Stránka 1 z 4

Subaru Vivio

Napsal: čtv srp 28, 2014 6:29 pm
od covex
Protoze nase Libero je na marodce, pri hledani nahradniho Libera, jsem se rozhodl z koncentracniho tabora (rozumej z bazaru) zachranit unikatni vozidlo Subaru Vivio GLi 4WD, model KK4. Tyto vozy nemaji zadne vlastni stranky, doufam nebude vadit, kdyz se mu budu venovat zde, nebot ma mnoho spolecneho prave s Liberem. Vzal jsem ho predevsim kvuli ponekud nizsi vysledne cene a proto, ze pokud by tam to auto zustalo, do roka by z nej byl vrak totalni.

R.v. je to 92 (japonsko), prodan 23.9.1994 ve Svycarsku prvnimu majiteli u ktereho vydrzel az do zari 2013, kdy byl prevezen do bazaru v CR a tam stal cely rok s ponekud nadsazenou cenovkou. Jedna se o jakysi podivny styling "Music", ktery mel na tehdeji dobu zrejme popularni polepy, kompletni potahy interieru ve stylu polepu a nejake dalsi kosmeticke doplnky. Co na nem bylo presne Music nevim, je v nem kazetove radio Panasonic, decibely slusne, ale na dnesni dobu zadny zazrak. Diky potahum a ohleduplnosti majitele, ktery zrejme auto mel celkem rad, je interier vozu velmy zachovaly (temer jako novy). Z me zatim neznameho duvodu je horni pulka motoru (rozumej vstriky, chladic a okruhy, filtry, rozdelovac atd.) zcela nove. Auto se do bazar dostalo jemne tuknute vlevo (jsou ulamane drzaky reflektoru a prohnute zebro na kterem je pridelan). Z bazaru jsem odjizdel za hrozneho rachotu prednich brzd, ktere byly prirezle a nakonec total - vlevo brzdil kov/kov, brzdice ale zachovale. Podvozek je samozrejme rez zakryta nejakou barvou, ale jinak koroze neni ani zdaleka takova jako na Liberech obdobneho stari.

Auto ma na nase pomery velmi zvlastni 4 valcovy motor o objemu 658cc (maximum kategorie Kei), ktery dokaze tocit az 9000ot/min., puvodni vykon 32kW, strikacka (EMPI). Najeto realnych 64tisic (majitel poctive chodil do Subaru celych 19let!) Jeho jedina "nevyhoda" je EURO1, coz pri registraci trochu zabolelo, ale auto je vysvobozeno. Cely vuz ma jen 750kg. 4WD je delano obdobne jako na Liberu bez mezinapravoveho diferencialu, ovsem kardanka je dvoudilna.
V Japonsku se Vivio delalo ve spouste ruznych modifikaci, vcetne ruzneho elektronickeho prislusenstvi. Nejcenenejsi je do dnes varianta RX-R, kde je Supercharged motor o stejne objemu ale vykonem 42kW. Ten se do Evropy ale vubec nedovazel. Jeste vetsi rarita je pak kabrio se zasouvaci pevnou strechou. V Cechach je k dnesnimu dni registrovano 59 (+1) Vivio.

Zatim me zname potreby resuscitace:
- predni brzdy - hotovo, bez toho se nedalo jezdit
- levy predni reflektor ulamany, srovnani plechu
- praskla leva predni pruzina (bohuzel stejne jako v liberu kombinovana s tlumicem)
- manzeta na jedne predni poloose sakne, ale zatim z toho necaka mazivo
- sensor teploty vody na palubku je spatny (kabelem to tentokrat neni), je evidentne stary, pri zahratem motoru ma 60 Ohm, pri venkovni teplote 360 Ohm
- cyklovac steracu s dlouhym intervalem blbne

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv srp 28, 2014 7:37 pm
od covex
Na uvod par fotek

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv srp 28, 2014 7:56 pm
od Mis.us
krasny :-)

až ti udělám krabičku, můžeš to klidně přivíst na odblešení ;)

Re: Subaru Vivio

Napsal: pát srp 29, 2014 11:03 am
od covex
Bude to potrebovat.. :)

"Sensor teploty vody na palubku je spatny" definitivne prehodnocuji na "nezavira termostat". Cidlo ma pouze jinou charakteristiku nez v Liberu, ventilator spina pri cca 30Ohmech (rucicka je uprostred ukazatele). Pokojovka je tech 390Ohmu. Skoda, myslel jsem ze zrovna tohle bude zamenne.
Overeno ze jak cidlo, tak ukazatel tak draty funguji OK. Jen jakmile auto jede (chladi se naporove), nebo se sepne vetrak, tak jde prudce teplota vody dolu.

Re: Subaru Vivio

Napsal: pát srp 29, 2014 1:13 pm
od covex
Diagnoza potvrzena. Puvodni termostat 85C jsem nahradil termostatem 82C z Libera, pasuje i v katalogu ma stejne cislo.

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 3:15 pm
od vojta
raději se předem omlouvám kdybych tě v tom potkal a nepoznal :) jen se chci zeptat jestli je to stejný motor co se dával do sambarů?

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 6:28 pm
od covex
Informace o tech motorech se shani ponekud obtizne. Kazdopadne se jedna o motor Subaru rady EN07, presne oznaceni na motoru je EN07MUK. Jediny zdroj informaci ovsem dost mlhavych je
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EN_engine
kde se tvrdi ze motor se daval i do Sambaru, ale zda to tak je to nevim.

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 6:55 pm
od vojta
bude to na stejném základu, pochopil jsem to tak že v sambarech se používala silnější verze (supercharger)

DSCN0395.jpg
DSCN0395.jpg (119.93 KiB) Zobrazeno 8282 x

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 7:01 pm
od Mis.us
To je stejný jako Justy/ Libero, s tim rozdílem, že do Justy se dával potom motor naopak silnější a měl na válec o ventil navíc. Ve Viviu je nastojato v sambaru naležato. Mišus

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 9:31 pm
od covex
Ve viviu vypada nasledovne:
27320924_30.jpg
27320924_30.jpg (67.9 KiB) Zobrazeno 8272 x

Nutno rici ze je neuveritelne zachovaly, az mam podezreni ze je meneny, protoze vetsinou vypada spis takto:
15671941_4_644x461_vand-subaru-vivio-inmatriculata-ro-cutie-automata-taxa-auto-platita-auto-moto-si-ambarcatiuni.jpg
15671941_4_644x461_vand-subaru-vivio-inmatriculata-ro-cutie-automata-taxa-auto-platita-auto-moto-si-ambarcatiuni.jpg (41.02 KiB) Zobrazeno 8272 x

I kdyz ani to neni hrouda blata jak sme zvykli z Libera.

Jinak toto Vivio po vetsinou casu spravoval tento servis:
http://www.dreispitzgarage.ch/

Re: Subaru Vivio

Napsal: čtv zář 04, 2014 9:35 pm
od covex
Dokumentace

Pro zajemce pridava naskenovanou dobovou brozuru
Subaru Vivio 92 Brochure DE

a manual
Subaru Vivio 92 user manual DE

a schema zapojeni
Subaru Vivio 92 electrical scheme DE

Je to i s OCR, ale vysledky nic moc.

Re: Subaru Vivio

Napsal: sob zář 06, 2014 9:10 pm
od covex
Musim rict, ze ridit tohle vozitko je fakt docela zabava. Libero je neprekonatelny pracant a ma neskutecnou variabilitu, ale proti Viviu je to neuveritelny slon.
Jedne clanecek http://aviddriver.blogspot.cz/2012/06/s ... ve-in.html

Jinak spotreba zatim vypada tez velmi priznive - neco pres 6l, coz je s Liberem pro me nedosazitelna meta.

Stale hledam servisni manual. Zatim jsem nasel jen toto:
http://www.workshopmanuals.biz/subaru%2 ... 20page.htm
Nemate s tim nekdo zkusenosti, jestli ma smysl to kupovat?

Re: Subaru Vivio

Napsal: pon zář 08, 2014 12:12 pm
od covex
Pro "pobaveni" - dost mi mlati predni kola pri prejezdu nerovnosti. S nejvetsi pravdepodobnosti jsou jiz vymlete spodni kulove cepy.

Jenze na rozdil od Libera, kde jsou oba konce jistene zavitem je u Vivia kulak zalisovany do ramene a da se tak koupit pouze cele rameno s kulovym cepem, nejde vymenit cep zvlast. Vypada to takto:
subaru-vivio-predni-sponi-kulovy-cep.jpg
subaru-vivio-predni-sponi-kulovy-cep.jpg (263.43 KiB) Zobrazeno 8207 x

subaru-vivio-predni-spodni-kulovy-cep-2.jpg
subaru-vivio-predni-spodni-kulovy-cep-2.jpg (17.61 KiB) Zobrazeno 8207 x


Nebo zna nekdo trik a nahradu jak to vymenit? Original jedine cele rameno.

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte zář 09, 2014 1:49 pm
od Tuti
Možná by se povedlo sehnat samostatný kulák (třeba jako je u feldy http://www.skoda-dily.cz/eshop/115420241-kulovy-cep-ramene.html) v příhodných rozměrech a s pasujícím koncem. Rameno by se pak muselo upravit navařením plotničky na přišroubování. Bylo by ovšem potřeba dost přesně dodržet osu čepu, aby se nehnula geometrie. Pak je ještě otázka, co má rameno na druhém konci - nejspíš nějaký silentblok, samozřejmě taky patřičně unavený. Dle mého soudu má smysl zabývat se nějakým náhradním řešením, pokud rameno stojí tak nad dva tisíce.

Re: Subaru Vivio

Napsal: úte zář 09, 2014 9:49 pm
od Mis.us
Kulák je opravdu u vivia součástí ramena, tehlice zbytek svírá.

Po zkušenostech s druhovýrobou kuláků, který vydržej většinou rok, max dva, se zaměřuju na originál, cenově je přijatelnej.

komplet rameno samozřejmě s novym kulovym čepem i silentblokem samotný kostry ramena nestojí jen dva tisíce kus.

když bys si chtěl remeno upravit, tak se to vpostatě absolutně nehodí, protože bys musel upravovat anebo shánět i samotnej silentblok ramene, ten se samostatně objednat taky nedá... U Leona mam to samý, s rozdílem kulovýho čepu. Silentbloky se nedaj koupit zvášt, jak kostry ramene tak ke stabilzátoru ramene.. :cry:

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 7:38 am
od covex
Vcera jsem se na to ptal jeste Bima ze Subarumb a rikal mi, ze pokutd to neni v dezolatnim stavu, tak to repasuje lisem, kde kulak znovu stahne, protoze vetsinou je jen "rozvite" pouzdro kuloveho cepu.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 7:43 am
od Mis.us
To bych řekl je spíš provizorka :-D když vyměníš pouzdro kuláku, tak zbytek pořád zůstává....

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 9:05 am
od Tuti
Pak je ještě otázka, jestli to bouchá opravdu od kuláků. Při nájezdu 64 tisíc by jim při normálním provozu nemělo nic být (ovšem je možný, že Vivio strávilo svůj život pendlováním po nějaké kamenité cestě k chalupě v horách). Kdežto guma odchází samotným stářím, takže problém může být v silentblocích.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 6:18 pm
od covex
Kterou gumu mas na mysli? Tlumic v predu je velmi podobny jako u Libera, takze leda ta guma nahore v sedle tlumice?

V kulaku je vule nekolik milimetru - kdyz mezi rameno a tehlici vrazim tyc a prizvedavam tehlici, tak proste vidim, ze to v tom kulaku to poskakuje nahoru a dolu. Takze bych rekl, ze v tomto pripade neni moc pochybnosti, ze i kulak je volny.

Re: Subaru Vivio

Napsal: stř zář 10, 2014 6:27 pm
od covex
Predni svetlomet jsem sice jiz nekolikrat urgoval z vrakoviste na Kladne, ale stale mi ho neposlali. Takze po dvou tydnech, jsem zasel do OK Taxi http://www.oktaxi-lbc.cz/o-nas kde krom jineho delaji i vareni plastu a behem odpoledne byl reflektor, resp. jeho drzaky opraveny.

subaru-vivio-svareni-drzaku-svetlometu.jpg
subaru-vivio-svareni-drzaku-svetlometu.jpg (500.49 KiB) Zobrazeno 8116 x


Uvidime jak dlouho to vydrzi.