Stránka 1 z 1

Náhrada karbecu

Napsal: úte črc 13, 2010 2:52 pm
od Pajas
Kdysi na foru bylo, že karbec je teoreticky skoro ničím nenahraditelný, protože je horizontální.. Ted jsem našel prodávat nějakého Webera, tož by čistě teoreticky zajímalo, zda by tam šel... http://www.demon-racing.cz/shop.php?akc ... 2007111301. Cena je hrůzná, jde fakt jen o zajímavost .)

Re: Náhrada karbecu

Napsal: úte črc 13, 2010 6:12 pm
od Lubomír
A Webery je treba i krmiť! - teda jednak sú to spotrebou dost nenásytné zariadenia aj keby to čerpadlo paliva asi stíhalo doplniť, neviem, či by som stíhal doplňovať peniaze na benál f šrajtofli... :lol:

Re: Náhrada karbecu

Napsal: úte črc 13, 2010 9:48 pm
od Pajas
To já vím :) zajímalo by mna esi tam Gari má origo karbec nebo nee.. :)

Re: Náhrada karbecu

Napsal: stř črc 14, 2010 10:37 am
od dědek
Pokud mne pamět neklame, tak tu někdo oživoval Libero s karburátorem ze Š 110 a údajně jezdilo spořivěji než s původním. Dědek

Re: Náhrada karbecu

Napsal: stř črc 14, 2010 11:24 am
od Pajas
110??Ale tam je vertikální karbec né??

Re: Náhrada karbecu

Napsal: stř črc 14, 2010 1:11 pm
od veros
Nebylo to to moje staré (dneska někde u Poličky)?

To bylo něco se sytičem, výměna automatického za ručn ovládaný, ale už si to nepamatuju.

--VK

Re: Náhrada karbecu

Napsal: stř črc 14, 2010 10:15 pm
od Martinekk
A čo sa vám nepáči na origo karburátore?

Re: Náhrada karbecu

Napsal: čtv črc 15, 2010 6:58 am
od dědek
Pokud měla škodovka karburátor , byl snad vždycky vertikální.(Od Spartaka po Favorit) Horizontální znám jen z motorek Jawa (i dokonce na Pionýru, kde se i měnil za horizontální z nějakých italských padesátek, ale původní orientaci vertikál měnilo ono známé kolínko. Martínku, on karbec pokud funguje a není moc vyčochtaný, je vždycky nejlepší ten originál. Jenže po 25 letech a 300tisících už mívá "zemědělské"vůle a děla si co chce.(je to materiál přeci jen měkký hliník) A nevýhoda karburátoru spočívá v přípravě nedokonale smísené směsi vzduch -benzín a "délka" nasávacího taktu se smyčkovým projevem podle otevírání a zavírání sacích ventilů. Má to i dost velkou hysterézi a odborník by vypočetl "mizernou" účinnost a vysoké ztráty.(Není nad turbo!?!) Dneska i pitomá sekačka na trávu nebo řetězová pila či křovinořez nemají karburátor a směs připravuje něco na způsobu neřízeného vstřiku. Nový karburátor na Libero se už těžko koupí a když tak stojí víc jak celý zbytek auta a tak "lidi" hledají náhradu. Kdyby tam bylo místo, šlo by udělat něco, co měla kdysi Škoda Felícia ( ten kabrio jediny od Škody) a pak Š1100 MBX ( dvoudvéřové embéčko) totiž tuplovaný sací potrubí a dva karburátory pracující současně.( nezaměňovat za dvoukomorové následné karburátory později). Je zázrak, že tohle fungovalo. Bylo to šíleně náročné na seřízení , aby škrtící klapky pracovali synchronně . Efekt byl však znát. Auto mělo dost znatelný nárůst výkonu, ale i spotřeby. Dědek

Re: Náhrada karbecu

Napsal: čtv črc 15, 2010 8:38 am
od Martinekk
No, ono okrem uloženia klapky a AC pumpy aj vie zodrať na tom karbeci? Šak nemá čo nie? Po správnom nastavení karbecu vymedzení vôlí, generálke bŕzd a ľahkej nohe sa musí dať na každom Libere aj s tristo tisícmi jazdiť za menej ako 6,5L na sto. Brzdy mi spravili pol litra, správne nastavenie nejaké to deci, LED denné svietenie dve deci, ľahká noha a dlhá trasa...

Re: Náhrada karbecu

Napsal: čtv črc 15, 2010 12:08 pm
od ulus
Kdysi tu už někdo tvrdil, že tam ten weber nacpal. viewtopic.php?f=5&t=1319&p=13450&hilit=vebr#p13450
Chtěl bych tu práci a výsledek na brzdě vidět, jestli to stojí za to. S weberem nejde samozřejmě o spotřebu, ale o výkon. Kdo kouká na decilitry, nevyhodí za karbec 10 tisíc :twisted: Teoreticky by na libero šlo nacpat i turbo, ale kolik minut by těsnění nebo hlava vydržely? Ale dřív mě to zajímalo, myslím, že na justy turbo pár lidí dalo, pokud se nepletu, měnila se tam i hlava nebo dokonce celý blok za něco originál v turbu. Ale nechci rozjet flame o tuningu, to u libera opravdu nemá smysl (teda pokud nejsem milionář, co neví, kam nasypat pár set tisíc).

Re: Náhrada karbecu

Napsal: pát črc 16, 2010 6:09 am
od dědek
Tak "opotřebení" karburátoru? Největší problém je v hřídelce škrtící klapky. Ta za svůj život udělá tolik pohybu, že mosazné pouzdro je ve tvaru vejce. Pak nastává problém, že klapka buď úplně neotvírá a nezávírá (ztrátý jako hrom) Stárnutí hliníků (normální koroze) způsobuje zhoršení průtoku směsi karburátorem (však nadarmu se kdysi karburátory nechromovaly a leštily do zrcadlového lesku včetne sacího potrubí k hlavě). Stárne dosedací plochcha na potrubí (málokdo kontroluje rovinu dosedací plochu a následně frézuje ) Teplem se karburátor kroutí a nadzvedá. Netěsnosti nezvládá už těsnění pod ním a dochází k falešnému sání vzduchu bez benzínu. Korodují rovněž mosazné trysky včetně injektoru čím jednak dochází ke zhoršení průtoku benzínu k k vytvoření nedokonalejší směsi.To by nebyl takový problém, kdyby se daly všechny trysky koupit jako ND v igelitovém pytlíčku jako kdysi do karburátoru škodováckého. Ale tuhle možnost jaksi už můžeme škrtnout. A výčet stárnutí by nebyl úplný kdybych zapoměl i na nejčastější problém -zalomení šroubků a jejich nedokonalém odvrtání a obnovu závitu. Zkrátka, kdo kdy jezdil v autě se starým karburátorem a měl tu kliku, že získal karburátor fungl nový, ví o čem tu píšu. Konec konců oni stárnou i vstřiky a měly by být po čáse (kolik km?- nevímu) vyměněny. Dědek

Re: Náhrada karbecu

Napsal: pát črc 16, 2010 8:48 pm
od Lubomír
plný souhlas , Dědek! - sám som strávil more času nad motormi (starší typ), čo nešli a nešli vyladiť, a naopak, niektoré sa dali vyšpikovať na perfektný záber na plyn, uplná radosť nastavovať volnobeh, žiadne diery po pridaní - ale to musí byť aj výfuk fakt tesný,( má podiel na správaní sa akcelerácie(!)), aj samozrejme obohacovač musí nastrekovať bez opozdenia (oneskorenia) do sacieho potrubia svoju časť,(nulové vôle v pohone obohacovača) no, aj základná poloha klapky karburátora musí byť "tá správna" asi 0,5 mm otvorená, a to sa blbě kontroluje na zamontovanom karburátore, že...takže ladit, ladit, ladit a potom príde ranný štart, sytič nesytí(zatuhlý), čo by sme tomu spravili, tak predsa len pridáme na tom šroubku klapky, a zas je to všetko v perdéli pane hrábě, že jo, na jar nastavujeme zase...