Olejová vana - tip na opravu
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Olejová vana - tip na opravu
Vidím tu dosť dopytov na olejovú vaňu, fakt je na takom mieste, kde od kolies dostáva aj dávky blata s kamienkami, takže prehrdzavie zvonku. Mal som tento problém dávnejšie:
Zamastená olejová vana sa ukázala byť prehrdzavená , pod kartáčom sa zasvietilo na 4 miestach. Zohnať novú=beznádejná nechytačka. Takže:
-zvonku očistiť až na lesklý kov, asi sa objavia ďalšie prehrdzavené miesta.
-natrieť reaktívnou základovkou, diery ostávajú natretými dierami, ale nepokračujú v korózii
-po vzoru drotárov pripraviť cez celú postihnutú oblasť obdĺžnik plechu, ideálny je nerez 0,5-0,8 mm, je tvárny a naveky, ale stačí aj pozink 0,6-0,8mm.
-priložiť "záplatu" s naneseným olejuodolným tmelom-vykryje aj prelisy v originál plechu
-prevrtať a znitovať jadnostrannými trhacími nitmi po obvode
-prstom zotreť vytlačený tmel, nechať zaschnúť, pretreť znovu reaktívnou základovkou a potom syntetickým emailom.
Akcia v lete tak na sobotu, aby tie farby na slniečku rýchlo tvrdli.
Úspora jasná, oprava už drží 5 rokov.
Zamastená olejová vana sa ukázala byť prehrdzavená , pod kartáčom sa zasvietilo na 4 miestach. Zohnať novú=beznádejná nechytačka. Takže:
-zvonku očistiť až na lesklý kov, asi sa objavia ďalšie prehrdzavené miesta.
-natrieť reaktívnou základovkou, diery ostávajú natretými dierami, ale nepokračujú v korózii
-po vzoru drotárov pripraviť cez celú postihnutú oblasť obdĺžnik plechu, ideálny je nerez 0,5-0,8 mm, je tvárny a naveky, ale stačí aj pozink 0,6-0,8mm.
-priložiť "záplatu" s naneseným olejuodolným tmelom-vykryje aj prelisy v originál plechu
-prevrtať a znitovať jadnostrannými trhacími nitmi po obvode
-prstom zotreť vytlačený tmel, nechať zaschnúť, pretreť znovu reaktívnou základovkou a potom syntetickým emailom.
Akcia v lete tak na sobotu, aby tie farby na slniečku rýchlo tvrdli.
Úspora jasná, oprava už drží 5 rokov.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne pon úno 14, 2011 7:26 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
olej. vana
Myslím, že bych měl docela strach něčím "lepit" plechovou vanu. To mám zasebou, když jsem se snažil "opravit" plech. vanu u škodovky, ale tenkrát nebyly ty možnosti (a tmely) jako dneska. Nakonec pomohlo docela jednoduché řešení. V místě prorezavělé dírky jsem vrtačkou provrtal dírku větší na měděný nýtek a ten rozklepal na žabce na naklepávání kos. A problém byl vyřešený. U mojeho miláčka by to chtělo ovšem vyměnit těsnění, neboť olej prolíná v místě přišroubovaní. Taky mě to vadí, když kam přijedu a postavím se na pár minut , zanechám po sobě loužičku, jako se starým embéčkem. To se na to, ale tenkrát tak nekoukalo. Dědek
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
k oprave vane:
To dlouhý, kulatý-poloosa sa demontuje absolútne jednoducho: natočí sa tak, aby sa objavil v tej zosilnenej časti pri prevodovke taký otvor, v ktorom je obyčajný pružný kolík, má priemer asi 5 mm a ide jednoducho vyraziť-vysunúť von. Stačí na to tvrdší materál - použil som tyčku z vratidla k vrtačkovej hlavičke, môže byť aj tupý koniec vrtáka - a ťuknúť kladivom. Potom ide celý kĺb vysunúť z hriadaľa prevodovky , vykloniť a prístup k vani je voľný. Montáž naspäť v opačnom poradí.
Záplata z ľubovoľnej strany, tie tmely držia dobre. Ja som dal zvonku, lebo dostáva blato a kamienky aj naďalej, tak nech vydrží.
Záplata z ľubovoľnej strany, tie tmely držia dobre. Ja som dal zvonku, lebo dostáva blato a kamienky aj naďalej, tak nech vydrží.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru. Mám to vyzkoušené, jezdil jsem s tím devět let, netřeba se bát. Při demontáži si pak vystačíš s kombinačkami a nemusíš zvedat auto bůhvíjak vysoko. Jo a ještě jedna věc. Ta poloosa, je tam - co se týká axiální vůle - dost na knap. Občas je třeba odtlačit silou převodovku bokem, takže ve dvou se to dělá líp.
Martin
Martin
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
k oprave vane
"Někdy nejde ten pérový kolík tak snadno vyrazit ven a dojde oři demontáži k jeho devastaci, takže už pak nejde použít. Klidně se tam může dát úplně obyčejná závlačka o stejném průměru" - plne súhlasím, je to iba poistka proti vysunutiu, krútiaci moment prenáša drážkovaný hriadeľ. So závlačkou sa dá jazdiť, ale môže sa stať, že zachytí a namotá na seba nejakú trávu, špagát alebo drát, už som našiel aj rybársky vlasec na náprave. Jazdím dosť mimo asfaltu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
foto opravenej olejovej vane
pripájam foto opravenej olejovej vane, je z demontovaného motora po pár rokoch nemilosrdnej dennej prevádzky... oprava vydržala dodnes
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř zář 09, 2015 9:05 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- SunRiver
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
- Kontaktovat uživatele:
Fotki z akcji Uszczelka Misy olejowej - czas ok 4h - wykonane uszczelki 2szt
Widok na miske olejowa od mojego Nosorozca
Uszczelka w/g katalogu nie pasuje za cholere - nie kupowac do silnika w wersji 1200
Teraz trzeba ładnie odrysowac miske z otworkami - po dokladnym oczyszczeniu miski (mi jeszcze troche olejo podcieklo)
Ładnie odrysowana na arkuszu z korka grubość 3mm.
Mozolna praca - wybijanie otworków i wycinanie (uwaga zeby nie uszkodzić)
Wycięta i gotowa do założenia nowa fabryczna uszczelka do EF12 wykonana przezemnie (w tle widac drugi szablon na druga uszczelke)
przymiarka i.... pasuje jak ulal mozna skrecac autko
Tak to wygladalo i nie cieknie na razie ) jak by byla potrzeba taka to pisac dorobie uszczelke
Widok na miske olejowa od mojego Nosorozca
Uszczelka w/g katalogu nie pasuje za cholere - nie kupowac do silnika w wersji 1200
Teraz trzeba ładnie odrysowac miske z otworkami - po dokladnym oczyszczeniu miski (mi jeszcze troche olejo podcieklo)
Ładnie odrysowana na arkuszu z korka grubość 3mm.
Mozolna praca - wybijanie otworków i wycinanie (uwaga zeby nie uszkodzić)
Wycięta i gotowa do założenia nowa fabryczna uszczelka do EF12 wykonana przezemnie (w tle widac drugi szablon na druga uszczelke)
przymiarka i.... pasuje jak ulal mozna skrecac autko
Tak to wygladalo i nie cieknie na razie ) jak by byla potrzeba taka to pisac dorobie uszczelke
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
- SunRiver
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
- Kontaktovat uživatele:
No niewiem , niewiem czy to dobre rozwiazanie . Ja zrobilem z korka i narazie nie cieknie, a w katalogach jest zła uszczelka
pozdrawiam
Translated
Ne noneternal noneternal is ono zboží rozwiazanie. Mne délání ex vývrtka rovněž, také asociace ne běhoun , a dále být uveden v katalogu is ne nesprávný cesta balení barevný pruh zdravi
P.S
Jakoś mi to translated nie pasuje
pozdrawiam
Translated
Ne noneternal noneternal is ono zboží rozwiazanie. Mne délání ex vývrtka rovněž, také asociace ne běhoun , a dále být uveden v katalogu is ne nesprávný cesta balení barevný pruh zdravi
P.S
Jakoś mi to translated nie pasuje
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejová vana - tip na opravu
Dneska jsem se pokousel najit ten kolicek na polose, abych mohl vymenit vanu, ale po hodine postrkavani auta, zvedani a drhnuti ocelovym kartacem jsem to vzdal. Ten kolicek se bez zvednuti celeho auta fakt blbe hleda, protoze este kdyz stojite na kopci, auto musite pokazde zvednout aspon o 20cm jinak se tam neda vlezt, tak nemuzete jen tak otacet kolem/poloosou a hledat kolicek. To sem teda dopad..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olejová vana - tip na opravu
Ahoj, na tvém novějším budeš pérový kolík hledat marně, toto řešení je použito na starším typu. Karel takhle popsal demontáž
- poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit poměrně značnou silou
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.
- poloosa se musí odpáčit od převodovky použij 50ku stranový klíč jako podložku pod montpáku abys napromáčkl jednobodovým zatížením obal převodovky a odpáčit poměrně značnou silou
Nepůjde-li to po dobrém, skus fintu místo páčení montpákou použij klín/dá se použít kladívko/ a klínem ji odraž. Může to ze začátku vypadat beznadějně ale de to...
K.
Naposledy upravil(a) michael dne pát říj 30, 2009 6:57 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Olejová vana - tip na opravu
totálne súhlasím, pri demontáži poloosí v Liberci pri likvidácii Liberka som takisto nenašiel žiadny kolíček ako na staršom, nepochodil som ani údermi kladivom(!) na tu velkú valcovú časť, tak som zo zúfalstva po polhodine jednoducho a barbarsky poloos prepiloval karboškou. Doma som ten zvyšok poloosi vcelku velkou silou vypáčil najvačším šroubovákom aký som našiel (- je taký velký, že sa mi nevojde do cajkrámu, tak ho nechávam doma, a to mi chýbalo v Liberci) - no, novšie ma ešte dokáže prekvapiť svojimi technickými fintami ...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Olejová vana - tip na opravu
Jen ze zvědavosti, až budu mít čas, když poloosu jen odpáčím, pak jí zpátky jen jednoduše nasadím? Nějak se mi tomu nechce věřit.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Olejová vana - tip na opravu
Jako zcela nejlepší způsob jak demontovat poloosu z převodovky bude takovýto nějakýto přípravek.ulus píše: když poloosu jen odpáčím...
Dá se to snad i koupit.Použít by se dala i upravená upínka ke stolu frézky nebo vrtačky. K.
Nikdo není dokonalej.