Stránka 7 z 7

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: úte led 10, 2023 9:52 pm
od Mis.us
Hodně indickej styl:D koukám překopaný na levostranku a stěrače nechaly jak byly, ještě když byl volant napravo:D přestavba horkou jehlou

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: stř led 11, 2023 1:42 pm
od covex
Tomu svycarskymu asi chyblo vnitrni stinitko u predni casti vyklopne strechy a moc mu prazilo na hlavu. Asi mu nikdy nedoslo ze tam origo neco takoveho bylo uz v interieru. :) No a to druhy to je fak "husty". Oni teda japonci taky delaj v tech autech zverstva, kdyz clovek kouka na ty jejich fotky ze srazu.

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: sob bře 25, 2023 12:36 pm
od kraxna
Narazil jsem na oturbeného sambara, prostoru je dost a technicky by to šlo, co na to mistr Mišus nebo Gari? Zvládl by to motor s malým plnícím tlakem?
https://www.instagram.com/reel/CqLPHM2q ... nJtncVK4Sg

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: ned bře 26, 2023 9:02 am
od Mis.us
Sambar byl originál přeplňovaný, to není nic novýho, ale pokud máš na mysli oturbit Libero tak oturbit se dá vše....

Jako první věc by musel bejt poměrně malej tlak cca 0.6 baru a určitě by se musely dát silnější vstřikovače, jestli by to dala mapa sériový jednotky nevím, ale jsou lidi který by ji dokázali nahrát jinak. S tou myšlenkou jsem si pohrával, ale čas na blbosti úplně nemám. A když už by se udělala zástavba, bylo by nutný to co udělal Gari, přizpůsobit tomu podvozek a brzdy. Tzn odklony, nejlépe nastavitelný a silnější brzdy. Motor by to vydržel určitě, tam bych se nebál, ale taky bych volil variantu co Gari, ideálně udělat silnější olejový čerpadlo. A když už bych to dělal, raději bych přeplňoval kompresorem než turbodmychadlem. Originál Sambar měl taky kompresor vivio(rx-r) taky, prakticky stejnej motor -preplnovana 660ccm.

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: ned bře 26, 2023 6:51 pm
od kraxna
Tak abych nějak reagoval, náhodou na mě vyskočilo toto
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 617&type=3
je to taková Gariho alternativa na novější :)

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: ned bře 26, 2023 8:10 pm
od covex
660 se vetsinou delali i "supercharged" - tedy remenice normalne jeste honila kompresor vduchu na vstupu motoru, pri trose snahy by se k tomu daly urcite koupit komponenty (z japonska). Byl k tomu potreba samozrejme i intercooler stlacenyho vzduchu. Klasicke turbodmychadlo je sice hezky vynalez, ale ten princip sam o sobe je tak hrozny, ze to je zarucene kurvitko, melo to zustat jen v letadlech. :)

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: stř bře 29, 2023 8:15 am
od Tuti
On je motor v Liberu pravděpodobně přiškrcený schválně, ten samý v Justy dává tuším 67 koní a přeplňování k tomu nepotřebuje. Je pravda, že mu pomáhá tříventilová hlava a kratší sání, ale hlavní roli určitě hraje naprogramování mapy vstřiků.
Prostě Japonci nechtěli, aby ta škatule lítala moc rychle.
... Kurvy šikmooké :mrgreen: :mrgreen:

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: stř bře 29, 2023 3:29 pm
od covex
Me teda ne tom videu z instace nebo kde to je zarazi ze to sice dela japonec to turbo na sambar, ale ma rizeni vlevo. Jestli oni zase Japonci netouzili po Liberech s motorem 1.2 misto tech jejich 660 a nedovazej to z Evropy jako kuriozitu. :)

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: stř bře 29, 2023 5:03 pm
od Mis.us
1.2 se vozila i do Číny a ti mají volant stejně jako my...

Re: Podivnosti, předělávky, tuning…

Napsal: sob dub 01, 2023 3:42 pm
od kraxna
Thaiwan má taky 1.2. Je tam celkem velká komunita. Mají nárazníky nějakého dalšího typu - kratší než libero a delší než sambar :)