Obecná diskuze o elektrice..?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Petře ty "elektrický střeva" není nic světobornýho. (třeba do Opla se prodávají i zvlášť) ale skoro určitě bude závada v tom, že ti "upadl" některý s přívodů. Dá se to trochu poznat i obyčejným "šlusmetrem" a lze to i napájet. Já bych to moc raději nerozebíral a vzal to opravdu na to setkání příští týden. To, že indučka nedává jiskru může být i dost dalších "věcí" a na rozdíl od Karla, bych to viděl 50:50. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Skóre si můžeš vylepšit. Na vývody z rozdělovače připoj ohmetr nejlepší je obyč digitální multimetr.Najdi hodnotu odporu snímače v rozdělovači. Při protáčení do leva a do prava se bude hodnota něnit na menší a větší.Jeli to tak ,rozdělovač je na 99,99% v pořádku Není to vůbec tak složité jak píšou ostatní .dědek píše: Dá se to trochu poznat i obyčejným
K.
Nikdo není dokonalej.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ano naprosto správně.Je to podobné např. s Favoritem spínač Do něho jsou vedeny impulsy z rozdělovače. řídí velikost proudu do zapalovací cívky (střední hodnota 0,8 až 2A, pulsní hodnota max. 7 až 9A) a řídí dobu plnění cívky v závislosti na napájecím napětí a otáčkách rozdělovače. Funguje do cca 8000 otáček motoru za minutu. Je vybaven koncovým tranzistorem BU 921 (nebo SU 111 z NDR) v Darlingtonovém zapojení. Klidový proud při zapnutí zapalování je max. 50mA. Za chodu je na svorce "1" zapalovací cívky napětí 300+-30V, které je životu nebezpečné. Zásadně se za chodu nedotýkáme žádné součásti zapalování ani svíček, nebo vysokonapěťových kabelů. chceme-li vyzkoušet, zda zapalování funguje, upevníme konec vysokonapěťového kabeluvytaženého z hlavice rozdělovače tak, aby kovová koncovka byla asi 10mm od kovové součásti motoru. nesaháme na kabela pomocník sepne spouštěč motoru. Šlehá-li jiskra, je zapalování v pořádku. Není-li tomu tak, zkusíme - za klidu motoru - očistit spoje elektrické instalace a očistit povrch cívky, rozdělovače i elektronického spínače. O tuto čistotu musíme dbát průběžně ! Pravý dolní šroub spínače kostří spínač ke karoserii. Tento spojmusí být elektricky dobře vodivý. nefunguje-li zapalování ani po očištění a prohlídce neporušenosti všech kabelů, zkusíme ještě odpojit od cívky kabel ze svorky č.15, zapneme klíčkem ve spínací skříňce zapalování a zkusíme zkoušečkou - proti ukostření - zda je na vodiči napětí. Totéž opakujeme i se svourkou č.15 odpojenou z elektronického spínače. Je-li porucha v přívodech č.15, můžemepřivést nouzově proud přímo z plus pólu akumulátoru pomocným kabelem. je-li porucha ve vlastní zapalovací soustavě, je nutné vůz dopravit do značkové opravny. zapalovací cívka ani spínač nejsou opravitelné a rozdělovač v "polních podmínkách" také ne. Zvláštní pozornost věnujeme stíněnému "G" kabelu, aby nedošlo k jeho prodření, přiskřípnutí apod. Dostane-li se totiž vnitřní vodič do kontaktu se stíněným, je impulsní generátor zkratován. Konec citátu Postupoval bych podle toho.Má-li rozdělovač "cívku" v pořádku/minulé měření/,je-li indukční cívka v pořádku,je-li napětí tam kde má být po zapnutí spínačky je-li vše vodivě spojeno/kostry/ tak zbývá spínačMartin H. píše:Ta osmička je asi spínač, a ne snímač. Co vy na to eletričtí kluci?
Martin.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Tady se popisuje závada motor zháší Napsal Petr K.
středa, 17 května 2006
Malá ukázka, jak jednoduše si člověk může "vyrobit" závadu, pokud na vozidle po neodborném zásahu existují místa, která svým stavem vybočují z běžného standardu.
Tedy od začátku.
Jeden ze studentů přišel s prosbou, zda bychom nemohli projít systém zapalování na vozidle, kde po výměně zapalovací cívky asi po dvouhodinovém provoze došlo k postupnému snížování výkonu až následnému zastavení. Dále jej do provozu nešlo uvést.
Výrobce: Subaru
Model: Libero 1.2i WD
Rok výroby: 1994
Kód motoru: EF12
Řídící systém: MPFi
Celou situaci komplikovala skutečnost, že k systému namontovanému na vozidle jsme nenašli odpovídající dokumentaci a navíc, kabelové svazky na několika místech již byly při předchozích opravách nastavovováný a opravovány. Nezbývalo než se držet alespoň všeobecně známých a platných pravidel, kdy se ukázalo, že otáčením demontovaného rozdělovače dochází pouze k ovládání vstřikovacích ventilů ale nedochází k rozepnutí primárního vinutí. Závada by tedy mohla být pouze v tomto systému. Pro kontrolu signálů do ŘJ jme si ji tedy povytáhli a motor nám nastartoval a běžel. Pak jsme pohnuli kabelovým svazkem a motor zhasl. Ohýbáním kabelů se stav sporadicky měnil. Kontrolou signálů na pinech ŘJ bylo vše ale v pořádku - nemohlo se tedy jednat o zlomený kabel. Jako zdroj závady tedy vycházela sama ŘJ. Nejdříve jsme se pokusili propájet piny abychom vyloužili studený spoj na DPS ŘJ. Když byly ochranné kryty demontovány, napadlo mne zkontrolovat přítomnost signálů rovněž ze strany uvnitř ŘJ a tam se konečně závada ukázala. Signál ve skutečnosti došel až ke konektoru ŘJ v pořádku, ale do ŘJ se již nedostal. Scházel dotek mezi připojovacím konektorem a pinem ŘJ.
Když jsme viděli, že je potřeba provést řádné zajištění všech spojů, rozebrali jsme i ostatní po cestě, mnohdy tvořené "čokoládkami" a různým jiným, ne zrovna profesionálním spojovacím materiálem. Tu jsme si u snímače otáček všimli vzájemného přehození barev kabelů do jedné takové přidané svorkovnice. Probleskolo mi hlavou, že u indukčního snímače by sice nemělo velmi záležet na tom, který drát připojíme kam, ale pro pořádek že barvy vrátíme aby nám to ladilo.
Jakmile bylo vše "opraveno" následoval start. Motor nám sice chytil ale choval se jakoby šel na 2 válce, chvílemi jakoby byly přehozené zapalovací kabely. Kuckal, střílel do sání ale nejel. Následovala nová kontrola, zda jsme někde na něco při opravě nezapoměli. Nikde nic až na posledně zmíněné prohození kabelů indukčního snímače. Dlouho jsme nechtěli připustit závadu v tomto místě, ale bylo to poslední místo, kde se něco dělalo a kdy motor změnil své chování.
Vrátili jsme kabely jak byly před opravou a motor se rozeběhl konečně dle našich představ. Co se vlastně stalo je znázorněno na přiložených oscilogramech. Jeden z napěťových impulzů (jedná se o ten zdvojený nap.impuls pro identifikaci 1válce) změnil tvar v čase a závada byla na světě ... Vlastně pozorným prohlédnutím obr. je vidět celkově otočený průběh o 180° proti vodorovné ose.
Nejlépe se člověk učí svými vlastními chybami. A zde je průběh napětí
K.
středa, 17 května 2006
Malá ukázka, jak jednoduše si člověk může "vyrobit" závadu, pokud na vozidle po neodborném zásahu existují místa, která svým stavem vybočují z běžného standardu.
Tedy od začátku.
Jeden ze studentů přišel s prosbou, zda bychom nemohli projít systém zapalování na vozidle, kde po výměně zapalovací cívky asi po dvouhodinovém provoze došlo k postupnému snížování výkonu až následnému zastavení. Dále jej do provozu nešlo uvést.
Výrobce: Subaru
Model: Libero 1.2i WD
Rok výroby: 1994
Kód motoru: EF12
Řídící systém: MPFi
Celou situaci komplikovala skutečnost, že k systému namontovanému na vozidle jsme nenašli odpovídající dokumentaci a navíc, kabelové svazky na několika místech již byly při předchozích opravách nastavovováný a opravovány. Nezbývalo než se držet alespoň všeobecně známých a platných pravidel, kdy se ukázalo, že otáčením demontovaného rozdělovače dochází pouze k ovládání vstřikovacích ventilů ale nedochází k rozepnutí primárního vinutí. Závada by tedy mohla být pouze v tomto systému. Pro kontrolu signálů do ŘJ jme si ji tedy povytáhli a motor nám nastartoval a běžel. Pak jsme pohnuli kabelovým svazkem a motor zhasl. Ohýbáním kabelů se stav sporadicky měnil. Kontrolou signálů na pinech ŘJ bylo vše ale v pořádku - nemohlo se tedy jednat o zlomený kabel. Jako zdroj závady tedy vycházela sama ŘJ. Nejdříve jsme se pokusili propájet piny abychom vyloužili studený spoj na DPS ŘJ. Když byly ochranné kryty demontovány, napadlo mne zkontrolovat přítomnost signálů rovněž ze strany uvnitř ŘJ a tam se konečně závada ukázala. Signál ve skutečnosti došel až ke konektoru ŘJ v pořádku, ale do ŘJ se již nedostal. Scházel dotek mezi připojovacím konektorem a pinem ŘJ.
Když jsme viděli, že je potřeba provést řádné zajištění všech spojů, rozebrali jsme i ostatní po cestě, mnohdy tvořené "čokoládkami" a různým jiným, ne zrovna profesionálním spojovacím materiálem. Tu jsme si u snímače otáček všimli vzájemného přehození barev kabelů do jedné takové přidané svorkovnice. Probleskolo mi hlavou, že u indukčního snímače by sice nemělo velmi záležet na tom, který drát připojíme kam, ale pro pořádek že barvy vrátíme aby nám to ladilo.
Jakmile bylo vše "opraveno" následoval start. Motor nám sice chytil ale choval se jakoby šel na 2 válce, chvílemi jakoby byly přehozené zapalovací kabely. Kuckal, střílel do sání ale nejel. Následovala nová kontrola, zda jsme někde na něco při opravě nezapoměli. Nikde nic až na posledně zmíněné prohození kabelů indukčního snímače. Dlouho jsme nechtěli připustit závadu v tomto místě, ale bylo to poslední místo, kde se něco dělalo a kdy motor změnil své chování.
Vrátili jsme kabely jak byly před opravou a motor se rozeběhl konečně dle našich představ. Co se vlastně stalo je znázorněno na přiložených oscilogramech. Jeden z napěťových impulzů (jedná se o ten zdvojený nap.impuls pro identifikaci 1válce) změnil tvar v čase a závada byla na světě ... Vlastně pozorným prohlédnutím obr. je vidět celkově otočený průběh o 180° proti vodorovné ose.
Nejlépe se člověk učí svými vlastními chybami. A zde je průběh napětí
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Liší,liší Prodavač mi řekl, že nejsou stejné.Takto jsem to podal dál.V katalogu se hodnoty neuvádějí.Když je to velmi dokonalý katalog, tak tam může být i použití do dalších vozů.Ale to jsou jenom výjimky.Zde doslova:
Original Message -----
From: Miroslav Vochomurka
To: Karel Filip
Sent: Monday, September 18, 2006 4:21 PM
Subject: Re: Cívka
Cívka stojí 1948,-vč.DPH a jiný model nemám uveden.
za BETA HASE s.r.o. Ústí nad Labem
Miroslav Vochomůrka náhradní díly
tel.fax 475 200 437
mail vochomurka.m@betahase.cz
----- Original Message -----
From: Karel Filip
To: Miroslav Vochomurka
Sent: Monday, September 18, 2006 11:43 AM
Subject: Cívka
Dobrý den .
Mám dotaz na cenu orig. indukční cívky "Diamond
22433KA301 , F740 12V případně který ze Subar
má stejnou/Justy/?
Děkuji
Karel Filip
Stačí?
K.
Original Message -----
From: Miroslav Vochomurka
To: Karel Filip
Sent: Monday, September 18, 2006 4:21 PM
Subject: Re: Cívka
Cívka stojí 1948,-vč.DPH a jiný model nemám uveden.
za BETA HASE s.r.o. Ústí nad Labem
Miroslav Vochomůrka náhradní díly
tel.fax 475 200 437
mail vochomurka.m@betahase.cz
----- Original Message -----
From: Karel Filip
To: Miroslav Vochomurka
Sent: Monday, September 18, 2006 11:43 AM
Subject: Cívka
Dobrý den .
Mám dotaz na cenu orig. indukční cívky "Diamond
22433KA301 , F740 12V případně který ze Subar
má stejnou/Justy/?
Děkuji
Karel Filip
Stačí?
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ach, ta eletrika.
Přisolím si trošíčku tuhle elektrickou polívčičku. Kdysi jsem měl kamaráda, který koupil auto Š 100 a protože bydlel v paneláku a bylo mu řečeno, že aby mu auto brzy nezrezavělo, je nutné vše pečlivě ošetřit a nakonzervovat a tohle pravidelně opakovat , a že mu pak bude sloužit mnoho let, tak milé auto rozebral před domem a s vyjímkou skeletu vše stěhoval do panelákového bytu a tam konzervací v totál rozebraném stavu "vylepšoval" a ošetřoval. Když to takhle vše opět smontoval a tešil se jak mu auto bude "mnoho" let sloužit , jednoho dne mu ho "zrušil" městský autobus a bylo po žížalkách. Kdo si myslí, že je opravdu nutné pravidelně rozebírat rozdělovač , indučku a další součásti elektrovýzbroje (tím myslím, že neuškodí rozebrat, vyčistit, zkontrolovat a ošetřit i startéír a alternátor , ale i další čtyři elektromotorky v Liberu) rozmlouvat jim to nebudu. Pro ty, kterým Libero musí sloužit jako předtím třeba Favorit či Ford Escort doporučuji především na podzim a pak podle toho jaká je zima , jednou- dvakrát za dva měsíce při každodením ježdění vzít suchý čistý hadr ( nejlépe dědovu flanelovou košili) a vytřít do sucha komplet víčko rozdělovače (doslova vyblýskat), všechny čtyry VN kabely a obal indučky včetně kontroly stavu kablíků a konektorů. Pokud se týče startéru , docela mne překvapilo, že byl tak malý zájem a dražený exemplář v Srnčí. Kdo si tuhle součást auta nedokáže opravit sám (a to je asi většina) čeká ho po čase docela pěkná rána do rodinného rozpočtu, až bude kupovat nový. Startér ( a potažmo i alternátor) patří dnes mezi cvelku spolehlivé součásti většiny aut. Ale kilometry utíkají a málokdo ví, kolik toho má právě ten jeho stratér už za sebou. A i banální záležitost, jako je "životnost" uhlíků zhatí načekaný rodinný výlet , zrovna , když to člověk nejméně čeká. Nemyslím, že řešení je vždy 20. v měsíci kontrolovat stav startéru, ale je dobré být na tuto eventualitu připraven. Tedy něco vědět o tom, že se blíží "konec" klíňáku na alternátoru, jak asi dlouho ještě" vydrží" ložiska a za jak dlouho musím počítat i s výměnou žárovek v hlavních světlometech (svítí se furt a lze to nahrubo spočítat podle najetých km. A ani baterka není "navždy" i když někomu vydrží pět let a jinému 8-10 .Tímhle monologem jsem chtěl apelovat na to, že by měl každý majitel vědět co se mu dostalo do ruky a začít výměnou oleje a filtr.vložek, všude, kde se dá až po kontrolu pojistek. Je to "velmi milé " překvapení, když Libero 29. listopadu v 19,45 hodin za hustého deště za teploty plus dva stupně, chcípne mezi městy 15km od nejbližší benzínky. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ach, ta eletrika.
Každá část auta vyžaduje přiměřenou péči
Toto, co jsem psal je pro orientaci laikům.To jsou prostě základy. Srovnáváš nesrovnatelné. Když starter nestartuje, tak je tu kopec, nebo lano. Ale bez jiskry h***o uděláš. Snažím se tu poradit majiteům Liber co udělat pro to, aby před jízdou nemuseli propanovým hořákem ohřívat rozdělovač. A třeba taky, že v rozdělovači není žádný kladívko a kondík... Nechci nic adresného uvádět ale, když si vzpomeneš na proběhlé srazy jak se opravovalo, a jak se zoufale hledalo. A v nervozitě a stresu , nebo neznáš...
Takže se rozhodně vyplatí třeba po těch 2 letech project zapalovací soustavu.Flanel, ten nech na doma. Jen mi řekni jak povolíš po 16 letech šroubky co drží víčko rozdělovače. Možná ani nebudou už mít hlavičky. A pak to řeš na silnici v noci a v dešti a třeba jen 11,55 km od domova.
Skus navázat na téma údržby, tu elektriku zvládnu. Vezmi si třeba brzdy, řízení, tlumiče, převodovku,výfuk, a třeba péči o motor a karoserii.
K.
Toto, co jsem psal je pro orientaci laikům.To jsou prostě základy. Srovnáváš nesrovnatelné. Když starter nestartuje, tak je tu kopec, nebo lano. Ale bez jiskry h***o uděláš. Snažím se tu poradit majiteům Liber co udělat pro to, aby před jízdou nemuseli propanovým hořákem ohřívat rozdělovač. A třeba taky, že v rozdělovači není žádný kladívko a kondík... Nechci nic adresného uvádět ale, když si vzpomeneš na proběhlé srazy jak se opravovalo, a jak se zoufale hledalo. A v nervozitě a stresu , nebo neznáš...
Takže se rozhodně vyplatí třeba po těch 2 letech project zapalovací soustavu.Flanel, ten nech na doma. Jen mi řekni jak povolíš po 16 letech šroubky co drží víčko rozdělovače. Možná ani nebudou už mít hlavičky. A pak to řeš na silnici v noci a v dešti a třeba jen 11,55 km od domova.
Skus navázat na téma údržby, tu elektriku zvládnu. Vezmi si třeba brzdy, řízení, tlumiče, převodovku,výfuk, a třeba péči o motor a karoserii.
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: Ach, ta eletrika.
Ten, kdo má starší typ E 10, tak má klasický rozdělovač s kladívkem. Protože mi v té desítce kdysi prohnil obal origo cívky a jinou cívku než z Volhy jsem zrovna poruce neměl, tak tam šla ta made in CCCP. Sloužila bez problémů až do doby, kdy šel pekáč do autího ráje. Ještě teď si nadávám, že jsem ji nevyndal. Mohla mi ještě posloužit v Jeepu.
Martin.
Martin.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ach, ta eletrika.
Tak to jsem nevěděl. V případě klasiky použít klasiku. Není vhodná řada pro Š 105-120M a Favorit.Martin H. píše:Ten, kdo má starší typ E 10, tak má klasický rozdělovač s kladívkem.
Jako velmi dobrou bych bral z VAZ 2101.
K.
Nikdo není dokonalej.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ach, ta eletrika.
konečně se můžu projevit
ohledně té cívky vlestním rakvičku od newmanka liberko starší motor nemá číslo tak nevím co je zač snad origo E10 a jak jsem po čase zjistil i má cívka byla ze škodovky
a vlastně pořád jesště je nikdy jsem s tím žádný problémy neměl auto mělo akorát díru v plynu při přidání otáček ale to s tím snad nesouvisí spíš bych řekl, že jsou na vině karburátor a praklí celý svody. Takže můj názor na to je takový, že když to funguje alepoň uspokojivě tak proč nevozit sebou nějakou pro jistotu. Opravdo nevím kolik stojí navá origo ale asi to nebude málo tak proč utrácet a pořizovat do forotykdyž třeba ta stávající může přežít celé auto.
A ohledně toho laku na vlasy bych taky nebyl tka skeptický jak to vidím já to že liberko nejede ze mokra můžou mikro praskliny na víčku rozdělovače do který se dostane vlhkost která funguje jako vodič a jikra si skače jak chce tak proč ho neskusit vysušit a z venku skusit stříknou nebo i zevnitř ale pozor na kontakty pro ucpání těch trhlin aby se do nich dedostávala vlhkost a neprobijelo to všude možně je to řešení jen na pár kilometrů než příjde obědnaný nový výko u mě to fungovalo na cestu ze školy domů cca 100km a pak jsem sehnal nový
moje trhliny měli tvar hvězdy kde střed byl střěd a konce paprsku končily u vývodu pro svičkové kable takže je snad jasný jak se to tam v provozu asi mohlo chovat
déle bych ještě chtěl říct že je tady spoustu skalních zastáncu origo dílů a asi každý ví jak to s něma je ledacos teď zrovna není nebo ani nikdy nebude.
A když není ORIGO tak se musí najít náhrada přece to hned neodvezem do hutí proto by se mohlo založit úplně nové odděleni o náhradách dílů třeba i se seriovým označením
a hned by to tu bylo přehlednější (vezměme si příklad třeba s kubanců ti snad slovní spojení ,,originalní náhradní díl ani neslišeli´´ a taky jezdí)
ohledně té cívky vlestním rakvičku od newmanka liberko starší motor nemá číslo tak nevím co je zač snad origo E10 a jak jsem po čase zjistil i má cívka byla ze škodovky
a vlastně pořád jesště je nikdy jsem s tím žádný problémy neměl auto mělo akorát díru v plynu při přidání otáček ale to s tím snad nesouvisí spíš bych řekl, že jsou na vině karburátor a praklí celý svody. Takže můj názor na to je takový, že když to funguje alepoň uspokojivě tak proč nevozit sebou nějakou pro jistotu. Opravdo nevím kolik stojí navá origo ale asi to nebude málo tak proč utrácet a pořizovat do forotykdyž třeba ta stávající může přežít celé auto.
A ohledně toho laku na vlasy bych taky nebyl tka skeptický jak to vidím já to že liberko nejede ze mokra můžou mikro praskliny na víčku rozdělovače do který se dostane vlhkost která funguje jako vodič a jikra si skače jak chce tak proč ho neskusit vysušit a z venku skusit stříknou nebo i zevnitř ale pozor na kontakty pro ucpání těch trhlin aby se do nich dedostávala vlhkost a neprobijelo to všude možně je to řešení jen na pár kilometrů než příjde obědnaný nový výko u mě to fungovalo na cestu ze školy domů cca 100km a pak jsem sehnal nový
moje trhliny měli tvar hvězdy kde střed byl střěd a konce paprsku končily u vývodu pro svičkové kable takže je snad jasný jak se to tam v provozu asi mohlo chovat
déle bych ještě chtěl říct že je tady spoustu skalních zastáncu origo dílů a asi každý ví jak to s něma je ledacos teď zrovna není nebo ani nikdy nebude.
A když není ORIGO tak se musí najít náhrada přece to hned neodvezem do hutí proto by se mohlo založit úplně nové odděleni o náhradách dílů třeba i se seriovým označením
a hned by to tu bylo přehlednější (vezměme si příklad třeba s kubanců ti snad slovní spojení ,,originalní náhradní díl ani neslišeli´´ a taky jezdí)
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ach, ta eletrika.
ono když už to stejně nejede a naše alternativní šamanství nezabere tak se zas tak nic strašného neděje, ale když se to přecejenom rozjede tak je to parádní hřejivý pocit že jsem machr a už o své káře neco vím a o to víc kdy i posátka sama uzná, že ste upletli z hovna bič
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ach, ta eletrika.
Bavíme se stále o novém.narkomanix píše:A ohledně toho laku na vlasy bych taky nebyl tka skeptický jak to vidím já to že liberko nejede ze mokra můžou mikro praskliny na víčku rozdělovače do který se dostane vlhkost která funguje jako vodič a jikra si skače jak chce tak proč ho neskusit vysušit a z venku skusit stříknou nebo i zevnitř ale pozor na kontakty pro ucpání těch trhlin aby se do nich dedostávala vlhkost a neprobijelo to všude možně je to řešení jen na pár kilometrů než příjde obědnaný nový výko u mě to fungovalo na cestu ze školy domů cca 100km a pak jsem sehnal nový moje trhliny měli tvar hvězdy .
A když není ORIGO tak se musí najít náhrada...(vezměme si příklad třeba s kubanců
Lak na vlasy:Hnací plyn, jakási pryskyřice vzdáleně podobná kalafuně, akohol,voda,aromatické látky,konzervační činidla. Jak kdy, a jak od koho./toto byl Lybar/ nové budou podobné. Propálené víčko toto je důsledek. Příčina je zanedbaný stav kabelů, koncovek a svíček. Je-li veká přeskoková vzdálenost na jiskřišti, nebo vadný kabel, vysoké napětí vzroste nad kritickou mez, a dochází k výbojům na a ve víčku.Dochází k průrazům. Takže i čistý a suchý povrch zde hraje svoji roli ve spolehlivosti. I víčko má svou životnost. Uvnitř za provozu dochází vlivem přeskoku napětí mezi palcem, a kontakty k vzniku oblouku. A vzniká ozón. Ten pomalu, pomaloučku ničí hmotu víčka. Proto taky ta odvětrávací hadička. Konstruktér myslel na všechno. Oprava víčka.? Taky jsem byl nucen kdysi se k tomu odhodlat. Vysušit. A propálenou stopu odstranit, vyškrábat, třeba konce stopy zavrtat a vyspravit třeba epoxidem Ch 1200. A k těm kubáncům: nechci, aby se vrátila doba, kdy jsme vyřezávali brzdové destičky z obložení brzd na Tatru...
Pak to bude vypadat takhle: děti, dneska do ZOO nepojedem, v noci pršelo, tak autíčko přece nestartuje
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pon kvě 05, 2008 2:04 pm, celkem upraveno 7 x.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Ach, ta eletrika.
Děkuji za toto slovní spojení. Sám jsem se to svejma slovama bál označit, aby mně někdo neměl za nevychovance, nebo dokonce za hulváta. Lépe bych to nenapsal...narkomanix píše:ono když už to stejně nejede a naše alternativní šamanství
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ach, ta eletrika.
Přiznám se, asi celý život fušuju do řemesla těm "alternativním šamanům". Docela jsem přesvědčen , že indučka z Opla Astry (i s" posilovačem" jiskry) bude fungtovat v novějším Liberu. Jinak Karlovi oponuji v tom, že ošetřování šroubků víčka resp. jejich častá výměna za nové poniklované (schnijou o nějaký čas později) bude na cestě k rozebrání zbytečná, protože na tomhle rozdělovači s vyjímkou upadlého drátu z konektoru nic opravit na cestě nejde a 99% lidí ani neví jak to opravit a ani že tady je zakopaný pes. Pak jedině opravdu to lano na odtažení nebo rovnou kamaráda s podvalníkem. Já chtěl "minimalizovat" Karlův návod k údržbě téhle časti Libera, která když nefunguje- motor nenaskočí ani za zlaté prasátko. A kus hadru se vždy někam vejde a důkladná očista, jak jsem popisoval velmi často postačí k "zprovoznění" neposlučného Libera ať je starší či inovované v "94" . A ještě poznámku. Na vojně jsem sloužil ještě v době, kdy v armádě jezdily Tatry 111 , ale i 805 tak zvané kačeny. Motor to mělo jako legendární T603 a těch VN kablíků tam bylo jak u dvou Liber dohromady. Uhlíkové kabely se ještě nedělali a tak všude měď a protože se na vojně všechno pořád čistilo podle pravidla, co je mokré to je čísté , měla ta měď na sobě zelenou patinu jak okapy na kostele. To se ale nelíbilo ani víčku rozdělovače (přesněji řečeno lůžkům pro VN kabely) ani " fajfkám"(rozuměj koncovka na svíčku. A tak T805 koktala , když se to podařilo natočit aspoň na čtyři válce, jako pan Kokoška. Ale tehdy jeden vojenský alternativní šaman přišel při každoročních "přechodech" ( to bylo vždy na jaře a na podzim - přechod na letní a pak zimní provoz), které se především odehrávaly tak, že každý auto spotřebovalo kbelík červené vazeliny a kbelík khaki barvy. Posloupnost nebyla vždy správně dodržena a tak často až na novou barvu se mazala silná vrstva vazeliny a často se všechno zaptlalo vazelinou a vzápětí nastříkalo. A teď ta poenta.Zažil jsem jak jednu obzvlášť zlobivou T805 mechanik totál nastříkal khaki na komplet ustrojený motor, který byl přetím jen nějakým prevítem odmaštěn. No dal si záležet , že od té doby nikdo na tom motoru nepoznal, že tenhle drát k rozdělovači byl původně žlutý na indučku možná modrý atd. Jenže ouha- když barva uschnula a byl čas Tatru nastartovat , zdařilo se to na prvý pokus a od té doby jak v kasárnách tak v lese , v létě v zimě , spolehlivě "chytala" Že by náhoda nebo izolační schopnost barvy? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010