A mám ho!!!
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2488
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Zni to sice zajiimave, ale cim by se to u zadni napravy nastavovalo? U predni na toje zavitova tyc ale u zadni je V rameno chycene na dvou bodech v ramu a neni tam co nastavovat. Na zadne STK jsem nevidel ze by kontrolovali geometrii zadni napravy... Treba to nejak jde, ale me nenapada jak.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Hmm ... samotné rameno by šlo "doštelovat" leda tak palicí nebo pajzrem. Ale možná se dá (třeba pomocí nějakých vymezovacích podložek) upravovat poloha celé té příčné trubky, na které ramena drží. Tohle ovšem může mít vliv na sjíždění pneumatik, ale rozhodně ne gufer.
Ohledně jejich rychlého opotřebování na starších autech jsem kdysi slyšel názor, že za to může povrchová (třeba i neviditelná) koroze náboje v místě kde na něj gufero dosedá. Oreznutím povrch zdrsní, takže gufero pak ubývá. Řešit se to dá tak, že se náboj lehounce přebrousí a do původního průměru dožene tvrdochromem a nebo stočí o nějaký milimetr a nalisuje se na něj futro z tenkostěnné nerezové trubky.
Opakuju že to mám z druhé ruky, ale nezní to nesmyslně.
Možná je taky potřeba brát v potaz, že sady které kupujeme jsou bůhví odkud a kvalita gufera může být s originálem nesrovnatelná.
Ohledně jejich rychlého opotřebování na starších autech jsem kdysi slyšel názor, že za to může povrchová (třeba i neviditelná) koroze náboje v místě kde na něj gufero dosedá. Oreznutím povrch zdrsní, takže gufero pak ubývá. Řešit se to dá tak, že se náboj lehounce přebrousí a do původního průměru dožene tvrdochromem a nebo stočí o nějaký milimetr a nalisuje se na něj futro z tenkostěnné nerezové trubky.
Opakuju že to mám z druhé ruky, ale nezní to nesmyslně.
Možná je taky potřeba brát v potaz, že sady které kupujeme jsou bůhví odkud a kvalita gufera může být s originálem nesrovnatelná.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Ahoj, nevím jak na novějším Liberu, tam jsme ještě neměli ramena sundaná, ale u staršího Libera jsou umístěny pod uchycením ramene na vnitřní straně plechové podložky.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Re: A mám ho!!!
Jak říká Tuti.Jestli se vám zadní gumy sjíždějí jakžtakž stejnoměrně,tak geometrii zadní nápravy neřešte.Je pravda že tenhle typ náprav(se šikmou osou kývání) mívá doladění na geometrii.Ale to jsem viděl i u jiných typů.Podle mě to má dva důvody:k doladění hrubších úchylek z výroby a nastavení sportovní geom.podvozku,což u Libera nemá smysl.A k té výměně ložisek po 4 letech:pokud nemáš servismana známýho,nebos nebyl osobně u výměny,pak těžko odhadovat co tam doopravdy proběhlo.Oni tě tam rádi uviděj co nejčastěji.A někdy zůstává rozum stát,čeho je vyučený automechanik schopen.Samozřejmě nejsou všichni stejní,ale jak se říká-důvěřuj ale prověřuj.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Ivo píše:Díky za nabídku, ale kamarád mi navíc zapojil dvě relátka tak aby to chodilo, jako náhrada místo tý škatulky. Nevím, já se v elektrice nevyznám, on se tím žíví, tož nezbejvá, než věřit a pro případ ztroskotání, kdo ví... třeba to někdy použiju.
Mám pocit, že auto začíná být trochu hlučnější na zadek, buď ložisko, nebo diferák. Kudy se mrknout na převodový olej, je náplň společná s diferákem a jak je složitá výměna ložiska kola? Omlouvám se, že pořád otravuju, já to , bez zkušeností s liberem, těžko zhodnotím, třeba je to hlučnost standartní. Jo, je to rozmazlená milenka...
Tak jsem ztroskotal a relátka , poté co se mi střecha odmítala den pohnout zapojil a ... nádhera - doporučuji - funguje !!! Nejsem elektrikář, nerozumím tomu, ale pokud někdo řeší tento problém, poprosím autora a nechám zakreslit.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Pár zimních fotek, aneb dlouhá cesta domů, jak romantické zdá se...
- Přílohy
-
- DSC_0302.JPG (11.48 KiB) Zobrazeno 22809 x
-
- DSC_0300.JPG (12.93 KiB) Zobrazeno 22809 x
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Mi neříkej že tohleto tam každý ráno projíždíš do kopce
Re: A mám ho!!!
To jde dělat jenom v úplně čerstvém prašanu. Ale bacha, může začít zlobit zapalování.
Martin.
Martin.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Asi byste se divili, ale opravdu každý ráno (s liberem už druhou zimu), když mi neprotáhnou, což vzhledem k tomu, že jezdím na šestou je skoro pokaždý. Raní prašan do kopce je pohoda, odpoledne z kopce v rozbředlém bývá hůř. Ale za to bydlení to stojí!!!
Jinak pro ty co haní terénní schopnosti libera - měl jsem spoustu let samuraje, což je v průchodnosti mekka a přez horší křížení a nižší podvozek je liberko prostě úžasné !!! No , jen ty brody bych s ním asi nezkoušel
Jinak pro ty co haní terénní schopnosti libera - měl jsem spoustu let samuraje, což je v průchodnosti mekka a přez horší křížení a nižší podvozek je liberko prostě úžasné !!! No , jen ty brody bych s ním asi nezkoušel