmysně navrženo aby při poruše čidla, nebo vodiče venilátor zapnul.
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Karle tohle všechno jsem velice pozorně pročetl.Na novém červeném se teplota chladící kapaliny "zvedá" mnohem pomaleji než na starým .Termosytič i při teplotě kolem nuly"končí "svoji funkci tak do dvou minut po nastartování, ale teploměr ukazuje stále pod spodní ryskou a topení začíná mírně topit. Tak si myslím, že "závada" není v termostatu, ale v čidlu teploměru. Po nějaké době se ručka teploměru vyšplhá (no spíš doloudá) tak do půlky rozsahu a tam končí, ať dělám (tedy jedu )jakkoliv. U "starého" hlavně při pomalé jízdě (nebo v létě delší dobu do kopce) spustí ventilátor na chladiči, ale na červeným zatím jen ventilátor na výfuk.ˇŽe by to však špatně topilo bych neřekl. Tak tohle, co jsi napsal,mě přesvědčilo o tom čidle (zkusím ho vymontovat a ohřívat a měřit odpor. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010