Capybara

Zde můžete prezentovat svůj vůz.
Odpovědět
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Ahojte, par mesiacov dozadu som do rodiny prijal Libero e10, rocnik 1991. Predchadzajuci majitelia v nom pravdepodobne videli istu podobu so zvieratom kapybarou a k nazvu Subaru na tlaciarni dotlačili nazov Capy a tak vzniklo CapySubaru. Neostava mi nic ine, iba pokracovat v tejto tradicii a volat nase libero Capybara :)

Pravdupovediac som o tomto type aut pred rokom ani nepocul, natrafil som nanho nahodou pri vybere svojho prveho auta Fiata 500ky. Odvtedy som tuto myslienku pochoval, kym som si nato pred nedavnom znova nespomenul a zacal som po nich patrat. Nebol to zrovna prilis racionalny krok a ani moje patranie netrvalo pridlho. Kedze sa na slovensku takmer nepredavaju, pozrel som jedno hrdzave Piaggio Porter a druhe v poradi bolo Capybaru. Kedze sa zdalo byt v ovela lepsom stave a vizualne privetivejsie, s priatelkou sme sa rozhodli pre toto :). Povedal som si - kym naplno dospejem, musim urobit aspon jednu iracionalnu vec. :D Capybara je starsia ako ja, mam 26, ale bolo prilis unikatne nato nechat ho ist... laska na prvy pohlad... Mal som sice dilemu, ci si trufnem na takyto rocnik auta - o ktorych, vseobecne moc neviem, ale stalo sa. Jednoducho, auta s dlzkou 3 metre - to je ono ... a este užšie než ta 500vka.

Dostal som k nemu par pdfiek a vytlaceny manual v nemcine - a pokyn "neprechlastaj ho" a "maj v nadrzi vzdy nad polovicou, vtedy ide najlepsie". Parada! Prva cesta z Bratislavy pri Nitru, bol zazitok. V piatok po praci, v plnej prevadzke hura domov. Svetla mi vyplo vzdy ked som vyhodil smerovku a tak som ich od Trnavy prestal pouzivat. V Hlohovci mi auto "zdochlo" za jazdy - Capybara bola asi hladna, nastastie sme mali v kanistri benzin. :).... Aj ked na nej chalani predtym urobili vela prace, je co doladovat. Pustil som sa teda nahodne do "restaurovania" dielov, ktore mi padli pod ruku. Dal prec polepy, svetla a zacal zachranovat dielce chytene hrdzou. S vlhkom a zimou, vsak momentalne Capybara uz nejaky ten tyzden stoji, pretoze nešla nastartovat. Precital vsetky vlakna o "vlhkosti, rozdelovaci a kabloch :D Veko, kable, rozdelovac a baterku som uz vymenil, ale kvoli deravemu hrdlu od chladiacej som ten start odlozil. V expanske nebola ani kvapka, jedine tak špina. Snad to vseko zlozim tento vikend.

Auto ma inak najazdenych 49 000km a jediny majitel bol myslim nejaky pan Potocky, ktory liberko pouzival na rybárčenie. Popri praci "3D" dizajnera, som potreboval nejaku oddychovku. Moj sen by bol s Capybarkou pojazdit par pekynch vyletov po Slovenku. Uvidime, snad sa to podari.

Inak chalani na nom doteraz jazdili celkom v pohode, TP aj STK ma do buduceho roka.
IMG20231001121428.jpg
IMG20231001121428.jpg (892.21 KiB) Zobrazeno 1556 x
IMG20231001121326.jpg
IMG20231001121326.jpg (1.06 MiB) Zobrazeno 1556 x
IMG20231001121242.jpg
IMG20231001121242.jpg (1.09 MiB) Zobrazeno 1556 x
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od Tuti »

Vypadá docela slušně, tak ať ti dělá jen radost a rádi tě s ním někdy uvidíme na srazu :D

Technická poznámka - píšeš, že je to E10, ale nejspíš to bude chybný zápis v TP, protože E10 už se v roce 91 nedělalo. Spíš to reálně bude E12, tomu odpovídá i přední nárazník a provedení znaku na předku. Ale kola zase vypadají na 12", to by zase ukazovalo na E10. V papírech bývá chyb spousta a v podstatě to nevadí, konkrétně rozdíl mezi E10 a E12 na TK nikdo nepozná. Ale spousta mechanických dílů je jiných, takže je důležité je vědět, co ve skutečnosti máš.
Jaký máš v TP zapsaný objem motoru a velikost kol?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Ahoj, za odpoveď - presne v to som dufal, ze si to tu trochu ozrejmim. VIN mam JF1KJ8VL01G017853, datum prvej evidencie na TP 1991 (ale vcera som sa dozvedel, ze to je asi dovoz zo Svajciarska). Kolesá mam zapisane 155 SR 12, a aj na aute to sú 12ky.

Z vin dekoderu mi vyhodilo:

VIN: JF1KJ8VL01G017853
Vehicle ID: 0
Značka: Subaru
Model: Impreza, Justy, Libero
Modelový rok: 1985
Typ produktu: Car
Telo: Wagon
Séria: Justy I (KAD)
Pohon: 4x4 - Four-wheel drive
Vehicle Specification: SUBARU E10 WAGON 4 WD
Zdvihový objem motora (ccm): 997
Výkon motora (kW): 40
Engine Power (HP): 54
Typ paliva - primárne: Gasoline
Kód motora: J10
Prevodovka: Manual/Standard
Počet prevodových stupňov: 5
Výrobca: Fuji Heavy Industries Ltd
Adresa výrobcu: 10-1 Higashi Honcho Ota City, 373 Gunma Pref., Japan
EVČ mesto: OTA
EVČ spoločnosť: FHI
EVČ krajina: JAPAN
EVČ krajina: GUNMA
Trh: SK
Vyrobené: 1985-01-01
Registrované: 1991-09-18
Výroba bola zahájená: 1983
Výroba bola zastavená: 1989
Pomer kompresie motora: 9.5
Chladiaca kvapalina motora (l): 4
Engine Cylinder Bore (mm): 78
Valce motora: 3
Poloha valcov motora: Inline
Objem motorového oleja (l): 3
Poloha motora: Front, Transverse
Otáčky motora: 6000
Engine Stroke (mm): 69.6
Engine Torque (RPM): 79
Motorová turbína: Naturally aspirated engine
Fuel Capacity (l): 35
Fuel Consumption Combined (l/100km): 7.2
Fuel Consumption Extra Urban (l/100km): 6.8
Fuel Consumption Urban (l/100km): 7.2
Palivový systém: Carburettor
Ventily na valec: 3
Number of Axles: 2
Počet sedadiel: 6
Front Brakes: Disc
Rear Brakes: Drum
Typ riadenia: Steering rack and pinion
Zadné odpruženie: Wishbone
Predné odpruženie: Spring Strut
Veľkosť diskov kolies: 4,00B x 12
Veľkosť kolies: 155 SR 12
Rázvor kolies (mm): 1805
Výška (mm): 1900
Dĺžka (mm): 3410
Šírka (mm): 1430
Rozchod vpredu (mm): 1330
Rozchod zadných kolies (mm): 1290
Acceleration 0-100 km/h (s): 15.5
Maximálna rýchlosť (km / h): 120
Maximum Trunk Capacity (l): 980
Minimum Turning Circle (m): 9.8
Minimum Trunk Capacity (l): 160
Hmotnosť - prázdne (kg): 915
Maximálna hmotnosť (kg): 1395
Maximálne zaťaženie strechy (kg): 80
ABS: 1

ak pomoze, prilozim foto motora
IMG20231001122215.jpg
IMG20231001122215.jpg (636.67 KiB) Zobrazeno 1507 x
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od Tuti »

Nepochybně je to klasická "přestavba" dovezeného auta na staré papíry, při ní to auto přišlo i k tomuhle VIN, které i celkem dobře odpovídá k roku 1991
(litr by pokud vím měl mít JF1KJ6..). S pravděpodobností hraničící s jistotou to bude komplet E12 až na ta menší kola, která na něm jsou kvůli shodě s techničákem. (Má to i svoje výhody, zkracuje to převod a auto je živější.) Na 1,2 bych tipoval i podle fotky motoru (karburátor bez táhla sytiče, airbox bez "přehazovačky"), ale pro jistotu se pokus přečíst označení motoru na nálitku na bloku pod rozdělovačem.

V tom VIN dekoderu jsou taky blbosti - už ten "Model: Impreza, Justy, Libero" je dost pozoruhodná směs a "Séria: Justy I (KAD)" se mi taky moc nezdá. Kdoví, jestli původní dárce dokladů nebylo Justy - v devadesátkách šlo ledacos. 3 ventily na válec jsou taky špatně (Justy je mělo, ale nevím, jestli už i v roce 85) a rozchody kol jsou nesmysl už na první pohled - logicky nemůže mít při rozchodu 1330 mm a kolech 155 auto max. šířku 1430 mm.
Ale tím se nestresuj, u málokterého auta mimo mainstream sedí doklady 100% s realitou :)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1941
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Capybara

Příspěvek od Mis.us »

Vin tvého auta přes originál Subaru katalog:

Barva i rok sedí, při prvním pohledu na motor shora je to E12, takže to taky sedí, okýnka sedí, sibr taky, takže fpohode....Holt je tam úřední chyba, (místo e12 napsali e10) to se děje běžně. U zastoupení Subaru jde zařídit papír s "rodokmenem" a následně nechat chybu opravit. (Teda u nás v ČR) M.

PS. Luboši R12 byly do roku 87 i na E12tkach ;)
Přílohy
Screenshot_20240217-105914~3.png
Screenshot_20240217-105914~3.png (38.84 KiB) Zobrazeno 1471 x
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Ďakujem za pomoc páni. Mali ste pravdu. Cez zimu po tme som si to nevsimol, je to 1189cc 🙂. Asi to nevedeli ani predošlí majitelia, keďže vsade pisali 1.0l.

Teraz mozem premýšľať co spraviť s tym 997cc blokom motora z ebayu, ktory som ako posledný kus kupil do zalohy 😁
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2473
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od covex »

Opravdu vypada na prvni pohled dobre, to je celkem vzacnost, to ze mas 1.2 muzes byt rad, predsi jen je beznejsi a snaz se shneji dily (pokud to jeste jde o techto autech rict). Na najezd 49000 po 30 letech neverim, zvlast jestli to byl nejaky takovyhle dovoz, prodejci s oblibou vyuzivji toho ze tahle auta z teto doby maji pouze 5 mistny tachometr (kilometrovnik) a tak to muze klidne byt 149000 jako 249000.. ale opet, u takle stareho auta je to nakonec jedno, podstatne je zda jezdi a jak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Stale som ale trochu strateny v tom, ako kazda stranka listuje modely pre ND. Podla toho co tu pisete by to teda malo byt KJ8 EF12 4wd. (aky je rozdiel medzi EF12 a EF12E? a aky je rozdiel medzi "skrinka" a "autobus". :)
Screenshot_308.png
Screenshot_308.png (113.13 KiB) Zobrazeno 1359 x
Ak to uz niekde na fore je, kludne mozete odkazat na vlakno a prestudujem. iba som to tu zatial nenasiel. Vdaka
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

covex píše: čtv úno 22, 2024 8:28 am Opravdu vypada na prvni pohled dobre, to je celkem vzacnost, to ze mas 1.2 muzes byt rad, predsi jen je beznejsi a snaz se shneji dily (pokud to jeste jde o techto autech rict). Na najezd 49000 po 30 letech neverim, zvlast jestli to byl nejaky takovyhle dovoz, prodejci s oblibou vyuzivji toho ze tahle auta z teto doby maji pouze 5 mistny tachometr (kilometrovnik) a tak to muze klidne byt 149000 jako 249000.. ale opet, u takle stareho auta je to nakonec jedno, podstatne je zda jezdi a jak.
Tiez som nad tym premyslal, mozne to je. Vdaka! Predosli majitelia na tom urobili asi 2000km za 3 roky, to co bolo predtym sa uz asi nedozviem.
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Drobna kozmeticka uprava predneho naraznika. Vycisteny + sprej na narazniky. (origo sivy, teraz cierny)
Frame 2 (1) (1).jpg
Frame 2 (1) (1).jpg (150.28 KiB) Zobrazeno 1355 x
+ vycistene obrisky a blinkre, nove tesnenia. Uz hotove aj jedno svetlo, z chromoveho ramceka, som presiel na cierny
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Predne svetlo, vycistene nafarbene vylestene. Nove pruzinky + matice s antivibracnou vlozkou. Vsetky tie umele matice ktore tam boli sa rozpadli. Ramcek bol hrdzavy a na par miestach deravy. Ideal by bolo vymenit ze nejaky v lepsom stave, ale z najhorsieho je asi vonku.
svetlo (1) (1).jpg
svetlo (1) (1).jpg (154.58 KiB) Zobrazeno 1354 x
svetlo (2).jpg
svetlo (2).jpg (299.05 KiB) Zobrazeno 1354 x
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2473
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od covex »

Capybaru píše: čtv úno 22, 2024 10:49 am Stale som ale trochu strateny v tom, ako kazda stranka listuje modely pre ND. Podla toho co tu pisete by to teda malo byt KJ8 EF12 4wd. (aky je rozdiel medzi EF12 a EF12E? a aky je rozdiel medzi "skrinka" a "autobus". :) Screenshot_308.png Ak to uz niekde na fore je, kludne mozete odkazat na vlakno a prestudujem. iba som to tu zatial nenasiel. Vdaka
Bohuzel na o co uvadi ruzni prodejci dilu se neda, zvlast u techto modelu, moc spolehat. Klidne ti prodaji tesneni z Justy na Libero.
KJ8 je typ z VIN, takze pokud to VIN k autu je spravne, tak jses KJ8, FA jsou novejsi verze libera. No a E12 alias EF12 je 1200ccm motor, E10 je pak 1000ccm motor ale ten uz te nezajima. E12 se delali ve dvou vykonech 38kW (stare libero) a 40kW (nove libero), tech 49kW je nejaka blbost. Skrin a Autobus uz je uplna blbost, pokud vim tak u nas se skrinova verze snad neprodavala, jen "autobus" tzn. 6 mistne provedeni. Kazdopadne na skrin/autobus nezalezi, podstatne jsou dily a tam uz toho moc nesezenes, ruzne genericke, pak neco malo dilu tretich stran, od subaru uz toho moc noveho k sehnani nebude.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1941
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Capybara

Příspěvek od Mis.us »

Jak ty, světla teď nastavujes, když tam nemáš matici na pevno? By chtělo spíš nýtovací matici. Těmi šrouby se šteluje naklopení světel :idea:
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Je tam normalne z jednej strany ta povodna umela cast, rozpadla sa iba ta cast kde bol zavit. Tam som dal tusim podlozku a matku s plastovou vlozkou. ak by to nefungovalo prerobim to inak. Dik za tip, o ta nitovacia mi nenapadla. Najprv som premyslal podobny diel vytlacit, ale nemam k dispo ziadne tomu podobne materialy a nebolo moc casu to domysliet poriadne 1:1.

Inak a keby chcem dokupit este jedno cele na ND, tak pisete ze vysli v dvoch verziach 38kw stare a 40kw nove. Ako zistit ktore je vhodne? Karoseria bude asi rovnaka (ram, sklá atd) ale co zvysok, su tam tie diely kompatibilne? Vdaka

https://auto.bazos.cz/inzerat/179577013 ... libero.php
https://www.rajveteranu.cz/52603-subaru ... vald-c-210
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2473
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od covex »

KJ8 jsou stara, "nove" je FA https://subaru-libero.cz/libero.png

To prvni bylo klubaka https://subaru-libero.cz/forum/viewtopic.php?t=2626
no vypada to ze vzkriseni se novemu majiteli nepovedlo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Capybara

Příspěvek od Tuti »

"Nové" 40 kW znamená model FA, tedy ten mladší se dvěma světly a zaoblenější karoserií. To je z 90 % jiné auto - stejný je v podstatě jen holý motor, větší výkon má díky vstřikování. Když budeš shánět jiné na díly, určitě by to mělo být KJ (tzn. bude vypadat jako to tvoje) a s motorem E12. Z E10 bys použil karosářské díly a třeba brzdy nebo řízení, ale hodně mechanických dílů má jiných, než E12. Jinak je drobná výhoda, že Subaru nedělalo moc změn mezi ročníky, takže 1987 a 1992 se v podstatě neliší. Spíš se potkáš s drobnými rozdíly mezi zeměmi určení (u nás typicky Německo - Švýcarsko).
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Zdar, rozhybal som zaseknutu zhrdzavenu klapku a do airboxu nasalo odniekial z utrob slusne mnozstvo hrdze. Momentalne je v polohe studene sanie + som zapchal oba otvory na hadici. Filter som chcel menit tak či tak, ale teraz som mal nato este lepsi dovod.. na niektorych miestach je skoro az mastny, ako po sadziach, aj tak smrdi a je začmudeny. Odkial sa to tam berie? Pytam sa, pretoze na novom aute mam vo vzduchom filtri nachytany maximalne tak prach a menim ho len z principu nech je novy :D .
Frame 18 (1).jpg
Frame 18 (1).jpg (313.81 KiB) Zobrazeno 335 x
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1941
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Capybara

Příspěvek od Mis.us »

Mastnota bude z odvětrání klikový skříně, správně má bejt v tom osazení z plechu kde je výdech do filtru filtrační houbička....

Jinak co se týče páky s bimetalem, tak to je vehemet úplně na hovno. Lepší je, když si to bere jen ze sloupku . Ten bazmek na ohřev vzduchu do sání, co je na výfuku je podle mne dobrej tak do lokalit kde je -40° :D ten bimetal i když vycistis úplně do nesmyslu, dáš novou pružinu, atd., stejně to reguluje po těch letech stáří nesprávně, já to předělal na manuál a fungovalo to dobře jen při brutálních mrazech nad -10°. Když jsem jel ale někam daleko, tak to stejně moc při hodně ohřátým motoru a výfuku nefungovalo (byla moc bohatá směs, díky malýmu množství vzduchu, jak byl horkej) a sotva to jelo:D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Capybaru
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 09, 2023 8:57 pm
Typ Libera: Subaru Libero e10
Bydliště: Nitra, Slovensko

Re: Capybara

Příspěvek od Capybaru »

Tak, hrdza povysavana :) Hej, teraz som pri tom a je to asi z odsavania hlavy. Ten bimetal asi zahrdzavel a pochybujem, ze v tomto stave by reagoval na teplotu...Ta klapka bola zaseknutá zhruba tak v strede
Odpovědět