alternátor
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 536
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
ahoj, poprosil bych o radu..je mi jasné že se to tu už mnohokrát řešilo, ale nejsem z toho furt moc moudrej...u subíka už od začátku pozoruji že to s elektrikou není úplně v pořádku, když auto déle stálo (třeba nějaké opravy i přes léto) tak jsem už nenastartoval a bylo potřeba dobíjet, teď v zimě je to samozřejmě dost znát..
..kontakty na baterce a kostry na startéru jsou očištěné, vpravo u nápravy taky a beze změn
..baterku jsem nechal přeměřit a jsou jí asi dva roky a kapacitu má okolo 70%..pán při měření na baterce říkal že i dobíjení je v pořádku ale že se někde ztrácí 0,2V..ale kde?
naměřené hodnoty za klidu:
baterka: 12,5V
zapalovač:12V
startér:12,22V
altík: 12,22V
hodnoty na volnoběh (a to beze světel):
baterka: 13,94V
zapalovač: 13,74V
startér: 14,11V
altík: 14,14V
asi to není měřeno uplně správně, u elektriky chápu maximálně elektrický kytary kde proud neběhá tak se omlouvám
-chápu správně že se to tedy ztrácí napětí na cestě k baterce? (vypadáto, že to je taháno nově, tak mě to překvapuje)
-dá se takle říct jestli altík dobíjí dostatečně? - plus je od něj tažené přímo na startér - je to tak správně?
díky, rád se nechám poučit
..kontakty na baterce a kostry na startéru jsou očištěné, vpravo u nápravy taky a beze změn
..baterku jsem nechal přeměřit a jsou jí asi dva roky a kapacitu má okolo 70%..pán při měření na baterce říkal že i dobíjení je v pořádku ale že se někde ztrácí 0,2V..ale kde?
naměřené hodnoty za klidu:
baterka: 12,5V
zapalovač:12V
startér:12,22V
altík: 12,22V
hodnoty na volnoběh (a to beze světel):
baterka: 13,94V
zapalovač: 13,74V
startér: 14,11V
altík: 14,14V
asi to není měřeno uplně správně, u elektriky chápu maximálně elektrický kytary kde proud neběhá tak se omlouvám
-chápu správně že se to tedy ztrácí napětí na cestě k baterce? (vypadáto, že to je taháno nově, tak mě to překvapuje)
-dá se takle říct jestli altík dobíjí dostatečně? - plus je od něj tažené přímo na startér - je to tak správně?
díky, rád se nechám poučit
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Moje zkusenost rika, ze baterka v Liberu vydrzi 3 roky - pri mestskem pouzivani. Pokud nechci treti zimu resit startovani, musim baterku vymenit. 70% uz je podle me kapacitne dost malo. Napeti na baterce muze byt fajn, ale jde o to jak rychle klesa pri zatezi, jaky je startovaci proud a jak dlouho vydrzi. Libero nema nijak silnou baterku a tak je kazdy ubytek znat.
Co se tyce ztrat v obvodu, tak ty jsou s nejvetsi pravdepodobnosti na vedeni od baterie dozadu k motoru. Vede tam asi jako malicek tlusty medeny kabel.
Pokud neni nikde poskozeny, nejcasteji je zoxiodovany kolem spojeni kabel-konektor(ocka). Ztraty jsou zpusobeny narustem odporu kabelu. (K zapalovaci naopak vede pidi kablik a krom toho byva od pouzivani (tedy neustale zhaveni a ochlazovani) dost zoxidovany.
Zjednodusene:
I=U/R - je tedy videt, ze pokud mame konstatni napeti U pak pri zvyseni doporu R klesne proud I. Tedy klesa startovaci proud z baterie.
"Samovybijeni" baterie je normalni. Moderni auta s tim maji celkem slusny problem, protoze v autech narusta mnozstvi elektroniky. Stara auta s tim maji problem protoze narusta odpor a ruzne svodove proudy. Kdyz se k tomu prida stara baterka a nizke teploty, resp. stridani teplot, je o vybijeni postarano.
Co se tyce ztrat v obvodu, tak ty jsou s nejvetsi pravdepodobnosti na vedeni od baterie dozadu k motoru. Vede tam asi jako malicek tlusty medeny kabel.
Pokud neni nikde poskozeny, nejcasteji je zoxiodovany kolem spojeni kabel-konektor(ocka). Ztraty jsou zpusobeny narustem odporu kabelu. (K zapalovaci naopak vede pidi kablik a krom toho byva od pouzivani (tedy neustale zhaveni a ochlazovani) dost zoxidovany.
Zjednodusene:
I=U/R - je tedy videt, ze pokud mame konstatni napeti U pak pri zvyseni doporu R klesne proud I. Tedy klesa startovaci proud z baterie.
"Samovybijeni" baterie je normalni. Moderni auta s tim maji celkem slusny problem, protoze v autech narusta mnozstvi elektroniky. Stara auta s tim maji problem protoze narusta odpor a ruzne svodove proudy. Kdyz se k tomu prida stara baterka a nizke teploty, resp. stridani teplot, je o vybijeni postarano.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: alternátor
Vojto, nabíjení je ve tvém případě abnormálně dobré (běžně tak při nastartovaném motoru naměříš 13,8V. Baterie dva roky stará lze nabít tak do 90-95% (to je normálka) a to, že se baterie samovybíjí je taky normální. Podle motoru (jeho komprese a konstrukce startéru je baterka asi optimální pro každodenní provoz. Když auto stojí delší dobu je nutné počítat i s tím, že z baterie stále je odčerpávána energie . Nejvíce radiopřijimačem , ale i ŘJ . Setkal jsem se s tím, že v prodejně vozů Škoda mají všechny auta na skladě odpojené baterie a ty, když si zákazník přijde pro auto, nejprve dobijí a připojí (musí se pak nastavit rádio a hodiny) Já to dělám tak, že pokud některé auto stojí (mám tři) zapojuji je na tak zvané konzervační dobíjením, což je vlastně malá nabíječka , která stojí kolem dvou stovek (občas ji koupíš v LIDLu ) a po zapojení se nemusíš o nic starat (je v ní automatika s kontrolkou ) Jinak používám už dost letitý "Kondicionér", který do baterie posílá tak 70mA , což stačí k doplnění kapacity baterky. Po dvou letech bych baterii novou nekupoval. Spíš očisti kontakty na baterce a lehce mázni nějakou vazelínou. Ale pořiď si nabíječku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 536
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
díky za reakce..přesto mi přijde že není vše v pořádku, potřebuji momentálně denně jezdit do jablonce kde auto stojí venku a potřebuju jistotu že pak v klidu odjedu - vozím více lidí a jak funí je potřeba aspoň trochu přitápet abych něco viděl. Auto mám tak na nabíječce každou noc (přijde mi jak elektromobil), protože jak je pod nulou, už bych neodjel. Požívám takový "semafor" do zapalovače který na kombinaci třech diod ukazuje jak na tom napětí je - při světlech v podstatě nedobíjím a s topením musím hodně opatrně, stěrače to pak už skoro neutáhne. Zatím máme ještě poměrně teplo ale až to uhodí půjde kapacita už uplně do háje. Je mi jasné že vlivem teploty jde kapacita dolů, ale jelikož se to dělo i v létě chtěl bych jiný odběr eliminovat.
..konzervační nabíječku jsem zvažoval, asi by to chtělo udělat si na to další konektor protože v zapalovači se přerušuje klíčkem, ale zatím to nechávám na nabíječce..také jsem slyšel že není od věci udělat si vypínač na mínusovém kabelu a tím odpojit baterku od kostry aby se napětí neztrácelo jak se asi ztrácí mě.
to covex: s tím že baterie v liberci vydrží 3 roky jsi mě dost překvapil - různě tu na fóru jsem se dočítal že baterka vydrží 5-6 let, tak právě hledám problém jinde..v baterkárně mi řekli že se někde ztrácí tak 0.2V to mi dá za pět dní voltík a už neodjedu, když k tomu přičtu že cestou v podstatě nedobiju ani ten start a pak to stojí půl dne na zimě není to žádná sláva. Každopádně by to s novou baterkou bylo lepší, ale nechtěl bych jí trápit aby vydržela dýl
no projedu ještě jednou kostry - to ničemu neuškodí a zkusím ještě měřit, dík
..konzervační nabíječku jsem zvažoval, asi by to chtělo udělat si na to další konektor protože v zapalovači se přerušuje klíčkem, ale zatím to nechávám na nabíječce..také jsem slyšel že není od věci udělat si vypínač na mínusovém kabelu a tím odpojit baterku od kostry aby se napětí neztrácelo jak se asi ztrácí mě.
to covex: s tím že baterie v liberci vydrží 3 roky jsi mě dost překvapil - různě tu na fóru jsem se dočítal že baterka vydrží 5-6 let, tak právě hledám problém jinde..v baterkárně mi řekli že se někde ztrácí tak 0.2V to mi dá za pět dní voltík a už neodjedu, když k tomu přičtu že cestou v podstatě nedobiju ani ten start a pak to stojí půl dne na zimě není to žádná sláva. Každopádně by to s novou baterkou bylo lepší, ale nechtěl bych jí trápit aby vydržela dýl
no projedu ještě jednou kostry - to ničemu neuškodí a zkusím ještě měřit, dík
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Zmeraj koľko je na altíku a koľko je na baterke. Keď máš naštartované a svietia svetlá a beží topení. Pri mierne pridanom plyne musí byť na baterke 14,2 až 14,5V. Ak nieje, ale na altíku je, niekde je prechodový odpor a treba ho nájsť voltmetrom. Ak dosiahneš takýto stav, tak Liberko musí šartovať už pri zaštrngotaní kľúčov v zámku dverí
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: alternátor
podobne problemy mi delalo spatne ukostreni. vyresil to medeny pasek z motoru na ram. ted po pul roce mam pocit, ze uz to ale zase neni uplne ono, tak baterku, kdyz opustim auto, radeji vypinam. ted uz to ale svadim spis na starou baterku
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Zmeraj ampérmetrom koľko žerie auto keď je všetko vypnuté. Nieje nič neobvyklé že autorádio má spotrebu aj pol ampéra a potom je po dvoch dňoch akumulátor bez dostatku energie na štart...
Zeme je treba merať.
Zeme je treba merať.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: alternátor
Vojto, co máš v autě za rádio? Fakt je ten, že snad čím novější, tím "žravější" . Vždy mne překvapí při zapojování , jaká "jiskra" přeskočí i když je rádio ještě vypnuté. Potom také zvaž, není-li předchozím majitelem proveden nějaký zásah do elektroinstalace . I při vypnutém klíčku je toho spousta , co je" pod proudem".
To je u japonského zapojení (připíná se mínus pól) dost háklivé na svody, protože jsou věci , které dodatečně zapojené , jdou opačně(mlhovky, denní svícení, rádio atd.) Dědek
To je u japonského zapojení (připíná se mínus pól) dost háklivé na svody, protože jsou věci , které dodatečně zapojené , jdou opačně(mlhovky, denní svícení, rádio atd.) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Mně teda nejdou na rozum ty úbytky napětí za klidu - když drátama neteče žádný proud, neměl by se naměřit žádný rozdíl ani kdyby přechodové odpory byly veliké. Důležité je měřit úbytky na všech místech za stejného stavu, konkrétně s klíčkem ve stejné poloze. Optimálně v první "pohotovostní", když už jde zásuvka a ještě nesvítí kontrolky. Když se zapne zapalování, už je to odběr pár ampér a napětí na baterce okamžitě o nějaké desetinky spadne a pak pomaličku klesá.vojta píše: naměřené hodnoty za klidu:
baterka: 12,5V
zapalovač:12V
startér:12,22V
altík: 12,22V
Černé žrouty hledej přes pojistkovou skříňku, jednoduše vždycky vyndáš pojistku a kontakty propojíš přes ampérmetr. Podstatně si tak zúžíš okruh podezřelých.
A ještě poznámka. Životnost baterky podle mě minimálně o jednu sezónu zkracuje denní svícení, výkon alternátoru u Libera a vůbec u většiny starších aut na to není dimenzovaný.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 536
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
bylo to myslím měřeno s svítícíma kontrolkama a zhaslém motoru...Tuti píše:Mně teda nejdou na rozum ty úbytky napětí za klidu..vojta píše: naměřené hodnoty za klidu:
baterka: 12,5V
zapalovač:12V
startér:12,22V
altík: 12,22V
myslím že úbytek nekde bude...dnes jsem při prvním sněžení po zastavení odpojil oba póly napětí na baterce a baterka si udržela s čím přijela ..když jsem posledně odpojil jen mínus na dlouhém startu to bylo znát
rádio je novější, z předprodejního servisu imobilizér i zapojení mlhovek..ty pojistky zkusím
-do elektriky bylo zasahováno, předchozí majitelé nechali dát nový kabel od baterky a mezi startérem a altíkem...zkusím čistit kontaky a měřit a měřit
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: alternátor
Vojto, samozřejmě, že stačí odpojit jen jeden konec na baterii. Oba jsou zbytečné. Jen, že by jsi měl na baterii nějaký držák, kde by hrozilo, že přez něj by byl možný svod na kostru. Pak by jsi musel odpojovat plus pól, ale opravdu stačí jen jeden pól. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: alternátor
Tak je tu otevřené vlákno o baterkách a alternátorech. Tož se pochlubím.
V neděli ráno jsem nenastartoval.
Stačilo zapojit nabíječku s proudem asi 5A na hodinu a bylo hej.
V pondělí start obtížný, až těžký. Kontrola nabíjecího napětí po skončení jízdy asi 20km
krásných 14,45 /měřeno za pojistkama v zapalovači/ ověřeným multimetrem. Stáří baterky
pouze 3,5 roku.
Koupil jsem toto : http://www.baterieonline.cz/baterieonli ... c-12V-45Ah
Sice za 1440,- ale hned a bez poštovného.
K.
V neděli ráno jsem nenastartoval.
Stačilo zapojit nabíječku s proudem asi 5A na hodinu a bylo hej.
V pondělí start obtížný, až těžký. Kontrola nabíjecího napětí po skončení jízdy asi 20km
krásných 14,45 /měřeno za pojistkama v zapalovači/ ověřeným multimetrem. Stáří baterky
pouze 3,5 roku.
Koupil jsem toto : http://www.baterieonline.cz/baterieonli ... c-12V-45Ah
Sice za 1440,- ale hned a bez poštovného.
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: alternátor
Tak, že chceš řící 3,5roku a konec? Trochu málo, ale asi je to realita. A nová za 1440,-Kč je paráda. Poslední jsem do Libera kupoval za 18 stovek. Jestli to bude číst People , prosím o údaj, kdy kupoval do Libera baterku on. At´vím co mě čeká. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- vojta
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 536
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
tak koukám že liberko je na baterky žrout, koupím tedy před další zimou...jinak jsem očistil kontakty na altíku a zaznamenal zlepšení...na volnoběh se světlama a topení na 1:
baterka:14,35V
startér:14,45V
altík:14,47V
jsou tyto hodnoty už v pořádku nebo byste to ještě řešili novými kabely?
spolehlivé startování po celou zimu přeje vojta
baterka:14,35V
startér:14,45V
altík:14,47V
jsou tyto hodnoty už v pořádku nebo byste to ještě řešili novými kabely?
spolehlivé startování po celou zimu přeje vojta
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Hodnoty sú OK.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2479
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
Dnes jsem delal pokusna mereni. I po nekolikadennim stani bylo na
baterce v klidu 12.31V
alternatoru 12.26V
tedy ubytek po ceste 0.04V coz je v ramci chyby mereni a tolerance OK.
po zapnuti klicku do pohotovostni polohy ovsem klesne napeti na
baterce 11.86V
velmi podobny efekt ma i zapnuti svetel pri vypnutem klicku.
Po nastartovani mam po rozbehnuti motoru na provozni otacky na
baterce 14.35V (napeti roste od asi 14.2V)
Zajimavy je ovsem efekt zapnuti svetel. Pokud zapnut vsechna svetla (i nouzove blinkry) pri nastartovanem aute klesne napeti na
baterce 14.00V (blinkry delaji asi 0.1V)
Tzn. denni sviceni skutecne zhorsuje dobijeni baterie, rozdil napeti baterie a alternatoru se zmensi z normalnich 2V na cca 1.7V to je cca o 25%.
Na novych autech jsem pozoroval, ze denni sviceni je realizovano pouze na predni casti vozu. Skutecne denni sviceni neznamena ze maji svitit i zadni svetla?
baterce v klidu 12.31V
alternatoru 12.26V
tedy ubytek po ceste 0.04V coz je v ramci chyby mereni a tolerance OK.
po zapnuti klicku do pohotovostni polohy ovsem klesne napeti na
baterce 11.86V
velmi podobny efekt ma i zapnuti svetel pri vypnutem klicku.
Po nastartovani mam po rozbehnuti motoru na provozni otacky na
baterce 14.35V (napeti roste od asi 14.2V)
Zajimavy je ovsem efekt zapnuti svetel. Pokud zapnut vsechna svetla (i nouzove blinkry) pri nastartovanem aute klesne napeti na
baterce 14.00V (blinkry delaji asi 0.1V)
Tzn. denni sviceni skutecne zhorsuje dobijeni baterie, rozdil napeti baterie a alternatoru se zmensi z normalnich 2V na cca 1.7V to je cca o 25%.
Na novych autech jsem pozoroval, ze denni sviceni je realizovano pouze na predni casti vozu. Skutecne denni sviceni neznamena ze maji svitit i zadni svetla?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternátor
14 až 14,4V priamo na baterke je OK. Elektriku, dobíjanie... Máš vporiadku. Ak máš dobré kostry (merateľné pri štartovaní) tak nemáš žiadny problém.
Pri dennom svietení nemusia svietiť vzadu červené svetlá. Na Liberku mam LED denné svietenie spravené a je to dobrá vec veru... So štartovaním pred inštaláciou denného svietenia ani po nej neboli žiadne problémy, chce to len mať vporiadku kostry a altík.
Pri dennom svietení nemusia svietiť vzadu červené svetlá. Na Liberku mam LED denné svietenie spravené a je to dobrá vec veru... So štartovaním pred inštaláciou denného svietenia ani po nej neboli žiadne problémy, chce to len mať vporiadku kostry a altík.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Re: alternátor
Pořídil jsem si tento měřák napětí za jízdy, dokonalý přehled o tom, jak dobře alternátor celou cestu dobíjí: viewtopic.php?f=2&t=1835, doporučuji. Luboš
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: alternátor
chtěl bych dát altík i s úchytem + krytem z novějšího do staršího. Na elektriku jsem trochu lempl, ale starší mi dobíjí 13,8 ve zvýšenejch otáčkách a 13 se zapnutejma světlama. To je málo se mi zdá. Novější typ mi dává 14,5. Dík
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991