Stránka 1 z 1

Přídavný chladič

Napsal: pon bře 14, 2022 10:16 pm
od kraxna
Narazil jsem na člověka, který si na libero přidal chladič z nějaké Hondy - zajímavý nápad. Otázka, jestli se to místo té rezervy vyplatí :D

Vojta

Re: Přídavný chladič

Napsal: pon bře 14, 2022 11:11 pm
od Mis.us
Lidi opravdu vymýšlí píčoviny..... :lol:

Re: Přídavný chladič

Napsal: úte bře 15, 2022 11:12 am
od Luděk
K čemu je to dobrý? :D

Re: Přídavný chladič

Napsal: úte bře 15, 2022 12:02 pm
od Mis.us
Mně jediný, co napadlo, že nesehnal originál chladič, kterej mu odešel do věčných lovišť, nebo ho nenechal vyrobit novej.....tak tam dal tuhle nesmyslnou náhradu. Pak je možnost, že do toho dal 3.0 turbo motor, tak jako aby se to uchladilo :D

Hlavně světlá výška je pod zástěrky bduh.gif

Nemohl jsem nic jinýho než to zkritizovat :cry:

Re: Přídavný chladič

Napsal: úte bře 15, 2022 3:44 pm
od kraxna
Ono by stačilo spíš na origoš dát nějaký lepší ventilátor s větším průtokem. Ale komu se tam chce lézt :D

Re: Přídavný chladič

Napsal: úte bře 15, 2022 5:25 pm
od Mis.us
A jak Vojto vypadá poradny ventilátor? Libero má Saharu dostatečně velkou a hlavně okruh je vymyšlen co nejefektivněji....bohužel spousta (teď mluvím speciálně o subaristech)lidi si myslí, že prechcije konstruktéry například tím, že do motoru začnou lejt 10w60 protože přece jezdí kudlobomby po okresce a pak se hrozně diví, že jim sériový motor zaklepe, protože má psanou viskozitu 5w 40:D a ještě to vlastně nazvou srackou, že nic nevydrží.....tohle s tím chladičem je naprosto stejnej případ. Spíš než chladič, by měla smysl přidat elektrická vodní pumpa, protože ta, kterou pohání motor je celkem malá, ale dostačující pokud je vporadku(nemá opotřebený lopatky a velkou vůli mezi prsama motoru). U fa Libera je problém spíš opačný, že se podchlazuje, kór když má měděný trubky místo originálu. Taky každý motorista musí počítat s tím, že chaldic potřebuje, alespon jednou za pět let vyndat a tlakově vymejt voštiny, protože náporem vzduchu je plnej bordelu a to pak způsobuje neprůchodnost naporovyho vzduchu a tím pádem chladič nefunguje ani na poloviční chladící výkon.M

Re: Přídavný chladič

Napsal: stř bře 16, 2022 2:37 pm
od Tuti
Jednou za pět let možná od much, ale v zájmu dlouhého života chladiče je vypláchnot ho od soli každý rok vždycky hned po zimě (ostatně jako všechny zákoutí na spodku auta). S tou tlakovou vodou je ovšem potřeba zacházet opatrně, voštiny jsou slabounké a když se do nich napere vapkou zblízka, zbortí se a chladič se zatemuje. A ještě horší je, když někdo při stříkání spodku chladič nezakreje a hezky si ho nakonzervuje Tlumexem - to se pak může divit, že se auto přehřívá.

Re: Přídavný chladič

Napsal: stř bře 16, 2022 4:33 pm
od Mis.us
Luboši chladič na autě opravdu kvalitně nevycistis, musí ven a musí bejt na zemi....včetně přípravku na rozpouštění bordelu a tlakovyho mytí pěkně kolmo k ose....nejsou to jen mouchy, ale prach, obilí atd....

Přípravky na spodek karoserie, ano.....má silnou vrstvu, ale chladič je z fabriky lakovanej :idea: hlavně kuli ty soli

Re: Přídavný chladič

Napsal: stř bře 16, 2022 7:28 pm
od kraxna
Mišusi, existuje nepřeberné množství takových ventilátorů, záleží u nich na průtoku vzduchu. Věřím, že v devadesátých letech a při hromadné výrobě Libera inženýři určitě kvůli ekonomičnosti nedali to nejlepší co mohli, ale to co stačilo (což je v pořádku a prostě to stačí :D).

"tuningové" ventilátory, jsou většinou tenčí - příkladem je ten v odkazu - https://race-shop.cz/ventilatory-12v/25 ... i-12v.html

Re: Přídavný chladič

Napsal: stř bře 16, 2022 8:39 pm
od Mis.us
Libero není nic závodního:D:D tam nepotřebuješ nic vylepšovat:D

Na požitek z jízdy a výkonu jsem si koupil legacy v turbu a Leone v turbu. Libero je užitkový auto......ne zavodak:D

A rozhodně ten poradny motor (ventilátoru) z devadesátých let vydrží stonásobně dýl:D kór když je ta Sahara z odkazu tak levná