motor klepe
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
motor klepe
Zdravím Liberátorov,
mám problém, že môj motor sa správa uplne vzorne pri zrýchlovaní, ale po ubratí plynu a udržovaní stálej rýchlosti klepe. Je jasné, že v takomto režime nemôže dlho vydržať, určite mu to veľmi škodí, ani ja to nevydržím počúvať to trápenie. Tak jazdím štýlom pridať, vytočiť motor , vykvaltovať, doplachtiť tak na 60tku, opäť zaradiť rýchlosť a zrýchlovať... No otrava. Neklepe pri brzdení motorom, voľnobeh je šepot kvetin.
Jediné, čo ma napadá, je , že ubratím plynu vlastne ochudobním zmes až dovediem súčiniteľ prebytku vzduchu do oblasti detonačného spalovania. Takže nejak nastaviť zmiešavací pomer palivo-vzduch. Ale ako? Poradíte , Liberátori?
P.S. Rady typu vymeň motor si nechajte, tu treba odbornú radu.
mám problém, že môj motor sa správa uplne vzorne pri zrýchlovaní, ale po ubratí plynu a udržovaní stálej rýchlosti klepe. Je jasné, že v takomto režime nemôže dlho vydržať, určite mu to veľmi škodí, ani ja to nevydržím počúvať to trápenie. Tak jazdím štýlom pridať, vytočiť motor , vykvaltovať, doplachtiť tak na 60tku, opäť zaradiť rýchlosť a zrýchlovať... No otrava. Neklepe pri brzdení motorom, voľnobeh je šepot kvetin.
Jediné, čo ma napadá, je , že ubratím plynu vlastne ochudobním zmes až dovediem súčiniteľ prebytku vzduchu do oblasti detonačného spalovania. Takže nejak nastaviť zmiešavací pomer palivo-vzduch. Ale ako? Poradíte , Liberátori?
P.S. Rady typu vymeň motor si nechajte, tu treba odbornú radu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1031
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
klepe...
Tak to skúsim. Ale čo kľuka? nebolo ju treba prebrúsiť? v tom prípade treba totiž zháňať asi iné priemery ložiskových panvičiek! t.j. kupoval si originál priemery? Už som raz dával opraviť aj kľuku a keď ju premerali, neostávalo nič, len ju vymeniť, také panvičky sa vraj nerobia.
Díky za informáciu.
Díky za informáciu.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Kliku je třeba dát přebrousit . Stojí to asi do 1000 Kč jak a kde . Ložiska se prodávají na 1, a 2, výbrus . Je lepší sehnat nejdřív ložiska a potom dát brousit kliku podle toho jaká seženeš . Prodává je nějaká firma co má ústředí v Brně a pobočku v Praze . Myslím že se to jmenuje Metal auto nebo tak nějak .
P+B.
P+B.
Subarácká RODINKO :Jedná věc mi nejde na mysl. Jak to tak pozoruji, tak skoro všichni ve fóru generálkovali motory i já teď ten dovezený z té káry,ale já to věděl,že je špatný a měl jsem náhradní 10-kový.
Tak že,:jsou Liberácké motory opravdu tak nekvalitní nebo tak nedořešené,nebo v čem je problém? Já používám olej polosintetický u svých vozů a to mám vždy ojetiny a nikdy jsem na motoru takovéto zákroky nedělal, maximálně měnil gufera ventylů, abych snížil spotřebu oleje.Je to jeho vodorovným uložením ? Japonci měli vždy špičkové motory a neslyšel jsem na ně nejmenších připomínek, jen samou chválu.
Tak že,:jsou Liberácké motory opravdu tak nekvalitní nebo tak nedořešené,nebo v čem je problém? Já používám olej polosintetický u svých vozů a to mám vždy ojetiny a nikdy jsem na motoru takovéto zákroky nedělal, maximálně měnil gufera ventylů, abych snížil spotřebu oleje.Je to jeho vodorovným uložením ? Japonci měli vždy špičkové motory a neslyšel jsem na ně nejmenších připomínek, jen samou chválu.
Dandy
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Toto téma je asi složitějsí než je na první pohled patrné.Musel bys řešit jednotlivá auta. Jako vztah= zacházení s autem /soukromé - služební/.Pravidelný a profesionální servis. Pokud nebudeš jezdit s autem stále "nadoraz"a nezkoušet co to "vydrží"a když budeš motor zatěžovat jak výkonem, tak otáčkama na 2/3, tak mi věř , že vydrží opravdu hodně.Životnost.... konstruktér navrhne auto tak aby vydrželo 5-7let a najelo asi 150 000km.Žádné auto není nafurt.kosma.d píše:Tak že,:jsou Liberácké motory opravdu tak nekvalitní nebo tak nedořešené,nebo v čem je problém?
K.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
To souhlasí. ARO M461 je jiná liga.Subaru Libero je do města a příležitostně po nezpevněné cestě.Je to stejná kategorie jako Justy.Stejný motor -opačná zástavba.Srovnávl bys nesrovnatelné.ARA a GAZY jsou vojenské vozy se vším všudy.Libero je tak na chalupu a vyjet do kopce mokrou louku,kam se normální osobák bez řetězů nedostane.S tím jsem ho kupoval.Jeho vlastnoti respektuji a snažím se/občas/ zbytečně ho netejrat.U mně je to auto pro zábavu.A snad to i vydrží.
K.
K.
Nikdo není dokonalej.
1. Ty motory mají nalítané za ty roky určitě hodně kilometrů.
2. Na to jak velký aerodynamický odpor a váhu má Libero, je
oběm motoru malý, zvlášť ta tisícovka.
3. Díky uložení motoru a špatnému přístupu k němu, asi spousta
majitelů dlabala na pravidelnou kontrolu a údržbu (filtr, olej).
To budou podle mě příčiny toho, že skoro každý z nás už byl ve vnitřnostech teho šikmookeho pěrunstva.
Martin.
2. Na to jak velký aerodynamický odpor a váhu má Libero, je
oběm motoru malý, zvlášť ta tisícovka.
3. Díky uložení motoru a špatnému přístupu k němu, asi spousta
majitelů dlabala na pravidelnou kontrolu a údržbu (filtr, olej).
To budou podle mě příčiny toho, že skoro každý z nás už byl ve vnitřnostech teho šikmookeho pěrunstva.
Martin.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Omlouvám se, že vstupuji do této diskuze.Já bych řekl, že "životnost" motoru je přímo úměrná jeho provozním otáčkám. Tento tříválec bych zařadil do "středně až nízko točivým motorům a že by měl vydržet tak 250 tis.km.(Samosebou plus mínus "autobus").Je to dáno délkou ojnic.Motor nemá
mimořádný výkon v kW oproti dnešním moderním motorům(viz 1,2Honda třeba v Jazzu), na druhou stranu však je modernější proti motorům stejného objemu (60.-80.léta), věřím však v pečlivost japonců a výběr materiálů.Podvozkové skupiny(závěsy, řízení, klouby i brzdy)Jsou podle mne dimenzovány asi právě na výše uvedený počty ujetých km.Mýslím si, že utrácet peníze za Libero, který prokazatelně někdo kompletně negenerálkoval s ujetými 180-220tis. km jsou už vyhozený peníze.A podle počtu v zahraničí 15-25tis. km ročně a doma 10tis.km, krát léta strávená na silnicích lepších i horších, lze snadno dopočítat, že desetileté Libero bude s motorem už na konci svých sil a proto ty zmiňované GO.S jiným autem ozve-li se motor o vážnější opravu se zachází už i u nás odvozem na šrot, ale Liber je nám líto.Za svoje služby si tento předčasný konec nezasluhují.Od léta už i tady na tom fóru se objevily na prodej minimálně tři Libera s "vadou motoru".(I to poslední na "přestavbu" v "PRODÁM"!) Dědek
mimořádný výkon v kW oproti dnešním moderním motorům(viz 1,2Honda třeba v Jazzu), na druhou stranu však je modernější proti motorům stejného objemu (60.-80.léta), věřím však v pečlivost japonců a výběr materiálů.Podvozkové skupiny(závěsy, řízení, klouby i brzdy)Jsou podle mne dimenzovány asi právě na výše uvedený počty ujetých km.Mýslím si, že utrácet peníze za Libero, který prokazatelně někdo kompletně negenerálkoval s ujetými 180-220tis. km jsou už vyhozený peníze.A podle počtu v zahraničí 15-25tis. km ročně a doma 10tis.km, krát léta strávená na silnicích lepších i horších, lze snadno dopočítat, že desetileté Libero bude s motorem už na konci svých sil a proto ty zmiňované GO.S jiným autem ozve-li se motor o vážnější opravu se zachází už i u nás odvozem na šrot, ale Liber je nám líto.Za svoje služby si tento předčasný konec nezasluhují.Od léta už i tady na tom fóru se objevily na prodej minimálně tři Libera s "vadou motoru".(I to poslední na "přestavbu" v "PRODÁM"!) Dědek
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Tak mám konečně ten motor EF12 zgenerálkovaný, to jest:Broušená klika, srov. hlavy a zabroušení ventylů. Dále- pístní kroužky,všechny gufera i ventylu, jen řetěz je původní. Svíčky, olej, filtr oil + všechna těsnění i vod.pumpy a dostal jsem se na 7700kč.
Ačkoliv jsem nikdy neměl v plánu dělat generálku motoru a to u čehokoliv, tak jsem rád, že to mám za sebou. Demontáž a montáž, jsem dělal na zahradě za domem a doufám, že to už nebudu nikdy absolvovat.
Ačkoliv jsem nikdy neměl v plánu dělat generálku motoru a to u čehokoliv, tak jsem rád, že to mám za sebou. Demontáž a montáž, jsem dělal na zahradě za domem a doufám, že to už nebudu nikdy absolvovat.
Dandy
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4