Prasklý rozvodový řemen, nastavení.
Prasklý rozvodový řemen, nastavení.
Měl bych další žádost o radu.
Závadu viewtopic.php?f=13&t=186&st=0&sk=t&sd=a&start=20 se podařilo odhalit, prasklý rozvodový řemen.
Nevíte někdo, jestli se na "novém" Liberu 1.2i mohou potkat ventily s písty? (motor při pokusu o nastartování nevydával rány).
Je nějaká záludnost při nasazování nového řemenu?
Děékuji Jiří.
Závadu viewtopic.php?f=13&t=186&st=0&sk=t&sd=a&start=20 se podařilo odhalit, prasklý rozvodový řemen.
Nevíte někdo, jestli se na "novém" Liberu 1.2i mohou potkat ventily s písty? (motor při pokusu o nastartování nevydával rány).
Je nějaká záludnost při nasazování nového řemenu?
Děékuji Jiří.
Naposledy upravil(a) babe blue dne pát led 11, 2008 8:14 am, celkem upraveno 1 x.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Když ti praskne rozvoďák tak se "bohu dík " nic nestane . Stačí koupit nový , nastavit motor na rysky a maximálně překontrolovat vůle ventylů .
P+B.
P+B.
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
U tohoto motoru se naštěstí ventily s pístem nepotkávají.
Martin.
Martin.
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
„Já su tak šťastné“ Babe blue opět jezdí jedna radost. Prasklý rozvoďák škodu nenadělal. Ťuk, ťuk. Klepu na dřevo.
Nový řemen nasazen, ventily seřízeny a když už se motor léčil tak má vyměněné i těsnění pod víkem. (už bylo na čase, trochu to zavánělo pálícím se olejem na krytu výfuku.)
Děkuji všem za rady a kolemjedoucímu Martinovi za nabídku pomoci.
Jiří
Nový řemen nasazen, ventily seřízeny a když už se motor léčil tak má vyměněné i těsnění pod víkem. (už bylo na čase, trochu to zavánělo pálícím se olejem na krytu výfuku.)
Děkuji všem za rady a kolemjedoucímu Martinovi za nabídku pomoci.
Jiří
Naposledy upravil(a) babe blue dne pát led 11, 2008 8:13 am, celkem upraveno 1 x.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Zjistil jsi proč rozvoďák praskl? Pokud to bylo stařím je to "normálka". Na sz jsem ti doporučoval "točit kolečkem vačkového hřídele a pozorovat ventily. Když praskne rozvoďák ( pokud nebyl už nějaký čas po své životnosti) má to svoji příčinu. Ty jsi měl obavu, že cvrnknul nějaký ventil o píst? To by se mohlo stát jedině, že by se nějakým záhadným způsoben uvolnily ty prevíty co brání právě téhle možnosti, totiž, že by ventil "spadl" do spalovací komůrky a následek by snad mohl vést až přetržení rozvoďáku. I když sám si myslím, že než řemenén praskne - poskočí o nějaký ten zub , rozhází se tak časování a motor nejede.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Hlavní problém prasklého rozvoďáku byl mezi volantem a sedačkou - tedy u mě . Jelikož moje tři poslední auta měla rozvod řetězem a nebo ozubenými koly, tak jsem si neuvědomil a po koupi liberka neudělal základní věc - výměnu rozvodového řemene. Nevyměnil jsem ho ani tento podzim při výměně svíček, oleje a filtrů. Jezdil jsem si o 106, přesněji o 105 (na tachometru mám 105 tis. ). A pak to prasklo. Naráz, napříč, pod úhlem 30°. Podle vzhledu řemene měl mechanik dojem, že je na autě od výroby a že to byla otázka času.
Od včerejšího vyzvednutí z opravy jsem ujel 150 km a musím zaklepat, motor šlape jak švýcarské hodinky, či spíše japonské digitálky . Mám dojem, že i lépe než když byl nový, přesněji staronový . Hlavně aby mu to dlouho dlouho vydrželo.
P.S. Ještě jednou díky za rady.
Jiří
Od včerejšího vyzvednutí z opravy jsem ujel 150 km a musím zaklepat, motor šlape jak švýcarské hodinky, či spíše japonské digitálky . Mám dojem, že i lépe než když byl nový, přesněji staronový . Hlavně aby mu to dlouho dlouho vydrželo.
P.S. Ještě jednou díky za rady.
Jiří
Naposledy upravil(a) babe blue dne pát led 11, 2008 8:13 am, celkem upraveno 1 x.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Tohle je výborná zpráva. I já ti přeju hodně km bez problémů. Jinak poznámka pro všechny, kteří odkládají výměnu rozvodového řemenu - velmi jistá cesta k problémům je ráno studené auto s mizernou baterkou , když nejde nastartovat,tak roztlačit z kopečka, naskočit, zařadit za jedna a prudce pustit spojku. Mnoho lidí u motoru podobné konstrukce (komůrka) jako Libero ani nepozná, že je rozvoďák prasklý a tlačí a tlačí a startují - jiskra jde , benzín taky tak proč to potvora nechce chytnout. A stačí málo - otevřít nalévací víčko na ventilovém víku a zjistit, že se nic nehýbe.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Dovoluji si nesouhlasit.dědek píše: jiskra jde , benzín taky
Je-li poškozený rozvodový řemen, tak se netočí vačková hřídel ani rozdělovač. Netočí-li se rozdělovač, tak není jiskra, a také nejdou impulzy na vstřiky.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Schválně jsem si to šel ověřit.Otvorem na nalévání oleje vačka vidět není.Je tam taková plechová clona proti stříkání oleje na víčko .dědek píše: A stačí málo - otevřít nalévací víčko na ventilovém víku a zjistit, že se nic nehýbe.Dědek
K.
Nikdo není dokonalej.
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Pro Babe Blue. Jsem rád, že jsi dal na radu, využil možnosti tohoto fóra a že už Ti to jezdí. Doufám, že až se příště potkáme, tak to bude v teple u chlazeného nápoje a ne v zimě na Rudné u poskurveného auta.
Martin.
Martin.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Karle musím trošíčku oponovat, tím víčkem je vidět když běží motor, že se tam něco děje Jinak kamarádovi se podařilo přervat rozvoďák při vytlačování nepojízdného auta z vrat garáže. Stačilo jen místo ručky šoupnout zpátečku a malér byl na světě. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Jo,to když běží, tak je rozvodový řemen v pořádku,Při protáčení motoru starterem jsem pod víčkem nic neviděl.dědek píše:Karle musím trošíčku oponovat, tím víčkem je vidět když běží motor, že se tam něco děje
K.
Nikdo není dokonalej.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Roztrhnutý rozvoďák sa dá poznať aj sluchom. Taký zvuk pri štartovaní motor veru nemá nikdy. Štartér točí akoby ľahšie, a z výfuku je počuť divné zvuky. Jednoducho ventily neventilujú.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Nemáte někdo nějaký trik na sundání rozvodného kola, co pohání klínový řemen k alternátoru? Potřebuju sundat kryt od rozvoďáku. V serisním manuálu je takové udělátko se dvěma šrouby. Jde to bez něj (mně se zatím nepodřilo) nebo ho mám vyrobit? Díky.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Tak toto som absolvoval včera, vymieňal som guferá od vačky aj od kľukovky k rozvodom. Remeničku povoliť je niekedy dosť hokna, ak nebola od výroby auta nikdy dole... Vyber štartér, a do zubov zotrvačníka priškrípni veľkú šrobovák. Motor sa nebude pretáčať a šrób remeničky povolíš.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Takže jsem vyrobil přípravek, nebyla to až taková práce. Ještě jaký má ten šroub závit, normální nebo obrácený? Ať dělám, co dělám, nedaří se mi ho povolit ani na jednu stranu. Zkusím ještě někde sehnat rázový šroubovák, ale poklepání, olej, zahřívání a podobné vylomeniny zatím nepomohly.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklý rozvodový řemen, nadstavení.
Má normálny závit. Tak veľa šťastia!
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Prasklý rozvodový řemen, nastavení.
Takže opět děkuji za rady, nakonec pomohla brzdová kapalina a trochu větší páka. Výměna řemenu byla za chvilku hotová. Libuška naskočila na první zatáhnutí. Trochu jsem přidal na předstihu, ale zdá se mi, že to bude chtít časem ještě poštelovat ventily. Bohužel jsem během opravy asi někde zavadil o gumovou hadici a nad motorem praskla kovová trubička. Tak jsem to, než bude hotová náhrada, provizorně (snad na to nebudu jezdit zase rok) nahradil jednou dlouhou hadicí. Odpoledne zahájím ostrý provoz. Jinak s liberem spokojenost, to je poprvé za rok a 45tis. km, co mě někde nechalo (tedy, že jsem nemohl odjet) a to si za to ještě můžu sám, rozvoďák by se měl měnit včas
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Re: Prasklý rozvodový řemen, nastavení.
Taky mi praskl rozvodový řemen a právě řeším jeho výměnu. Zatím zápasím se sundaváním kolečka na klínovej řemen. Chci se ale zeptat - kolečko od vačkový hřídele je akorát na značce, když jsem s ním ale zkoušel otáčet, šlo to pěkně ztuha, nebo spíš skoro nešlo - je to normální (myslím že pružiny na ventylech budou pekně tuhý), nebo může jít ještě jinou závadu v důsledku který třeba praskl rozvodový řemen?
Subaru Libero SuperDeLuxe 1994 bílé, momentálně mrtvé, doufám že se zmůžu na renovaci
Subaru Domingo 1996 bílé "pracovní" bez zadních sedadel
Subaru Domingo 1996 bílé "pracovní" bez zadních sedadel
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Prasklý rozvodový řemen, nastavení.
Je to normální,jde to ztuha jak píšeš kvůli pružinám.Jestli máš vačkový ozubení na značce od rozvodů,tak ho nech jak je a zadní ozubení od kliky dej ryskou na šipku co je na hliníku. řemen hlavně moc nepřešponuj! hodně štěstí kámo
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991