Stránka 1 z 1

motor klepe

Napsal: čtv čer 08, 2006 9:13 pm
od Lubomír
Zdravím Liberátorov,
mám problém, že môj motor sa správa uplne vzorne pri zrýchlovaní, ale po ubratí plynu a udržovaní stálej rýchlosti klepe. Je jasné, že v takomto režime nemôže dlho vydržať, určite mu to veľmi škodí, ani ja to nevydržím počúvať to trápenie. Tak jazdím štýlom pridať, vytočiť motor , vykvaltovať, doplachtiť tak na 60tku, opäť zaradiť rýchlosť a zrýchlovať... No otrava. Neklepe pri brzdení motorom, voľnobeh je šepot kvetin.
Jediné, čo ma napadá, je , že ubratím plynu vlastne ochudobním zmes až dovediem súčiniteľ prebytku vzduchu do oblasti detonačného spalovania. Takže nejak nastaviť zmiešavací pomer palivo-vzduch. Ale ako? Poradíte , Liberátori?
P.S. Rady typu vymeň motor si nechajte, tu treba odbornú radu.

Napsal: pát čer 09, 2006 3:33 pm
od Honza
AHOJ LUBOMIRE JSEM NA 100% PRESVEDCENY ZE TO DELAJI KLUZNA LOZISKA KLIKOVE HRIDELE MAM S TIM ZKUSENOST JAK Z MEHO MOTORU TAK Z PETROVA U OBOU MOTORU JSME JE VYMENILI A BYL POKOJ JE TO OTAZKA ASI 2000 Kč + PRACE :wink:

klepe...

Napsal: ned čer 11, 2006 6:54 pm
od Lubomír
Tak to skúsim. Ale čo kľuka? nebolo ju treba prebrúsiť? v tom prípade treba totiž zháňať asi iné priemery ložiskových panvičiek! t.j. kupoval si originál priemery? Už som raz dával opraviť aj kľuku a keď ju premerali, neostávalo nič, len ju vymeniť, také panvičky sa vraj nerobia.
Díky za informáciu.

Napsal: ned čer 11, 2006 9:28 pm
od Petr+Barča
Kliku je třeba dát přebrousit . Stojí to asi do 1000 Kč jak a kde . Ložiska se prodávají na 1, a 2, výbrus . Je lepší sehnat nejdřív ložiska a potom dát brousit kliku podle toho jaká seženeš . Prodává je nějaká firma co má ústředí v Brně a pobočku v Praze . Myslím že se to jmenuje Metal auto nebo tak nějak .
P+B.

Napsal: sob říj 21, 2006 7:37 am
od kosma.d
Subarácká RODINKO :Jedná věc mi nejde na mysl. Jak to tak pozoruji, tak skoro všichni ve fóru generálkovali motory i já teď ten dovezený z té káry,ale já to věděl,že je špatný a měl jsem náhradní 10-kový.
Tak že,:jsou Liberácké motory opravdu tak nekvalitní nebo tak nedořešené,nebo v čem je problém? Já používám olej polosintetický u svých vozů a to mám vždy ojetiny a nikdy jsem na motoru takovéto zákroky nedělal, maximálně měnil gufera ventylů, abych snížil spotřebu oleje.Je to jeho vodorovným uložením ? Japonci měli vždy špičkové motory a neslyšel jsem na ně nejmenších připomínek, jen samou chválu. qcheerleader.gif

Napsal: sob říj 21, 2006 8:57 am
od Karel
kosma.d píše:Tak že,:jsou Liberácké motory opravdu tak nekvalitní nebo tak nedořešené,nebo v čem je problém?
Toto téma je asi složitějsí než je na první pohled patrné.Musel bys řešit jednotlivá auta. :roll: Jako vztah= zacházení s autem /soukromé - služební/.Pravidelný a profesionální servis. Pokud nebudeš jezdit s autem stále "nadoraz"a nezkoušet co to "vydrží"a když budeš motor zatěžovat jak výkonem, tak otáčkama na 2/3, tak mi věř , že vydrží opravdu hodně.Životnost.... konstruktér navrhne auto tak aby vydrželo 5-7let a najelo asi 150 000km.Žádné auto není nafurt. :cry:
K.
:D

Napsal: sob říj 21, 2006 10:34 am
od kosma.d
V tom to být nemůže:Měl jsem "džípy" ARO,Nivu a osobáky... a nikdy nebyl problém s motorem i když tam byl olej hnusný jak vazelina,maximálně se opravovala převodovka.Řekl bych,že jsou poddymenzováné součástky motoru na případnou zátěž. 6-míst + 4x4. qcheerleader.gif

Napsal: sob říj 21, 2006 1:55 pm
od Karel
To souhlasí. ARO M461 je jiná liga.Subaru Libero je do města a příležitostně po nezpevněné cestě.Je to stejná kategorie jako Justy.Stejný motor -opačná zástavba.Srovnávl bys nesrovnatelné.ARA a GAZY jsou vojenské vozy se vším všudy.Libero je tak na chalupu a vyjet do kopce mokrou louku,kam se normální osobák bez řetězů nedostane.S tím jsem ho kupoval.Jeho vlastnoti respektuji a snažím se/občas/ zbytečně ho netejrat.U mně je to auto pro zábavu.A snad to i vydrží.
K.
toothy10.gif

Napsal: sob říj 21, 2006 7:22 pm
od Martin H.
1. Ty motory mají nalítané za ty roky určitě hodně kilometrů.
2. Na to jak velký aerodynamický odpor a váhu má Libero, je
oběm motoru malý, zvlášť ta tisícovka.
3. Díky uložení motoru a špatnému přístupu k němu, asi spousta
majitelů dlabala na pravidelnou kontrolu a údržbu (filtr, olej).

To budou podle mě příčiny toho, že skoro každý z nás už byl ve vnitřnostech teho šikmookeho pěrunstva.


Martin.

Napsal: sob říj 21, 2006 7:37 pm
od dědek
Omlouvám se, že vstupuji do této diskuze.Já bych řekl, že "životnost" motoru je přímo úměrná jeho provozním otáčkám. Tento tříválec bych zařadil do "středně až nízko točivým motorům a že by měl vydržet tak 250 tis.km.(Samosebou plus mínus "autobus").Je to dáno délkou ojnic.Motor nemá
mimořádný výkon v kW oproti dnešním moderním motorům(viz 1,2Honda třeba v Jazzu), na druhou stranu však je modernější proti motorům stejného objemu (60.-80.léta), věřím však v pečlivost japonců a výběr materiálů.Podvozkové skupiny(závěsy, řízení, klouby i brzdy)Jsou podle mne dimenzovány asi právě na výše uvedený počty ujetých km.Mýslím si, že utrácet peníze za Libero, který prokazatelně někdo kompletně negenerálkoval s ujetými 180-220tis. km jsou už vyhozený peníze.A podle počtu v zahraničí 15-25tis. km ročně a doma 10tis.km, krát léta strávená na silnicích lepších i horších, lze snadno dopočítat, že desetileté Libero bude s motorem už na konci svých sil a proto ty zmiňované GO.S jiným autem ozve-li se motor o vážnější opravu se zachází už i u nás odvozem na šrot, ale Liber je nám líto.Za svoje služby si tento předčasný konec nezasluhují.Od léta už i tady na tom fóru se objevily na prodej minimálně tři Libera s "vadou motoru".(I to poslední na "přestavbu" v "PRODÁM"!) Dědek

Napsal: ned říj 22, 2006 6:49 am
od Petr+Barča
Dědek má naprostou pravdu . Nejmladšímu ze starých liber je minimálně 13 let , krát počet ujetých km ročně a je po motoru . U našich Německých přátel jako je Kýnský a Klaus je vydět , jak může být libero v perfektním stavu když se o něj někdo pořádně stará už od samého začátku .
P+B.

Napsal: ned pro 03, 2006 6:47 pm
od kosma.d
Tak mám konečně ten motor EF12 zgenerálkovaný, to jest:Broušená klika, srov. hlavy a zabroušení ventylů. Dále- pístní kroužky,všechny gufera i ventylu, jen řetěz je původní. Svíčky, olej, filtr oil + všechna těsnění i vod.pumpy a dostal jsem se na 7700kč.
Ačkoliv jsem nikdy neměl v plánu dělat generálku motoru a to u čehokoliv, tak jsem rád, že to mám za sebou. Demontáž a montáž, jsem dělal na zahradě za domem a doufám, že to už nebudu nikdy absolvovat. qcheerleader.gif

Obrázek
Obrázek

Napsal: pon pro 04, 2006 9:39 pm
od Petr+Barča
Tak blahopřeji . Koukám na originální postup nasazování motoru . Já používám lešenářskou trubku přez díru v kufru a stahovací kurty .
P+B.

Napsal: úte pro 05, 2006 7:21 am
od kosma.d
To je Petře rozhodně jednoduchší jak to píšeš, ale já měl strach, že ten karburátor už nikdy nezapojím, tak jsem ho podložil, uvázal a nechal zapojený se všemi podtlaky. Tudíž jsem zhora neměl žádné místo.
qcheerleader.gif

Napsal: stř pro 06, 2006 1:20 pm
od Petr+Barča
Tak to musela být strašná práce , to se ti nedivím že už se ti do toho znova nechce . Když ale vezmu v úvahu , že já najezdím 40.000 km ročně , tak za tři roky ???
P+B.