zimní provoz
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 948
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
U staršieho som nemal nikdy problém s kúrením, termostat neznámy, chladič slušne vypadaný, vonku 20 pod nulou, vnútri trenková teplota. Myslím že všetci poznáme ten pocit pálenia horúceho vzduchu od kúrenia vpredu, v polohe na nohy
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: zimní provoz
"Mis.usi" vyměnil jsi u bejvalky termostat? S tím jsem měl od začátku v zimně (za mrazu) potíže. Libero se nechtělo ohřívat natož topit. Tohle zelené má termostat super , za pár km ručka uprostřed , ale při mínus osmnácti to není nic platné. Obě topení naplno ( tedy přední pro kravál ventilátoru na 2) , ale pořád zima a zima. Já jsem si na to už za ty roky co jsem v zimním období jezdil zvykl, ale pasažeři kňučí. Jimny je v tomhle mnohem lepší pašák. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: zimní provoz
nejen termostat ,málo věcí je původních:) jestli ti pasažéři kňučej,tak by mně zajímalo jak jedete daleko,protože auto se při tomhle mrazu pořádně vytopí až tak po 150km. A na čem nejvíc záleží je to, kde má kdo auto zaparkovaný,když stojí v mrazu dvacet pod nulou,tak sedačky tapecírunk a vůbec všechno co je uvnitř je zmrzlý,respektive celý auto je zmrzlý.A něco jinýho je když ho máš v garáži kde je 15stupňů a vše je vyhřátý.Jak jsem dával do mědi trubky,tak jsem je ještě voizoloval a je to od dost lepší,ona sama ta měd se hodně rychle chladí když na ní může vzduch. Co se tejče spotřeby :od 8,5 do 9,5l na 100km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: zimní provoz
O spotřebě za takových mrazů nelze vůbec uvažovat. Bude obrovská. Délka trati není naštěstí tak úděsná- tak deset- patnáct km. Na nákup do Tanvaldu, lékárny, na poštu atd , a potom zpět. Naštěstí, když svítí slunce je v Liberu teplota nad nulou. Horší to je večer a nebo jako dnes, kdy je deset pod nulou, zataženo a sem tam nějaká vločka. Kdyby jste si moji bejvalku neodvezli a totál nezgenerálkovi, už by asi nežila. Na tak rozsáhlou opravu už nemám sílu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: zimní provoz
Mis.usi, já nejsem naštvaný ani tak na Japonce, jako spíš občas na sebe, že jsem se zblbnul do tak zbytečně komplikovaného auta a že plnohodnotná náhrada zatím není.
Martin.
Martin.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: zimní provoz
tou komplikací míníš asi prostor na práci.Jenže u tak malýho auta nejde nic jinýho čekat,když jsem sundal boudu od rámu,byl jsem fascinovanej,jak to japonci vymysleli.jen je stim víc práce no..
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: zimní provoz
Mis.usi, mezi námi je asi rozdíl v tom, jak to Libero vidíme. Já, díky tomu, že dělám opravy různých mašin, skoro celý svůj profesní život, tak vím , co je složitá, ale lehce opravitelná mašina. U Libera je to obráceně. Libero není nějak moc složité, jenom je těžko opravitelné. Na tom, aby to tak bylo, museli ti šikmoocí kámoši strávit strašnou spoustu hodin.
Martin.
Martin.
Re: zimní provoz
Já vám do toho nechci moc kecat ale teplá voda do chladiče jde až ji tam pustí termostat a to je až po úplným zahřátí motoru. Takže nějaký ucpávky a dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech. První bych odzkoušel termostat(jestliže je chladič teplej ještě než se ohřeje naplno motor,pak termoš nedovírá) a pak zabalil trubku od motoru k topení.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: zimní provoz
Zcela správně. Ale dát "dečku" teda v našem případě jako že zaslepit nasávací otvory v nárazníku,jenýček píše:dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech
nebo dát dečku přes celý předek /již stará původní Avia toto měla ve výbavě a snad i Liaz/
může částečně, ale i trochu snížit ochlazování náporem mrazivého vzduchu v prostoru
podlahy a prostoru mezi, a pod sedačkama.Ale asi to smysl má...
K.
Nikdo není dokonalej.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2498
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní provoz
Navic to omezi ochlazovani chladice naporem vzduchu - coz bych rekl, ze vliv na rychlost nabehu topeni ma...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1959
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: zimní provoz
voda do topení jde z motoru,ne z chladiče.Náběh bude nepatrně rychlejší.S dečkou,kartonem nebo podobnou pomocí bude líp držet teplotu,když třeba jedeš s dlouhýho kopce na neutrál a motor se podlazuje tim,že má nízký otáčky,tim pádem dodává míň tepla k ohřevu vody.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991