Stránka 2 z 3
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 8:24 am
od Karel
ulus píše: V manuálu je pro připojení odporů konektor F20 hnědý s 4-mi piny, ale kde je? Jsou odpory nějaká krabička nebo je to někde zabudovaný? Ani za a pod rádiem ani pod odkládací skřínkou jsem ten konektor nenašel.
Odpor je skutečně za rádiem
- Odpor za palubní deskou.JPG (212.92 KiB) Zobrazeno 25422 x
je jen trochu dál a vejš.
K,
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 9:43 am
od ulus
Karle, tohle jsem nechtěl slyšet. Manuál mám, sektoru B2 jsem se smál, protože je tam toho většina
Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 10:16 am
od Karel
ulus píše: Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Pravda je někdy krutá. A cvičení jako toto
" Mít tento postoj znamená nechat každé neštěstí odejít a zakusit absolutní štěstí."
Kodo Sawaki (1880 - 1965)
K.
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 11:57 am
od ulus
Ano. Už vidím, jak budu ohýbat prsty, ruku a nakonec celý tělo do nejrůznějších možných a nemožných úhlů. Vždycky se začnu rozčilovat, házím vším o zem, začnu chodit okolo auta, tento cyklus několikrát zopakuji a nakonec nezbude nic jiného než zlost a vztek potlačit, udusit to a v klidu (obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit. Tomu říkám "zen a umění údržby libera."
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 12:18 pm
od Karel
ulus píše:(obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit.
Totéž jsem si bláhově myslel, že takto zvládnu demontáž trysek ostřikovačů předního skla. Ale omyl
Musel jsem sundat celou palubní desku. Po odstranění tachometru, volantu a dalších pár drobností to půjde docela dobře.
K.
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte říj 20, 2009 6:26 pm
od Martin H.
Jo, jo. Kdyby mě u výměny trysek ostřikovačů u novějšího, slyšel Mirek Dušín, tak by dostal určitě infarkt. To auto je totiž úplně celé vymyšleno geniálně, pokud ho ovšem chtěli udělat neopravitelné.
Martin.
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte pro 29, 2009 12:15 am
od Mis.us
přístrojovka jde vyndat i bez sundaní volantu-vyndáš všech šest šroubů..(tři nahoře pod plastovejma víčkama,dva z boku a jeden ze spod -musí se vyndat popelník)odpojej se táhla od topení,vyndaj se tachometry,po odklonění směrem do auta odpojíš dva hlavní přívody elektriky-jeden je černej druhej bílej jsou zhruba uprostřed přístrojovky a vyndáš jí ven pravou stranou :evil:ještě jsem zapoměl nadobku na brzdovou kapalinu(vysunout směrem nahoru,dobrej je na to plochej šroubovák)
Re: Ventilator topeni
Napsal: stř pro 30, 2009 4:25 pm
od Martin H.
No, a právě při této činnosti, mě měl ten Mirek Dušín slyšet.
Martin.
Re: Ventilator topeni
Napsal: čtv pro 31, 2009 8:11 am
od Karel
Mis.us píše: jde vyndat i bez sundaní volantu-
Asi jsem podlehl optickému klamu, ale je to pak přístupnější.
K.
Re: Ventilator topeni
Napsal: čtv led 26, 2012 3:53 pm
od Mis.us
Topení nešlo už po dědkovi-přidal odpor z nějakýho jinýho auta-potom fungovalo jen na 1. a 3. rychlost.Původní jsem vymontoval a nahradil jsem ho originálem z náhradního topení co mám doma-jde objednat i přes subaru za 1200,-Auto jak většina z Vás ví repasuju,takže ani topení se nesmí ojebat,celý jsem ho rozebral do šroubku,udělal všechny těsnění nový a vyčistil ho -našel jsem tam nateklý žrádlo a samej humus,dejchat už to nebudu
fotky odporu:
http://misuss.rajce.idnes.cz/Restaurova ... raz001.jpg odporovej drát je očividně poškozenej i na nekvalitní fotce
přístrojovka musí ven a topení se musí taky odendat od karoserie pak je přístup.Odpor/konektor se jen odšroubuje,topení se rozebírat nemusí,ale to asi jen u novýho u těch našich starejch šlupek je to zaflákaný až až,takže hadřík a leštit
Re: Ventilator topeni
Napsal: úte úno 11, 2014 11:11 pm
od Vlado
Moja skúsenosť:
Vantilátor kúrania pod prístrojovkou postupne prestával fungovať, až nakoniec nereagoval ani na búchanie zhora ani zdola.
Vybať von ide z ľavej strany modulu kúrenia, celé kúranie netreba vyberať. Plasty pod volantom išli preč. Pre lepší prístup som odkrútil 6 skrutiek prístrojovky, mierne ju nadvihol a podoprel - každý centimeter dobrý. Uvolniť poistkovú dosku (jedna skrutka) nič neodpájať. Odmontovať čierne plastové potrubie vedúce zospodu k čelnému sklu (tiež jedna skrutka) a vyrvať zo spodnej strany. Odpojiť konektor od el.motora. Vykrúťiť 3 skrutky po obvode ventilátotra a vybrať ho von. Samozrejme nejde to tak jednoducho ako sa to píše, ale ide to.
Zo zadnej stany demontoať víčko, odletovať 2 drôty a vybrať plastový držiak uhlíkov. Tie už boli také krátke, že nemali dobrý kontakt s komutátorom. Rozmery sú 6x6mm dlhé 10mm. Mierne som zabrúsit dáke čo som našiel v dielni, aby hladko chodili vo vedení. Potom všetko vypucovať, klzné ložisko namazať a šup ho dnu obráteným postupom
Cca 2 hod roboty a 2 dni svalovky od Zenenového cvičenia.
Vlado.
Re: Ventilator topeni
Napsal: stř úno 12, 2014 1:18 pm
od Mis.us
když bys tu palubku ale vyndal, tak ušetříš čas i nervy
Mišus
Re: Ventilator topeni
Napsal: stř úno 12, 2014 4:18 pm
od Vlado
Pravdupovediac som nevedel s ktorej strany strčiť ruku poza budíky aby som odpojil lanko a konektory. A ťahať budíky nasilu von som nemal odvahu.
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát lis 03, 2017 10:26 pm
od Soptík Hřensko
Už mě nebavilo poslouchat ventilátor topení jen na 3. rychlost, tak došlo na výměnu výkonových odporů v předřadníku motoru. Nejprv jsem vyzkoušel fígl s vyndáním kaslíku u spolujezdce a deklu na rádio. K tomu jsem vytáhl i budíky, kde jsem alespoň vyměnil žárovky podsvícení (místo W5W jsem dal W3W). Bláhově jsem se domníval, že dalším otvorem po budíkách se ke kazetě s odpory již dostanu. Jenže aby šli budíky, chtělo to pryč s volantem.
- img1.jpg (196.72 KiB) Zobrazeno 21048 x
No nedalo to, takže celá palubka nakonec ven. Polohové umístění kazety s odpory je v červeném kroužku, bližší pohled pak ve žlutém. Samotná deska je přímo chlazená proudem vzduchu, i tak se to dost hřeje. Kazety jsem vyměnil kus nefunkční za kus funkční a i se sundanou palubkou to bylo na další kloub na ruce.
- img2.jpg (197.38 KiB) Zobrazeno 21048 x
- img3.jpg (198.9 KiB) Zobrazeno 21048 x
Když už to bylo všechno venku, proběhla očista a pod. Zítra se chystám na výměnu chladiva - po výměně motoru tam je jen voda se zbytkem co zbylo v potrubí a oprava klik - nevrací se.
Re: Ventilator topeni
Napsal: ned bře 04, 2018 8:28 pm
od Soptík Hřensko
Děstička z výkonovými odpory je s největší pravděpodobností totožná z Nisana Micry K11 1992-2003 a vyjde na cca 200,-
- pohled.jpg (22.51 KiB) Zobrazeno 20497 x
- konektro.jpg (27.45 KiB) Zobrazeno 20497 x
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát bře 18, 2022 9:59 am
od kraxna
Je ta odporová destička teda shodná pravděpodobně nebo určitě? Dneska mi přestal fungovat ventilátor na všechny 3 rychlosti.
Už delší dobu jsem poslouchal ze spod palubky zvuky podobné nabíhání hardisku (jiskření elektromotoru?). Teď už neposlouchám nic...
Otázka: Má někdo náhradní motorek? A nebo tu destičku? O víkendu se na to asi podívám. Samozřejmě nejdřív půjdu po pojistkách.
Vojta
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát bře 18, 2022 10:51 am
od Mis.us
Pokud budeš opravovat topení, palubka musí dolů, a to i kdyby si měl měnit jen odporovou desticku...... Odpor i motorek popřípadě mám....M.
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát bře 18, 2022 11:04 am
od kraxna
Nejsem ani trochu zdatný elektrikář, snad přijdu na to v čem je zakopaný pes.
Díky za info, případně dám vědět, jestli odkoupím
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát bře 18, 2022 12:10 pm
od Mis.us
První věc je to, co si psal (front heater pojistka) zkontrolovat, zda je ok. Když bude přerušena, tak vyměnit a pokud po zapnutí ventilátoru odejde znova, musí palubka dolů. Po sejmutí palubky budeš muset odmontovat od kastle topení(nemusí se odpojovat od chladícího okruhu) a vyjmout motor-popřípadě kouknout na uhlíky a zkusit ho na 12 V zdroji na tvrdo.....To, co popisuješ, bude s větší pravděpodobností ventilátor, než odpory, protože odpor odejde většinou jen na jednu rychlost, zřídkakdy na dvě, nebo všechny....M
Re: Ventilator topeni
Napsal: pát bře 18, 2022 1:01 pm
od kraxna
Díky, podám report a zkušenosti až se do toho pustím, na léto to musí být 100% vyřešené, nechci se v tom v Itálii upéct