zimní provoz

Jak na to - vychytávky, které se můžou hodit
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 948
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní provoz

Příspěvek od Martinekk »

U staršieho som nemal nikdy problém s kúrením, termostat neznámy, chladič slušne vypadaný, vonku 20 pod nulou, vnútri trenková teplota. Myslím že všetci poznáme ten pocit pálenia horúceho vzduchu od kúrenia vpredu, v polohe na nohy :D
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: zimní provoz

Příspěvek od dědek »

"Mis.usi" vyměnil jsi u bejvalky termostat? S tím jsem měl od začátku v zimně (za mrazu) potíže. Libero se nechtělo ohřívat natož topit. Tohle zelené má termostat super , za pár km ručka uprostřed , ale při mínus osmnácti to není nic platné. Obě topení naplno ( tedy přední pro kravál ventilátoru na 2) , ale pořád zima a zima. Já jsem si na to už za ty roky co jsem v zimním období jezdil zvykl, ale pasažeři kňučí. Jimny je v tomhle mnohem lepší pašák. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: zimní provoz

Příspěvek od Mis.us »

nejen termostat ,málo věcí je původních:) jestli ti pasažéři kňučej,tak by mně zajímalo jak jedete daleko,protože auto se při tomhle mrazu pořádně vytopí až tak po 150km. A na čem nejvíc záleží je to, kde má kdo auto zaparkovaný,když stojí v mrazu dvacet pod nulou,tak sedačky tapecírunk a vůbec všechno co je uvnitř je zmrzlý,respektive celý auto je zmrzlý.A něco jinýho je když ho máš v garáži kde je 15stupňů a vše je vyhřátý.Jak jsem dával do mědi trubky,tak jsem je ještě voizoloval a je to od dost lepší,ona sama ta měd se hodně rychle chladí když na ní může vzduch. Co se tejče spotřeby :od 8,5 do 9,5l na 100km
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: zimní provoz

Příspěvek od dědek »

O spotřebě za takových mrazů nelze vůbec uvažovat. Bude obrovská. Délka trati není naštěstí tak úděsná- tak deset- patnáct km. Na nákup do Tanvaldu, lékárny, na poštu atd , a potom zpět. Naštěstí, když svítí slunce je v Liberu teplota nad nulou. Horší to je večer a nebo jako dnes, kdy je deset pod nulou, zataženo a sem tam nějaká vločka. Kdyby jste si moji bejvalku neodvezli a totál nezgenerálkovi, už by asi nežila. Na tak rozsáhlou opravu už nemám sílu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: zimní provoz

Příspěvek od Martin H. »

Mis.usi, já nejsem naštvaný ani tak na Japonce, jako spíš občas na sebe, že jsem se zblbnul do tak zbytečně komplikovaného auta a že plnohodnotná náhrada zatím není.

Martin. bduh.gif
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: zimní provoz

Příspěvek od Mis.us »

tou komplikací míníš asi prostor na práci.Jenže u tak malýho auta nejde nic jinýho čekat,když jsem sundal boudu od rámu,byl jsem fascinovanej,jak to japonci vymysleli.jen je stim víc práce no.. :D
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: zimní provoz

Příspěvek od Martin H. »

Mis.usi, mezi námi je asi rozdíl v tom, jak to Libero vidíme. Já, díky tomu, že dělám opravy různých mašin, skoro celý svůj profesní život, tak vím , co je složitá, ale lehce opravitelná mašina. U Libera je to obráceně. Libero není nějak moc složité, jenom je těžko opravitelné. Na tom, aby to tak bylo, museli ti šikmoocí kámoši strávit strašnou spoustu hodin.

Martin.
jenýček
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 154
Registrován: ned dub 12, 2009 7:29 pm
Bydliště: dobruška

Re: zimní provoz

Příspěvek od jenýček »

Já vám do toho nechci moc kecat ale teplá voda do chladiče jde až ji tam pustí termostat a to je až po úplným zahřátí motoru. Takže nějaký ucpávky a dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech. První bych odzkoušel termostat(jestliže je chladič teplej ještě než se ohřeje naplno motor,pak termoš nedovírá) a pak zabalil trubku od motoru k topení.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: zimní provoz

Příspěvek od Karel »

jenýček píše:dečky jsou spíš jen psychycká podpora v mrazech
Zcela správně. Ale dát "dečku" teda v našem případě jako že zaslepit nasávací otvory v nárazníku,
nebo dát dečku přes celý předek /již stará původní Avia toto měla ve výbavě a snad i Liaz/
může částečně, ale i trochu snížit ochlazování náporem mrazivého vzduchu v prostoru
podlahy a prostoru mezi, a pod sedačkama.Ale asi to smysl má...
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2498
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní provoz

Příspěvek od covex »

Navic to omezi ochlazovani chladice naporem vzduchu - coz bych rekl, ze vliv na rychlost nabehu topeni ma...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1959
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: zimní provoz

Příspěvek od Mis.us »

voda do topení jde z motoru,ne z chladiče.Náběh bude nepatrně rychlejší.S dečkou,kartonem nebo podobnou pomocí bude líp držet teplotu,když třeba jedeš s dlouhýho kopce na neutrál a motor se podlazuje tim,že má nízký otáčky,tim pádem dodává míň tepla k ohřevu vody.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět