Stránka 2 z 3

Re: Soptík

Napsal: pon úno 08, 2010 12:26 pm
od Mis.us
Skřiplavej zvuk...Tatík u starýho (94) měl tenhle problém,jakoby se startér protočí naprázdno-zaskřípe v něm,ale z motorem nehne,třeba to udělá dvakrát za sebou,ale na potřetí už ne a s motorem začne točit.-jestli se to jeví takhle,tak bych starter dal do auto elektriky na přetočení kotvy,výměnu uhlíků a ložisek(generálka) -od tej doby co má tatík startér zgenerálkovanej,tak dobrý....cena za opravu okolo litru

Re: Soptík

Napsal: pon úno 08, 2010 2:07 pm
od artvandal
Skřiplavej zvuk...Tatík u starýho (94) měl tenhle problém,jakoby se startér protočí naprázdno-zaskřípe v něm,ale z motorem nehne,třeba to udělá dvakrát za sebou,ale na potřetí už ne a s motorem začne točit.-jestli se to jeví takhle,tak bych starter dal do auto elektriky na přetočení kotvy,výměnu uhlíků a ložisek(generálka) -od tej doby co má tatík startér zgenerálkovanej,tak dobrý....cena za opravu okolo litru
tak tohle bude asi trochu jine, ja nastartuju bez problemu, ten zvuk se ozve az kdyz motor chytne.

Re: Soptík

Napsal: pon úno 08, 2010 8:51 pm
od covex
A vypada to jako by si porad drzel zapnuty klicek do startovaci polohy? To mi obcas dela taky.. Starter se musi pred startovanim pripojit a po nastartovani odpojit od motoru. Neni to nijak slozity mechanismus - zrejme ti zustava viset pripojeny starter po nastartovani auta. Jak to funguje se podivej treba na toto video: http://www.youtube.com/watch?v=CxjPpytfnv0

Re: Soptík

Napsal: úte úno 09, 2010 11:08 am
od Tuti
Nevím to jistě, ale myslím, že Libero má startér se zasouváním pastorku tzv. systémem Bendix - to znamená, že tam není ta přesouvací vidlička, ale na hřídeli startéru je pohybová šroubovice se strmým stoupáním a na té je "našroubovaný" pastorek. Jak se startér roztočí, pastorek po té šroubovici vyjede do záběru. Když motor chytne, roztočí se pastorek rychleji než se točí hřídelka startéru a to ho zase "zašroubuje" zpátky. Pastorek u tohohle startéru nemá volnoběžku - možná by problém mohl být ve zhoršeném pohybu po tom šroubu. Může se tam dostat prach z ojíždění spojkové lamely, třeba bude stačit vyčistit a promazat.

Re: Soptík

Napsal: úte úno 09, 2010 12:33 pm
od Karel
Nevím to jistě, ale myslím, že Libero má startér se zasouváním pastorku tzv. systémem Bendix - to znamená...
System Bendix se již nepoužívá. Naposledy byl k vidění na ARO /461/.
Libero má starter konstrukčně shodný třeba se Š120, Favorit, Avia a třeba i Zetor.
K nahlédnutí zde: http://www.teilesuche24.de/ersatzteile/ ... &tag=sclix
a http://campe-fahrzeugbedarf.de/Japanisc ... -2172.html
K.
:D

Re: Soptík

Napsal: stř úno 10, 2010 8:51 am
od covex
Koukal jsem na to jak do manualu, tak do katalogu a skutecne je to temer to same co na tom videu. Samozrejme jsou tam drobne konstrukcni odlisnosti, ale princip je elektromagnet a vidlicka zasouvajici hridel elektromotoru. Elektromagnet jde podle me dokonce sundat aniz by clovek vyndaval cely starter a tam bych rekl bude zakopany pes - necistota, rez apod.

Re: Soptík

Napsal: stř úno 10, 2010 9:19 am
od Karel
Elektromagnet jde podle me dokonce sundat aniz by clovek vyndaval cely starter a tam bych rekl bude zakopany pes - necistota, rez apod.
Elektromagnet - cívka - spínač je téměř bezporuchový. Dost obtížně se opravuje bez přípravků a zkušeností.
Odpertlovat, a zase zalisovat víčko po opravě kontaktů.
Závada bude asi jinde.
K.
:D

Re: Soptík

Napsal: stř úno 10, 2010 10:39 pm
od Mira
Ja měl stejnou závadu. Hluk při vyskakování pastorku po startu. Opravdu pomohla rozborka cívky u startéru. Očistil jesm ji a namazal. Od té doby vyskakuje bez hluku, ale zato někdy musím startovat na víckrát. Asi se ten olej, co jsem to tím mazal odpařuje a zasere kontakt. Takze pozor na mazivo. Říkal jsem si už párkrát, že to vyčistím pořádně, lenost zatím vítězí.

Rozdělat jde snadno a asi je jednodušší vytáhnout ho celý a pak rozebrat.

Mira

Re: Soptík

Napsal: čtv úno 11, 2010 7:12 pm
od covex
A co si mazal? Rotor samotneho motoru, nebo civku elektromagnetu ovladajici vidlici? Protoze rotor elektromotoru se nemaze, tak maximalne osicka a lozisko. Rotor se "vznasi" v magnetickem poli a neni potreba tam nic mazat, maximalne cistit. U elektromagnetu se da dat mazivo jen na jadro, ktere klouze v magnetu a hybe vidlickou.

Re: Soptík

Napsal: pon úno 22, 2010 11:38 am
od artvandal
hm tak starter uz mlci, od ty doby se neozval...coz je ovsem podezrele:)

Re: Soptík

Napsal: stř úno 24, 2010 8:00 pm
od Mira
A co si mazal? ...
Uz presne nevim, ale jak se znam tak vsechno co se hybe a navzajem dotyka, takze magnet, ulozeni vidlicke a vysouvani rotoru. Vlastni rotor urcite ne.

Re: Soptík

Napsal: úte lis 09, 2010 4:09 pm
od artvandal
Takze po dlouhe dobe:
- problem starter vyresen -> nebyl to starter ale prokluzujici klinak
- konecne jsem se dokopal zalepit nove zasterky, ktere odstavaly a drzela se za nima vlhkost
PB089960.jpg
PB089960.jpg (156.19 KiB) Zobrazeno 11313 x
- a maly upgrade pro kempovani v aute
P8078962.jpg
P8078962.jpg (150.12 KiB) Zobrazeno 11313 x
PB089959.jpg
PB089959.jpg (123.72 KiB) Zobrazeno 11313 x

Re: Soptík

Napsal: pon dub 11, 2011 5:23 pm
od artvandal
Tak tohle by melo byt pristi sobotu nase:
P4100651.JPG
P4100651.JPG (116.33 KiB) Zobrazeno 11142 x
P4100666.JPG
P4100666.JPG (150.39 KiB) Zobrazeno 11142 x
ma sve mouchy, ale je pojizdne a kastle vypada celkem zachovala. mozna s nim prijedem na sraz

Re: Soptík

Napsal: úte dub 12, 2011 6:58 am
od artvandal
jeste takova zajimavost, ma imobilizer. pry uz bylo koupeny s nim, ale jak jsem pochopil, je spis pro zlost. nejde mi do hlavy jestli je to original nebo naka uprava, to preci musi jit pres ridici jednotku ne?

Re: Soptík

Napsal: úte dub 12, 2011 8:04 am
od vojta
tak předem gratuluju...imobilizér má náš subík taky a uplně vyjásanej z něj teda nejsem - jinak má náš subík ještě tu vlastnost že když vyndam klíčky ze zapalování tak motor v klidu brumlá dál - což myslím není normální a vkládám to právě za vinu dodatečné montáži imobilizéru...(ale zas se dá nechat topit v zamklém autě :)

Re: Soptík

Napsal: úte dub 12, 2011 1:53 pm
od wlčák
Tak my to máme úplně stejně..immobilizér origo a klíček jde taky vyndat za běhu motoru :mrgreen:

Re: Soptík

Napsal: úte dub 12, 2011 4:21 pm
od Mis.us
nevim jestli je lepší imobilizér,nebo vypínač vstřiků,ale dávám přednost vypínači vstřiků,kde a jak co zapojit sem psát nebudu,to by mohlo posloužit šmejdům podobnejm těm,co nám ukradli libero už jednou....Arte,moc si od tý kastle neslibuj,kdyby jsem tenkrát věděl,jak na tom je auto po dědkovi a to vypadalo "hezky", tak ho raději hodim ze skály,ale všechno špatný k něčemu dobrý.Co se týká ještě tý karoserie,tak se podivej na levou stranu vedle nádrže,určitě tam bude ta vzpěra co drží kastli s rámem dohromady děravá a za ní bahno a ještě prorezlá kolejnice(plocha) kde jezděj šoupačky,tohle místo a i ostatní co jsou vespod se daj ošetřit jedině demontáží rámu,což je v prd.. pro obyčejnýho člověka.Brzo přidám fotky toho co dělám na tý kraksně,která by se rozpadla asi tak za půl roku,tak se pak podivek kde to hnije.Toho kreténa,co to opravoval bych vlastnoručně utlouk tim co jsem po něm vyřezal a rovnal...je to se mi ulevilo :D

ps.neboj Dědku nemyslim Tebe,i když je pravda,že si to mohl nechat tak jak to bylo,to že je to auto rezavý je normální,ale ten debil,co ten předek rovnal by neměl u řemesla co dělat,ani nechápu jak to drželo pohromadě,když se otevřely dveře dokořan,tak se to hejbalo asi tak dva centimetry sem a tam :idea:

artvandale promiň,jestli ti tady špinim téma tvýho bouráku :?

Re: Soptík

Napsal: stř dub 13, 2011 7:18 am
od artvandal
je mi jasny ze to nebude zadnej zazrak, ale kde dneska neco neshnilyho za rozumny penize sezenes... ostatne ten ram u tohohle (rok vyroby 95 nebo min) je vic shnilej nez ten muj , takze stejne planuju tu kastli prehodit na muj starej ram, pri tom se ukaze co a jak. Spodek ty kastle je celkem nove vyvarenej, ale jestli je to k necemu nebo jen fasada to netusim. Minimalne usetrim za odtah, protoze je pojizdny:)
Mozna se ukaze, ze to za ty prachy nestalo, ale to bych mohl jit rovnou do novejsiho auta a na libero se vykaslat.

Jen mi jeste trochu prijde, ze je vzadu hodne zvedly. Na zivo sem si toho nevsimnul, ale z fotek je pod naraznikem videt z motorovy casti vic nez u toho naseho staryho

Re: Soptík

Napsal: stř dub 13, 2011 2:11 pm
od covex
Jestli spis nebude ve predu hodne poklesly.:) Kazdopadne to nemusis resit - pruziny jsou soucasti ramu, takze je menit nebudes.

Re: Soptík

Napsal: stř dub 13, 2011 3:30 pm
od Mis.us
artvandale,rozhodně ti tady nerozmlouvám koupi toho máslo stroje,ale jestli si to nebudeš vařit sám,tak za to dáš takový prachy,až se z tebe bude kouřit,teda pokud by to dělal opravdovej profík,kterej by to neojebal a těch dneska moc neni,vlasně skoro žádný,že tu boudu dáš na svůj rám je mi jasný. ještě si s tim užijete;-) a pochlub se co za to majitel chce...a jinak Vám držim moc palce!