Stránka 1 z 1
rada
Napsal: sob bře 13, 2010 6:48 pm
od PildaUL
Ahoj Kluci potrebuji poradit jak nejlepe a nejsnadneji vyndat motor sprevodovkou a zadni napravu z libera Díky
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: rada
Napsal: ned bře 14, 2010 6:18 pm
od Lubomír
"nejlepe a nejsnadneji " - no přece flexinou...nee?
jinak bych prosil i pár dat - stav, proč, (koroze? - úraz?(nehoda?))...i představení situace - líp se sdíli starosti...
Re: rada
Napsal: ned bře 14, 2010 7:43 pm
od PildaUL
s tou flexou to neni spatnej napad ale ja bych stim chtel jeste jezdit mam upadlou(urezlou)napravu a potrebuju to tam cely znova vyvarit protoze se stim neda jezdit
Re: rada
Napsal: pon bře 15, 2010 7:35 am
od dědek
Tak v každém případě to bude chtít vysoký hydraulický hever, který doma má málokdo. Lze vyřešit i použitím vysokozvižného vozíku a z boku auto vyzvednout. Jinak tahle"operace" na zahrádce doma moc úspěchu nepřinese. Přesto si myslím, jednodušší je demontovat motor (spustit pod auto) a pak po demontáži poloos odpojit řazení, kardan a další a vymontovat převodovku. Jako celek to má docela pěknou hmotnost a je to do "teplých" neforemné břemeno. A až to budeš vyvařovat (asi taky odspodu) dej bacha ať si to nepodpálíš uvnitř.(mokré hadry a kýbl po ruce). Ale není-li rozsah toho co chceš vařit příliš rozsáhlý , hledal bych jiné možnosti opravy.(silný natvarovaný plech jako záplatu nanýtovat (našroubovat atd) do zdravého. Copak vyndat motor a převodovku až na ten nějaký rezavý a nepovolitelný šroub půjde, ale návrat bývá obtížný a "zpojízdnění" ještě horší. Dědek
Re: rada
Napsal: pon bře 15, 2010 9:49 am
od Martinekk
Hlavne pokiaľ je hnilý rám tak to bva konečná. To sa neopravuje. Pokiaľ je hnilý, tak si zožeň druhé s dobrým rámom.
Re: rada
Napsal: pon bře 15, 2010 9:55 am
od Raper
Mam za sebou 3-4 vydelavani a vkladani motoru vždy to vyndavam i s prevodovkou, dokažu to sam a delam to na zahrade s obyčejným hevrem , panenkou.
Postup je nasledovny: 1. odmontujem narazník,odpojim vsetky veci co su pripnute k motoru sanie, vyfuk, vzduch. filter, vodu, alternator, podtlaky4WD, náhon tachomeru, elekriku.
2. odpojim tiahlo prevodovky a prevodovkové stabilizátory, odpojím poloosi
3. vyheverujem auto(o nosnik v strede) velmi jemne a podložim klatikmi- pod nosník motoru
4. odtocim tie 4sruby a motor ostane na silentbloku pri prevodovke a klatikoch
5. podložim hever pod lyžu prevodovky jemne nadvihnem a uvolnim silentblok (dve šruby)prevodovky(silentblok nechavam na ráme)
6. posuniem auto kusok dopredu aby sa uvolnil kardan, cely motor položim na zem a auto posuniem dopredu a motor je von
ak mas tep. clonu vyfuku musi ist von vyndas motor v pohode ale ked ho budes davat spat robi neplechu ak mas krytovanie motoru ide von medzi prvymi, ked už odpojiš kardan davaj pozor na naklonenie prevodovky aby ti nevytekal olej z prevodovky.
Po cely čas ked už klesaš s motorom kontroluj ci si ozaj vsetko odpojil aby si si neodlomil napr. el-mag. ventil 4wd ako ja. S rozumom- možno som na cosi zabudol.
Re: rada
Napsal: pon bře 15, 2010 2:38 pm
od Petr+Barča
Já to dělám tak : Lešenářskou trubku do kufru na příč a podvážu motor kurtama a na nich to i spustím na zem na desku a po ní to vytáhnu dozadu . Heverem to zespodu ze začátku jenom jistím . Líp se mi to vyndavalo kompet s převodovkou , než to rozpojovat v motorovém prostoru . Spátky to zase vytáhnu na kurtách , usadím , zanadávám si u toho , poděkuju pánu bohu že nepršelo , nesněžilo , nemrzlo , nepadaly trakaře no je to . Ale jestli máš fakt sežranej rám tak to snad za tu práci ani nestojí . A jak píše Dědek , bacha na sváření , Libero je velmi hořlavé , můžu potvrdit z vlastní skušenosti .
P+B.
Re: rada
Napsal: pon bře 15, 2010 7:52 pm
od PildaUL
diky kluci a pocitam kdyz budu sundavat napravu tak to bude taky paradan co??pulku sroubu nepovolim a druhou pulku utrhnu
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: rada
Napsal: úte bře 30, 2010 11:27 am
od kce
ja po vyletu do turecka a navratu s utrhlou zadni napravou (obe ty "ramena") vse vyresil bez sundavani cehokoliv, podle popisu mi prijde ze mas stejny problem.. staci nekdo sikovnej s autogenem a cockem, kybl s vodou a hadry na chlazeni silenbloku co sou v tech ramenech a hura do toho!
zkusim vystrachat i foto..
...
tak sem nasel jen tohle, kde uz je to pretlumexovany.. ale videt to misto opravy trochu je..
![Obrázek](http://kce.rajce.idnes.cz/tlumice/images/DSCF0571.JPG)
nicmene do budoucna bych rovnez jako ostatni poradil poohlednout se po voze se zdravym ramem, taky jsem si pak uvedomil ze ram nejde opravovat donekonecna a poridil nerezavy vozitko:)