
zimní provoz
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 916
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
U staršieho som nemal nikdy problém s kúrením, termostat neznámy, chladič slušne vypadaný, vonku 20 pod nulou, vnútri trenková teplota. Myslím že všetci poznáme ten pocit pálenia horúceho vzduchu od kúrenia vpredu, v polohe na nohy 

Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1751
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Bydliště: Desná v Jizerských horách
Re: zimní provoz
"Mis.usi" vyměnil jsi u bejvalky termostat? S tím jsem měl od začátku v zimně (za mrazu) potíže. Libero se nechtělo ohřívat natož topit. Tohle zelené má termostat super , za pár km ručka uprostřed , ale při mínus osmnácti to není nic platné. Obě topení naplno ( tedy přední pro kravál ventilátoru na 2) , ale pořád zima a zima. Já jsem si na to už za ty roky co jsem v zimním období jezdil zvykl, ale pasažeři kňučí. Jimny je v tomhle mnohem lepší pašák. Dědek
VW Golf V 1,4 59kW
škoda yeti 2.0TDI 2012
škoda yeti 2.0TDI 2012
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1735
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
nejen termostat ,málo věcí je původních:) jestli ti pasažéři kňučej,tak by mně zajímalo jak jedete daleko,protože auto se při tomhle mrazu pořádně vytopí až tak po 150km. A na čem nejvíc záleží je to, kde má kdo auto zaparkovaný,když stojí v mrazu dvacet pod nulou,tak sedačky tapecírunk a vůbec všechno co je uvnitř je zmrzlý,respektive celý auto je zmrzlý.A něco jinýho je když ho máš v garáži kde je 15stupňů a vše je vyhřátý.Jak jsem dával do mědi trubky,tak jsem je ještě voizoloval a je to od dost lepší,ona sama ta měd se hodně rychle chladí když na ní může vzduch. Co se tejče spotřeby :od 8,5 do 9,5l na 100km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1751
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Bydliště: Desná v Jizerských horách
Re: zimní provoz
O spotřebě za takových mrazů nelze vůbec uvažovat. Bude obrovská. Délka trati není naštěstí tak úděsná- tak deset- patnáct km. Na nákup do Tanvaldu, lékárny, na poštu atd , a potom zpět. Naštěstí, když svítí slunce je v Liberu teplota nad nulou. Horší to je večer a nebo jako dnes, kdy je deset pod nulou, zataženo a sem tam nějaká vločka. Kdyby jste si moji bejvalku neodvezli a totál nezgenerálkovi, už by asi nežila. Na tak rozsáhlou opravu už nemám sílu. Dědek
VW Golf V 1,4 59kW
škoda yeti 2.0TDI 2012
škoda yeti 2.0TDI 2012
Re: zimní provoz
Mis.usi, já nejsem naštvaný ani tak na Japonce, jako spíš občas na sebe, že jsem se zblbnul do tak zbytečně komplikovaného auta a že plnohodnotná náhrada zatím není.
Martin.
Martin.

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1735
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
tou komplikací míníš asi prostor na práci.Jenže u tak malýho auta nejde nic jinýho čekat,když jsem sundal boudu od rámu,byl jsem fascinovanej,jak to japonci vymysleli.jen je stim víc práce no.. 

Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Re: zimní provoz
Mis.usi, mezi námi je asi rozdíl v tom, jak to Libero vidíme. Já, díky tomu, že dělám opravy různých mašin, skoro celý svůj profesní život, tak vím , co je složitá, ale lehce opravitelná mašina. U Libera je to obráceně. Libero není nějak moc složité, jenom je těžko opravitelné. Na tom, aby to tak bylo, museli ti šikmoocí kámoši strávit strašnou spoustu hodin.
Martin.
Martin.
Re: zimní provoz
Já vám do toho nechci moc kecat ale teplá voda do chladiče jde až ji tam pustí termostat a to je až po úplným zahřátí motoru. Takže nějaký ucpávky a dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech. První bych odzkoušel termostat(jestliže je chladič teplej ještě než se ohřeje naplno motor,pak termoš nedovírá) a pak zabalil trubku od motoru k topení.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: zimní provoz
Zcela správně. Ale dát "dečku" teda v našem případě jako že zaslepit nasávací otvory v nárazníku,dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech
nebo dát dečku přes celý předek /již stará původní Avia toto měla ve výbavě a snad i Liaz/
může částečně, ale i trochu snížit ochlazování náporem mrazivého vzduchu v prostoru
podlahy a prostoru mezi, a pod sedačkama.Ale asi to smysl má...
K.

Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2281
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
Navic to omezi ochlazovani chladice naporem vzduchu - coz bych rekl, ze vliv na rychlost nabehu topeni ma...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1735
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
voda do topení jde z motoru,ne z chladiče.Náběh bude nepatrně rychlejší.S dečkou,kartonem nebo podobnou pomocí bude líp držet teplotu,když třeba jedeš s dlouhýho kopce na neutrál a motor se podlazuje tim,že má nízký otáčky,tim pádem dodává míň tepla k ohřevu vody.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX(KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR(FA8) 40kw 1993
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-NR(FA8) 40kw 1996
Subaru 1.8 GL 4WD turbo 3D 88kw 1986
Subaru 1.8 GL 4WD RX turbo 3D 100kw 1987
Subaru impreza 2.0 GL AWD combi (GF8)85kw 1997
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti