Skoda jen toho rozebirani starteru, jinak diky za popis.
Musim rict, ze zkusenosti s liberem jsou v tomto smeru stale stejne. Nejdriv merit elektriku, pak rozebirat. Hned po uhnivajicich kontaktech ruzneho zemeni, je na poradu ostatni medena kabelaz. Je mozne ze kabel nebylo potreba ani menit cely (nevim zda si ho pak zkoumal) ale vetsinou jsou "jen" zcela zoxidovane u konektoru (vlhkost, sul atd). Vysledek je ze z vodice je nevodic. Pokud kabel neni deravy nekde "cestou" (tzn. nekdo ho nenapichl a uz to nezaizoloval) staci zpravidla predelat konektory (a ne jen na kabelech k baterce).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Pořídil jsem si tento měřák napětí za jízdy, dokonalý přehled o tom, jak dobře alternátor celou cestu dobíjí a jako případně mám nebo nemám šanci po vypnutí motoru nastartovat : viewtopic.php?f=2&t=1835, doporučuji. Luboš
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Info pro Covexe: Dobíjení mi vypadávalo, protože byl vadný alternátor, měl od kamínku proseklý statorový drát na 2 místech. Něco podobného se mi stalo kdysi i u vrtačky Narex, kdy mi na zemi ležící vrtačka při otáčkách nasála drobné úlomky sutě ze země a vnitřní lopatky větráčku doslova vystřelily tyto úlomky do vinutí a na několika místech přerušily. Stejně je to i s prachem poletující okolo motoru. Statorové vinutí je sice z velmi silného 2 mm měděného lakovaného drátu a tak kamínky většinou drát nepřestřelí, ale jen odrazí ochranný lak a v tomto místě drát začne rychle zelenat, vykorodovávat a po zeslabení se nakonec přepálí. Oprava spočívala v rozebrání altíku (odvrtání komplet všech 7 zarezlých šroubů a náhrady nerezem), v odškrábání laku a měděnky z poškozených míst Cu drátu, sletování drátu cínem a přelakování. Uhlíky, diody i regulátor naštěstí byly v pořádku, alternátor už zase nabíjí jako dřív.
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/
Mám skoro stejný problém ,při startování se motor jen neochotně roztáčí a to i při plně nabité nové baterii. Chystám se na kontrolu kabelů ke starteru. Jezdím sice krátký trasy cca do 5km tak chápu že se to nedobije, ale i tak by to mělo zvládnout víc jak 5x nastartovat a to jsem vytahal i pojistky ventilátorů,protože jak některej znich běží nemám šanci nastartovat. Vozim i záložní baterku a kolikrát ani ta nepomůže a musim tlačit.
koukni se na kabel od ukostření rám-motor-kastle je vedle prav.silentbloku motoru někdy vypadá,že je dobrej,ale vemeš za něj a upadne,ten by to mohl bejt a samozřejmě i ten kabel co píšeš baterka-startér a nebo taky cívka od startéru
michalson píše:při startování se motor jen neochotně roztáčí a to i při plně nabité nové baterii.
Nejméně náročné by bylo změřit napětí přímo na starteru v okamžiku startu. To znamená měřit na silném od baterky proti
šroubu co drží starter na motoru. A napětí nesmí klesnout pod 9,5V po dobu aspoň 10 vteřin při pokusu o start.
K.
Zajimavy typ je i kabel mezi minus polem baterky a karoserii. Je tam takova 20cm spojka z medi, ovsem uz jsem na ni koukal, ze taky pekne hnije. Ne tolik jako ta u motoru, ale taky.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální