Nový pacient a spousta dotazů
Nový pacient a spousta dotazů
Zdravím všechny,
odedneška jsem nový pacient na tomto fóru. Jsem Pípa, jinak Pepa Bednář z Aše. Moc se mi líbí jak si tady Vy všichni stejně duševně postižení svorně pomáháte a budu se časem snažit být taky ku prospěchu a ne jen přívěs. Libero jsem koupil hodně narychlo a neplánovaně, ojeté z bazaru dovoz z Německa, po prvním majiteli. Dneska jsem v něm poprvé jel, vezl jsem ho z bazaru domů a už jsem " v tom", to mi bylo uplně jasný po pár kilometrech. Taky už má jméno, bude to Mates, neboli Matýsek II. Matýsek I. byl, dej mu pánbůh lehké nebe, Austin mini Moris, u kterého jsem velice často používal citaci z filmu S tebou mě baví svět. " Matýsek se zase posral " Takže na náročnost oprav díky prostoru jsem zvyklej, na velikost taky, i na to že si na mě lidi na ulici ukazujou, ale to se nedá nic dělat, láska je láska. Tak už jen aby nebyl tak často po... . Ale teď k mým problémům. První co jsem musel koupit byla baterie a musím vyspravit nějaké dírky na klasických místech. A teď dál.
1, Nemáte někdo manuál, nebo jen odkaz, abych se pro začátek trochu zorientoval?
2, V motoru bylo dost málo oleje. Je to klasický problém? Jsou to žrouti oleje, jaké jsou to motory na spolehlivost?
3, Chtěl jsem se podívat na vodu v chladiči, ale nevím jak. Nenašel jsem ani chladič .
4, Budu s ním jezdit do lesa. Řešil jste někdo zvýšení světlé výšky? ( vyšší pneu, podložky pod pera a tlumiče atd. )
5, Jaká maximální váha bržděnýho vleku je možná? Já mám 700kg, ale slyšel jsem i 950.
6, Mám plexi ofuk na přední dveře, ale jen vlevo. Je to moc dobrá věc, dá se někde koupit?
Tak to zatím stačí, ale určitě toho bude víc. Bude to čistokrevné pracovní auto a bude dostávat dost do těla, tak mu to budu chtít taky vynahradit.
Zatím zdar Pípa
odedneška jsem nový pacient na tomto fóru. Jsem Pípa, jinak Pepa Bednář z Aše. Moc se mi líbí jak si tady Vy všichni stejně duševně postižení svorně pomáháte a budu se časem snažit být taky ku prospěchu a ne jen přívěs. Libero jsem koupil hodně narychlo a neplánovaně, ojeté z bazaru dovoz z Německa, po prvním majiteli. Dneska jsem v něm poprvé jel, vezl jsem ho z bazaru domů a už jsem " v tom", to mi bylo uplně jasný po pár kilometrech. Taky už má jméno, bude to Mates, neboli Matýsek II. Matýsek I. byl, dej mu pánbůh lehké nebe, Austin mini Moris, u kterého jsem velice často používal citaci z filmu S tebou mě baví svět. " Matýsek se zase posral " Takže na náročnost oprav díky prostoru jsem zvyklej, na velikost taky, i na to že si na mě lidi na ulici ukazujou, ale to se nedá nic dělat, láska je láska. Tak už jen aby nebyl tak často po... . Ale teď k mým problémům. První co jsem musel koupit byla baterie a musím vyspravit nějaké dírky na klasických místech. A teď dál.
1, Nemáte někdo manuál, nebo jen odkaz, abych se pro začátek trochu zorientoval?
2, V motoru bylo dost málo oleje. Je to klasický problém? Jsou to žrouti oleje, jaké jsou to motory na spolehlivost?
3, Chtěl jsem se podívat na vodu v chladiči, ale nevím jak. Nenašel jsem ani chladič .
4, Budu s ním jezdit do lesa. Řešil jste někdo zvýšení světlé výšky? ( vyšší pneu, podložky pod pera a tlumiče atd. )
5, Jaká maximální váha bržděnýho vleku je možná? Já mám 700kg, ale slyšel jsem i 950.
6, Mám plexi ofuk na přední dveře, ale jen vlevo. Je to moc dobrá věc, dá se někde koupit?
Tak to zatím stačí, ale určitě toho bude víc. Bude to čistokrevné pracovní auto a bude dostávat dost do těla, tak mu to budu chtít taky vynahradit.
Zatím zdar Pípa
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Tak vítej Pípo mezi stejně postižené.Tak na úvod několik rad. Olej sleduj docela často. Záleží, kolik má motor naběháno a jak byl opečováván.Někomu žere oleje dost jinému poskrovnu. Není to pravidlo jak by se zdálo. Chladič je pod řidičovou sadačkou a mohl jsi ho vidět, když jsi měnil baterku. Vzadu v pravo najdeš "expanzku" pro kontrolu množství chlad.media. Zkontroluj stav "oplechování" výfuku a jeho korozi. To hodně napoví o předešlém majiteli, jak se o Libero staral. Jinak zařadil jsi se do kategorie "mladších" Liber a tímto směrem jdou i moje "rady". Zvednout Libero v pérech asi moc nepůjde, ale zkusit to můžeš. Počítej ale, že to bude chtít jiné tlumiče. Jinak stovková rozteč a "normální" CB ti umožní použít i 15 palcová kola ( možná i 16" ale nepočítej s nějakou větší šířkou) , jinak se nevejdeš do podběhu při propérování. Váha bržděného přívěsu vychází z celkové hmotnosti a s tím nic nenaděláš.Ofuky za litr jsou k sehnání na netu. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Taky tě tu vítám.
Libero na tahání přívěsu z lesa do lesa Na zpevněný cestě možná, ale jinak to nebude nic moc...
Manuál si musíš zasloužit
Libero na tahání přívěsu z lesa do lesa Na zpevněný cestě možná, ale jinak to nebude nic moc...
Manuál si musíš zasloužit
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Diky za rady.
Jinak taková perlička, včera jsem do jedný do rána četl všechny možné neduhy které mě eventuelně můžou potkat, no a ráno jsem nenastartoval, ani to nešlo roztáhnout. Prostě Matýsek se prvně posral. Odtáhl jsem to k dílně a postupoval jsem přesně podle informací z fóra. Nejdřív očista pomocí Carlanu a vapky. Pod tou hnědočernou hmotou jsem našel motor. Kontrola svíček - výměna za nové Brisk. Vyfoukání všech konektorů na kabelech, víka rordělovače a cívky kompresorem a nastříkání VD40. Očištění a ošetření kontaktů na baterce. altíku, startéru a kostře. Výsledek byl velice uspokojivý. Jede jak drak a startuje bezvadně. Uvidíme ráno.
Dotaz pro Peple: Líbí se mi tvůj nosič na střechu. Dáš mi povolení jí okopírovat? Jestli jo, víš o něčem, co bis tam udělal jinak, nebo nějak dodělal. Mám možmost to nechat vyrobit z hliníku. Spočítám kalkulaci a nabídnu to tady na fóru. Když by se dělalo víc kusů, tak bude cena určitě zájímavá.
Zdar Pípa
Jinak taková perlička, včera jsem do jedný do rána četl všechny možné neduhy které mě eventuelně můžou potkat, no a ráno jsem nenastartoval, ani to nešlo roztáhnout. Prostě Matýsek se prvně posral. Odtáhl jsem to k dílně a postupoval jsem přesně podle informací z fóra. Nejdřív očista pomocí Carlanu a vapky. Pod tou hnědočernou hmotou jsem našel motor. Kontrola svíček - výměna za nové Brisk. Vyfoukání všech konektorů na kabelech, víka rordělovače a cívky kompresorem a nastříkání VD40. Očištění a ošetření kontaktů na baterce. altíku, startéru a kostře. Výsledek byl velice uspokojivý. Jede jak drak a startuje bezvadně. Uvidíme ráno.
Dotaz pro Peple: Líbí se mi tvůj nosič na střechu. Dáš mi povolení jí okopírovat? Jestli jo, víš o něčem, co bis tam udělal jinak, nebo nějak dodělal. Mám možmost to nechat vyrobit z hliníku. Spočítám kalkulaci a nabídnu to tady na fóru. Když by se dělalo víc kusů, tak bude cena určitě zájímavá.
Zdar Pípa
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Tak dneska celej den leje jako z konve a Matýsek staruje jedna báseň. Vypadá to, že to jen o pravidelné ůdržbě.
Pípa
Pípa
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Tak tak, základ úspechuPípa píše:pravidelné ůdržbě
Pípa
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Toto elektrické parametry nezlepší. Po čase se na mastnotu nachytá prach a stav se naopak zhorší.Pípa píše: nastříkání VD40.
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2475
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Uzivatelsky je tu odkazany na foru: viewtopic.php?f=3&t=126
Jak pise dedek, nektere olej zerou nektere ne.
Dolejvaci otvory chlazeni najdes v uzivatelskym manualu, moc toho na nich ale zpravidla neuvidis.. lepsi vypustit a dat novou.
Libero ma uz samo o sobe vetsi svetlou vysku, dalsi zvysovani tohohle auta podle me povede akorat k tomu, ze bude este nachylnejsi na vitr nez je. Ja bych to nedelal.
Prives najdes v technicaku. 700kg je povoleno, ale Libero neni tahac.
Ofuky se skutecne koupit daji, za 900,-, nekde to tu ve foru je. Je to na tu legraci celkem dost, zvlast kdyz uz jeden mas a potreboval bys jen druhy.
Jak pise dedek, nektere olej zerou nektere ne.
Dolejvaci otvory chlazeni najdes v uzivatelskym manualu, moc toho na nich ale zpravidla neuvidis.. lepsi vypustit a dat novou.
Libero ma uz samo o sobe vetsi svetlou vysku, dalsi zvysovani tohohle auta podle me povede akorat k tomu, ze bude este nachylnejsi na vitr nez je. Ja bych to nedelal.
Prives najdes v technicaku. 700kg je povoleno, ale Libero neni tahac.
Ofuky se skutecne koupit daji, za 900,-, nekde to tu ve foru je. Je to na tu legraci celkem dost, zvlast kdyz uz jeden mas a potreboval bys jen druhy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový pacient a spousta dotazů
Chtěl jsem nechat Pípu ať si ho tu najde - "zaslouží"covex píše:Uzivatelsky je tu odkazany na foru: viewtopic.php?f=3&t=126
Jinak k tý zahrádce: kopíruj jak chceš a moje zkušenosti jsou takový že v celku už bych ji nedělal. Jestli potřebuješ dlouhou zahrádku tak jedině předek sundávací, protože přes zimu se v místech kde se zmáčkne guma u dveří drží led a při tání pak podtejká voda dovnitř. Jediný co bych udělal jinak je to že bych Libero vyrobil jinak
Re: Nový pacient a spousta dotazů
WD40 jsem nastříkal jen kontakty kabelů a do rozdělovače. Tam by se prach dostat neměl. Pokud jo, tak něco není OK.Karel píše:Toto elektrické parametry nezlepší. Po čase se na mastnotu nachytá prach a stav se naopak zhorší.Pípa píše: nastříkání VD40.
K.