Cukani, kvileni..
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Cukani, kvileni..
posledni dobou to nejak vre v sekci o 'novejsim' tak musim kontrovat
nadpis je trochu dramatictejsi nez skutecnost, ale nic moc me nenapadlo..
a ted k tomu na co se chci optat-
1) zhruba od prepojeni podtlaku, doladeni karburatoru, utesneni vyfuku...mi motor tak nejak "kvili" - fouka, asi jako vysavac, a to hlavne ve vyssich otackach, jak pridavam plyn, akceleruji, zvysuje se i intenzita onoho "foukani". otazka- je to normalni? mam takovej mlhavej dojem ze to delal i starej favorit ale to uz je dst davno, u jinejch aut sem si nevsiml..
2) nedavno jsem zjistil, ze kdyz jedu po rovine, uplne pomalicku, na jednicku s minimalnim plynem, auto nejede plynule, ale v urcitym bode jakoby zpomali, a pak zase prida, tezko se to popisuje a nejlip si to predstavite ze jede, jako by melo kola ovalna a ne kulata, takovy houpavy pohyb...
3) za jizdy (bezne) kdyz pustim plyn (ne uplne nahle) tak auto dosti skubne a hodne zpomaluje. coz je vcelku normalni, ale u me mi to prijde uz v extremu. nejaky napad?
diky
nadpis je trochu dramatictejsi nez skutecnost, ale nic moc me nenapadlo..
a ted k tomu na co se chci optat-
1) zhruba od prepojeni podtlaku, doladeni karburatoru, utesneni vyfuku...mi motor tak nejak "kvili" - fouka, asi jako vysavac, a to hlavne ve vyssich otackach, jak pridavam plyn, akceleruji, zvysuje se i intenzita onoho "foukani". otazka- je to normalni? mam takovej mlhavej dojem ze to delal i starej favorit ale to uz je dst davno, u jinejch aut sem si nevsiml..
2) nedavno jsem zjistil, ze kdyz jedu po rovine, uplne pomalicku, na jednicku s minimalnim plynem, auto nejede plynule, ale v urcitym bode jakoby zpomali, a pak zase prida, tezko se to popisuje a nejlip si to predstavite ze jede, jako by melo kola ovalna a ne kulata, takovy houpavy pohyb...
3) za jizdy (bezne) kdyz pustim plyn (ne uplne nahle) tak auto dosti skubne a hodne zpomaluje. coz je vcelku normalni, ale u me mi to prijde uz v extremu. nejaky napad?
diky
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Cukani, kvileni..
Staré nevím.Není náhodou bod 1 až 3 vlastnost a né vada:?:kce píše:posledni dobou to nejak vre v sekci o 'novejsim' tak musim kontrovat
Na to by mohl na úrovni odpovědět jedině Petr nebo Honza.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
K bodu 2: Mne to robí tiež, na jednotke aj dvojke. Čím to je neviem.
Bod 3: Keď pustíš plyn, brzdíš motorom. No keď to spravíš v dosť vysokých otáčkach, brzdí motor dosť intenzívne. Najlepšie je vidieť a cítiť na vlastnú kožu, ale to akosi nepôjde...
Bod 3: Keď pustíš plyn, brzdíš motorom. No keď to spravíš v dosť vysokých otáčkach, brzdí motor dosť intenzívne. Najlepšie je vidieť a cítiť na vlastnú kožu, ale to akosi nepôjde...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Teď jde o to, zda-li je to "zvukový" efekt , který na sto procent odvisí od tvého hobby výfuku. Staré mi navíc po ubrání často úplně zdechlo , což se projevovalo nejprve škubáním při 3-5 rychlosti , něco má na svědomí už opotřebovaný karburátor resp. škrtící klapka, něco už nedokonalá regulace předstihu na rozdělovači , trochu vůle v rozvodech, ventily už taky nejsou jak za mlada a musíš počítat i s tím , že palivový filtr sežere jen mechanické nečistoty, ale další "kapalný" sajrajt v benzínu tím projde a při rozprášení a v přípravě směsi před zážehem to dělá neplechu. Čili jedno k druhému a v důsledku se ti zdá, že Libero cuká jak v posledním tažení. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
V bodě 1 bych šel nejdřív po alternátoru - spíš než že by v motoru něco "foukalo" to bude asi nějaké hučící ložisko a altík je první na ráně (nenapínal jsi náhodou řemen?).
Bod 2 taky není vlastnost, pravděpodobně se v malých otáčkách fláká jeden válec. To můžou dělat špatně seřízené nebo podpálené ventily a nebo zapečené pístní kroužky. Ve větších otáčkách se to na výkonu nemusí projevit, protože tlak už z válce nestačí utéct.
Bod 2 taky není vlastnost, pravděpodobně se v malých otáčkách fláká jeden válec. To můžou dělat špatně seřízené nebo podpálené ventily a nebo zapečené pístní kroužky. Ve větších otáčkách se to na výkonu nemusí projevit, protože tlak už z válce nestačí utéct.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ale to by na volnoběh chcípalo páč by to šlo je na 2.Tuti píše:Bod 2 taky není vlastnost, pravděpodobně se v malých otáčkách fláká jeden válec. To můžou dělat špatně seřízené nebo podpálené ventily a nebo zapečené pístní kroužky. Ve větších otáčkách se to na výkonu nemusí projevit, protože tlak už z válce nestačí utéct.
A to by as poznal.
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Kdysi se prodával takový tlakoměr jako na kontrolu tlaku v gumách byl zakončený gumovým špuntem a stačilo to přitlačit na díru po demontované svíčce a zastartovat. Něco to ukázalo na každém válci a chtělo to, aby ta naměřená hodnota byla skoro stejná. Tak jestli tenhle přístroj má někdo ze sousedů, můžeš to na dvorku zkusit. Jinak bohužel do servisu, který má možnost měřit tlaky. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Ahoj,
fúkanie, sipenie a trhanie máme za sebou. Bolo velmi záhadné, prejavovalo sa presne tak, jak popisuješ hore.
No, nenapínam viac, bol to predposledný efekt odchádzajúceho katalyzátora.
On sa musel rozlomiť na viac kúskov, a jeden z nich sa práve napasoval do otvoru k poslednému dielu výfuku. Odtial to sipenie.
A pri ubrání plynu sa motor pridrhoval. Ale na volnobehu to celkom šlo.
Daj si tú prácu, rozober ten spoj pred komorou katalyzátora a môžeš vidieť, alebo spomínať na na mriežku katalyzátora. Ten špunt sa dá prestrčiť nejakou tyčkou do posledného dielu výfuku, a tam už neškodí, len má taký presýpavý zvuk po jazde v teréne, než sa zas niekde zasekne...
Napíš, či som to tipoval správne!
fúkanie, sipenie a trhanie máme za sebou. Bolo velmi záhadné, prejavovalo sa presne tak, jak popisuješ hore.
No, nenapínam viac, bol to predposledný efekt odchádzajúceho katalyzátora.
On sa musel rozlomiť na viac kúskov, a jeden z nich sa práve napasoval do otvoru k poslednému dielu výfuku. Odtial to sipenie.
A pri ubrání plynu sa motor pridrhoval. Ale na volnobehu to celkom šlo.
Daj si tú prácu, rozober ten spoj pred komorou katalyzátora a môžeš vidieť, alebo spomínať na na mriežku katalyzátora. Ten špunt sa dá prestrčiť nejakou tyčkou do posledného dielu výfuku, a tam už neškodí, len má taký presýpavý zvuk po jazde v teréne, než sa zas niekde zasekne...
Napíš, či som to tipoval správne!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani, kvileni..
diky za tip, ale neverim ze by to bylo timhle, protoze jsem opravdu nedavno mel rozebrany vyfuk az k motoru, a komplet ho renovoval, a pri te prilezitosti se 'ujistl' ze v katalyzatoru (ani nikde jinde- krom posledniho dilu-tumice) nic neni..
jinak to "svisteni" dela nejspis alternator, a to i po trosku povoleni klin.remenu.. :/ asi vymlete to lozisko.. (nicmene furt dava nejakych tech 14V;)
jinak to "svisteni" dela nejspis alternator, a to i po trosku povoleni klin.remenu.. :/ asi vymlete to lozisko.. (nicmene furt dava nejakych tech 14V;)
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani, kvileni..
tak body 2 a 3 vyreseny: kompletni rozborka - vycisteni,serizeni - sborka celeho karburatoru, to vse za pomoci profesionala, a auticko je jak vymenene.... juch! (takze treba to pomuze i martinkkovi?;)
co se tyce bodu 1, zda se mi ze se to taky trochu usadilo, vyfukem to urcite nebylo, mel jsem ho prilezitostne opet cely rozebrany... spis trochu "svisti" alternator, asi nejaky lozisko odchazi..(ale remen je napnut jak ma)
co se tyce bodu 1, zda se mi ze se to taky trochu usadilo, vyfukem to urcite nebylo, mel jsem ho prilezitostne opet cely rozebrany... spis trochu "svisti" alternator, asi nejaky lozisko odchazi..(ale remen je napnut jak ma)
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukani, kvileni..
Takže to cukanie na jednotke a dvojke robili pneumatiky "made in czechoslovakia". na jednej sa vydula celkom pekná hrča, ďaľšia je krivá sama od seba... Po výmene za zimné obutie je to parádička. Karbec budeme musieť naštelovať a zgenerálkovať tak či tak, rozdeľovač tiež. Na voľnobehu kolísajú otáčky.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.