Ako na rozdelovač E10
I stalo sa mi, že som našiel v hlave rozdelovača jemný prášok. Liberko došlo uplne bez problémov, ale nejaké piliny tam predsa nemajú čo hľadať, nie? A vydesil ma aj Zdenek, zháňal rozdelovač, ktorý mu havaroval. A jeden havarovaný už mám doma...
Tak ideme dovnútra , demontáž je jednoduchá, pár skrutiek. A hele: kladívka odstredivého regulátora drú o obvod domku, a strúhajú tie jemné piliny.
Rozoberiem aj odstredivý regulátor, a: kladívka majú extrémne velkú vôlu na čapoch. Boli tam kedysi nejaké puzdrá, našiel som do U vydratý zbytok nejakého asi pertinaxu.
Problém náhrady puzdra s rozmermi fí 7/5 x 4 mm som riešil takto: (nemal som dostupný sústruh)
Z medeného drátu som na drieku vrtáku stočil špirálku, závity zvonku spojil cínom a opracoval na potrebný priemer, narezal na dĺžku a vlisoval do otvoru kladívka. Puzdrá som v otvore poistil roztemovaním, namazal a poskladal. A tak som odstránil „díry „ v karburátore, lebo znovu prestal motor ísť za plynom, ako som zistil, tentokrát to mal na svedomí iný priebeh regulácie predstihu. Rozdelovač má dnes za sebou síce len viac ako jednu vyjazdenú nádrž, ale Liberko je znovu živé jak zamlada.
Tento spôsob výroby puzdra má výhodu, že vnútri otvoru sa zachová mazacia špirála.
P.S. nemá niekto skúsenosti, ako dať na E10tkový motor rozdelovač z E12? Tú čarovnú modrú krabičku na riadenie predstihu mám, ale drátovanie a ďalšie potrebné veci ako snímanie otáčok, podtlaku alebo niečo podobné – nepoznám ako to má byť. Lebo rozdelovač z E12 mám, nemá odstredivý regulátor.
A je to.
Rozdelovač E10 - tip na opravu
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Rozdelovač E10 - tip na opravu
Naposledy upravil(a) Lubomír dne čtv dub 12, 2007 8:37 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Lubo,
nepřestávám žasnout, s jakým důvtipem a elegancí vytrvale opravuješ "neopravitelné" a vychytáváš japonské mouchy, které konstruktéři na Liberku nechali. Nad tvými příspěvky si vždycky vzpomenu na nejrůznější "profíky" snad ze všech oborů lidské činnosti, co nad každou prkotinou u které by se muselo trochu přemýšlet prohlásí "to nejde" .. a člověku pak nezbývá, než to udělat sám - ať je to co je to. Počítám, že do tvého slovníku "to nejde" vůbec nepatří
nepřestávám žasnout, s jakým důvtipem a elegancí vytrvale opravuješ "neopravitelné" a vychytáváš japonské mouchy, které konstruktéři na Liberku nechali. Nad tvými příspěvky si vždycky vzpomenu na nejrůznější "profíky" snad ze všech oborů lidské činnosti, co nad každou prkotinou u které by se muselo trochu přemýšlet prohlásí "to nejde" .. a člověku pak nezbývá, než to udělat sám - ať je to co je to. Počítám, že do tvého slovníku "to nejde" vůbec nepatří
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Díky za hrejivé slovo
Díky za hrejivé slovo, uznanie je vraj taká vzácna kvetina, ktorá rastie na hroboch schopných...
K téme " profíkov" , čo "odborne" zamenia poškodený diel za nový, pravidelne v cene okolo 10 tisíc/kus si asi povieme na zraze iba ach, jo, i takoví jsou.
Fakt, že " bída naučila i Dalibora housti" je vlastný asi všetkým Liberátorom, keď sa autíčko rozhodne preveriť akcieschopnosť vytrvalého ošetrovatela, udržovatela , polievatela živou vodou a jeho rodinu. Vtedy sa asi mobilizuje nejaký špekulatívno - vynaliezací nerv, a po chvílke úvah, čo s tým teraz prebohajeho budem robiť sa najde pomerne jednoduché riešenie - a ono to funguje.
Tak idem s farbou von, živím sa v práci technickým rozvojom výrobkov. Niečo energie mi ostáva aj na doma, tak to venujem svojmu okoliu... To je celé.
P.S. Nepotrebujete niečo vylepšiť?javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
K téme " profíkov" , čo "odborne" zamenia poškodený diel za nový, pravidelne v cene okolo 10 tisíc/kus si asi povieme na zraze iba ach, jo, i takoví jsou.
Fakt, že " bída naučila i Dalibora housti" je vlastný asi všetkým Liberátorom, keď sa autíčko rozhodne preveriť akcieschopnosť vytrvalého ošetrovatela, udržovatela , polievatela živou vodou a jeho rodinu. Vtedy sa asi mobilizuje nejaký špekulatívno - vynaliezací nerv, a po chvílke úvah, čo s tým teraz prebohajeho budem robiť sa najde pomerne jednoduché riešenie - a ono to funguje.
Tak idem s farbou von, živím sa v práci technickým rozvojom výrobkov. Niečo energie mi ostáva aj na doma, tak to venujem svojmu okoliu... To je celé.
P.S. Nepotrebujete niečo vylepšiť?javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka