Topení
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Topeni, Kurenie
Chcel by som sa spytat na funkciu zadneho topenia, ak je prepnuty vypinac "Rear heater" zapina to vrtulku zadneho kurenia aj púšta teplu vodu do radiatora, alebo je tam tepla voda vzdy a spinacom ovladam len vrtulku?? Totiz ja mam zadne kurenie nefunkcne odjakziva teda neviem co sa mam snazit dosiahnut pri oprave. Vdaka.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Ja si myslím že púšťa len ventilátor. Ventil som tam nikde nevidel.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
myslim ze vzadu kolem toho voda proudi porad, akorat vrtulka ventilatoru je spinana
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Jestli se dobře pamatuju, někde se tu psalo, že ovládací páčka topení pouští vodu současně do předního i zadního topení .. z toho by se dalo usuzovat, že kohout je asi společný. Zkus hledat ve starších příspěvcích.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Topení
Na novém to je skutečně tak.Tuti píše:současně do předního i zadního topení ..
K.
Nikdo není dokonalej.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Mam novy motor, teda pre mna novy, inak je to od Martinekka teda prapovodny majitel bol Dedek, ale... mal som problemy s chladenim uz aj predtymto motorom(staracala sa voda ale tipoval som to na vodnu pumpu a teraz som si vsimol ze mi voda stoji v zadnom kureni ked vodu dolejem zvysi sa aj hladina v kureni. bude to prasknuty radiator? alebo to moze byt ina chyba (zeby som cosi zle zapojil alebo tak) Prosim radte kto ma paru. pripadne aj radu ako dostat von kurenie bez toho aby siel von motor. Vdaka
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Kúrenie namontuj rovno druhé. Možno ho v zime roztrhlo. Vyndať sa mi podarilo fakt až keď som dal nižšie motor, inak to skutočne nešlo, alebo som len na to neprišiel.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Oriesok rozlusknuty - radiator bol prerazeny samorezkami srubkami kt. drzali tapacir ktory tam dal predoslý majitel. Srubky ale robili dierkam zaroven aj zatky. Voda sa teda zacala liat az potom co som chcel oprasit tapacir, lebo som vybral sruby.
A typ na vybranie kurenia:
1. odpojit vsetky konektory - aj tie co su nad kurenim.
2. tie prepchat smerom do motoroveho piestoru.
3. odpratat spinanie 4WD
4. odpojit hadice a odsrubovat aj spredu smerom od tapaciru aj zvrchu kurenia
5. kurenie posunut smerom k vzduch. filtru
6. stocit ho sacimi otvormi smerom hore
7. najprv vybrat von cast s ventilatorom
8. vybrat cele
Pocas vyberania to chce len minimum nasilia a vždy trochu pootacat - pozor aby sa kdesi nezachytilo napr. privod paliva.
A este postreh: predpokladam ze cele kurenie je z E10 a E12 zamenitelne ale samotne radiatory nie- na E 10 je sirsi aj hrubsi teda sa do obalu kurenia z E 12 nevojde.
A typ na vybranie kurenia:
1. odpojit vsetky konektory - aj tie co su nad kurenim.
2. tie prepchat smerom do motoroveho piestoru.
3. odpratat spinanie 4WD
4. odpojit hadice a odsrubovat aj spredu smerom od tapaciru aj zvrchu kurenia
5. kurenie posunut smerom k vzduch. filtru
6. stocit ho sacimi otvormi smerom hore
7. najprv vybrat von cast s ventilatorom
8. vybrat cele
Pocas vyberania to chce len minimum nasilia a vždy trochu pootacat - pozor aby sa kdesi nezachytilo napr. privod paliva.
A este postreh: predpokladam ze cele kurenie je z E10 a E12 zamenitelne ale samotne radiatory nie- na E 10 je sirsi aj hrubsi teda sa do obalu kurenia z E 12 nevojde.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Mrazy sú tu, lyžovať sa jazdí ale ja nevidim na cestu.. Jazdím liberom stále v 6tich teda pasažierov co mi nadýchajú je stále dosť ale čelné sklo sa mi nonstop rosí a hned aj mrzne. Zväčša šoférujem tak že som prikrčený aby som videl zospodu okna kde to este odfúkne. Ak to zotriem do par sekund je to narosene a este par nato zmrzlé. Toto považujem za dosť nebezpečné a nerád by som sa stým zmieril že to má tak ostať.
Teda neviete ako dosiahnuť 1 - aby fukalo na sklo silnejšie 2 - aby na sklo fúkalo teplejší vzduch.. 3 iná rada co by pomohla.
Zaroven by ma informačne zaujímalo odkiaľ saje vzduch ked je vonkajsi obeh a odkial ked je vnútorná cirkulácia.
Pozn. spolujazdec ma vzdy odfukane viac než ja vodič.
Teda neviete ako dosiahnuť 1 - aby fukalo na sklo silnejšie 2 - aby na sklo fúkalo teplejší vzduch.. 3 iná rada co by pomohla.
Zaroven by ma informačne zaujímalo odkiaľ saje vzduch ked je vonkajsi obeh a odkial ked je vnútorná cirkulácia.
Pozn. spolujazdec ma vzdy odfukane viac než ja vodič.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Tak naštartuj auto tak 10min rped odjazdom nech sa zohreje. keď bude zohriate tak sklo sa nezarosí. Maj otvorené zadné okienka, dosť to pomôže. A vonkajšie sanie. Neviem kde to saje, nemám to preskúmané. A ventilátor na dvojku. Mne sa aj pri studenom štarte a jazde v 6tich osobách po 4km nerosí nič vpredu a vidím. Orosené máme aj so spolujazdcom cca rovnako. Inak asi aj záleží ako moc snehu donesiete na topánkach dovnútra. To sa odparuje a usadzuje na oknách...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Topení
Když je potřeba, tak to taky nechám na 15 minut běžet na volnoběh, až se zahřeje pustit obě topení. Ale okýnka vzadu se taky trochu mlží, ale to mi za volantem nevadí, kdo se chce kochat, nechť si utře. A teď spíš z kategorie vtipů http://shop.conrad.cz/websale7/?shopid= ... ber=856684
http://www.webasto.cz/am/cz/am_automobile_3177.html
http://www.webasto.cz/am/cz/am_automobile_3177.html
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Vždy mam celne sklo na dvojku ale to si len tak pofukuje chcel by som docieliť aby to fučalo poriadne. Dalo by sa to zvýšením príkonu alebo by to chcelo iný elektromotorcek? Minule som vyhrieval tych 10-15 min a po jednom km som bol tam kde vždy. Prosto zimný vzduch to sklo príliš ochladzuje a ofukovanie na to nestačí.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
Re: Topení
U staršího jsem v zimě vždy mezi nárazník a chladič vsunul kus kartonu. Výrazně se zvedla teplota motoru a tím i teplota ohřátého vzduchu. Funguje to stoprocentně. Má to jedinou chybu, musíš si hlídat teplotu motoru. V případě přehřívání je třeba karton zmenšit. Mlžení oken při plném obsazení, to je vlastnost Libera, ale přední okno touto úpravou jde udržet bez sražené páry.
Martin.
Martin.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Topení
Myslím, že ako uplne najlepší prostriedok proti "orosování" som používal metličku(zmeták), ktorou som poctivo omietol topánky od snehu každému z pasažierov - trochu reptali, ale tým, čo reptali som ešte oklepal botičky aj o hranu dverí, aby aj z podrážky vypadlo maximum snehu - a videl som aj bez krčenia sa. Spolujazdec si hravo oklepe podrážky kopnutím do pneumatiky, neboj, neurazí sa, ja som si veru omietol botky tiež, keď mám tú metlu v ruke, kopol do pneu a pred zatvorením dverí si tiež zvyknem otriasť aj poslednú snehom kontaminovanú botu poklepaním o karosériu. To je prosím pekne Liberohygiena v zime - nutný rituál. Vždy, keď som to zanedbal, boli problémy s orosovaním. Ale na staršom som nikdy nezavieral jedno zadné okienko, ani v najhoršej zime, lebo valmi účinne pomáha odsávať vlhký vzduch von, a hlavne ventilátor kúrenia nepretlakuje karosériu, ale je podtlakom v podstate tak trochu nasávaný vzduch, takže ventilátor vždy na 1, (na 2 už dosť hučal) a kúrilo sa vždy dostatočne proti orosovaniu - tak do kilometra čisté okno, ale stredné nie, tie sa čistili až po mnohých km, a keď bolo veľa medzipristátí = voda, sneh, tak sa utierali ručne... No, a pomáhalo aj otvoriť okienko vedľa vodiča tak na 1,5cm špáru, to si potom človek nefuní na sklo, a neorosuje sa mu "od huby" na studenom skle tých prvých 200metrov, pod -10 som otvoril okienko aj viac a funel tak nejak nabok, do okna, holt, nejak si musím pomôcť
Inak "tlak" do výdychov na okná vo velkých mrazoch ide krátkodobo zvýšiť aj priucpaním dolných otvorov kúrenia handrou alebo kusom špongie, ale iba kým sa nevyčistí okno, inak mrznú nohy...A pred chladič dečka (z krabice) je dobrý tip, ale do dlhého stúpania na "2" to už nemusí byť uplne dobrá volba - trba čumeť často aj na ručičku a podradiť, aby mal motor otáčky a miešalo vodu.
Zas som sa rozkecal...sorry.
Inak "tlak" do výdychov na okná vo velkých mrazoch ide krátkodobo zvýšiť aj priucpaním dolných otvorov kúrenia handrou alebo kusom špongie, ale iba kým sa nevyčistí okno, inak mrznú nohy...A pred chladič dečka (z krabice) je dobrý tip, ale do dlhého stúpania na "2" to už nemusí byť uplne dobrá volba - trba čumeť často aj na ručičku a podradiť, aby mal motor otáčky a miešalo vodu.
Zas som sa rozkecal...sorry.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
- Bydliště: Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Řešil jsem tento problém minulí tyden vyřešil jsem to tak že jsem nacpal kus toaleťáku do husího krku co vede od topení k ofuku spolujezdcovy strany predního skla tím se zvětší množství príváděného vzduchu na tvojí stranu a potom dokonce i neco málo vidíš spolujezdec nadával jak špaček tak jsem mujěšte zalepil díru na nohy jednak abych nasměroval co nejvíc teplého vzduch k mé části okna jednak proto abych ho ještě trochu nas..l, to spolujezdec zebral jako útok na jeho osobu udobřil jsem si ho lahvačem . hlavně že vidím dá se to rychle demontovat je to jednoduché a pro výjímečné situace kdy vezu 6 lidí v -20°c se tento zpusob dá omluvit. Bohužel tento způsob závadu nebo vlastnoast nespravý ale alespoň ji obejde
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
Dnes som prisiel na to ze tiahlo kúrenia bolo trochu ohnuté a preto sa dalo dat na max. zimu ale nie na max. teplo tak som to usmernil. V sobotu idem v 6tich-7mich do rožnavy tak uvidíme .
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD