Dokud je olej v převodovce studený, řadím jedničku a dvojku jako by tam sinchron ani nebyl. Marně to vysvětluju své drahé polovičce. Tak doufám, že se jí nepodaří tu almaru poskurvit dřív, než vyzkouším ten Karlův olej.
Ix, máme iba staršie liberká, takže neviem ako je to presne na novšom. U nás je to tuším niekam na karburátor (alebo na sacie potrubie?). Neviem to presne, je tam hadíc ako nas... Ale viem že to má byť pripojené. Predstih sa mení s otáčkami.
Na škodovke bolo toto regulovanie zadreté a neišla tak ako mala. Nepamätám si ako sa to prejavovalo.
Na "pořádnej hasičák" v Liberku zdá sa neni moc miesta, ale čo tak skusiť tento div: http://www.proteng.sk ?
Vypadá to, že by to ani nemuselo moc otrávit posádku, ba podla predpisov EU je to možno aj jedlé, a chutné!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Dávam si "závazek, vykoumati" nejaké čidlo, ktoré by aj pri zavretom dekli motora zmeralo teplotu v tomto priestore. Dnes sú na trhu také avomety, ktoré majú aj sondu teploty - Martnekk s tým meria súčiastky, tak by to mohlo byť riešenie, ale má to plastové držadlo...
No, cena teho žvástu je značná, ale dobrý hasičák je tiež "drahý jako volvo" a je jednorazový, ibaže sa s tým dá pomôcť aj inému, ak tam je človek včas. Ale taká hadica sa dá hodit do ohňa tiež, len neváži tak vela a dá sa jednoduch napáskovať napríklad pod stredné sedadlo do trubky , jedným pohybom vytiahnuť a nastrkat aj cez špáru kapoty. Vidím to jako výborný doplnok napríklad pre tých záchranárov ze Srnčí, možná by Jarda mohol podiskutovať s nimi, "zdalipak to není jenom reklamná kačica", jak to vidí profesionáli...?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Thermometr s termistorovou sondou na drate mam.. pokud najdu chvili casu zkusim zmerit.
Podle me ta hadice funguje na principu vytlaceni vzduchu, resp. kysliku, cimz ohen zlikviduje. Tento hexacosi blazinec se pouziva i v hasicich pristrojich (hasivo FE-36). Jen tady je asi "nacpany" v hadici z nejake izolace, ktera podleha vysoke teplote.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Včera jsem si přečetl všechny příspěvky, hned ráno jsem koupil hasičák a namontoval ho pod střední sedačku. Zkontroloval sem všechny clony, naštěstí majitel přede mnou nedávno koupil nové, tak mi ušetřil dost peněz a času. Teď už zbývá jen je udržovat při životě.
V tomhle případě jako povrchová ůprava je asi nejlepší žárové zinkování ať u nových i repasovaných dílů. Co vím, tak takových zinkoven je celkem dost, horší to asi bude s termínem tak malé zakázky.
Clony tam určitě být musí!!!! Fungují na principu izolační schopnosti vzduchu. Až budete měřit teplotu u motoru, tak ji změřte hned u motoru, pak teplotu clony a potom vzduch nad ní a uvidíte jejich funkci. A komu to ještě nebude stačit, ať se podívá na nějaká videa. Já už viděl hořet dvě auta. Jde tam o sekundy. Libero má tak špatný přístup k motoru, že je to ještě horší, než u jiných aut. První se rozžhaví nárazník, takže bez dobrých rukavic ho neotevřete a pak máte už jen chvilku na to si vyndat doklady a jít kousek dál od toho táboráku.
Zdar Pípa
Co říkáte na tuto termopásku??Myslíte, že na liberu by zadržela udávaných 70% tepla .. Má s tem nekdo zkušenosti?? Jo a že je to z tuning shopu tož to našel google http://www.tuning-in.cz/termopaska-pro- ... acing.html
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
No, tak presne takouto páskou sa majú omotať nové pozvárané parohy a kompletný prívod ku kaťáku, ako to správne urobil napríklad aj náš pretekársky kolega z Nitry na tom svojom kriklavom zázraku, čo vyhráva s ním preteky... Ale samozrejme je vhodné ju omotať ešte medeným drátom, prípadne aj viac vrstiev, nahradí aj izoláciu na búdke kaťáku, a tepla pod kapotou určite ubudne.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Otázka je, jak se taková páska vyrovná s provozními podmínkami výfuku Libera, na který cáká voda, sůl a bláto .. a většinou ještě ukapává olej. Taky jsem se zamýšlel nad nějakou omotávkou, ale obávám se, že by ze všeho nejvíc byla zdrojem smradu a nejpozději po první zimě by se rozsypala.
Tá pásska bude dajaký humus azbestový. Ono by to na výfuku podľa mňa vydržalo, ale na vrch by som to zakryl hrubm alobalom používaným na grilovanie a potom stiahol drátom. To by mohlo vydržať. Nech Gari poreferuje, tak nejak to má spravené. Chystám sa to spraviiť koncom leta.