Těsnění pod hlavu

Všeobecné či doplňky
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1848
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Davide červenej silikon je jen na náhradách a bejval na originále od starýho libera. Nový libero má jen obyč těsnění bez silikonu a prostup tlaku oleje gumovej. M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 927
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Martinekk »

Ajusa stále robí na staršie tesnenia pod makovicu, objednal som ho, prišlo vpohode, namontoval som, dotiahol som, zatiaľ len pár km, ale drží... Majú ho skladom kdekade.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 232
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od škatulka »

Martine, podívej se do sekce "jak na to"-"tesnenie pod hlavou" na můj příspěvek. AJUSA má jeden kanálek vyseknutý
mimo kanál v hlavě - jeden válec se húř chladí.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 927
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Martinekk »

Aha, tento príspevok som si nevšimo. Stejne presekávam diery tak aby boli veľké ako na hlave tak som dieru mimo nejako neriešil ani :D
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 159
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od kraxna »

Jezdí už někdo s tím novým těsněním? Je to ok? popřípadě máte nějaké know-how?
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1848
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Už jsem udělal dva motory a zatím oka. I když nájezd je zatím cca 5tis.km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Na základě několika dotazů za poslední cca rok a půl zde uvádím firmu, od které jsem v minulosti hromadně objednával těsnění pod hlavu, takže si tedy může každý jednotlivě objednat kolik toho chce a šlo to objednávat dle níže uvedených parametrů. Vzorem pro výroby kopyta bylo origo těsnění.

KALINA industries s.r.o.
U Tescomy 255
760 01 Zlín
IČ 27758991
Telefon : 577006831 Fax : 577006848 E-mail : info@kalina.cz


a těsnění pro Libera (novější) evidují pod č. 201 20508-0001 a názvem SUBARU LIBERO EF10, EF12 TĚSNĚNÍ POD HLAVU 3V, REINZ RS + LEM
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1848
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Uplynul nějakej čas a tak je dobrý si říct, jak vlastně to těsnění od Kaliny funguje.....Jooo, ono funguje, ale o trvanlivosti si může nechat jen zdát:D

První těsnění jsem použil u znamyho na jeden Vrak, vydrželo cca 3000km

Problém se pak objevil u Kraxny z Ostrávy....najel po go cca 5-6000km

V roce 2018 v listopadu jsem dělal kompletní generálku motoru na motoru pro pana Brcana a těsnění vypovědělo tenhle rok službu s najetymi 15tisici.


To co se stalo máte na fotce a upozorňuju, že se to stalo vždy naprosto stejně. Ten materiál je naprostá sracka. Rozhodně vám nedoporučuju, to těsnění na motor dávat, protože budete pak akorát nasrani. :D


PS. Vyřešil jsem to přesně jako ti naši kluci slovenský zde v klubu(těsnění na J12 (justy 1.2 55kw) proseknuti kanálků aby voda cirkulovala všude) o trvanlivosti nemám pochybení, po nějakých ujetých km a uplynutí času dám report. Mišus
Přílohy
IMG-20211208-WA0029.jpeg
IMG-20211208-WA0029.jpeg (1.33 MiB) Zobrazeno 2498 x
IMG-20211208-WA0027.jpeg
IMG-20211208-WA0027.jpeg (1.65 MiB) Zobrazeno 2498 x
IMG-20211208-WA0031.jpeg
IMG-20211208-WA0031.jpeg (1.35 MiB) Zobrazeno 2498 x
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1518
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Tuti »

No hezký... nasere to tím víc, že pár klukům tenhle klenot leží v šupleti do foroty. Určitě by to stálo za dotaz výrobci, co na to řekne.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2376
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od covex »

No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze.. ono to justy za chvili taky nebude, co?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1848
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Justy originál těsnění je teď momentálně posledních 13 kusů na světě (FHI)

Náhrady se dělají od reinze, elringu a ajusy, vše směs grafit (ne jako od kaliny to bůhví co. Je to sice taky reinz, ale přijde mi to spíš těsnění vhodný na sání (ta směs) -po sundání se to kolem průseku na vodu drolí na sracku). Těsnění na justy v náhradě podle mne budou ještě řadu let M.

( PS. Luboši já bral sedum kusů , ale co člověk přijde v životě o víc :D podat report Kalinovi mám v plánu, ale nevím kdy se k tomu dostanu, jestli vůbec)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1518
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Tuti »

covex píše: pát pro 10, 2021 4:43 pm No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze..
V čem je to lepší? Stejně pak za půl roku nebo za rok budeš kupovat něco lepšího a práce s tím bude dvakrát.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2376
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od covex »

Tuti píše: úte pro 14, 2021 9:19 am
covex píše: pát pro 10, 2021 4:43 pm No do kose ho hazet nebudu, lepsi 3-15tisic nez nic ze..
V čem je to lepší? Stejně pak za půl roku nebo za rok budeš kupovat něco lepšího a práce s tím bude dvakrát.
Myslel jsem v pripade ze uz jine tesneni nebude... a na veteransky provoz staci i 3-5tisic km.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1848
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Mis.us »

Myslím Adame, že tvůj názor sdílí i Kalina :-DDD
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8 GL 4WD RX Turbo 3D 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 turbo combi (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 159
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od kraxna »

Dneska jsem si přivezl kus od Reinze na Justy, jelikož mám motor rozebraný, radil jsem se s mišusem, zprvu jsem nevěřil a hájil to od kaliny, ale v momentě, kdy jsem držel v ruce Reinze a kalinu... rozdíl je jasný - kalina je obyčejný klingerit s potiskem reinz a reinz je opravdové těsnění pod hlavu. Asi to budu dělat jako páni slováci a upravovat těsnění na justynu.

Fotky co poslal mišus je ještě slabý odvar (pravda, najel jsem s tím prasklým těsněním sice 100km, ale díra mezi válci byla půl cenťáku), po bližším ohledání .... až budu skládat motor pošlu foto mého použitého (kalina) těsnění a zkusím pohledat praskliny na hraně válců, sám jsem zvědavý, jestli tam po 5 tis provozu budou. (p.s. pravidelně najíždím na těsnění pod hlavou 5 tis +- neb se mi vysere vždycky něco jiného nebo ono samo, zkusím najít, jestli nemám nějaké další schované a udělám průzkum :D)

Kraxna
Zpomal a užij si to. :)
Odpovědět