Světla pro denní svícení
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Kolik let ti vydržely? Já na Libero přidělal světla pro denní svícení za 380 ,- Kč včetně 21W žárovek. Na internetu jsem se dočetl, že nejlevnější homologovaná světla pro denní svícení jsou k mání od 1900,-Kč, ale tahle jsou polská a mají opravdu "E" a dokonce jakýsi papír o schválení. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Pojem „světlo pro denní svícení“ je zaveden technickým předpisem povinným pro schvalování vozidel. Jde o předpis Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK-OSN). V daném případě jde o předpis č. 48-02 „Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci na vozidla.Musí být opatřeny příslušným homologačním znakem RL, dále E v kroužkudědek píše:homologovaná světla pro denní svícení
a homologačním číslem 001015. Podle tohoto předpisu se definuje jako denní svítilna, která znamená svítilnu, která směřuje dopředu a která činí vozidlo snadněji viditelné za jízdy ve dne. Předpis pak, mimo jiné stanovuje její umístění, počet a zapojení v elektrické instalaci vozidla.
Z této definice vyplývá, že použít tento druh svítilny, resp. svícení touto svítilnou není možné v době snížené viditelnosti, což také plyne ze znění novelizace našeho zákona. Jde o světlo, které se rozsvítí automaticky při zapnutí zapalování vozidla a zhasíná vypnutím tohoto zapalování. V době činnosti těchto světel na vozidle nesmí svítit žádné jiné vnější osvětlení, kromě „světelné houkačky“.
Zapnutím obrysových a potkávacích světel nebo obrysových a dálkových světel se světlo pro denní svícení automaticky zhasne
K.
Nikdo není dokonalej.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Světla pro denní svícení
Ačkoliv se mi to zdálo zprvu malicherné, bude to zajímat asi více lidí a tak tu předkládám "problémek" světla pro dení svícení:
Máme za sebou už více jak rok povinného svícení ve dne v noci ať svítí slunce či padají trakaře. Při každém zapnutí světel na Liberu jsem si povzdechl nad marností evropských úředníků o rozhodování o takovýchto pitomostech. A u nás? Však víme, že každá vláda se snaží být papežtější jak papež a o trochu si to ještě přisolí. Když jsem koupil "nový" Libero, jezdil jsem chvíli jen na obrysovky, s tím, že to uhádám, že to jsou jako svěštla pro denní svícení v Japonsku. Ale ono to nejde neboť tohle "svíceníčko" musí odpovídat určitým pravidlům( Píše o tom Karel na jiném místě(Provoz fóra) Nedávno jsem si koupil světla, který údajně vyhovují těmto předpisům i s návodem na použití, který je roivněž v češtině a uvádí co se "musí" a co je doporučeno. Tak nejprve výkon použitých žárovek je stanoven na 6-21W( byly součástí balení) a když už jsou namontovány musí se sami rozsvítit po nastartování. Budiž to lze zajistit celkem snadno. Horší je to se signalizací, že svítí . To v Liberu je trochu oříšek, ale obešel jsem to tím, že svítí přístrojovka. A teď nastává rozpor co jsem se dočetl v "Zákoně" í co píše Karel a oním Návodem k použití. Pokud vím , tak legislativa hovoří o schválených světlech určených pro denní svícení (označených E v kroužku), které svítí při nesnížených svět.podmínek,( kdy je nutné používat "normální" osvětlení), rozsvítí se automaticky s nastartováním a lze je použít pouze symetricky umístěné na přední části vozidla za dodržení rozměrů (uvedených i v letáku),kam je lze namontovat. Dokonce doporučují zajet ihned do odborného servisu k seřízení, aby neoslňovaly) . A NEMUSÍ svítit současně s obrysovými světly na autě ( vzadu). Můj návod tohle vylučuje a dokonce popisuje NUTNOST , aby svítily i po zapnutí obrysovek a světel tak zvaně potkávacích. Tak, že svítím na celým autě( i vzadu) a šetřím H4 do doby, kdy narazím na nějakého blba, se kterým mohou nastat potíže. Na internetu naldete řadu nabízených "světýlek pro dení svícení" podstatně dražších. Tyhle mě přišly asi na 360 ,-Kč. Na srazu o tom můžerme rozvinout diskusi. Dědek
Máme za sebou už více jak rok povinného svícení ve dne v noci ať svítí slunce či padají trakaře. Při každém zapnutí světel na Liberu jsem si povzdechl nad marností evropských úředníků o rozhodování o takovýchto pitomostech. A u nás? Však víme, že každá vláda se snaží být papežtější jak papež a o trochu si to ještě přisolí. Když jsem koupil "nový" Libero, jezdil jsem chvíli jen na obrysovky, s tím, že to uhádám, že to jsou jako svěštla pro denní svícení v Japonsku. Ale ono to nejde neboť tohle "svíceníčko" musí odpovídat určitým pravidlům( Píše o tom Karel na jiném místě(Provoz fóra) Nedávno jsem si koupil světla, který údajně vyhovují těmto předpisům i s návodem na použití, který je roivněž v češtině a uvádí co se "musí" a co je doporučeno. Tak nejprve výkon použitých žárovek je stanoven na 6-21W( byly součástí balení) a když už jsou namontovány musí se sami rozsvítit po nastartování. Budiž to lze zajistit celkem snadno. Horší je to se signalizací, že svítí . To v Liberu je trochu oříšek, ale obešel jsem to tím, že svítí přístrojovka. A teď nastává rozpor co jsem se dočetl v "Zákoně" í co píše Karel a oním Návodem k použití. Pokud vím , tak legislativa hovoří o schválených světlech určených pro denní svícení (označených E v kroužku), které svítí při nesnížených svět.podmínek,( kdy je nutné používat "normální" osvětlení), rozsvítí se automaticky s nastartováním a lze je použít pouze symetricky umístěné na přední části vozidla za dodržení rozměrů (uvedených i v letáku),kam je lze namontovat. Dokonce doporučují zajet ihned do odborného servisu k seřízení, aby neoslňovaly) . A NEMUSÍ svítit současně s obrysovými světly na autě ( vzadu). Můj návod tohle vylučuje a dokonce popisuje NUTNOST , aby svítily i po zapnutí obrysovek a světel tak zvaně potkávacích. Tak, že svítím na celým autě( i vzadu) a šetřím H4 do doby, kdy narazím na nějakého blba, se kterým mohou nastat potíže. Na internetu naldete řadu nabízených "světýlek pro dení svícení" podstatně dražších. Tyhle mě přišly asi na 360 ,-Kč. Na srazu o tom můžerme rozvinout diskusi. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Jo toto je pravda , jenže......
Zasahovat do Japan elektroinstalace je násilí na vlastním voze/miláčkovi/
Jenom málo, ale velmi málo autoelektrikářů se v naší elektrice vyzná.
Z hlavy a na místě je to asi vyloučeno.
Uděláš-li jaký koliv zásah do el.inst navíc, tak mu ještě víc skomplikuješ život a když to bude seriózní profík tak od toho uteče.Třeba s tím, že musí k zubaři.
Příklad: na voze budou instalována světla pro dení svícení .Aby splňovaly všechny podmínky svítí když..nesvítí když....atd... nevyhneš se relátku případně několika. S autem pojede někdo jiný než přímo Ty, a nebude u sebe mít výkres provedených změn.Nebude něco svítit a žárovka to zrovna nebude /třeba nějaká kostra, vadné původní relátko,vadný vypínač nebo přepínač atd../
Dopadne to podobně jako když přitáhli zeťáka na laně palubka na zadní sedačce všechny dráty vytahaný,nepopsaný a to byla jenom Felicia a to je naprosto jednoduchý auto Opravil jsem to ale jen ,že to bylo auto mý dcery a závada jenom vadné zapalovací trafo.Lidi v nouzi se dovedou překonat Tomu věř.Uff, tak sem si ulevil...Skrátka rači všechno orig z fabriky.
K.
Zasahovat do Japan elektroinstalace je násilí na vlastním voze/miláčkovi/
Jenom málo, ale velmi málo autoelektrikářů se v naší elektrice vyzná.
Z hlavy a na místě je to asi vyloučeno.
Uděláš-li jaký koliv zásah do el.inst navíc, tak mu ještě víc skomplikuješ život a když to bude seriózní profík tak od toho uteče.Třeba s tím, že musí k zubaři.
Příklad: na voze budou instalována světla pro dení svícení .Aby splňovaly všechny podmínky svítí když..nesvítí když....atd... nevyhneš se relátku případně několika. S autem pojede někdo jiný než přímo Ty, a nebude u sebe mít výkres provedených změn.Nebude něco svítit a žárovka to zrovna nebude /třeba nějaká kostra, vadné původní relátko,vadný vypínač nebo přepínač atd../
Dopadne to podobně jako když přitáhli zeťáka na laně palubka na zadní sedačce všechny dráty vytahaný,nepopsaný a to byla jenom Felicia a to je naprosto jednoduchý auto Opravil jsem to ale jen ,že to bylo auto mý dcery a závada jenom vadné zapalovací trafo.Lidi v nouzi se dovedou překonat Tomu věř.Uff, tak sem si ulevil...Skrátka rači všechno orig z fabriky.
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne ned črc 22, 2007 5:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Už to budou tři roky co jsem auto koupil. Jak dlouho tam byla předtím ...dědek píše:Kolik let ti vydržely?...
Já teda nevím odborníci, ale zapnout světla mi žádnej problém zatím nedělá a zvýšenou spotřebu taky nějak zvlášt nezjišťuju
Radši dám jednou za tři roky cca 60kč za H4 - za předělávání elektriky mi to nestojí..
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Když vyjdeme z měrné spotřeby nějakých 200 g benzinu na kW výkonu za hodinu, při odběru cca 150 W světla zbaští za hodinu 30 g benzinu .. to může být asi tak 0,04 litru - tzn. ke spotřebě něco mezi 0,5 - 1 % navíc. Za rok už to pár litrů udělá, ale já osobně kvůli tomu do elektriky asi taky vrtat nebudu. Rozsvěcení mi nečiní potíže, protože jednoduše nezhasínám. Starší Libero po vypnutí zapalování kompletně zhasne světla a odpojuje je i při startování, takže vypínám prakticky jen při zimním startování, abych baterku zbytečně nezatěžoval než čerpadlo nažene benzin do karburátoru.peple píše:..zvýšenou spotřebu taky nějak zvlášt nezjišťuju..
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Světla pro denní svícení
Tak ještě poznámka k "dennímu svícení" . Více jak rok jsem jezdil s popsaným zapojením dodatečně namontovaných světel z trhu v Jičíně. Už je ale víc jak dva měsíce nahradily " dálkové",neboť se chystám na STK a sebekriticky přiznávám, že jsem se unáhlil. Moje zapojení NEODPOVÍDÁ legislativě, neboť nesplňuje jednu podmínku a to, že světla pro denní svícení musí automaticky zhasnou po sepnutí potkávacích či dálkových světel. Tohle je pro Libero docela oříšek vzhledem k celkovému zapojení elektroinstalace vyžadovalo by to podstatný zásah a jiný relátko ( přepínací ) Tak jsem to vzdal a díry v nárazníku použil pro dodatečně namontované "dálkové" . V souvislosti s tím, že se na trhu objevily světla pro denní svícení LED (což bude i lepší cesta) , našel jsem a taky i objednal, náhradu obyčejných žárovek 12V 21/5W a parkovaček za provedení LED. Předvedu u Děčína. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: Světla pro denní svícení
Chlapi, čtu a musím reagovat...
Homologovaná světla pro denní svícení se dnes už výhradně prodávají jako třívodičová právě proto, aby se na autě vůbec nemusely dělat zásahy do elektroinstalace ! Jeden vodič se připojuje na + pól spínaný klíčkem spolu s motorovým okruhem, druhý vodič se připojuje na + pól postranních obrysových světel a třetí vodič je zem. To je uplně vše.
Funguje to tak, že po zapnutí motorového okruhu klíčkem se světla denního svícení rozsvítí, ovšem pokud na 2. vodiči není 12V od zapnutých pozičních světel. Pokud totiž zapnu obrysová světla, tento druhý vodič a integrovaná elektronika ve světlech denního svícení automaticky zajistí vypnutí denního svícení. Nádherně jednoduché.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
Nově jsou tato světla navíc vybavována elektronikou s další funkcí, která zajistí automatické rozsvícení po zapnutí zapalování a snížení jasu při zapnutí obrysových světel (nebo potkávacích světel s obrysovými světly, případně dálkových světel s obrysovými světly) vozidla místo jejich původního vypnutí ve starších verzích z roku 2010. Při rozsvícení obrysových světel při zapnutém zapalování svítí tedy současně i světla denního svícení sníženým jasem. Proto je velmi výhodné tato obrysová světla vybavit LED žárovkami, oboje světla pak svítí současně nadherně stejnou bílou barvou, detaily čtěte níže.
A tím se dostáváme na zozpovězení otázky,
zda mají svítit zadní červená světla při zapnutých homologovaných světlech denního svícení ?
Při zapnutém zapalování bez obrysových světel:
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): svítí
- světla denního svícení nová: svítí
- zadní červená světla: nesvítí
Při zapnutém zapalování spolu s obrysovými světly (případně spolu s potkávacími nebo dálkovými světly):
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): nesvítí
- světla denního svícení nová: svítí ztlumeným jasem
- zadní červená světla: svítí
Při zapnutých obrysových světlech bez zapalování (případně spolu potkávacími nebo dálkovými světly):
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): nesvítí
- světla denního svícení nová: nesvítí
- zadní červená světla: svítí
(Vestavěná elektronika světel denního svícení toto zařídí.)
Jinak slušná světla pro denní svícení s nepřebernou nabídkou mají např. zde: http://stualarm.cz/produkt/drl048-svetl ... omologace/, jen vybírat.
Jinak prosím někoho, kdo má nějak elegantně namontovaná některá světla pro denní svícení a současně vyhovujou vyhlášce z hlediska minimální rozteče 600 mm, tak ať sem přidá nějaké své fotky. Lákavá je totiž ta štěrbina v předním nárazníku, do které by se dala světla elegantně zapustit, to ovšem by světla byla u sebe blíže jak 600 mm. A posadit světla denního svícení jen tak někam na náradník třeba pod ostřikovací trysky světlometů, světla by byla zcela a nekontrolovatelně přístupná i včetně montážních šroubků a do druhého dny by mohla snadno zmizet v prackách nějakého cigoše či živla.
Hezký den, Luboš
Homologovaná světla pro denní svícení se dnes už výhradně prodávají jako třívodičová právě proto, aby se na autě vůbec nemusely dělat zásahy do elektroinstalace ! Jeden vodič se připojuje na + pól spínaný klíčkem spolu s motorovým okruhem, druhý vodič se připojuje na + pól postranních obrysových světel a třetí vodič je zem. To je uplně vše.
Funguje to tak, že po zapnutí motorového okruhu klíčkem se světla denního svícení rozsvítí, ovšem pokud na 2. vodiči není 12V od zapnutých pozičních světel. Pokud totiž zapnu obrysová světla, tento druhý vodič a integrovaná elektronika ve světlech denního svícení automaticky zajistí vypnutí denního svícení. Nádherně jednoduché.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
Nově jsou tato světla navíc vybavována elektronikou s další funkcí, která zajistí automatické rozsvícení po zapnutí zapalování a snížení jasu při zapnutí obrysových světel (nebo potkávacích světel s obrysovými světly, případně dálkových světel s obrysovými světly) vozidla místo jejich původního vypnutí ve starších verzích z roku 2010. Při rozsvícení obrysových světel při zapnutém zapalování svítí tedy současně i světla denního svícení sníženým jasem. Proto je velmi výhodné tato obrysová světla vybavit LED žárovkami, oboje světla pak svítí současně nadherně stejnou bílou barvou, detaily čtěte níže.
A tím se dostáváme na zozpovězení otázky,
zda mají svítit zadní červená světla při zapnutých homologovaných světlech denního svícení ?
Při zapnutém zapalování bez obrysových světel:
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): svítí
- světla denního svícení nová: svítí
- zadní červená světla: nesvítí
Při zapnutém zapalování spolu s obrysovými světly (případně spolu s potkávacími nebo dálkovými světly):
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): nesvítí
- světla denního svícení nová: svítí ztlumeným jasem
- zadní červená světla: svítí
Při zapnutých obrysových světlech bez zapalování (případně spolu potkávacími nebo dálkovými světly):
- světla denního svícení starší výroby (před rokem 2011): nesvítí
- světla denního svícení nová: nesvítí
- zadní červená světla: svítí
(Vestavěná elektronika světel denního svícení toto zařídí.)
Jinak slušná světla pro denní svícení s nepřebernou nabídkou mají např. zde: http://stualarm.cz/produkt/drl048-svetl ... omologace/, jen vybírat.
Jinak prosím někoho, kdo má nějak elegantně namontovaná některá světla pro denní svícení a současně vyhovujou vyhlášce z hlediska minimální rozteče 600 mm, tak ať sem přidá nějaké své fotky. Lákavá je totiž ta štěrbina v předním nárazníku, do které by se dala světla elegantně zapustit, to ovšem by světla byla u sebe blíže jak 600 mm. A posadit světla denního svícení jen tak někam na náradník třeba pod ostřikovací trysky světlometů, světla by byla zcela a nekontrolovatelně přístupná i včetně montážních šroubků a do druhého dny by mohla snadno zmizet v prackách nějakého cigoše či živla.
Hezký den, Luboš
- Přílohy
-
- světla pro denní svícení s 3-vodičovým připojením
- svetla_pro_denni_sviceni.jpg (54.34 KiB) Zobrazeno 32309 x
Naposledy upravil(a) lubson dne pon úno 06, 2012 5:58 pm, celkem upraveno 7 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Re: Světla pro denní svícení
Ještě doplním, že už několik let používám v obrysových světlech (tedy v parkovačkách) místo běžných žárovek tyto LED žárovky: http://stualarm.cz/produkt/95203-led-za ... 5led/3smd/,
svítí nádherným bílým jasným, ale stále neoslnivým světlem dobře viditelným i ve dne a HLAVNĚ !!!!! NEPRASKAJÍ !!!! jako ty běžné žárovky. Svítí asi 2 x až 3 x více jak původní žárovky, auto je lépe vidět. Barevně hodně připomínají světla pro denní svícení, ale jak už se výše o tom hovořilo, nejde je správně používat jako denní svícení. Byl jsem s nima už 2 x na technické prohlídce a absolutně nikdo k nim neměl jedinou výhradu (jakožto k obrysovým světlům s nepředepsanými žárovkami). A přitom dle infomace technika případné HID xenony v hlavních reflektorech ty zcela nekompromisně neuznávají a auta posílají na odstranění závady a na opakovanou technickou.
Takže doporučuji. Luboš
svítí nádherným bílým jasným, ale stále neoslnivým světlem dobře viditelným i ve dne a HLAVNĚ !!!!! NEPRASKAJÍ !!!! jako ty běžné žárovky. Svítí asi 2 x až 3 x více jak původní žárovky, auto je lépe vidět. Barevně hodně připomínají světla pro denní svícení, ale jak už se výše o tom hovořilo, nejde je správně používat jako denní svícení. Byl jsem s nima už 2 x na technické prohlídce a absolutně nikdo k nim neměl jedinou výhradu (jakožto k obrysovým světlům s nepředepsanými žárovkami). A přitom dle infomace technika případné HID xenony v hlavních reflektorech ty zcela nekompromisně neuznávají a auta posílají na odstranění závady a na opakovanou technickou.
Takže doporučuji. Luboš
- Přílohy
-
- Polovodičové LED žárovky do předních parkovaček
- pozicni_svetla.jpg (20.71 KiB) Zobrazeno 32309 x
-
- Rozvícené parkovačky ve tmě
- LED_parkovacky_mini.jpg (37.63 KiB) Zobrazeno 32309 x
-
- detail rozsvícených parkovaček
- LED_parkovacky_detail_mini.jpg (25.02 KiB) Zobrazeno 32309 x
Naposledy upravil(a) lubson dne pon úno 06, 2012 5:23 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 3d17fb139e na staršom som to spravil takto. Rok a pol nenechavci dali pokoj, snáď dajú aj naďalej. Rám to trochu prikryje a ak to nesvieti tak si to málokto všimne. Norme to odpovedá.
Ak chceš ešte trocha "tuningovať" tak tu je námet viewtopic.php?f=18&t=1108&start=20 podsvietenie tlačítok, panelu kúrenia a tachometra LEDkami.
Ak chceš ešte trocha "tuningovať" tak tu je námet viewtopic.php?f=18&t=1108&start=20 podsvietenie tlačítok, panelu kúrenia a tachometra LEDkami.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2487
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení
S tema nahradama parkovacek, to ze sviti vic nevim zda je dobre. Resp. treba u brzdovych svetel a zadni mlhovky je dan vykon zarovek, ktery v podstate urcuje jejich funkci (mlhovka ma vetsi vykon). Nevim zda je neco takoveho i pro predni svetla, ale rekl bych ze taky. Samozrejme parkovacky jsou neco jineho nez hlavni svetlomety, ale stejne si nejsem moc jist, ze to je uplne koser.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Světla pro denní svícení
Podobné parkovačky jako Lubson používám také, plus LED (nehomologované ) v zadních světlech, má to obrovskou výhodu v tom, že když necháte zapnuté světla, tak i po 10-ti hodinnách nastartujete (samozřejmě záleží na stavu baterie atd. - toto je moje osobní zkušenost, příkony jsem nepočítal/neměřil).
Ony ty LED zase nesvítí o moc více, nejlepší je vyměnit je pouze na jedné straně a očima zkontrolovat a rozumně to posoudit. Nejhorší jsou tuneři se 100W žárovkama a neseřízenýma světlama vepředu.
Ony ty LED zase nesvítí o moc více, nejlepší je vyměnit je pouze na jedné straně a očima zkontrolovat a rozumně to posoudit. Nejhorší jsou tuneři se 100W žárovkama a neseřízenýma světlama vepředu.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2487
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení
Nejsou stejne zarovky v prednich hornich blinkrech? A nejsou jeste v palubce - dedek psal ze stare tam ma tyhle ale 2W. V tom eshopu jsem ale mensi vykony nenasel.. nerad bych se osloval tachometrem.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Světla pro denní svícení
V předních blinkrech jsou podobné LED žárovky ze stejného e-shopu, ale delší. V zadních používám také LED žárovky, stejně tak i osvětlení přístrojovky i registrační značky.
U blinkrů byl trochu oříšek vybrat LED žárovky se stejnou svítivostí jako předepsané vláknové, neboť spousta LED žárovekna trhu svítí totiž nedostatečným svitem a u blinkrů je to velmi důležité, nakonec se povedlo. Vše mám zkontrolované 2 technickými prohlídkami.
Jdu teď všechny LED žárovky ve světlech, palubce a panelech vyfotit a popsat a dám to jako samostatné nové téma sem: viewtopic.php?f=2&t=1838, k tomuto tématu prosím pište na uvedený link, ať zde neodbíháme od tématu denních světel... Luboš
U blinkrů byl trochu oříšek vybrat LED žárovky se stejnou svítivostí jako předepsané vláknové, neboť spousta LED žárovekna trhu svítí totiž nedostatečným svitem a u blinkrů je to velmi důležité, nakonec se povedlo. Vše mám zkontrolované 2 technickými prohlídkami.
Jdu teď všechny LED žárovky ve světlech, palubce a panelech vyfotit a popsat a dám to jako samostatné nové téma sem: viewtopic.php?f=2&t=1838, k tomuto tématu prosím pište na uvedený link, ať zde neodbíháme od tématu denních světel... Luboš
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Světla pro denní svícení
Taky jsem před pár lety laboroval s LED světýlky na Liberu a i jiných autech. Tenkrát ovšem na balení všech nějakým způsobem zakoupených (na aukru, v krámě , na burze atd) bylo napsáno , že nesplňují podmínky provozu na veřejných komunikacích. To samé dlouho platilo i o LED denním svícení. Co mělo homologaci stálo majlant (i přez 2táci) a levnější bylo bez homologace. Jinak na STK , pokud by nenašli žádnou závadu , budou se šťourat třeba do zásuvky TZ nebo kontrolovat náhradní žárovky použitých typů a vozit náhradní balení LED parkovaček za stovku asi nehrozí. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010