Nedocenene zimni vlastnosti Libera

Volný pokec (nejen) o Subaru Libero
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Nedocenene zimni vlastnosti Libera

Příspěvek od covex »

Je to zvlastni, ale az v kontrastu s jinym vozem clovek dokaze docenit nektere vlastnosti Libera, kterym jinak nevenuje ani pozornost. Zvlaste nynejsi tuzsi zimni provoz ukazuje, nektere nedocenene vlastnosti tohoto japonskeho vozidla

1. kliky u dveri - na plochych zapustenych klikach Libera se nehromadi snih, ktery pak v lepsim pripade natava a kliky primrzaji - tento problem jsem u Libera zadny zasadni nemel na rozdil od koncernovych vozu... navic kolem libero klik byl cerny plast, takze nejake drobne nedostatky se neresi, zatimco u lakovanych klik mate pocit ze odtrhnete i lak z karoserie..

2. motor Libera po nastartovani ohriva zadni naraznik, takze neni problem s vyklapenim a primrzanim zadnich vyklopnych dveri, resp. po kratsi jizde neni problem dvere zavrit pres nahromadeny snih na zadnim narazniku protoze tam proste neni, nebo odtava

3. k ocisteni Libera od snehu staci smetak a bez problemu ocistite i strechu, nemluve o pristupu k prednimu oknu, zadne natahovani pres blatniky nebo stoupani na kolo, aby covek dosahl na okno

4. Libero proste topi, moderni auta s uspornymi motory topi naprd a nepomahaji tomu ani pridavna topeni. Bud je studeny motor, protoze se vsechno teplo vyfouka do interieru, nebo mrznete a stejne to neni schopne odmrazit treba ani sterace (pak se dela do okna extra vyhrivani steracu a pod.)

5. modeni vozy se chlubi malymi sparami v karoserii, jiste to ma pozitivni vliv na aerodinamycky hluk, ale ted kdy na auta mrzne stekajici voda je to katastrofa.. pri otevirani dveri mate pocit, ze ve sparach uz zadny lak zbyt nemuze jak se drti led. Krom toho se za spary dvere na Liberu daly pri nejhorsim chytit a odtrhnout pokud primrzly.

6. soupacky na Liberu maji dostatecny odskok od karoserie a samostatne kolejnice nejsou kupodivu tak nachylne na zaledeni jako "moderni" skryte kolejnice

7. pri vyhybani dvou aut na silnici zuzene snehovymi mantinely vzdy vzpominam na Libero se kterym jsem se mohl hruze v ocich protijedoucich ridicu jen smat

Tolik tedy zimni postesk majitele muzejniho Libera...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Nedocenene zimni vlastnosti Libera

Příspěvek od Polevoj »

Pravdu mas :)
spm
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 82
Registrován: ned led 19, 2020 12:08 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Český Brod

Re: Nedocenene zimni vlastnosti Libera

Příspěvek od spm »

Proti tomu topení a netopení bych se trochu ohradil :-) Vyhřívané stěrače mám na těch všech autech doma akorát na jednom a tam to topení topí tak, že mám sežehnuté chloupky na rukou :mrgreen: Nicméně z benzinových aut i ten nejnovější kus (nákupní taška do města s malým motorem) topí docela rychle a dobře... takže problém s topením vidím hlavně v tom, že většina lidí dnes z nějakého nepochopitelného důvodu jezdí dobrovolně traktorem, který se na území ČR nedokáže ohřát :mrgreen: (jeden doma taky je... za trest jsem s tím někdy před pár týdny jel, když ty teploty byly jenom trochu pod nulou... trvalo 35km, než mi v tom autě začalo být příjemně... ale člověk se s tou horečkou nachlazenej v posteli pak může konejšit, jak ušetřil za palivo :lol: )
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedocenene zimni vlastnosti Libera

Příspěvek od Albedo »

Jo, Covexi, ze vším souhlasím. K topení, Liberko topí dobře, po pár minutách už hřeje. po cirka 7km jsem na provozní teplotě. Minule jsem byl nucen jet s firemním Fiat Ducato, a ten netopil ani po hodině popojíždění cirka 20km po městě. Ručička teploměru stoupla jen kousek z minima. V náklaďáku tu neřeším, 15minut před jízdou pustím 4KW bufík a vyjíždím skoro v tričku. Na tohle ale bylo nejlepší Tatrovácký topení BN4. Kabina tatry rozlohou jak Liberko, a za 5 minut jsem v tričku a v -5°C otevíral okénka, protože tam bylo jak v sauně. Proto mám jedno benzínové BN4 nachystané pod auto, místo rezervy, která přijde na 5. dveře. Na spaní to bude super.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Odpovědět