Lubomírov autopark
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Tak, zima poriadna ešte nenastala, a už som sa so spotrebou ocitol "v normále" = okolo 7,5... Presne tie studené ranné štarty a poobede zápcha cez centrum mesta - toho brnkania na mieste je nejak moc, a litríky ubúdajú, teraz aj zimáky gumy sú drobátko hlučnejšie, to je všetko energia. A očakávam do jari, že bude nejaké kolo pribrzďovať, ako sa správne na "novší " patrí...Takže zázrak sa nekoná, ocitol som sa tam, kde všetci.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
takže diagnóza1 - má to na svedomí vstrekovač (?)
Alebo by niekoho napadlo niečo iné?
- Přílohy
-
- Podpal_ventil222.jpg (75.5 KiB) Zobrazeno 25139 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne úte kvě 13, 2014 6:37 pm, celkem upraveno 6 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
správny liberátor dokupuje vždy nejakú tú puklicu(už som jednu stratil) tu dečku pod nohy, tu teplomýrek, alebo aspoň nejakú nálepku svojmu miláškovi...
- už dávno sa rozoberala téma náklonomeru - už dlho po takom niečom túžim spolu s Liberkom - červeňáčikom, keď už sa neušlo tomu staršiemu zlatúšikovi. Doporučte , ak poznáte za slušnú cenu priemerne kvalitný výrobok!
- už dávno sa rozoberala téma náklonomeru - už dlho po takom niečom túžim spolu s Liberkom - červeňáčikom, keď už sa neušlo tomu staršiemu zlatúšikovi. Doporučte , ak poznáte za slušnú cenu priemerne kvalitný výrobok!
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned úno 21, 2010 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Lubomírov autopark
Ahoj. V případě, že můžeš na 100% vyloučit nějakou chybičku při vlastní opravě, tak zbývá skutečně asi jen vstřikovač.Lubomír píše: takže diagnóza1 - má to na svedomí vstrekovač (?)
Jedině přehodit z jiného válce, a čekat...Není u vás opravna, kde by to odskoušeli a třeba vstřikovač i opravili
K.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Vstrekovač vymenený za iný, nie nový, ale zachránený z rampy motora z Liberca, prejavuje sa zlepšením akcelerácie, znovu je to "hlbité Libero", ide za plynom jak divé, až mám obavu o spotrebu - aby tam nebola nejaká díra...
no, s opravou vstrekovača som nepočítal - je to moje prvé striekačkové vlastné vozidlo, ani by som nepovedal, že to ide spravovať, takže to skúsim niekde ponúknuť na opravu, doteraz som myslel, že sa to jednoducho vymení za nový vstrekovač - prirovnával som to k sviečke, tú nikoho nenapadne opravovat, samozrejme cena sa nedá porovnať, takže pokus o opravu dáva zmysel.
a ešte k chybičke pri vlastnej oprave- schválne som najprv porovnal fotky - tá díra je v tom istom kvadrante, ale nie na tom istom mieste, takže puklinu v sedle by som za príčinu nepovažoval, okrem toho som sedlo očistil do kovova, skontroloval lupou na ryhy - zdalo sa byť v poriadku, takže už len "šilhání" vstreku ma napadlo. Vymenil som aj guferá na ventiloch (iné vlákno) - snad zmizne i dymivosť po pridaní z volnobehu... ale asi by to chcelo aj krúžky aspoň vymeniť, výbrus mu teraz nehodlám dožičiť, snáď inokedy, inak kompresiu má dobrú - súdim podla odporu proti pretočeniu za zotrvák - pri opotrebení stieracích krúžkov kompresia ostane, ale spotreba oleja sa zvýši, že?
no, s opravou vstrekovača som nepočítal - je to moje prvé striekačkové vlastné vozidlo, ani by som nepovedal, že to ide spravovať, takže to skúsim niekde ponúknuť na opravu, doteraz som myslel, že sa to jednoducho vymení za nový vstrekovač - prirovnával som to k sviečke, tú nikoho nenapadne opravovat, samozrejme cena sa nedá porovnať, takže pokus o opravu dáva zmysel.
a ešte k chybičke pri vlastnej oprave- schválne som najprv porovnal fotky - tá díra je v tom istom kvadrante, ale nie na tom istom mieste, takže puklinu v sedle by som za príčinu nepovažoval, okrem toho som sedlo očistil do kovova, skontroloval lupou na ryhy - zdalo sa byť v poriadku, takže už len "šilhání" vstreku ma napadlo. Vymenil som aj guferá na ventiloch (iné vlákno) - snad zmizne i dymivosť po pridaní z volnobehu... ale asi by to chcelo aj krúžky aspoň vymeniť, výbrus mu teraz nehodlám dožičiť, snáď inokedy, inak kompresiu má dobrú - súdim podla odporu proti pretočeniu za zotrvák - pri opotrebení stieracích krúžkov kompresia ostane, ale spotreba oleja sa zvýši, že?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Lubomírov autopark
Lubomire,
V jakem stavu byly gufera ventilu?
Byly tvrde a da se generalizovat, ze vekem?
Ptam se proto, ze mi motor zere dost oleje, ale vykon se mi zda dobry, a asi to bude prvni krok.
Mira
V jakem stavu byly gufera ventilu?
Byly tvrde a da se generalizovat, ze vekem?
Ptam se proto, ze mi motor zere dost oleje, ale vykon se mi zda dobry, a asi to bude prvni krok.
Mira
tak už bez
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
jo,jo, gufera ventilov tvrdé - asi celá hlava dostala pár tepelných šokov, inak vo vodítkach nejak vysoká vôla nebola, on si ten olej cucal podtlak, pretože na povrchu ventilu boli úsady karbónu... bacha daj na červené a čierne guferá ventilov - jedny sú pre výfuk - odolnejšie , ale ktoré neviem - tipol som si podla rozmerov v manuále a nápise na plastikovom sáčku. píšem o tom inde, je tam nejaký guláš v údajoch.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Tak, poněváč v Liberku, zvlášť novším je odkládacieho priestoru zatraceně málo, doplnil som zadnú stranu zadého sedadla následovným organizérom:
Pochádza znova z Lidlu, cena je "lidofka", ale je na cvočky, takže sa dá jednoducho demontovati. Predbežne tam našla dôstojné miesto lekárnička a v tých kapsách na flašky je zásoba do ostrekovača, inak tam bude aj voda, prípadne nejaká mizerálka v lete.
Ono by sa to dalo montovať aj na stredné sedadlo, ale už nevozíme malé deti (zásoba plyšákov, pitíčko, knižka, magnetické šachy....no kam s tým inam? (V prednom organizéri zozadu spolujazdca sú igelitky na nákupy, štrabátka na ledovku na oknách, handra na okno... furt je tam čo dať.
No a v kabele na suchom zipse pod sedadlom tak ostalo to ťažké náradie + hever, lano, piksla šróbov, trojuholník, koloklúč a golina.
Nádherný poriadok, že?
Šmarjá, to patrí do vlákna "odkládací místa" - prosím o prepumpování na správné miesto.
Pochádza znova z Lidlu, cena je "lidofka", ale je na cvočky, takže sa dá jednoducho demontovati. Predbežne tam našla dôstojné miesto lekárnička a v tých kapsách na flašky je zásoba do ostrekovača, inak tam bude aj voda, prípadne nejaká mizerálka v lete.
Ono by sa to dalo montovať aj na stredné sedadlo, ale už nevozíme malé deti (zásoba plyšákov, pitíčko, knižka, magnetické šachy....no kam s tým inam? (V prednom organizéri zozadu spolujazdca sú igelitky na nákupy, štrabátka na ledovku na oknách, handra na okno... furt je tam čo dať.
No a v kabele na suchom zipse pod sedadlom tak ostalo to ťažké náradie + hever, lano, piksla šróbov, trojuholník, koloklúč a golina.
Nádherný poriadok, že?
Šmarjá, to patrí do vlákna "odkládací místa" - prosím o prepumpování na správné miesto.
- Přílohy
-
- organizer.JPG (78.36 KiB) Zobrazeno 25490 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned úno 02, 2014 10:40 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Jen si to nech klidne tady.. je to vybavicka tveho autoparku.
Jen ja bych tam mit nic nemohl, kazdou chvili mam sedadlo na lezaka, nebo sklopene, protoze porad taham nejake kramy a to by mi tam delalo neplechu.
Jen ja bych tam mit nic nemohl, kazdou chvili mam sedadlo na lezaka, nebo sklopene, protoze porad taham nejake kramy a to by mi tam delalo neplechu.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Ale celej ten organizér ide odopnúť z cvočkov, a dať niekam inam v prípade sklopenia sedadiel...takže bezproblémov.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Už ma nebavilo strachovať sa o hodnotu podtlaku v sacom potrubí, lebo je na ňom priamo závislý nielen chod motoru , ale i spotreba. Pred nejakým časom som zháňal nejaký potlakomer, reku, aspoň pre kontrolu - v manuáloch je predsa uvedená hodnota,aká by tam mala byť - predsa len umožňuje odhaliť spústu chýb, (hlavne netesnosti) ale aj nefungujúce ventilky... No, kedysi sa podtlakomery s farebnými políčkami predávali aj pre škodivky ako ekonomery, ale taký šrot som už nezohnal.
Tak ako prvé sa mi podarilo zohnať letecký výškomer. Je to v podstate tiež iba velmi presný podtlakomer, nie? Tak aby ste mali vážení páni Liberátori predstavu o hodnotách podtlaku v sacom potrubí, tak normálne je to na úrovni tlaku vo výške asi 7500m nad morom, v iných režimoch (brzdenie motorom to ukazovalo až cez 8000mnm!Ale taký letecký výškomer je predsa len problematické umiestniť v Liberkovskej palubnej doske, tak ostal doma ako diagnostický prípravok - môžem priniesť na zraz, a skontrolovať podtlaky, hlavne "zlobící " motory... Potom som zohnal ten správný gerét - a dokonca ukazoval ten správny podtlak v správnom rozsahu, a už je tam: trochu som zapiloval do lemovky prístrojovej dosky, lebo ten prevít je dosť dlhý, ale bude sa dať aj zapustiť hlbšie, keby zavadzal. A mám furt prehľad o ekonomike jazdy. Howgh.
Tak ako prvé sa mi podarilo zohnať letecký výškomer. Je to v podstate tiež iba velmi presný podtlakomer, nie? Tak aby ste mali vážení páni Liberátori predstavu o hodnotách podtlaku v sacom potrubí, tak normálne je to na úrovni tlaku vo výške asi 7500m nad morom, v iných režimoch (brzdenie motorom to ukazovalo až cez 8000mnm!Ale taký letecký výškomer je predsa len problematické umiestniť v Liberkovskej palubnej doske, tak ostal doma ako diagnostický prípravok - môžem priniesť na zraz, a skontrolovať podtlaky, hlavne "zlobící " motory... Potom som zohnal ten správný gerét - a dokonca ukazoval ten správny podtlak v správnom rozsahu, a už je tam: trochu som zapiloval do lemovky prístrojovej dosky, lebo ten prevít je dosť dlhý, ale bude sa dať aj zapustiť hlbšie, keby zavadzal. A mám furt prehľad o ekonomike jazdy. Howgh.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned říj 18, 2015 7:49 pm, celkem upraveno 3 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Zajímavé - při brždění motorem bych očekával mnohem větší podtlak než v režimu pod plynem. Potvrzují mi to i mé praktické zkušenosti z doby, kdy jsem do Škodovky instaloval a ladil podtlakový odpojovač, který zavíral benzín do volnoběžné trysky právě při brzdění motorem. Já jsem bral podtlak rozbočením od regulace rozdělovače, ty u posilovače .. napadá mě, jestli před posilovačem není zapojený nějaký redukční ventil, který do něj větší podtlak nepustí (aby brzdy měly za všech situací stejnou účinnost).Lubomír píše:, tak normálne je to na úrovni tlaku vo výške asi 7500m nad morom, v iných režimoch (brzdenie motorom to ukazovalo až cez 8000mnm ..
Jinak by mě zajímalo, odkud pochází cejchování přístroje - podtlak nad 100 kPa neexistuje. Ale to na funkci nemá vliv
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Samozrejme som čakal otázočku na neuveritelné rozsahy prístroja: on je to puvodne samozrejme merač pretlaku, ale ony sú ty poskrúcané U-trubky vnútri rovnako citlivé -deformačne- na pretlak aj podtlak, takže som iba zapojil vnútri teho prístroja pohon ručičky na opačnú stranu , a porovnával s hodnotou výškomera (prepočet nutný) a samozrejme s hodnotou v manuále, a ono to ukázalo tú očakávanú hodnotu, skrátka to sedí, úprava na opačnú stranu sa vcelku podarila. No, o nejakom tom presnom cajchovaní sa nedá ani rozprávať, ale ono to pre informáciu, že tam nejaký podtlak (asi tak nad 60 kPa ) je stačí, aj, že sa mení, duležité je, zistiť, že to neukazuje tolko, jak obvykle, nie?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Lubomírov autopark
Lubomíre, ten měřák vypadá jako regulátor sloužící bůhví k čemu. Jinak všem, kdo by chtěl svoje Libero vybavit nějakým přístrojem k měření podtlaku, doporučuji dneskA JIŽ "HISTORICKÝ" ekonoměr původně pro vozy Š105-120 a Favorit. Nebylo to vlastně nic jiného než vakuometr napojený hadičkou na brzdový posilovač (ve Favoritu přímo na sací potrubí) a ručkový přístroj ukazoval hodnotu podtlaku. Cejchovaný byl jen zelenou a červenou barvou s polem neutrálním což odpovídalo momentálnímu podtlaku. Tedy čím větší podtlak (větší výchylka ručky) tím větší spotřeba. Žádoucí bylo, aby "nebyl žadný podtlak" (žádná spotřeba), ale to je úplná blbost. Je fakt, že se dalo podle toho jezdit. Stačilo opravdu velmi málo povolit pedál plynu (motor to skoro nepoznal), ale ručka spadla i o úhel 30stupňu a dostala se do pole optimální spotřeby. Myslím, že těhle "ekonoměrů" se stále ještě dost nabízí po bazarech a nejrůznějších automoto burzách a místo v pravo pod volantem by se asi taky našlo. Elektrická přípojka je pouze pro osvětlení stupnice a je třeba napojit na některou osvětlovací žárovičku pro přístroje. Pokud se mi "to" podaří v té mé veteši najít, přivezu na sraz do Deštného. Tam dorazím až v sobotu odpoledne (prosím vyřídit Bohoušovi) bohužel sám. U nás je akce "Novopacký pivovar" a tak jediný, kdo by se mnou jel, je osmiletý vnuk(když mi ho máma půjčí), který by si chtěl chytit rybičku. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
jo, jo, už som sa kedysi dopytoval na fóre na nejaký merač podtlaku, na ten škodovičkový ekonomer som si spomenul, ale nepovažujem ho za príliš vhodný, pretože:
1: nemá čísla(aj tie moje sú skoro nanič, viem)
2: motať sa okolo 60kPa je lepšie ako "zelené pole"(=?kPa?)
3: karburátorový motor škodivky bez tej elektronickej hávede čo má Liberko určite musel pracovať v nejakom rozsahu podtlakov, ale "napočítaný"(optimálny) bol ten režim v zelenom poli preto aj spotrebou sa mohol priblížiť optimálnemu režimu iba v tom zelenom poli, bolo ho treba dodržovať "nožne" teda skoro ručne, a to emisie tak nejak nikoho netrápili v tom čase, ani katalyzátor nebol témou komtroly.
Vychádzam z úvahy, že Liberko má čidlo podtlaku a ventily na jeho udržanie, musí byť na tom omnoho lepšie s výpomocou udržovať podtlak blízko správneho režimu, inak by sa stalo nielen benzínovou ochmelkou, ale kaťák by asi vzal rychle nohy na plecia a nadávkovať palivo pre značne rozdielne režimy podtlaku je uplne iná matematika - myslím pre omnoho novšie riadiace jednotky. Skrátka zavádzať do jednotky ešte aj premennú "podtlak v sacom potrubí" sa podarilo, ale po odpojení jednej hadičky už motor ide príšerne, žerie aj trávu okolo cesty a neakceleruje, ešte že aspoň štartuje, ale to je otázka sytiča, tam je značne bohatá zmes podmienkou pre zapálenie, a teda menej citlivá ako skoro chudobná zmes voľnobehu kvôli emisiám.A to nespomínam premenlivú teplotu a vlhkosť vzduchu...pochopil som z toho popisu vstrekovania od bošú, že má čo robiť tá jednotka aj s reagovaním na podtlak a prispôsobenie sa údajom snímača lambda sondy.
Ale potvrdzujem na základe prvých pár sto kilákoch, že mať pridaný plyn znamená udržovať podtlak na hodnote tesne nad 60 kPa, ako na volnobehu(=výpočtový režim zvaný akcelerácia) udržovať mierne pridaný plyn (akože z nízkych otáčok sa motor vyškriabe na prednastavené polohou plynového pedála)znamená, že podtlak v sacom potrubí klesá pod 40kPa(=asi nevýpočtový režim, hlavne v nízkych otáčkach (určite blbá spotreba!!!) naopak, mierne ubratie plynu podtlak vráti na nad 60kPa(= návrat do výpočtového režimu, a cítiť, že motor ťahá) brzdenie motorom vyženie ručičku niekedy aj nad 70kPa, skoro 80 kPa(= pochopiteľné, klapka karburátoru je uzatvorená, vyššie otáčky ako prierezy pre vzduch, ale nejaký ventil bude pripúšťať vzduch) pridanie plynu z brzdenia motorom =pokles podtlaku na málo nad 60kPa(=presne výpočtový režim s nastavenými parametrami na efektívnu akceleráciu(hlbité Liberko).
Na zraze nebude k vidění, esli sa pojde predvádzať Martinekkovo prestavané Liberko z kalendára, ale dúfam, že to preberieme nad pivkom.
1: nemá čísla(aj tie moje sú skoro nanič, viem)
2: motať sa okolo 60kPa je lepšie ako "zelené pole"(=?kPa?)
3: karburátorový motor škodivky bez tej elektronickej hávede čo má Liberko určite musel pracovať v nejakom rozsahu podtlakov, ale "napočítaný"(optimálny) bol ten režim v zelenom poli preto aj spotrebou sa mohol priblížiť optimálnemu režimu iba v tom zelenom poli, bolo ho treba dodržovať "nožne" teda skoro ručne, a to emisie tak nejak nikoho netrápili v tom čase, ani katalyzátor nebol témou komtroly.
Vychádzam z úvahy, že Liberko má čidlo podtlaku a ventily na jeho udržanie, musí byť na tom omnoho lepšie s výpomocou udržovať podtlak blízko správneho režimu, inak by sa stalo nielen benzínovou ochmelkou, ale kaťák by asi vzal rychle nohy na plecia a nadávkovať palivo pre značne rozdielne režimy podtlaku je uplne iná matematika - myslím pre omnoho novšie riadiace jednotky. Skrátka zavádzať do jednotky ešte aj premennú "podtlak v sacom potrubí" sa podarilo, ale po odpojení jednej hadičky už motor ide príšerne, žerie aj trávu okolo cesty a neakceleruje, ešte že aspoň štartuje, ale to je otázka sytiča, tam je značne bohatá zmes podmienkou pre zapálenie, a teda menej citlivá ako skoro chudobná zmes voľnobehu kvôli emisiám.A to nespomínam premenlivú teplotu a vlhkosť vzduchu...pochopil som z toho popisu vstrekovania od bošú, že má čo robiť tá jednotka aj s reagovaním na podtlak a prispôsobenie sa údajom snímača lambda sondy.
Ale potvrdzujem na základe prvých pár sto kilákoch, že mať pridaný plyn znamená udržovať podtlak na hodnote tesne nad 60 kPa, ako na volnobehu(=výpočtový režim zvaný akcelerácia) udržovať mierne pridaný plyn (akože z nízkych otáčok sa motor vyškriabe na prednastavené polohou plynového pedála)znamená, že podtlak v sacom potrubí klesá pod 40kPa(=asi nevýpočtový režim, hlavne v nízkych otáčkach (určite blbá spotreba!!!) naopak, mierne ubratie plynu podtlak vráti na nad 60kPa(= návrat do výpočtového režimu, a cítiť, že motor ťahá) brzdenie motorom vyženie ručičku niekedy aj nad 70kPa, skoro 80 kPa(= pochopiteľné, klapka karburátoru je uzatvorená, vyššie otáčky ako prierezy pre vzduch, ale nejaký ventil bude pripúšťať vzduch) pridanie plynu z brzdenia motorom =pokles podtlaku na málo nad 60kPa(=presne výpočtový režim s nastavenými parametrami na efektívnu akceleráciu(hlbité Liberko).
Na zraze nebude k vidění, esli sa pojde predvádzať Martinekkovo prestavané Liberko z kalendára, ale dúfam, že to preberieme nad pivkom.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Tak, a máme za sebou prvé políbení prdelky od fordíka:
nedobrzdil pred prechodom pre chodcov za mnou...
no a fordik tak nejak rozkvitol:
nevadí, ešte v ten deň som to vyklepal, skoro nič nepoznať, ale ten fordík to bude rozdýchavať dlhšie a drahšie...
nedobrzdil pred prechodom pre chodcov za mnou...
no a fordik tak nejak rozkvitol:
nevadí, ešte v ten deň som to vyklepal, skoro nič nepoznať, ale ten fordík to bude rozdýchavať dlhšie a drahšie...
- Přílohy
-
- bozkavackasfordom3.jpg (21.82 KiB) Zobrazeno 25490 x
-
- bozkavackasfordom2.jpg (46.62 KiB) Zobrazeno 25490 x
-
- bozkavackasfordom1.jpg (34.71 KiB) Zobrazeno 25490 x
Naposledy upravil(a) Lubomír dne ned úno 02, 2014 10:45 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
To se podel Lubomire, jak takovy stouchanec motor a hlavne vyfuk prezil? Nic utrzeneho? Jen zdeformovany naraznik?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Lubomírov autopark
Ale jo, ten záves silentbloku posledného dielu výfuku čo je nad spojkovým lankom je v prčicích, vzal sebou i tesnosť drobátko nakorodovaného posledného dielu výfukového potrubia, aj tak som už čakal kedy to prdne a vymením to celé, takže v podstate sa nič hrozné nestalo, motor beží, netečie olej (víko ventilov) iba koleno s s vlnovcom je prihnuté k hlave asi tak o 2 cm, tepelný kryt som natiahol aby nedrnčal a jede se dál, koncový diel vymením príležitostne, ten nový zvuk výfuku je iba hlboké hučanie...s tým sa dá žiť chvilku, ešte musím pozháňať tesnenia medzi tie príruby, už som sa poučil že jedine okované otvory a jedine vyskladané z plechových listov to udržia, tak sa nepokúšam už nič vyrábať na kolene.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
V Běloušovi mi už asi 10 tisíc km úspěšně slouží těsnění Ajusa za nějakých 60 Kč .. to samozřejmě ještě není žádná úctyhodná životnost, ale věřím, že ještě pár tisíc vydrží. Podle mě je důležitější stav přírub na kolínku a vlnovci - tam japonec asi ušetřil na materiálu a příruby se prohýbají, takže uprostřed pak "svítí" klidně i víc než o milimetr. To už nepobere žádné těsnění a srovnání funguje jen na chvíli, protože už tak dost tenká příruba se tím ještě zeslabí. Nejlepší je udělat nové příruby z plechu tak 5-6 mm a podložit jimi ty původní (ideální je ovařit zevnitř), aby dosedala rovina na rovinu. Samozřejmě by se měly podložit obě příruby, aby se nezměnila montážní délka.Lubomír píše: už som sa poučil že jedine okované otvory a jedine vyskladané z plechových listov to udržia, tak sa nepokúšam už nič vyrábať na kolene.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lubomírov autopark
Mne držia tesnenia na tmeli Kim Tec. Ten tmel je naozaj moc dobrý. Polhodinu po poskladaní sa dá nažtartovať a jazdiť, vytuhne teplom, nepretlačí ho a neprehorí. Skôr dakde prehrdzavie diera ako povolí spoj.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.