Ventilator topeni

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Karel » úte říj 20, 2009 8:24 am

V manuálu je pro připojení odporů konektor F20 hnědý s 4-mi piny, ale kde je? Jsou odpory nějaká krabička nebo je to někde zabudovaný? Ani za a pod rádiem ani pod odkládací skřínkou jsem ten konektor nenašel.
Odpor je skutečně za rádiem
Odpor za palubní deskou.JPG
Odpor za palubní deskou.JPG (212.92 KiB) Zobrazeno 11802 x
je jen trochu dál a vejš.
K,
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod ulus » úte říj 20, 2009 9:43 am

Karle, tohle jsem nechtěl slyšet. Manuál mám, sektoru B2 jsem se smál, protože je tam toho většina :D Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Karel » úte říj 20, 2009 10:16 am

Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Pravda je někdy krutá. A cvičení jako toto :?: " Mít tento postoj znamená nechat každé neštěstí odejít a zakusit absolutní štěstí."
Kodo Sawaki (1880 - 1965)
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod ulus » úte říj 20, 2009 11:57 am

Ano. Už vidím, jak budu ohýbat prsty, ruku a nakonec celý tělo do nejrůznějších možných a nemožných úhlů. Vždycky se začnu rozčilovat, házím vším o zem, začnu chodit okolo auta, tento cyklus několikrát zopakuji a nakonec nezbude nic jiného než zlost a vztek potlačit, udusit to a v klidu (obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit. Tomu říkám "zen a umění údržby libera."
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Karel » úte říj 20, 2009 12:18 pm

(obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit.
Totéž jsem si bláhově myslel, že takto zvládnu demontáž trysek ostřikovačů předního skla. Ale omyl :!:
Musel jsem sundat celou palubní desku. Po odstranění tachometru, volantu a dalších pár drobností to půjde docela dobře.
K.
:D :D
Nikdo není dokonalej.

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 328
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Martin H. » úte říj 20, 2009 6:26 pm

Jo, jo. Kdyby mě u výměny trysek ostřikovačů u novějšího, slyšel Mirek Dušín, tak by dostal určitě infarkt. To auto je totiž úplně celé vymyšleno geniálně, pokud ho ovšem chtěli udělat neopravitelné. bduh.gif

Martin.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1714
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Mis.us » úte pro 29, 2009 12:15 am

přístrojovka jde vyndat i bez sundaní volantu-vyndáš všech šest šroubů..(tři nahoře pod plastovejma víčkama,dva z boku a jeden ze spod -musí se vyndat popelník)odpojej se táhla od topení,vyndaj se tachometry,po odklonění směrem do auta odpojíš dva hlavní přívody elektriky-jeden je černej druhej bílej jsou zhruba uprostřed přístrojovky a vyndáš jí ven pravou stranou :evil:ještě jsem zapoměl nadobku na brzdovou kapalinu(vysunout směrem nahoru,dobrej je na to plochej šroubovák)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 01, 2010 12:13 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 328
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Martin H. » stř pro 30, 2009 4:25 pm

No, a právě při této činnosti, mě měl ten Mirek Dušín slyšet. :D

Martin.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Karel » čtv pro 31, 2009 8:11 am

jde vyndat i bez sundaní volantu-
Asi jsem podlehl optickému klamu, ale je to pak přístupnější.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1714
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Mis.us » čtv led 26, 2012 3:53 pm

Topení nešlo už po dědkovi-přidal odpor z nějakýho jinýho auta-potom fungovalo jen na 1. a 3. rychlost.Původní jsem vymontoval a nahradil jsem ho originálem z náhradního topení co mám doma-jde objednat i přes subaru za 1200,-Auto jak většina z Vás ví repasuju,takže ani topení se nesmí ojebat,celý jsem ho rozebral do šroubku,udělal všechny těsnění nový a vyčistil ho -našel jsem tam nateklý žrádlo a samej humus,dejchat už to nebudu :-D

fotky odporu: http://misuss.rajce.idnes.cz/Restaurova ... raz001.jpg odporovej drát je očividně poškozenej i na nekvalitní fotce :mrgreen:

přístrojovka musí ven a topení se musí taky odendat od karoserie pak je přístup.Odpor/konektor se jen odšroubuje,topení se rozebírat nemusí,ale to asi jen u novýho u těch našich starejch šlupek je to zaflákaný až až,takže hadřík a leštit :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997

Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Vlado » úte úno 11, 2014 11:11 pm

Moja skúsenosť:
Vantilátor kúrania pod prístrojovkou postupne prestával fungovať, až nakoniec nereagoval ani na búchanie zhora ani zdola.
Vybať von ide z ľavej strany modulu kúrenia, celé kúranie netreba vyberať. Plasty pod volantom išli preč. Pre lepší prístup som odkrútil 6 skrutiek prístrojovky, mierne ju nadvihol a podoprel - každý centimeter dobrý. Uvolniť poistkovú dosku (jedna skrutka) nič neodpájať. Odmontovať čierne plastové potrubie vedúce zospodu k čelnému sklu (tiež jedna skrutka) a vyrvať zo spodnej strany. Odpojiť konektor od el.motora. Vykrúťiť 3 skrutky po obvode ventilátotra a vybrať ho von. Samozrejme nejde to tak jednoducho ako sa to píše, ale ide to.
Zo zadnej stany demontoať víčko, odletovať 2 drôty a vybrať plastový držiak uhlíkov. Tie už boli také krátke, že nemali dobrý kontakt s komutátorom. Rozmery sú 6x6mm dlhé 10mm. Mierne som zabrúsit dáke čo som našiel v dielni, aby hladko chodili vo vedení. Potom všetko vypucovať, klzné ložisko namazať a šup ho dnu obráteným postupom :D
Cca 2 hod roboty a 2 dni svalovky od Zenenového cvičenia.
Vlado.
Subaru Libero 4x4 KIWI

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1714
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Mis.us » stř úno 12, 2014 1:18 pm

když bys tu palubku ale vyndal, tak ušetříš čas i nervy :D Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997

Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Vlado » stř úno 12, 2014 4:18 pm

Pravdupovediac som nevedel s ktorej strany strčiť ruku poza budíky aby som odpojil lanko a konektory. A ťahať budíky nasilu von som nemal odvahu.
Subaru Libero 4x4 KIWI

Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 133
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Soptík Hřensko » pát lis 03, 2017 10:26 pm

Už mě nebavilo poslouchat ventilátor topení jen na 3. rychlost, tak došlo na výměnu výkonových odporů v předřadníku motoru. Nejprv jsem vyzkoušel fígl s vyndáním kaslíku u spolujezdce a deklu na rádio. K tomu jsem vytáhl i budíky, kde jsem alespoň vyměnil žárovky podsvícení (místo W5W jsem dal W3W). Bláhově jsem se domníval, že dalším otvorem po budíkách se ke kazetě s odpory již dostanu. Jenže aby šli budíky, chtělo to pryč s volantem.
img1.jpg
img1.jpg (196.72 KiB) Zobrazeno 7428 x
No nedalo to, takže celá palubka nakonec ven. Polohové umístění kazety s odpory je v červeném kroužku, bližší pohled pak ve žlutém. Samotná deska je přímo chlazená proudem vzduchu, i tak se to dost hřeje. Kazety jsem vyměnil kus nefunkční za kus funkční a i se sundanou palubkou to bylo na další kloub na ruce.
img2.jpg
img2.jpg (197.38 KiB) Zobrazeno 7428 x
img3.jpg
img3.jpg (198.9 KiB) Zobrazeno 7428 x
Když už to bylo všechno venku, proběhla očista a pod. Zítra se chystám na výměnu chladiva - po výměně motoru tam je jen voda se zbytkem co zbylo v potrubí a oprava klik - nevrací se.
Subaru Libero E12 - MIMIAUTO
Kia Ceed SW 2014 - MAMYAUTO

Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 133
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ventilator topeni

Příspěvekod Soptík Hřensko » ned bře 04, 2018 8:28 pm

Děstička z výkonovými odpory je s největší pravděpodobností totožná z Nisana Micry K11 1992-2003 a vyjde na cca 200,-
pohled.jpg
pohled.jpg (22.51 KiB) Zobrazeno 6877 x
konektro.jpg
konektro.jpg (27.45 KiB) Zobrazeno 6877 x
Subaru Libero E12 - MIMIAUTO
Kia Ceed SW 2014 - MAMYAUTO


Zpět na „Dotazy na Libero „mladší“ > 93“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů