SPM - zelenáč

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Ahoj!

Jsem tu celkem nový a tohle, s nějakým zpožděním, je vlastně můj první příspěvek. Tak si s ním zkusím tu reputaci hned vylepšit :-)

Majíce subaru diagnózu ještě snad z dob nevlastnictví řidičského průkazu jsem před pár lety koupil H6 Outbacka (kterého stále mám). Toho jsem (po několika dalších letech :mrgreen: ) dostal do stavu, kdy jsem se s ním konečně nestyděl a nebál jezdit, nakoupili jsme nějaké outdoorové vybavení a vyrazili párkrát ven. Časem se objevily slabiny, z nichž největší byl stan. Při první dovolené dva týdny v kuse hustě propršelo, což znamenalo, že i z původně nepromokavého stanu se stal stan promokavý. Při loňském Polsku jsme sice měli větší štěstí na počasí, ale zase jsme byli v menším časovém presu (3000km za 8 dní) a skládání a rozkládání stanu nebyla oblíbená činnost, zvlášťě když jsme přijeli před 10. večer někam značně utahaní a nastalo každodenní vyhazování obsahu auta a zatloukání kolíků. Při které jsme navíc mohli pozorovat, jak zbytek osazenstva kempu sedí v židličkách před obytňákem.

Nicméně, jezdit na dovolenou obří dodávkou nebo náklaďákem mě nikterak nelákalo. A vlastně bych stejně s ničím jiným než se subaru jezdit nikam nechtěl :-) O existenci Libera jsem věděl už dřív, hledal jsem nějaké fotky, videa, abych se usvědčil, že dva lidé se v tom vyspí a přišlo mi to reálně :-) Jenže ty auta skoro nejsou, když už jsou, je přes jejich plechy vidět skrz... tak jsem si říkal jednou se možná nějaký objeví. Tak jedno hezké se objevilo na sklonku minulého roku zde na fóru :-) Nicméně než jsem se odhodlal k nějaké akci, tak se můj nápad doma nesetkal s vůbec nějakým pochopením, že by s něčím tak malým šlo něco takového provozovat. Takže jsem začal zjišťovat, jak ukázat (hlavně ženě), že to lze a ještě lépe při tom nemuset jet přes celou republiku, jen aby mi řekla: "já jsem ti říkala, že je to moc malý." A povedla se super věc, kdy přes kamaráda mišuse (díky :-) ) jsem měl možnost naživo potkat Petra a jeho Barču 007 (za což mu teď ještě jednou moc děkuji). A to auto je vážně moc krásné a k mému překvapení i žena změnila názor :-) Nicméně tou dobou se ten místní kousek stejně prodal, inzerce vypadala stejně zoufale jak vždy, tak to pomalu utichlo...

Někteří mý kamarádi mě stále zásobovali novými inzeráty, ale většinou se toho moc neobjevilo. Obvykle už ze samotného inzerátu bylo vidět, že na autě bude fakt hodně práce a že se spíš rozloží dřív, než někoho přesvědčím na renovaci (sám mám ruce olšové a o svářečce zatím vím akorát to, že existuje :mrgreen: ). Až mi kamarád minulý týden poslal něco, co na těch fotkách vypadalo docela hezky. Bylo teda v bazaru, informace k tomu vesměs žádné, po telefonu jsem to nezkoušel, pač to co mi řekne bazarista bych si dokázal představit sám. Ale vypadalo hezky, bylo relativně blízko a navíc bylo hodně blízko kamaráda, který ze spárů kovošrotu vyrval mého Outbacka a věřil jsem mu, že dokáže poznat, jak moc je to hnilé. Samozřejmě jsem čekal, že hnilé bude úplně, takže se po 5 minutách otočíme a zase pojedeme domů. Ale co, jedno denní výlet také neublíží.

Takže na začátku tohoto týdne jsme se v bazaru sešli a auto prolezli. A překvapivě se ukázalo, že vypadá docela hezky. Dle ohledání rám s nějakou povrchovkou, ale celý, na kastli 2 horší problémky, ale řešitelné a pak nějaké drobné pupeny. Studené to nastartovalo v pohodě a na všechny válce. Celkově tedy v rámci běžného stavu v inzerci docela hezké... No a pak to šlo rychle :-) Bazar měl připravenou plnou moc na převod od majitele, takže jsme se stavili na evidenčku (kde došlo k takové vtipné situaci) a ještě ten den byl zelenáč doma :-) Dát ho do stavu, v jakém se mi bude líbit, ještě dalších několik let potrvá. Ale mám už dobrý základ - samotné auto :-) Teď si zatím užívám s první starostí - a to najít na to nějaké nové bačkůrky. Přečetl jsem si zdejší vlákno, porovnal s aktuální nabídkou... a mám z toho hlavu v pejru :mrgreen: Ale ono to půjde :-)

A propo ještě jeden dotaz - registraci zde jsem si dělal před nákupem, abych mohl sledovat místní inzerci :-) Kde teď změním typ auta, co jsem u registrace uváděl? Ročník jsem našel v nastavení profilu, ale auto už ne :-)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Lubomír »

Toš vítej mezi Liberempostihnutejma.Mám přesně takovéhle provedení, i s farbou (a taky korozí). Tak držím palec v samovzdělávání o Liberu z fóra a manuálů a následném prudkém nárůstu opravárenskejch schopností. Přeju množství spokojenejch kilometrů, údiv a obdiv nad schopnostmi Liberka se dostaví...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Děkuji :-) Na nárůst opravárenských schopností jsem zvědavý. Když jsem začínal s outbackem, tak jsem na něm pořádně neuměl vyměnit ani kolo a jednou jsem ho dokonce z heveru shodil :lol: No, to už se snad zlepšilo a alespoň ta výměna kol se většinou obejde bez problémů :-) Ale tohle bude ještě úplně jiný level.

Ale musím začít pozvolna. Po velkém boji jsem si konečně vybral alespoň gumy. Po velkém zápolení jsem skončil u Hankook Vantra RA18, tak snad budou nějak rozumně fungovat (a zvládnou i nějaký hodně lehký terén, abych nemusel jít hned shánět traktor při prvním sjetí z asfaltu :mrgreen: )

A o víkendu, jestli bude hezky, tak konečně začnu zkoumat co v autě vlastně je :-) Jak jsem ho dovezl domů skoro za tmy, tak po celé dny nebyl čas.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

Rocnik 96 je nejlepsi! :)

Typ libera jsem ti opravil na novejsi, ale je to normalne v profilu druhy radek po datu narozeni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Děkuju :-) V profilu to vidím takto, tak nevím, jestli jsem slepý nebo mi tam něco chybí :-)
Přílohy
profile.png
profile.png (29.36 KiB) Zobrazeno 16957 x
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

Zajimave ja to tam mam, ale pravdou je ze muzu mit trochu jine opravneni... no i tak je to divne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

No hele tak to asi cele roky bylo vypnute a nikomu to nevadilo. :) Tak jsem to dal zobrazovat i u prispevku, ted uz bys to mel videt.

PS: asi to nikomu nechybelo, protoze ta polozka se zavadela kvuli botum a vetsina matadoru ji stejne nema nastavenou.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Super, už to tam je :-) Ono je to v pohodě, jenom já si říkal, že bych to mohl opravit na správnou míru, když jsem již šťastným majitelem :-)

No, měl bych začít studovat ty manuály zde a konečně konat :-) Po té, co jsem měl teď o víkendu konečně chvíli čas, se kupí seznam závad :mrgreen: Povedlo se mi dostat k motoru, ale byl to boj (tak trošku zatuhly ty panty, co odklápí nárazník), na motoru někde trochu prolíná olej a dělá na zemi kaňku, takže také bude chtít péči. V tepelném štítu vyrezla trochu menší dirka, větší střešní okno je asi zatuhlé (elektrický mechanismus se ozve, okno má náznam pohybu, ale neotevře se) a z fotek jsem zjistil, že jsem si nevšiml a odvezl to domů na 3 šroubech na jednom kole :-) Chybí matka a ten šteft má zničený závit, takže bude potřeba vyměnit. Jo a do toho jsem dneska asi rozbil 4WD, když jsem odjížděl, tak kontrolka svítila a bylo zapnuté, asi jak jsem si hrál v kabině, tak jsem vypnul, odjel a o pár km dál při stání jsem to ze srandy zkusil zapnout a už se to nerozsvítilo :-) No, hezky jsem si to teď sepsal, tak hurá do toho :-)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Lubomír »

Tak běžný věcičky a první zkušenosti - to 4WD se má stlačit jenom na nepevným terénu, pak se vidličkou ovládaná objímka se synchrónem strefí do mezery mezi zubama, na pevném podkladu ani při stání se 4WD nemusí podařit zařadit, tudíž se ani kontrolka nerozsvítí, po pár metrech pojezdu se kontrolka rozsvítí, (já pro usnadnění někdy zatřepu volantem, a pak to zacvakne snáz) takže neztrácej hlavu, řazení 4WD se jen tak snadno nerozbije...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Mis.us »

To úplně Lubomíre není pravda, že se na něm nemá co rozbít. Dost často odchází cívky elektromagnetickyho ventilu, najvíc na autě starým skoro 30 let bude ten elektromagnet. ventil schnilej na sracku(díky umístění) a tím pádem destička, která spojuje civky s nahubkama na hadičky bude rezava tak, že už ten plast jistě prasknul a přisává si to tam falesnej vzduch. Tím pádem je podtlak moc slabý a membránu neutahne. Může se to stát jak při zapnutí, tak už se 4wd taky nemusí odpojit. Většinou se to stane když auto dlouho stojí a 4wd se nepouživa, pak to párkrát funguje -než se prouděním podtlaku někde na tom železo/plastovým dílů objeví dírka.. koukni na 4wd ventil, tim začni.(ta deska bude schnila celá i se zbylejma ventilama-ten na odsávání par, je zákonitě jistě zarostlej) Relé a knoflik jsem nefunkční snad neviděl, jen čidlo na převodovce (kontrolka), ale jen jednou, ty čidla moc neodchází hledej u ventilu nebo přímo na něm (kromě ventilu může být nějaká z hadiček vprdeli-derava/spuchrela/praskla).M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Lubomír »

plnej souhlas, kamaráde, to už mám za sebou, hadičky ok, dvojventil řazení byl KO...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

O tom 4wd ventilu je tu dlouhe a vyzivne vlakno, nez bych ho hledal tak bych to taky zkusil parkrat precvakat za jizdy.

Zbytek bude klasika - pokud olej tece u praveho kola je to prorezly olejovy filtr, nutno vymenit asi stejne co nejdriv, pokud vic ke stredu je to olejova vana a pokud vlevo tak prevodovka (to neni casto).

Dira v krytu neni kriticka, da se to zazaplatovat nejtama, akorat holt dostat ten kryt ven je opruz.

Nejhorsi bude ten steft, pokud to je vzadu je rozdelavani bubnu obcas o nervy, zvlast pokud je buben uz vydreny a celisti se spatne hybou.

Stresnimu oknu zkus rucne trochu pomoct jestli neni jen prilepena guma, predtim samozrejme vycisti kolejnice a strikni nejaky mazivo zezadu k jezdcum do kolejnice. Taky pomuze rucne zasunout vnitrni zaluzii, protoze ta taky pridelava zbytecnou zatez. Je tam i rucni pohon pod krytkou ve strese, ale moje zkusenost je, ze jsem vrtackou ten sroub spis znicil nez, ze bych pohnul strechou.

No a ty vodici kolejnice zadniho narazniku staci taky jen namazat idealne vazelinou a jde to jako... po vazeline.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Díky :-) Přecvaknutí za jízdy někde ještě zkusím. Respektive ještě to zkusím za studena, protože všechny ty testy proběhly na studeném akorát nastartovaném motoru a poprvé to nešlo, až když jsem s tím někam dojel. Což by předpokládám mohl pořád být problém s nedostatečným podtlakem, protože u studeného motoru, kde to bez plynu běží na větší volnoběh, ten podtlak bude v sání asi o něco větší, než když se to ohřeje a otáčky spadnou. Ty originální díly se jinak dají stále rozumně objednat nebo je s tím problém? :-) Už jsem v katalogu našel díl s ventilem, jeho číslo, našel jsem i cenu, která je celkem normální, jen se trochu bojím, jestli ty díly ještě existujou a jsou schopní je dodat :-D

Olejový filtr jako fakt ta běžná komponenta, co se mění s každým olejem? :-) Nebo je tam ještě nějaký udělátor, který se běžně nemění. Jinak kaňká to spíš na středu auta, takže by to mohla být ta vana. Nicméně když jsem se díval pod auto, tak mi přišlo, jako by to prolínalo pod víkem. Ale nekoukal jsem na to úplně detailně, takže možná je to fakt jenom vana a blbě koukám. (Vana běžně prorezává nebo to začne prolínat v tom spoji mezi vanou/motorem?)

Kryt nějak přesvědčím kamaráda, aby mi ho vysochal z nerezu. Ale stejně ho z toho auta kvůli tomu budu muset dostat, takže to asi bude zábava :mrgreen: Dá se to alespoň vyndat bez demontáže motoru nebo většiny jiných věcí? :-)

No, šteft mě teda nepotěšil. To je zrovna taková ta horší závada - zatímco s tím ostatním se dá dojet do servisu, tak u tohohle se trochu bojím (pominu-li, že to teda bez tý matky 200km domů dojelo, pač jsme o tom nevěděli :-) ). Jaký je jinak správný postup? Tj mělo by stačit sundat kolo, buben, vymlátit rozbitý šteft a natlačit/natáhnout matkou nový nebo je tam nějaká horší věc a musí se sundavat náboj, atd?

Roleta byla odtlačená. Ok, zkusím tomu pomoct ještě rukou. Předtím jsem sázel na to, že to zkusím tím ručním způsobem a pak to namažu, ale zjevně si moc nepomůžu :-D

Jj, nárazník je jasnej. Já jsem teda plánoval, že bych ho sundal celý a vymontoval ty držáky (jestli jsem správně koukal, tak jsou na každé straně akorát na 2 šroubech) a v klidu to pořádně vyčistil (je na tom nános marastu), natřel a namazal. Ale možná skončím na tom, že ty šrouby stejně nepůjdou povolit :mrgreen:
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

4wd na miste opravdu nemusi jit, proste musis popojet a pripadne trochy zavyklat volantem nicmene studeny teply na to nema vliv - podtlak je pomerne maly a je v motoru k dispozici hned.

Filtr je bezna komponenta nahrady MANN apod. Pod nim je cerpadlo ale tam to obvykle netece. Muze byt ze to tece pod vikem - to by byl od oleje ale blok a kapalo by ti to na vyfuk, takze by to pekne smrdelo. Nejcasteji prorezava vana, ale ta je az dole, nebo sakne tesneni kolem vany.

Na kryt vyfuku se musi tusim povolit jen ten posledni dil vyfuku, akorat je tam jeste sroub smerem ke kolu soucasti plechu, takze kolo dolu a pak je to casto uz tak vetche, ze to spis ukroutis ten plech... no, proste libero oprava. :)

Stefty jsou v bubnu, takze ten "staci" sundat, horsi bude dostat po tech letech ven steft, urcite to aspon par hodin predtim prostrikni nejakym uvolnovacem (WD40, brzdovka, nebo jiny..). Stejne to asi bude chtit vylisovat.. no nevim zda neni lepsi sehnat z vraku cely buben i se stefty a neresit to.

Naraznik skutecne drzi jen na tech 4 sroubech, koroze tam nebyva tak hrozna vetsinou jde sundat dobre.

Dily poptej u misuse, ale ceka se a obcas neco uz proste neni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Tak jsem to teď neodolal a šel si to aspoň namístě zkusit :-D Po nastartování, puštění spojky na N a stání na místě, kde jsem minule zaparkoval (a zkoušel to a nešlo to) se 4WD po zapnutí hned rozsvítila. Zkusil jsem to i chvíli nechat běžet na volnoběh, aby se to ohřálo, až otáčky (dle sluchu spadly), ale šlo to zařadit / vyřadit pořád. Tak nevím, zatím teda asi funkční a fakt jsem to měl minule nechat s chvilkou jízdy. Nebo je ten ventil načatý a s lepším prohřátím prostoru okolo se zvětší díra, kudy uniká podtlak :mrgreen:

U motoru jinak po tom, co se to trochu ohřálo, spadly otáčky a začalo se to třást, mi přišlo, že něco lehce klepe. Za studena se zvýšenýma otáčkama mi přišlo, že to slyšet není. Tak si nejsem úplně jist, jestli se motor začíná hlásit o generálku nebo jenom při těch vybracích o sebe začne něco klepat :mrgreen: Jinak zkusil jsem udělat fotku ze spodu. Zdá se, že nejvíc mastná je fakt vana. Pak to jde i na tělo motoru, ale na začátku u výfuku je to už zase suché. Takže asi přecijenom to bude prolínající vana a jak to teče, tak to nateče až na motor? Filtr jsem konečně našel už taky, ale tam je to taky suché.

Se šteftama mě teď polil pot po celém těle a objevili se mi všichni svatí. Včera jsem z jednoho kola odšrouboval matku, že ji nafotím a seženu další. Teď jsem to vracel a když už jsem u toho stál s momenťákem, tak jsem oběhnul všechny kola. Na tom kole s rozbitým šteftem byla jedna matka povolená a nešla dotáhnout; tak ji sundám a šteft pod ní ve stejně tragickém stavu a z matky se vysypaly železné piliny. Tipuju, že nějaké ho... amatér při přezouvání to bral utahovákem, aniž by tu matku napřed na závit natočil a 2x to okrouhal. Nicméně jsme s tím celou dobu jeli na dvou šroubech, takže jsem docela rád, že tu ještě jsem :-) Tím teda asi i padá plán, že bych to přivezl někomu, kdo nemá ruce volšové, ať ten šteft vymění, protože s tímhle už nepojedu ani za barák :-D No, takže nakoupit kladiva, zásobu WD40 a asi to budu muset nějak provést :-D

S oknem jsem si teda také lehce naběhl, zkusil jsem ho otevřít a strčit do něj. Po pár pokusech doopravdy odskočilo. Nicméně i tak mechanismus fungoval, že když zmáčknu tlačítko, tak okno sebou rychle o pár cm trhne a zastaví. Když se pustí, chvíli nechá a znova zmáčkne, tak to samý. A zavření probíhalo ještě výrazně pomalejš, takže to co jsem po chvíli naotvíral, jsem pak půl hodiny za pomáhání rukou zase zavíral zpátky :-) Nicméně - stává se, že ty motorky časem odejdou, nemají sílu a chovají se takto? Pravda, že zatím jsem to teda nemazal, ale koukal jsem na ten pojezdový mechanismus a vypadal docela čistě, že by to jinak fungovat mohlo...
Přílohy
20200317_172143.jpg
20200317_172143.jpg (364.33 KiB) Zobrazeno 16809 x
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od covex »

Klepani motoru po zahrati je "normalni" - 1. je to trivalec, 2. je holt nastaveny volnobeh na moc nizke otazky

Vana zrejme sakne jen tesneni.

Stefty vyres vymenou bubnu, na vrakaci urcite sezenes, stejne budes muset shanet stefty a nejsem si jist zda snadno sezenes.

Strecha "normlani" neuddrzovany stav - musis promazat ty zadni jezdce ve strese pak to motor utahne. Pripadne jeste ty kolejnice na kterych jezdi predek skla, ale ty jsou zakryte a byva v nich vazelina, takze tam vetsinou problem neni.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Jojo, to rozklepání všeho jinak znám, měl jsem ještě poměrně nedávno starýho Swifta, 1.0 tříválec. Jenom tam se mi to opravilo - volnoběh se rozbil a drželo ho to o 200 otáček výš. Takže jsem byl šťastný, protože nic nikde neklepalo a těch 200 otáček na spotřebě stejně vidět nebylo. Míň šťastní byli na emisích, protože se to nevešlo do toho rozsahu kam mělo :mrgreen:

Ok, fajné, začíná to vypadat lépe :-) Vana se dá nějak rozumně demontovat přímo na autě, bez nutnosti vyndat motor a tak podobně? A těsnění se případně dá koupit jako díl nebo je potřeba hrát si s nějakými teplotně odolnými silikony? Nějak jsem zatím nikoho nepřesvědčil na servisování, takže se to asi vážně budu muset naučit :mrgreen:

Štefty schválně zkusím ještě poptat v autorizáku jestli budou a uvidíme. Počítám, že jestli se mi vůbec podaří ten buben z toho auta sundat, tak dostat z toho šteft už snad nějak půjde, když budu moct s bubnem chodit po dílnách (jelikož jsme si to pořídili jako zábavu a nemusí to denně jezdit, tak času na to je... ) :-) Jinak teda s bubnem - pochopil jsem, že povolím poloosu, zvednu to, sundám kolu, matku od poloosy a pak se prostě jenom modlit, a zkoušet buben odtáhnout? Nic víc se s tím asi dělat nedá, že?

Kolejnice, já jsem vůl... teď mi došlo, že jsem krásně zkoumal ty uvnitř auta, ale na ty střešní jsem se nepodíval... Fajn, najdu štafle a vyčistím to :-)

Děkuju :-)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Tuti »

Vana může být i prorezlá, podívej se na ní u převodovky, kde je vybraná na homokloub u převodovky. Ten na vanu hází kamínky a otříská lak, v tomhle místě to chce občas natřít. Těsnění by mělo jít koupit, doporučl bych poptat Mišuse. Při nákupu z druhovýrob bacha, shopy mají šmahem sjednocené Libero s justy, ale v reálu toho většina nepasuje (nevím, jestli se to týká i těsnění na vanu, ale třeba těsnění pod ventilové víko sice vypadá stejně, ale to na Justy je nižší, takže netěsní).
Pred sundáváním bubnu je dobré, když se ti podaří povolit samostav čelistí - na to je v bubnu ta díra, pak by to mělo jít dolů. Kdyby ne, zkus po sundání matky a kuželového kroužku z poloosy našroubovat na buben kolo a vrklat s ním, jde to líp, než jen se samotným bubnem. V poslední fázi si můžeš si udělat ze silnější pásoviny (nebo z něčeho :) ) stahovák viz obr a stáhnout buben pomocí matek na šteftech (podložku přitom budeš muset dávat po kouskách silnější a silnější).

Na pojezd střechy je tady celkem obsáhlé vlákno viewtopic.php?f=13&t=910&p=25941&hilit=pojezd#p25941



samostah.jpg
samostah.jpg (68.64 KiB) Zobrazeno 16764 x
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od spm »

Super, díky za tipy. Stahovák se obávám, že nezabere, protože jako na potvoru mám servaný dva štefty vedle sebe, takže křížem tam nic nenašroubuju (je to rozervaný tak, že ta matka se na to fakt ani nechytí). Tak se budu modlit, že zaberou ty méně drastické metody :-)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: SPM - zelenáč

Příspěvek od Mis.us »

Kámo řeknu to jednoduše. Udělej si čas, to auto sem vezmi a já ti během půl hodiny řeknu co vše je a není v piči. Nejjednodušší řešení. M. (Hodina mně nezabije) :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět